Welke verzekering voor schade door ongeval met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Welke verzekering voor schade door ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 15:57

Ik weet niet helemaal of het topic hier juist staat, ik hoop van wel.


Na aanleiding van een ongeluk met mijn vorige pony begin vorig jaar (februari 2019)ben ik opzoek naar goed advies over een verzekering die schade dekt veroorzaakt door mijn pony's.

Zowel aan materialen, als aan mezelf als aan andere mensen.

Vorig jaar was ik nog samen met mijn inmiddels ex man en per puur toeval dekt onze verzekering de schade na ongeval.
De persoon in kwestie runt een bedrijf, maar bleek achteraf totaal niet ingeschreven bij KvK en had ook geen verzekering afgesloten.

Een paar weken geleden kreeg ik een brief van het UWV, of ik even bijna €6000 aan gemaakte kosten aan uitkering kon terug betalen binnen 3 weken. Dit was het kosten plaatje voor nu, en in de toekomst zou er meer volgen.

Gelukkig kon ik deze brief doorsturen naar de verzekering die het vervolgens oppakt en zal betalen aan uwv.

Omdat ik inmiddels gescheiden ben heb ik op dit moment geen verzekering meer die dekkend is bij ongevallen.

De verzekering die met veel geluk nu dekt deed hier in het begin lastig over. Ivm de huisdieren en vee kwestie.

Ik ben dus opzoek naar een verzekering die niet te duur is, maar puur 100% gericht is op schade veroorzaakt door mijn pony's.

Ik moet er niet aan denken dat ik die €6000 daadwerkelijk even binnen 3 weken had moeten ophoesten en later in de toekomst nog meer geld.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:02

Mijn huisdieren (ook paarden die hobbymatige gehouden worden) vallen onder mijn AVP (Univé).
Dus schade die zij aan andere veroorzaken (lichamelijk of bv een auto beschadigen, een fietser omver lopen of iemands tuin omploegen) is
gewoon verzekerd.
Schade aan mijzelf wordt gewoon vergoed door mijn zorgverzekering.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:05

Dat is je AVP, waarbij je dus wel even moet navragen of je paard onder huisdieren valt (bij de meeste verzekeraars wel). Is dat bij je huidige niet, dan bij een ander je AVP afsluiten. Maar die AVP dekt alleen schade aan (eigendommen van) derden, niet schade aan jezelf of je eigen materialen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Welke verzekering voor schade door ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:34

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.