Klein netwerk en een eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Karlijn
Berichten: 6447
Geregistreerd: 05-01-06

Klein netwerk en een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 05:38

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik heb een paar jaar geleden mijn paard moeten verkopen vanwege (mijn) ziekte, dat is inmiddels onder controle. Maar door de ziekteperiode erg in een sociaal isolement gezeten en sindsdien ook weinig meer in de paardenwereld, ik heb één goede vriendin overgehouden uit die hoek. Met de rest is het contact verwaterd of ze hebben zelfs het contact verbroken.

Nu het weer beter gaat qua gezondheid en financiën kriebelt het om op den duur weer een paard aan te schaffen (als in: vanaf halverwege 2021 of later). Maar hoe doen jullie dat met een klein (paarden)netwerk? Mijn 'paardenvriendin' heeft geen trailer of bijbehorend rijbewijs en verder ken ik dus niemand meer echt die dat wel heeft. Zelf een trailerrijbewijs halen en een trailer kopen is niet echt een optie.

Maar wat als ik onverhoopt met paard naar de kliniek toe zou moeten? Dan wil ik wel zekerheid hebben van vervoer. Ik weet dat er paardentaxi's bestaan, maar ik weet niet of je die a la minute kunt regelen.

Zijn er meer mensen die in een soortgelijk schuitje zitten? Klein netwerk, eigen paard, geen vervoer? Is het dan verstandiger om er niet aan te beginnen? Ik zou het zo jammer vinden als ik geen zicht meer op een eigen paard zou kunnen hebben alleen vanwege vervoersissues, omdat ik zoveel plezier heb gehad van mijn vorige als 'eigen paard' en dat toch zo anders is dan een bijrijdpaard. Misschien doe ik op de toekomstige stal natuurlijk wel nieuwe contacten op die mij hierin kunnen voorzien, maar ik koop liever niet een paard om daarná pas te ondervinden of ik vervoer heb of niet...

Ik hoop dat jullie wat adviezen of ervaringen hebben :)


_Karlijn
Berichten: 6447
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 06:07

Bedankt voor je reactie! Misschien komt mijn bezorgdheid voort uit het feit dat ik met mijn vorige paard 2x in het eerste jaar naar de kliniek moest voor een operatie, en daar moeilijk vervoer voor geregeld kreeg. Dat wil ik liever niet nog een keer, uiteraard hoop ik dat kliniekbezoekjes sowieso niet nodig zijn natuurlijk.


Het gaat me puur om de DA bezoeken, buitenrijden kan hier op de Veluwe gelukkig vrijwel overal en ik ben geen wedstrijdruiter :D


_Karlijn
Berichten: 6447
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Klein netwerk en een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 08:27

@Janine1990: een trailerrijbewijs halen zou wel mogelijk zijn maar ik voel me in een auto zonder iets erachter al te onzeker op de weg, laat staan met 600 kg aan 'leven' achter me. Ik zou het gewoon niet durven :)

_Karlijn
Berichten: 6447
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-20 11:18

Wat een hoop reacties, tips en vooral geruststellingen al! Bedankt daarvoor.

Ik ga zeker stallen op een pensionstal, waar ik hopelijk ook gezellige contacten op doe en daarmee ook hulp wat dit soort dingen betreft. De ene pensionstal is de andere natuurlijk niet, ik heb een bijrijdpaard gehad op een pensionstal met iets van 30 paarden en net zoveel eigenaren ongeveer, en heb daarna mijn eigen paard op een 'pensionstal' gehad waar we met zijn drieën waren met 5 paarden waarvan geen van ons een trailer of daarvoor geschikt rijbewijs had.

Maar naar die plek wil ik niet terug, ik wil liever iets waar wat meer mensen zijn en paarden staan. Maar dat komt tegen die tijd wel.

Ik ben iig al een stuk meer gerust gesteld. De herinneringen van de chaos rondom het regelen van vervoer voor de operaties (plus een paard dat met geen mogelijkheid de trailer op ging) overschaduwden de visie op een toekomst met weer een paard denk ik :D

_Karlijn
Berichten: 6447
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-20 14:40

Heel erg bedankt voor jullie reacties! :*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Suziiiie en 60 bezoekers