Klinische keuring

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

MBSJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 15:06

Misty12 schreef:
Maar jij mag toch je mening geven. het gaat erom hoe je het formuleert. Je mag niet zeggen het zijn een stel ...... ( vul elk lelijk woord maar in).je mag wel zeggen: ik vind .... of naar mijn mening.
Het is heel goed oppassen hoe je het zegt.
Zelf ooit ook zoiets gehad. Kregen bijna een aangifte van smaad/laster aan ons broek. De wijkagent die deze zaak kreeg om te bemiddelen heeft mij gezegd dat ik op moet passen hoe ik dingen zei. Ik mocht ook niets op sociale media zetten hoe dan ook, maar mijn mening mocht ik wel geven.

Dat is de normale wetgeving idd. Maar met een aanvullend artikel gaan ze veel verder. Onze jurist heeft ook aangegeven dat ons aanbid en de wetgeving volstaat maar daar denkt verkoper blijkbaar anders over.

senna21

Re: Klinische keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:17

Wat een gedoe om één pony. Niet dat een pony minder is, maar gezien de waarde waar het over gaat. Triest hoe sommige mensen zich gedragen.
Heel vervelend voor jullie. Hopelijk loopt het snel goed af.

Joman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:32

Als je slim bent, stuur je alleen aan op het ontbinden van de verkoop. Jullie je geld terug, zij die pony en afscheid nemen van elkaar zonder aanvullende grapjes. Beter nog is de overeenkomst vernietigen op basis van dwaling. Jullie je geld terug op basis van onverschuldigde betaling en zij die pony terug. Dan wordt de overeenkomst nooit geacht te hebben bestaan, en kan die beste man fluiten naar al zijn zielige eisen zoals het weghalen van reviews etc.

MBSJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 16:25

senna21 schreef:
Wat een gedoe om één pony. Niet dat een pony minder is, maar gezien de waarde waar het over gaat. Triest hoe sommige mensen zich gedragen.
Heel vervelend voor jullie. Hopelijk loopt het snel goed af.

Dank je wel!

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:30

Lukasje schreef:
Eigenlijk zou er toch een soort van zwarte lijst van deze stallen moeten bij gehouden worden die je kan raad plegen wanneer je een paard of pony wil aanschaffen! Net zoals er een lijst bestaat van de broodfok. Ik word echt woest van deze misselijkmakende oplichterspraktijken ten koste van dieren.
Ik ben zelf ooit ook opgelicht en kan buiten die belgische stal ook nog vlotjes 2 nederlandse stallen uit mijn mouw schudden.
Intriest!

Mooi streven..

Maar wat als mijn buurman, die totaal geen verstand van paarden heeft, een paard gaat kopen, en na een maand het paard 'onhandelbaar' vindt vanwege zijn onkunde, hoe zwaar weegt zijn mening dan?

Mochten jullie overleden paarden jullie hebben verteld dat er opeens een blonde druktemaker is gearriveerd, dat klopt.
✝️ Harry 26-04-2000 / 04-06-2020 ❤️

Ik kom uit Ironië, dit ligt aan de Sarcastische zee.

MBSJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 19:41

Nielojram schreef:
Lukasje schreef:
Eigenlijk zou er toch een soort van zwarte lijst van deze stallen moeten bij gehouden worden die je kan raad plegen wanneer je een paard of pony wil aanschaffen! Net zoals er een lijst bestaat van de broodfok. Ik word echt woest van deze misselijkmakende oplichterspraktijken ten koste van dieren.
Ik ben zelf ooit ook opgelicht en kan buiten die belgische stal ook nog vlotjes 2 nederlandse stallen uit mijn mouw schudden.
Intriest!

Mooi streven..

Maar wat als mijn buurman, die totaal geen verstand van paarden heeft, een paard gaat kopen, en na een maand het paard 'onhandelbaar' vindt vanwege zijn onkunde, hoe zwaar weegt zijn mening dan?

Ach, het is sowieso niet aan de orde. Daar komt bij dat ik mij niet kan voorstellen dat bedrijven daarop terecht zouden komen omdat ze een keer een ontevreden klant hebben...

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:55

Wie weet ben jij die klant wel....
En die zit nu op bokt..

Advocaat van de duivel, speel ik nu even.

Mochten jullie overleden paarden jullie hebben verteld dat er opeens een blonde druktemaker is gearriveerd, dat klopt.
✝️ Harry 26-04-2000 / 04-06-2020 ❤️

Ik kom uit Ironië, dit ligt aan de Sarcastische zee.

MBSJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 20:25

Nielojram schreef:
En die zit nu op bokt..

Nielojram schreef:
En die zit nu op bokt..

Grappige insteek. Maar, mijn probleem met verkoper is anders dus die persoon ben ik niet. En verkoper waar wij een geschil mee hebben wordt hier niet met naam genoemd. Ik heb de groep op Bokt om advies gevraagd over de situatie en beloofd te laten weten hoe het afloopt.

Los daarvan, als iemand zijn mening over een bedrijf of dienstverlening deelt dan geef je neem ik aan ook de reden waarom je tevreden of ontevreden bent. Anderen kunnen daarmee hun eigen mening vormen.

Terug naar de hypothese van een zwarte lijst voor paardenhandelaren; dat lijkt mij moeilijk uitvoerbaar. Als er al zoiets zou zijn, zoals de Facebook groep opgelicht in de paardenwereld bijv, dan moeten er wel meerdere klagers zijn met gerede klachten.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:25

Ts waarom moet het bedrag gedeeld worden door de rechtbijstand van beide partijen? Je zou bij ontbinding toch de verkoopprijs kunnen terugeisen en zelfs nog alle gemaakte kosten de afgelopen maanden als het gaat om non conformiteit Dat je alleen met verkoopprijs akkoord gaat, zoals Jomanzegt,zou dan nog schappelijk zijn.

MBSJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-20 00:02

Charmaine schreef:
Ts waarom moet het bedrag gedeeld worden door de rechtbijstand van beide partijen? Je zou bij ontbinding toch de verkoopprijs kunnen terugeisen en zelfs nog alle gemaakte kosten de afgelopen maanden als het gaat om non conformiteit Dat je alleen met verkoopprijs akkoord gaat, zoals Jomanzegt,zou dan nog schappelijk zijn.

Eens hoor! Onze juriste legt het als volgt uit: procederen is duur voor ze. Helpen bijdragen aan de terugbetaling is uiteindelijk goedkoper voor ze dan doorgaan met een rechtszaak. Uiteindelijk zullen ze het wel doen als we er niet uitkomen. Hun eerste inzet is echter altijd gericht op bemiddelen en er samen uitkomen.
Het doet wel wat met ons rechtvaardigheidsgevoel maar als het geld terugkomt en we kunnen verder zoeken voor de kids dan zijn we eruit wat ons betreft.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 01:10

Komt toch niet uit een plaatsnaam begint met de letter o vandaan?

Daphne van Corrany
16-5-1990 23-11-2015

Appenzeller Lucca
15-01-2010

MBSJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-20 01:55

smit_ilse schreef:
Komt toch niet uit een plaatsnaam begint met de letter o vandaan?

Nee!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:37

Hallo TS! Hoe gaat het nu?

MBSJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-20 21:56

Maureen95 schreef:
Hallo TS! Hoe gaat het nu?

Hi Maureen,
Onze juristen zijn in gesprek over de overeenkomst. Nog even afwachten dus!