Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:30

Wanneer een contract aangepast wordt en er kan niet tot een overeenkomst tussen beide partijen gekomen worden, dan kan een contact ontbonden worden en dus ook de contractuele verplichtingen waar jij aan moet voldoen.

Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat je begrijpt dat jouw paard toch wel een beetje in de weg komt te staan van haar bedrijfsmatige activiteiten en dat je dus een nieuwe pensionplek zult zoeken voordat dit akkefietje een leuke vriendschap in het gedrang brengt. Verder zou ik haar oprecht veel succes wensen met haar bedrijf!

Want ergens snap ik het wel dat ze haar eigen bedrijfsactiviteiten liever laat voorgaan op 1 enkel pensionpaard, maar haar wensen zijn heel erg onredelijk naar jou toe. Zelfs al zou ze nou nog een toegift doen en de "sluitingsuren" met een uurtje of twee versoepelen, dan nog ben je het grootste deel van de dag niet welkom bij je eigen paard. Ik denk niet dat dat jouw intentie was bij het aankopen van een eigen paard?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:56

Maartje1990 schreef:
Als je onbeperkt toegang wil tot je paarden dan moet je ze in eigen beheer nemen.

Moet niet per sé, ik heb onbeperkt toegang tot mijn paard en heb haar niet in eigen beheer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:04

meggiemeg schreef:
Denk je niet dat als je er zo in blijft staan dat je eigenlijk nergens een plekje gaat vinden omdat je op zoek bent naar de klik?
Mijn laatste plek waar de paarden in pension stonden was eigenlijk heel prima, 1 groot nadeel, te weinig ruwvoer naar mijn zin, dit heb ik opgelost door mijn eigen hooi te voeren. Ik had de stal kunnen laten schieten als ik me daar op had gefocussed maar op deze manier was het voor mij prima.
Een plek waar het voor de paarden prima is is heel belangrijk, zij zijn er tenslotte 7 dagen in de week 24 uur per dag, jij bent er veel korter en wellicht is het gewoon een kwestie van wennen.

Hoe blijft TS er dan precies volgens jou in staan?
Ik denk ook niet dat je moet vergeten dat TS eigenlijk perfect gelukkig was waar ze nu staat. Totdat de staleigenaar rare dingen ging zeggen. Dan is het toch anders vertrekken als wanneer de beslissing volledig uit jezelf komt. Om nu dus zo maar haar paard naar de eerste de beste stal te verhuizen zou niet mijn advies zijn. De situatie is sowieso al k*t, het zal niet meehelpen om deze nog k*tter te maken door naar een stal te verhuizen waar je toch niet het wauw-gevoel bij hebt.

Te weinig ruwvoer voeren is dus ook echt zo een dingetje waarbij ik gillend weg zou lopen. Een stalhouder die in het jaar 2020 nog altijd niet het belang van voldoende ruwvoer snapt, is een stalhouder die niet op 1 lijn met mij ligt en waar ik mijn paard dus niet aan toevertrouw.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:26

meggiemeg schreef:
Zo bedoel ik mijn opmerking ook helemaal niet, soms ben je op zoek naar iets maar omdat je zelf in een bepaalde denkwijze zit zie je dat dan soms niet.
TS is heel eerlijk, dat is heel duidelijk. Ik zou het ook zeker jammer vinden als op deze manier de plek waar je je paarden hebt staan stopt. Dat heeft even tijd nodig om te landen, zeker.
Paarden verhuizen is niet leuk en je hoopt het in 1x goed te doen voor allemaal.
De laatste stal waar ik heb gestaan voldeed aan alles, zowel voor mijn paarden als voor mij, alleen inderdaad het ruwvoer. Om dan die plek te laten schieten daarvoor vond ik zonde dus heb dat zo opgelost.

Ah zo, ik snap wat je bedoelt. Maar ik denk dat dat dus voor iedereen wel een klein beetje anders is.
Om even op jouw voorbeeld verder te gaan. Ik zou dus jouw stal waarschijnlijk wel laten schieten. Omdat ik ruwvoer echt heel erg belangrijk vind, ik een beetje allergisch ben geworden (door ervaringen uit het verleden) van staleigenaars die standaard te weinig hooi voeren en ik ook heel het gedoe van zelf hooi regelen en stockeren niet wil. Om deze drie redenen zou ik dus wel verder kijken, ook al zou de stal voor de rest aan al mijn wensen voldoen.
Perfectie bestaat niet, zelfs niet als je je paarden aan huis hebt, maar als je niet echt een klik hebt met een stal en er jezelf niet iedere dag ziet rondlopen, dan moet je het niet doen, hoe goed de stal objectief gezien ook is. :)

Gini

Re: Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:49

Goh, ik zie dat gewoon echt anders. Ik zet mijn paard op pension juist omdat ik een beetje het gemak van een pensionstal wil. Ik wil dan niet het werk wat zelf hooi regelen met zich meebrengt. Plus, naast het gedoe zou ik waarschijnlijk niet zo heel goed kunnen aarden met een stalhouder die het belang van voldoende ruwvoer niet inziet. Ik zou veel te bang hebben dat we op meerdere welzijnskwesties niet overeen zouden komen. Anders is het natuurlijk wanneer je een stal in halfpension of een doe-het-zelf stal huurt.
Maar dat is dus heel persoonlijk, meggiemeg heeft daar helemaal geen probleem mee, en dat is natuurlijk ook dik oké. Maar daarom zou ik TS aanraden om toch heel kort bij haar gevoel te blijven. Ieder compromis, iedere wens die je laat varen is een basis voor een mogelijke ontevredenheid en dat breekt op den duur toch op. Je moet voor jezelf uitmaken welke punten je echt belangrijk vindt en op welke punten het niet zo nauw steekt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie