Opzegtermijn na eenzijdig aanpassen van de overeenkomst?

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:59

Daphara schreef:
Aangezien onze (ongeschreven) overeenkomt nu eenzijdig en zonder overleg gewijzigd wordt, zit ik dan nog vast aan een maand opzegtermijn of niet?

Zover ik weet niet. maar dan zou je wel per direct moeten verhuizen.
Daphara schreef:
Toen ik vertelde dat dit voor mij niet akkoord was en ik dan weg zou gaan, bood ze aan om te kijken waar ik hier en daar dan wel een uurtje mocht komen, want het was niet haar bedoeling dat ik weg zou gaan, maar ik voel er nog weinig voor om permanent zo beperkt te worden.

Zou ik en ook niet accepteren, naast de andere verplichtingen heeft ze die ook naar mij en mij ontzeggen naar mijn paard te gaan is een no go. Maar met zulke rare dingen, ze wil wel dat je blijft maar niet dat je naar je paard gaat............... imo heel snel wegwezen. Het een is niet verenigbaar met het ander. Weet je zeker dat ze jou paarden niet gebruikt in de lessen en je daarom niet mag komen??? (is even 1 van de dingen die bij zoiets in mijn hoofd komt).

Maar bij het eenzijdig aanpassen van een overeenkomst is altijd de mogelijkheid tot niet aanvaarden van die nieuwe overeenkomst (mondeling of schriftelijk maakt niet uit). Alleen is het dan wel per direct de overeenkomst beëindigen, en dus vertrekken.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:59

anjali schreef:
Ts vertelde wel dat ze sinds kort een bijrijder heeft. Zou het daarmee te maken hebben,dat de stalhoudster last van die persoon ervaart?

Nope. TS heeft mij de reden verteld. En nee die ga ik niet doorvertellen, maar dat is een reden die en los staat van de Corona en ook niets met de bijrijder te maken heeft.

Maar goed los van dat alles, zouden jullie blij worden als je stalhouder ineens zegt je mag die en die dagen gewoon niet bij je paard komen??? Nee toch. Wat de reden ook is doet er niet toe. Als jou ineens op verschillende dagen de toegang tot je paard ontzegd wordt ga je zelf ook naar een andere stal zoeken. Ik snap dus niet helemaal waarom de TS openheid zou moeten geven over het waarom.

Wat ik al in mijn post geschreven heb, en dat geldt imo nog steeds, de stalhouder wijzigt de overeenkomst (los van mondeling of schriftelijk) eenzijdig, en jij bent daarmee niet akkoord, dan is het einde contract en heb je geen opzegtermijn. Alleen wat ik erbij schreef je zult dan wel direct ook moeten vertrekken en niet eerst weken later. Dan ga je weer akkoord met die wijziging.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:25

anjali schreef:
Maar als men informatie die licht zou kunnen laten schijnen op het probleem niet wil delen,dan wordt het geven van goede raad bemoeilijkt.

Nee wordt die niet. Daarbij ze vraagt ook niet om raad, ze vraagt of je zich nu nog moet houden aan de opzegtermijn. Niks meer niks minder. Dat bokt dan bestaat uit nieuwsgierige aagjes die de naad van de kous willen weten tja zo is bokt nu een keer. Maar het doet er 0,0 toe aan de vraag van de TS. Die simpelweg is, of ze bij eenzijdig veranderen overeenkomst zich aan de opzegtermijn moet houden.

TS heeft mij via PB de reden gegeven en we hebben even over en weer geschreven. En is de reden dat de stalhouder die wijziging heeft gedaan vanwege haar bedrijf, en stelt deze haar bedrijf boven haar pensionklant (heeft TS hier in het topic ook aangegeven). Prima maar daar hoef je als pensionklant niet zomaar mee akkoord te gaan. Dat is je goed recht. Je gaat een overeenkomst aan en als 1 van de 2 partijen deze wil veranderen zul je of in overleg moeten of het contract beëindigen. En dan komt de vraag van de TS, als je opzegt moet je je dan nog aan je opzegtermijn houden, is het antwoord imo nee. Eenzijdige wijziging mag je altijd afwijzen. Denk maar aan contracten die je afsluit voor telefoon enz enz. Ook daar krijg je altijd een brief/mail we hebben de voorwaarden gewijzigd, niet akkoord is beëindiging contract. Vervelende in dit geval is dat het om een levend wezen is, waarvoor je dan ook direct een andere plek zou moeten hebben.

Dingen als contract (mondeling of schriftelijk) moet je los zien van vriendschap ed. Het is aan TS hoe en wat ze bespreekt met haar stalhouder/vriendin over hoe verder als contract beëindigd wordt. En hoe ze een voorlopige overeenkomst (kan me nl voorstellen dat ze niet binnen een dag een andere stal heeft) in het vat gieten. Maar daar vraagt TS geen advies voor.

IHN schreef:
voorwaarden per direct wijzigen mag volgens mij nieteens.. moet aantal maaanden vantevoren, zodat je ook tijd hebt om op te zeggen en iets anders te zoeken. Dus wat er gezegd wordt dat je dan per direct weg moet klopt niet... daar moet je wen redelijke termijn voor krijgen.

Je hebt gelijk dat wijzigingen niet per direct mogen. Dat had idd pas op een later tijdstip in mogen gaan. Maar maanden geloof ik niet. Ik heb al teveel wijzigingen in contracten gezien die een maand later ingingen (denk aan Paypal, je bank met internetbankieren, enz.). Mijn punt in deze was meer, als je niet direct bij die wijziging opzegt/weggaat ga je weer akkoord met die nieuwe voorwaardes en zou je je wel aan die opzegtermijn moeten houden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie