Waar naar kijken kinderpony bezichtigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Waar naar kijken kinderpony bezichtigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:11

Qua keuren kan je trouwens ook ervoor kiezen om het risico te nemen en alleen klinisch te keuren. Over het algemeen heb je daar voldoende aan als je recreatief ermee aan de gang gaat, en de kans dat een oudere pony IETS heeft is behoorlijk. Maar: daar zijn ze wel oud bij geworden.. Röntgenfoto's zijn duur en ze kunnen zich het uur erna al vervelend verstappen.

Ga je voor een jong rijpaard waar je serieus mee aan de gang gaat, of heb je reden om iets specifieks uit te willen sluiten, dan is het anders. Maar anders zou ik het zelf bij een oude shet/manege pony laten bij klinisch keuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:39

Sintara schreef:
Qua keuren kan je trouwens ook ervoor kiezen om het risico te nemen en alleen klinisch te keuren. Over het algemeen heb je daar voldoende aan als je recreatief ermee aan de gang gaat, en de kans dat een oudere pony IETS heeft is behoorlijk. Maar: daar zijn ze wel oud bij geworden.. Röntgenfoto's zijn duur en ze kunnen zich het uur erna al vervelend verstappen.

Ga je voor een jong rijpaard waar je serieus mee aan de gang gaat, of heb je reden om iets specifieks uit te willen sluiten, dan is het anders. Maar anders zou ik het zelf bij een oude shet/manege pony laten bij klinisch keuren

Als een pony al een jaar of 15 is en altijd is belast, en goed door de klinische keuring komt, is prima en hoef je niet al te gekke problemen te verwachten.
Een dier wat nooit belast is of duur is/sport wel altijd röntgen keuren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar naar kijken kinderpony bezichtigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:44

Ik zou voor een wat oudere welsh B gaan die ook beleerd is voor het mennen. Dan heb je er zelf in de toekomst ook iets aan wanneer je je menbewijs hebt.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:26

Kijk, zo eentje waar je als moeder met een gerust hart van kunt genieten als de kids met hun pony spelen ;-)

Gekocht als 22-jarige toen mijn dochter een half jaar oud was. (1,18m hoog, kids intussen 7 en bijna 4)
Afbeelding

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:19

Aangezien dit topic is geopend door een schaduwaccount plaats ik hier een slotje.