SparklingApp schreef:ikke schreef:Voor een old timer geldt wat voor elke auto geldt: hoe beter je 'm onderhoudt, hoe beter hij het zal doen.
Ja dat snap ik nog wel maar aangezien ik voor het onderhoud afhankelijk ben van een garage, is dat natuurlijk wel wat anders als iemand die daar zelf handig in is en regelmatig van alles even langs loopt.
Mijn Pajero is 21 jaar oud geworden en nu dacht ik tijdens het rijden een raar geluid te horen en had mijn radio uit gezet om te luisteren, maar hoorde toen niks meer.
Achteraf is er door slijtage iets los geraakt wat de hele motor door geslingerd is en alles vernield heeft, was ik meteen gestopt, dan was het te repareren geweest, maar nu zat het hele motorblok onder de olie en was het foute boel, had ik er meer kijk op gehad, dan had ik met dat geluid even onder de motorkap gekeken en in dat opzicht lijkt me dat verschil te maken om een oldtimer aan te schaffen of niet, maar misschien heeft een ander daar een hele andere kijk op..
Een old-timer die voor elke zucht en steun naar de garage moet, is een slecht plan, tenzij je zo'n Beun de Haas kent die het snapt, je hier en daar wil matsen en jij bereid bent jezelf enige technische basiskennis eigen te maken.
Kun je dat niet (om welke reden dan ook) laat old-timers dan voor anderen.....