[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Caesar

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:01

Ik ga toch een poging wagen omdat ik best wel interessante opmerkingen en weetjes lees. Wie heeft er ervaring met een auto op bedrijf kopen maar er ook privé mee rijden? Het liefst koop ik een zware auto op bedrijf maar als je dat voor gezin wilt doen kom je op een bus of pick up...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:23

Ja en nee. We hebben nu de pick up, grijs kenteken staan. Dat is natuurlijk voordeligste. Daarnaast rijd ik zelf een Huyndai IX35 maar die mag de trailer niet trekken. Dus beide auto's moeten er uit.

Grijs kenteken is het voordeligste alleen kom je dan al gauw op bus of pick up weer uit. Het liefst koop ik een trekauto die we ook voor gezin kunnen gebruiken en rijd ik zelf een wat lichtere auto voor naar werk etc. We rijden beide weinig; de bedrijfsauto maar 2500 km (incl.trailer) en de gezinsauto Max 15000. We rijden maar met kleine pony's dus met trailer van 750 kg en 600 kg aan ponys heb ik aan een auto van 1500-2000kg trekgewicht genoeg.

Gezien de kilometer verhouding zou een grijs kenteken verhouding dus gewoon kunnen. Dat zou toch voordeligste zijn ook al rijdt je veel privé, als ik je goed begrijp?

Bedankt alvast voor je reactie!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:01

We hebben er sowieso 2 nodig.

Ik vind de hele keus grijs/geel een hele lastige. Stel ik koop een Outlander op het bedrijf, privé of zakelijk betalen kan hier beide. En ik zou daar ook met gezin mee rijden als we dagje weg gaan. En een kleinere auto voor werk/boodschappen gebruiken. De Outlander kunnen we niet als grijs kenteken rijden.

Kan het dan toch door km bij te houden en over de privé gereden kilometers belasting te betalen (bijtelling?). Zit ik dan beetje goed qua begrepen uitleg?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:46

Bij gaspedaal kun je ook op trekgewicht zoeken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:35

Toevallig hier gisteren een Renault Espace gekocht. Een bak, maar stuur hem zonder problemen overal in. Mag 2000kg trekken en is relatief zuinig met een zee aan ruimte.

We gaan het ervaren hoe hij met de trailer is straks.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie