[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:59

Wij zijn rustig aan het rondkijken naar een nieuwe auto die een paardentrailer kan trekken *\o/*
Ikke blij, maar we weten dus niet goed welke auto.. We hebben nu 2 auto's waarvan dan 1 verkocht word. Ikzelf ga meestal met de fiets naar het werk en gebruik de auto alleen voor langere afstanden. Mijn vriend doet uitsluitend lange afstanden. Dus we dachten eerst een een pick-up maar ik denk dat dit qua rijcomfort dagelijks niet zo aangenaam is en ook niet qua gebruik. En ik heb zoveel laadruimte ook niet nodig.
Dus dan dachten we aan een 4x4 en we waren samen wat aan het zoeken maar nu heeft mijn vriend het grandioze idee gekregen om een tesla model X te kopen :+ :') En hij is echt vastberaden ook.. Wat ik erover vind heeft die een trekvermogen van 2250kg, dus dat zou moeten lukken met een 1-paardstrailer. Iemand hier ervaring mee?

Of iemand met een normalere suggestie? :D


Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:13

De tesla vond hij voornamelijk interessant omdat hij elektrische wagens in zijn bedrijf volledig kan inbrengen qua belastingen. (En dan is er een groter budget mogelijk) Ik zie er voordelen van in (kosten qua verbruik zijn laag, veel opties qua autoveiligheid, ...) Maar ik zie mezelf niet op een weide parkeren en al zeker niet met trailer :+
Een volledig uitgeruste ford ranger kan je nieuw al vinden voor 40 000 euro dus veel interessanter qua prijs, maar dit zijn allemaal dieselmotoren in België.. en ik dacht dat je een dieselmotor niet op LPG kon overschakelen? Of toch werd afgeraden? :o?

Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:16

s0173957 schreef:
Dat advies van die 75% snap ik ook helemaal niet.
Mijn Amarok is leeggewicht met bestuurder 2078kg.
Dan zou die maar 1500 kg aan de haak mogen best, terwijl die wel 3500kg mag trekken...


Een Amarok mag volgens mij geen 3500 maar trekken, maar 3200 of 3300kg..
Ik heb hem een half jaar geleden bij aankoop van nieuwe pick-up vergeleken met de rest en ik ben zeker dat de Amarok minder mocht trekken dan de rest :) Niet dat het veel uitmaakt, maar wel als je over die 3200/3300 kg gaat

Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:27

Varekaj schreef:
Om aan 3000kg te raken moet er al een hele hoop paard achter :))


Onze wagen is niet uitsluitend om een paardentrailer te trekken, dus misschien bij haar ook niet :D

Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:04

Optiwolk schreef:
Farjen schreef:
Een Amarok mag volgens mij geen 3500 maar trekken, maar 3200 of 3300kg..
Ik heb hem een half jaar geleden bij aankoop van nieuwe pick-up vergeleken met de rest en ik ben zeker dat de Amarok minder mocht trekken dan de rest :) Niet dat het veel uitmaakt, maar wel als je over die 3200/3300 kg gaat


De papieren van de nieuwe Amarok op de oprit zeggen echt wel wat anders... we hebben deze week nog gekeken.
Ligt wel de V6 in, misschien maakt dat het verschil?


Wij waren in januari ook in de garage geweest voor een v6 en die mocht minder trekken. Maar kan zijn dat het veranderd is :)

Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:47

Dan heeft de verkoper het fout verteld (Amarok was ook niet zijn "afdeling") Misschien in de war met handgeschakeld en automaat :)

Ik wil sowieso nooit meer een handgeschakelde auto, wat een gemak *\o/*
Laatst bijgewerkt door Farjen op 10-07-19 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt


Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:58

Selka schreef:
Bedankt voor het plaatje. De F150 varieert van 89 cm tot 94 cm. De Ranger is 84 cm. De Ranger Wildtrak kan niet met hardtop.. -O-
Helaas kan ik nu de Explorer niet nameten. Die staat voor APK bij de garage.

Ik heb in de kerstvakantie lekker wat uitzoekwerk :)



Wij hebben een ford Ranger wildtrak met hardtop. De hardtop is niet van Ford zelf maar van Alpha maar wel gewoon door de ford-garage besteld en geplaatst.
De honden zitten bij ons op de achterbank, nouja soort van. De achterbank kun je namelijk omhoog klappen dus de honden zitten onderaan op de grond. Ze kunnen er beiden inspringen (waarvan 1 een mini-teckel :') dus normaal zet ik die er gewoon zelf in)
Om alles wat te beschermen voor de hondenharen zit er zo'n hondenzeil in, die hangt over de opgeklapte zetels en hangt vast aan de voorzetels, als een U zeg maar.
Dit Principe: https://www.zooplus.nl/shop/honden/benc ... yid=101343

Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:42

Ik zal er deze week aan proberen denken en een foto maken van achterbank + hondjes. Ik moet wel zeggen dat wij kleine honden hebben, niet vergelijkbaar met een dog :')

Farjen

Berichten: 7968
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:18

heb je gepb't :)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers