Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
s0173957 schreef:I stand corrected... dan heb ik ook nog hoop want de onze is wat kleiner
Mijn excuses.
Maar zoals ik zei: hele mooie en idd handige vrachtwagen!
Als hij 5000 leeg weegt heb je trouwens 2490 kg laadvermogen, genoeg voor 4...
ikke schreef:_Nelleke_ schreef:Betaal je je als particulier niet helemaal scheel aan wegenbelasting voor zon enorme wagen?
Nope. Voor vrachtwagens geldt een totaal andere tariefopbouw. Voor de prijs van een compact middenklassertje heb je 20 ton voor je deur staan.
Muiz schreef:Oh kijk dat wist ik niet, des te meer reden om ook C maar te halen.
Zijn de meeste paarden vrachtwagens ook al automaat?
Verder kom ik hier gewoon even meegenieten van het mooie spul wat hier langs komt
_Nelleke_ schreef:Muiz schreef:Oh kijk dat wist ik niet, des te meer reden om ook C maar te halen.
Zijn de meeste paarden vrachtwagens ook al automaat?
Verder kom ik hier gewoon even meegenieten van het mooie spul wat hier langs komt
Oh kijk dat wist ik ook niet inderdaad.
Kunnen die Mercedes sprinter en Renault master 2 paards auto’s niet als C vrachtwagen worden geklasseerd, dan zit je met die wagentjes niet meer zo in de knoei met het laadvermogen, of zeg ik nu iets heel geks?
_Nelleke_ schreef:Ja op die manier zou ik wel zo'n wagentje willen. Scheelt ook nog in de wegenbelasting. Waarom lijkt daar dan toch geen markt voor te zijn? Zo enorm veel moeite is het nou ook weer niet om een C1 bewijs te halen of denk ik nu veel te makkelijk?
_Nelleke_ schreef:Ik zag dat de ANWB een pakket aanbied incl examen en theorie voor rond de 1400 euro voor C1, gericht op mensen die met een zware camper rijden. Is dat niet hetzelfde?