Hoe krijg ik paard in trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38210
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:46

Je paard is 13 dus zal echt wel er is in de trailer hebben gestaan , zoek hulp. Negen van de tien keer ligt het toch echt aan de begeleider .

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:51

cissy schreef:
Als jij eigenwijs bent krijg je dan ook een paar ouderwetse tikken?



Nee, ik zou niet weten van wie?
Lijkt mij eerder dat je slimmer moet zijn dan de ander, dus gedrag voor zijn.

Maar ik zal wel compleet van de pot gerukt zijn.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:49

cissy schreef:
Heeft geholpen toch? :j


Absoluut, geen twijfel over mogelijk :D

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:51

Niet zelf gaan aanklooien. Schakel hulp in.. Ik heb met mijn paard twee keer een laadcursus gevolgd en krijg hem er nu wel in.. Als je zelf blijft aanmodderen geeft dit stress met als gevolg dat het paard er straks nooit meer in wilt of het nog langer duurt..

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Hoe krijg ik paard in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:41

Hier op het moment hetzelfde probleem. Onze ruin steekt gewoon zijn middelvinger naar ons op. Groot nadeel is dat hij nu bij de beleerder staat, en toch vlot naar huis toe moet.. -O-
Hij is niét bang, loopt ook geregeld met zn neus tot aan de voorstang toe om brokjes, maar we krijgen net t laatste stukje niet. Vastzetten dan trekt hij alles stuk, longeerlijn gaat hij overheen/doorheen, druk zetten dan staat hij zeer beheerst op 2 benen.. ~~}> ooh en t is een haflinger, een hele sterke, en dat weet ie helaas... iemand de gouden tip, of wie weet dé hulp in no friesland?

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Hoe krijg ik paard in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:10

Check ook of de remmen van je trailer in orde zijn. Mijn merrie wilde op den duur de trailer niet meer in terwijl er nooit een probleem is geweest, bij onderhoud van de trailer kwam aan het licht dat de remmen niet meer helemaal functioneerden zoals ze zouden moeten waardoor paard moeite had met balans houden als de auto remde.

Ook heeft ze een tijdje niet op de trailer gewild toen ze achteraf vast bleek te zitten in de rug. De fysiotherapeut heeft toen ook uitgelegd dat dergelijke blokkades ervoor kunnen zorgen dat ze hun balans minder goed kunnen houden en dus niet graag de trailer in gaan. Na de behandeling ging het als vanouds!

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:25

maessie schreef:
Hier op het moment hetzelfde probleem. Onze ruin steekt gewoon zijn middelvinger naar ons op. Groot nadeel is dat hij nu bij de beleerder staat, en toch vlot naar huis toe moet.. -O-
Hij is niét bang, loopt ook geregeld met zn neus tot aan de voorstang toe om brokjes, maar we krijgen net t laatste stukje niet. Vastzetten dan trekt hij alles stuk, longeerlijn gaat hij overheen/doorheen, druk zetten dan staat hij zeer beheerst op 2 benen.. ~~}> ooh en t is een haflinger, een hele sterke, en dat weet ie helaas... iemand de gouden tip, of wie weet dé hulp in no friesland?


Ojee, hier ook zo'n dwarse haflinger gehad. 1x zo erg geweest dat ze er met de shovel in is geduwd. En dan ook heerlijk in rust blijven staan zo van probeer maar.
Ook trailer laad cursus gehad maar ze verzon elke x wel iets nieuws.
Door de mijn les geefster een telefoon nummer van een oud mannetje gekregen die wonderen verrichte met koppige beestjes.
Die leerde me de truc. En nu heb ik nog wel eens touw om voorstang voor het geval dat.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Hoe krijg ik paard in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:28

Lessen!

Zoek een kundige, liefst gediplomeerde instructeur.
Die helpt je niet alleen laden, maar leert je ook, hoe op te lossen.

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Hoe krijg ik paard in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:43

Hylkje dat met die shovel word idd ook het laatste redmiddel om hem thuis te krijgen. Daar is dan wel tijd om uitgebreid te oefenen.
Touw om de stang gaat bij de onze geheid stuk (of het paard stuk) hij weet helaas hoe sterk hij is, op kracht gaan we het dus zowiesoniet redden. (Vind ik ook niet de manier)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hoe krijg ik paard in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:07

@maessie probeer Sylke Boersma, van HorseProfessional, eens

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:18

maessie schreef:
Hylkje dat met die shovel word idd ook het laatste redmiddel om hem thuis te krijgen. Daar is dan wel tijd om uitgebreid te oefenen.
Touw om de stang gaat bij de onze geheid stuk (of het paard stuk) hij weet helaas hoe sterk hij is, op kracht gaan we het dus zowiesoniet redden. (Vind ik ook niet de manier)


Dan is die van jullie erger. Bij ons was echt kwestie van dat zij weet dat ze sterker is als ons en er dab een loopje mee maakt. Thuis loopt ze er altijd heel braaf op maar ergens andrs was een drama. Nu met touw om voorstang is het opgelost. Af en toe staat ze wel stil maar dan klik ik haar aan de leadrope die ik dan al om de voorste stang heb en dan loopt ze wel door. _-:( dan denk ik wel eens waarom niet in 1x door.

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Hoe krijg ik paard in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:01

Hilary bedankt voor de tip!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:06

Bruintje63 schreef:
Heb je hulp bij het laden? Wat hier helpt is een simpele heksenbezem. Zonder bezem no way op de trailer. Ik kietel alleen een beetje op de kont en hup paard staat erop. Heel vreemd maar het werkt perfect



Zo heeft mijn paard het ook geleerd en zonder slaan gewoon beetje kietelen

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:18


Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:56

maessie schreef:
Hier op het moment hetzelfde probleem. Onze ruin steekt gewoon zijn middelvinger naar ons op. Groot nadeel is dat hij nu bij de beleerder staat, en toch vlot naar huis toe moet.. -O-
Hij is niét bang, loopt ook geregeld met zn neus tot aan de voorstang toe om brokjes, maar we krijgen net t laatste stukje niet. Vastzetten dan trekt hij alles stuk, longeerlijn gaat hij overheen/doorheen, druk zetten dan staat hij zeer beheerst op 2 benen.. ~~}> ooh en t is een haflinger, een hele sterke, en dat weet ie helaas... iemand de gouden tip, of wie weet dé hulp in no friesland?


https://www.mishpa.nl/ , zit in Friesland en helpt met trailerlaadproblemen. Je kan haar eens bellen en vragen of ze een goede oplossing heeft.

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Hoe krijg ik paard in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:55

Bedankt voor de tips! Onze ruin is inmiddels thuisgebracht, zónder behulp van shovel. Voor de rest heb ik er maar niet naar gevraagd.. nu in alle rust samen met 1 van bovenstaanden oefenen, oefenen, oefenen...

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:06

Heb weken van te voren hulp gevraagd, veel geoefend, veel lekkers in de trailer gegeven.
Het ging als de gesmeerde bliksem.

Maar vraag hulp aan iemand die weet hoe het moet.