Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Hilli schreef:Ik zou voor een hele dag op een bedrag tussen de 100 en 125 euro uitkomen (bus, trailer), daar komt je brandstof dan nog wel bij. Inmiddels heb ik een eigen trailer omdat dat logistiek zoveel fijner is, maar huur ik de bus dus nog steeds.
Varekaj schreef:Misschien ook gewoon meer aanbod? Ik gok, als ik mijn ifor te huur zet voor €50/dag, dat ie zowat elk weekend verhuurd is.
Helaas heb ik 'm alweer zelf 3x/week nodig
s1993 schreef:Nee ik zit niet meer in BC maar weer in Nederland Dank voor de reacties in ieder geval, ik ga nadenken. Vind met huren het gebrek aan flexibiliteit zo onhandig en idd afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt...
Niello schreef:Ff een vraagje. Gisteren proef gereden met een VW Tiguan 2.0 benzine met de trailer er achter. Was even wennen want we rijden al 25 jaar diesel. Wat opviel is dat de trekhaak 5 cm hoger is dan die van mijn Freelander. De trailer hing daardoor niet helemaal waterpas achter de auto. Scheelde op de dissel 2,5 cm. Gaat dit problemen geven en hoe is dit evt. Op te lossen?
Asciugamano schreef:Als je trailer afgekoppeld staat, het neuswiel omhoog gedraaid, staat ie ongeveer horizontaal.
Pak m aan de koppeling vast. Gewicht (aan je armen) is 0.
Til m dan eens op? Heb je dan meer of minder gewicht aan je armen hangen?
Grotere wielen kan, maar 5 centimeter is nogal wat en heeft -naast de kosten van 4 banden- ook gevolgen voor het rijcomfort enz.
Soms kun je de koppeling van de trailer hoger (laten) zetten.
Overigens is het geen hele grote ramp hoor, als je paard n beetje achterover staat. En als de auto de extra kogeldruk mag hebben, zou ik t zo laten en eerst gewoon proberen.
Niello schreef:Overigens is het gewicht in mijn armen bij het optillen van de dissel natuurlijk hoger, maar de druk naar de trekhaak minder.
Niello schreef:Ff een vraagje. Gisteren proef gereden met een VW Tiguan 2.0 benzine met de trailer er achter. Was even wennen want we rijden al 25 jaar diesel. Wat opviel is dat de trekhaak 5 cm hoger is dan die van mijn Freelander. De trailer hing daardoor niet helemaal waterpas achter de auto. Scheelde op de dissel 2,5 cm. Gaat dit problemen geven en hoe is dit evt. Op te lossen?
Niello schreef:Niello schreef:Ff een vraagje. Gisteren proef gereden met een VW Tiguan 2.0 benzine met de trailer er achter. Was even wennen want we rijden al 25 jaar diesel. Wat opviel is dat de trekhaak 5 cm hoger is dan die van mijn Freelander. De trailer hing daardoor niet helemaal waterpas achter de auto. Scheelde op de dissel 2,5 cm. Gaat dit problemen geven en hoe is dit evt. Op te lossen?
Vandaag proef gereden met een Subaru Forester 2.0 benzine voor mijn Bockmann trailer. De trailer lag er strakker en rustiger achter dan achter de Tiguan. De trekhaakhoogte van de Forester is nagenoeg gelijk aan mijn huidige Freelander. De oplooprem maakte met optrekken en afremmen nu ook geen geluid. Zou de trekhaakhoogte toch effect hebben op de wegligging?Nadeel van de Forester vonden we de straffe vering die doorwerkte naar de trailer. Paard had tijdens de korte rit ook 3x gemest. Ook hadden we onderin een tunnel,toen mijn paard wat verstapte, een heel klein dweilmoment. We reden nog geen 90 km/u, maar dit heb ik met de Freelander nooit. In gewicht schelen beide auto's ongeveer 50 kg dus dat kan het niet zijn. Misschien is het ladderchasis van de Freelander in het voordeel? Kortom we zijn er nog niet uit. Iemand nog andere suggesties voor een benzineauto met een trekgewicht van 2 ton en een eigen gewicht van minstens 1550 kg?
Niello schreef:Dank je voor je reactie ikke. Zou er iets aan de Forester mankeren denk je? Hij was uit 2016 en heeft 60.000 km op de teller. Er stond maar 1 paard in de 2-paardstrailer.
ikke schreef:Niello schreef:Dank je voor je reactie ikke. Zou er iets aan de Forester mankeren denk je? Hij was uit 2016 en heeft 60.000 km op de teller. Er stond maar 1 paard in de 2-paardstrailer.
Dat is lastig oordelen vanachter een PC. Dan zou je enkele Foresters moeten proberen.
Bijvoorbeeld: als die Forseter veel over zandwegen gereden heeft en daarbij niet ontzien is, willen ophangrubbers het weleens opgeven. Dat is niet raar en heeft weinig met leeftijd of km te maken.
Ik heb standaard een set op voorraad liggen voor de Range Rover