Waar paard verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SemSa
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-12-18

Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 23:09

Hoi,
Ik ben binnenkort eigenaar van mijn aller eerste paardje! *\o/* zo gaaf....het is een super dier en daarom wil ik haar toch wel verzekeren. Wat zijn jullie ervaringen wat verzekeren betreft? Is het slim om dit te doen of eigenlijk onzin? en wat hebben jullie zoal verzekerd?

Groetjes SemSa

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:27

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:33

Nee, niet verzekeren. Is echt geldklopperij. Zelf elke maand wat geld opzij zetten voor onverwachte kosten.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:40

Suzanne F. schreef:
Nee, niet verzekeren. Is echt geldklopperij. Zelf elke maand wat geld opzij zetten voor onverwachte kosten.

Precies. :j

Hier ook nog nooit een paard in de verzekering gehad.

SemSa
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-12-18

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 08:48

Maar hebben jullie ervaring met dit? Keerde de verzekering niks uit? Het paard dat ik ga kopen is best aan de prijs... Wil hem verzekeren voor bv plotselinge dood en onomkeerbaar letsel... Maar als dat een wassen neus is..

SEtequila

Berichten: 67
Geregistreerd: 03-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:31

Ik heb toen ik mijn draver kocht even de berekeningen gemaakt. Als je tegen letsel en deel van ziektekosten wil vergoeden heb je een torenhoge premie. En dan heb je nog niet eens de routine consulten etc van je DA verzekerd. Maar ook als je een groter probleem hebt, in de kleine lettertjes staat dat ze maar een bepaald percentage van de kosten vergoeden en tot maximaal 2000 was het (weet het bedrag niet meer zeker hoor). Dus als er echt iets aan mankeert zul je naast alle premie die je al hebt betaald, alsnog veel moeten bijbetalen... |o

Ik heb er daarom voor gekozen om idd ook niet te verzekeren, ervaringen heb ik verder helaas dus niet. Maar dit was al geen goed vooruitzicht voor de portemonnee :+

Als je een best duur paard hebt zou je wel kunnen verzekeren tegen dood en blijvende onbruikbaarheid, als je per se wil verzekeren zeg maar. Voorwaarden voor vergoeding bij blijvend onbruikbaar zijn alsnog ook heel streng, grote kans dat je niks krijgt als je paard na een training chronisch kreupel wordt. Maarja of je nou een duur of goedkoop paard hebt, de ziektekosten die de DA rekent blijven hetzelfde, dus daarvoor zal verzekering niet veel helpen.
Hopelijk heb je er wat aan :)

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:35

Ik heb voorgaande paarden altijd verzekerd en bij 2 van de 3 het er ook meer dan uitgehaald. Als je onverhoopt dure kosten niet kan ophoesten zou ik 't wel doen. 2 jaar geleden heb ik een hoop verzekeringen naast elkaar gelegd en toen kwam Equipe er het beste uit, ook nooit problemen gehad met uitkeren.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:47

Wij hebben ons eerste paard verzekerd bij Equipe. Het paard bleek hoefkatrolontsteking te hebben en we zijn veel bij de kliniek geweest. De verzekering heeft nooit moeilijk gedaan met uitkeren, heeft zelfs nog iets uitgekeerd wat op de rekening stond, wat ze helemaal niet hoefde te betalen. Wel keren ze (ik meen) 75% uit, de rest betaal je gewoon zelf. We hebben uiteindelijk ons paard in moeten laten slapen, dat gaat dan in overleg met de verzekering. Ook daar waren ze heel meewerkend en vriendelijk. Je krijgt dan weer die 75 procent van de verzekerde waarde, min de slachtwaarde want ik wilde ons paard niet laten slachten.

Al met al prima ervaring met de verzekering. En toch hebben we de twee die we nu hebben niet verzekerd. We zijn veel bij de kliniek geweest met het eerste paard en flinke rekeningen gezien, maar nooit is het uitgekeerde bedrag boven de premie uitgekomen. Zet het geld van de premie maandelijks apart en je hebt een mooi potje voor als je het nodig hebt.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:47

Ik heb altijd verzekerd, bij de vorige erg blij mee geweest... er is veel meer uitgekeerd in de loop der jaren dan dat je zelf even apart legt.
Maar aan de andere kant onwijs veel gezeur gehad tot advocaten aan toe toen ze daarna zijn levensverzekering niet uit wilden keren.
Daardoor nu naar een andere met mijn nieuwe paard, maar alle maatschapijen zijn hetzelfde op dit gebied.
Ik heb er nu voor gekozen een klein deel van de aankoop te verzekeren en het eerste jaar alle medische mogelijke kosten. (ook omdat mijn potje nu even wat leger is na de aankoop, op maat gemaakt zadel, hoofdstel etc etc) :') Vanaf volgend jaar wil ik hem beperkt met enkel wonden en koliek.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:47

Mijn vorige paard was verzekerd bij Hippozorg/Xcellent. Ze hebben altijd alles keurig vergoed zonder gezeur en echt niet weinig helaas.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:30

Suzanne F. schreef:
Nee, niet verzekeren. Is echt geldklopperij. Zelf elke maand wat geld opzij zetten voor onverwachte kosten.


Dit doe ik ook voor onze paarden. Maar ik begrijp als je nog geen startkapitaal hebt om bijv een dure operatie te betalen het wel heel spannend is. In dat geval zou ik verzekeren én ernaast sparen zodat je uiteindelijk je verzekering kan opzeggen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:00

Als je meerdere paarden hebt, zou ik ook niet verzekeren. Wat misschien handig is om te weten, is dat je een paard ook voor een lager bedrag kunt verzekeren. Scheelt een hoop premie, alleen bij overlijden krijg je minder uitgekeerd.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:23

zeker... de mijne hem ik ook voor 5000 minder erin staan... scheelt een bak geld.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:34

Ik heb mijn paarden ook altijd voor maximale ziektekosten verzekerd gehad (4500 is dat bij equipe). Scheelt hoop geld inderdaad.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:37

Suzanne F. schreef:
Nee, niet verzekeren. Is echt geldklopperij. Zelf elke maand wat geld opzij zetten voor onverwachte kosten.

Inderdaad, ik wou dit bij de aankoop van mijn eerste paard ook doen, ook op bokt gevraagd en kreeg heel slechte ervaringen. Gewoon zelf een spaarboekje bijhouden :)

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:40

Ik heb de meeste paarden wel in de verzekering gehad een aantal jaar, allemaal bij EFO en bij 1 uitkering nodig gehad en gekregen, de anderen heb ik met een jaar of 7/8 eruit gehaald, maar nooit voor ziektekosten.

Heb nu een veulen in de opfok die heb ik ook weer verzekerd, je investeert een hoop erin, dekgeld, stalling e.d.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:40

Hier na een koliek-overlijden ook beginnen zoeken naar verzekering voor mijn sportpaarden... Maar er zijn veel kleine lettertjes met uitkeren of je betaalt je blauw of je krijgt niet verzekert wat je wil verzekeren... Wij zijn ermee gestopt.

Laarvv
Berichten: 218
Geregistreerd: 19-12-09

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:06

Hier is ons sportpaard nog verzekerd bij hipppzorg/Xcellent Horse (of zo iets) echter zijn wij hier totaal niet tevreden over. Hoor veel mensen positief over de EFO.

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:14

Ik ook equipe voor 4500 euro en helaas voor de aankomende jaren de premie er al meer dan uit, na een zware operatie en herstel en 3 maanden kliniek.

Ik ben zo'n 74 euro per maand kwijt, maar heb haar zo uitgebreid mogelijk verzekerd, ook hier geen probleem met indienen en uitgekeerd krijgen er werd zelfs flink met me meegeleefd.

Dit is het 3e paard wat ik verzekerd heb en de vorige 2 hebben ze moeten uitkeren na een chronische blessure en de 2e een ongeluk en ik kan zeggen dat daar geen spaarrekening tegenop kan op die termijn en dat als ik niet verzekerd had, dan had ik nu geen paard meer gehad vanwege het geld.

Maar goed, niet iedereen heeft zoveel pech als mij.
Laatst bijgewerkt door Spekkie01 op 18-01-19 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:16

Ik heb mijn paard 5 of 6 jaar lang verzekerd gehad. Gemiddeld 500 euro per jaar... nou paardlief had maar 1 keer de dierenarts gezien in die 5 jaar (gelukkig maar). En dat viel onder eigen risico van 175 euro %)

Heb hem uit de verzekering gehaald en leg die 500euro per jaar appart.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:37

Ik keur niet en ik verzeker niet en tot nu toe kan ik van dat geld alle paarden die ik gehad heb nogmaals kopen zegmaar.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:28

Het valt me altijd op, dat de mensen die hun paard niet verzekerd hebben, roepen dat verzekeraars zakkenvullers zijn. Tuurlijk zijn ze er om geld te verdienen, maar als je paard ziek is/wat mankeert dan zullen ze toch gewoon uit moeten keren.

Na mijn vorige paard hoop ik voor mijn huidige paard elk jaar mijn premie voor niks te betalen. Ik denk dat voor mijn vorige paard zeker het dubbele van de premie uitgekeerd is.

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:50

ik heb mijn pony's verzekerd bij een onderlinge paardenverzekering, deze keren alleen uit bij dood of ongeschiktheid voor het gebruiksdoel.
afgelopen oktober is 1 van mijn pony's helaas in de kliniek overleden, ze hebben netjes 90% van het verzekerde bedrag uitgekeerd na inlevering van de dierenartsenverklaring.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:57

Tessebes schreef:
Het valt me altijd op, dat de mensen die hun paard niet verzekerd hebben, roepen dat verzekeraars zakkenvullers zijn. Tuurlijk zijn ze er om geld te verdienen, maar als je paard ziek is/wat mankeert dan zullen ze toch gewoon uit moeten keren.

Na mijn vorige paard hoop ik voor mijn huidige paard elk jaar mijn premie voor niks te betalen. Ik denk dat voor mijn vorige paard zeker het dubbele van de premie uitgekeerd is.

En daarbij hebben ze het dan ook nog over de kleine lettertjes... :roll:
Geen enkele verzekeraar mag gebruik maken van kleine lettertjes, alles waarvoor jij je verzekerd moet je de voorwaarde toegestuurd krijgen en daar mogen wettelijk gezien geen kleine lettertjes in staan.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:02

Heb mijn paarden bij Equipe verzekerd en bij allebei helaas regelmatig gebruik moeten maken van de verzekering. Bij beide hoge dierenartsrekeningen gehad voor medicatie en operaties en nooit gedoe gehad met het uitkeren van vergoedingen.

Na inslapen van het eerste paard de volledige verzekerde waarde uitgekeerd gekregen en 75% van de dierenarts kosten. Bij huidige paard zit ik qua rekeningen (helaas) al bijna aan de verzekerde waarde.

Heb ook wel een hoop pech gehad de afgelopen twee jaar, dus ben erg blij met mijn verzekering.. Had ik niet in dezelfde tijd bij elkaar kunnen sparen.