Help ik zoek mijn doorverkochte shetlanders

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shettie_8
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-01-21

Help ik zoek mijn doorverkochte shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 13:16

Oktober 2023 heb ik mijn 2 bonte shetlander merries verkocht.
Ze zijn 8 jaar van mij geweest, maar ik had helaas niet voldoende tijd meer om ze de aandacht te geven die zij nodig hadden. Ik dacht een erg goed huisje gevonden te hebben. Ik kon komen kijken waar ze terecht kwamen en ben mee geweest toen zij naar hun nieuwe plekje gingen. Ik kreeg fotootjes toegestuurd en er werd mij verteld dat ik altijd langs kon komen.

2 weken later draaide het helemaal om. Volgens de nieuwe eigenaren konden de pony's niet met elkaar en waren ze vals. De pony's hebben altijd bij elkaar gestaan en ook meerdere malen bij andere pony's/paarden, dus dit geloofde ik direct al niet. Maar ik toonde begrip naar de nieuwe eigenaren en vroeg of ik ergens hulp kon bieden.

Echter hebben zij ze verkocht aan 'een vriend' van hun. Ik heb contact opgenomen met deze man en hij zei ze verkocht te hebben naar Frankrijk, hij gaf aan dat ze nog bij elkaar stonden omdat dit de wens was van diegene waarvan hij ze gekocht had (eigenlijk mijn wens natuurlijk maargoed fijn dat zij dit wel benoemd hebben)... Dit vond ik een vaag verhaal. Ik heb gevraagd of hij een fotootje wou vragen van de nieuwe eigenaren zodat ik kon zien hoe ze daar leefden. Helaas heb ik nooit een foto mogen ontvangen (ook weer raar).

Misschien kan ik via deze weg toch nog de kans krijgen om te weten waar ze nu zijn en of ze nog bij elkaar zijn... Ik hoef verder helemaal geen informatie, ik wil alleen even weten of het goed met ze gaat :)

Dit zijn ze:
• Roepnaam bij mij: Molly & Misty
• Stamboomnaam: Guusje v.d. Wijzend (Ymaro of Sportview x Hasard v. Spuitjesdom) & Jolijn K. (afst. niet bekend)
• Leeftijd: 2013 (10 jaar)


Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Help ik zoek mijn doorverkochte shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:18

Heb even gekeken in het Franse systeem, maar daar staan ze in ieder geval niet geregistreerd.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Shettie_8
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 13:23

Poosje81 schreef:
Heb even gekeken in het Franse systeem, maar daar staan ze in ieder geval niet geregistreerd.


Dankuwel! Dan wordt het een nog grotere vraag waar ze zouden kunnen zijn... Ik heb zelf het NSPS al gemaild, ze zijn in Nederland ook nergens geregistreerd en ook niet als geslacht/overleden aangegeven.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:25

Een verhuizing kan veel doen met ponys. Zowel naar elkaar als jaar de omgeving.

Overigens geven stamboeken je weinig gegevens. Dit mogen ze niet en gelukkig ook maar

Shettie_8
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 13:27

StalNollie schreef:
Een verhuizing kan veel doen met ponys. Zowel naar elkaar als jaar de omgeving.

Overigens geven stamboeken je weinig gegevens. Dit mogen ze niet en gelukkig ook maar


Klopt inderdaad. Maar het rare is dat ik een paar dagen daarvoor nog mooie filmpjes kreeg dat ze chill rondliepen bij hun over het erf en gezellig samen hooi aan het eten waren. Dus ik vind het verhaal niet kloppend...

Lijsken
Berichten: 1004
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:28

Misschien zijn ze nu bekend onder een andere roepnaam. Als je een foto plaatst herkent iemand ze mogelijk alsnog.

Shettie_8
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 13:39

Afbeelding

Afbeelding

Lijsken schreef:
Misschien zijn ze nu bekend onder een andere roepnaam. Als je een foto plaatst herkent iemand ze mogelijk alsnog.

Lokii

Berichten: 169
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Help ik zoek mijn doorverkochte shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 14:21

Wat een super vervelende situatie zeg! Helaas kan ik je verder niet helpen ;( . Ik hoop dat je er snel wat van hoort! :(:)

Never stop dreaming about horses :D

Dusja1

Berichten: 362
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 14:27

Dat ze naar Frankrijk zijn verkocht zou best mogelijk zijn. Een bruinbonte in de minimaat met NSPS papier kan veel geld opleveren.
Bij het stamboek zijn ze ook niet op naam gezet.

Had degene aan wie jij ze verkocht hebt nog meer (shetland) pony's?

Shettie_8
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 14:29

Dusja1 schreef:
Dat ze naar Frankrijk zijn verkocht zou best mogelijk zijn. Een bruinbonte in de minimaat met NSPS papier kan veel geld opleveren.
Bij het stamboek zijn ze ook niet op naam gezet.

Had degene aan wie jij ze verkocht hebt nog meer (shetland) pony's?


Aan wie ik ze verkocht heb heeft 2 Shetland pony’s. Maar deze pony’s hebben zij al heel lang en blijven ook bij hun. Ik ben vrienden met hun op facebook en daar is dat allemaal op te zien.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Help ik zoek mijn doorverkochte shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:02

De ponies zijn nu dus 3 keer doorverkocht. De huidige eigenaren hebben ze niet van jou gekocht dus waarschijnlijk niet het gevoel dat ze jou foto's of berichten verschuldigd zijn. Als je geluk hebt zijn het mensen die het juist leuk vinden om iets van de voorgeschiedenis van de paardjes te weten te komen. Ik hoop dat voor jou. Maar in het algemeen is het zo dat, als je een paard verkoopt, dat je hem kwijt bent omdat hij dan van iemand anders is. Het is een veelvoorkomend probleem.

Shettie_8
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 15:08

anjali schreef:
De ponies zijn nu dus 3 keer doorverkocht. De huidige eigenaren hebben ze niet van jou gekocht dus waarschijnlijk niet het gevoel dat ze jou foto's of berichten verschuldigd zijn. Als je geluk hebt zijn het mensen die het juist leuk vinden om iets van de voorgeschiedenis van de paardjes te weten te komen. Ik hoop dat voor jou. Maar in het algemeen is het zo dat, als je een paard verkoopt, dat je hem kwijt bent omdat hij dan van iemand anders is. Het is een veelvoorkomend probleem.


Helemaal mee eens, ik zou het ook begrijpen als nieuwe eigenaren mij geen informatie willen geven. Ik heb alleen niet het idee gehad dat mensen na mij eerlijk zijn geweest over de verkoop van molly en misty. Mij lijkt het heel fijn om alleen te weten of ze nog leven en of ze nog samen zijn. Maar het is alleen een gokje dat ik via hier de nieuwe eigenaar vind. Daar hoop ik op. Ik heb inderdaad alle informatie over de voorgeschiedenis van de shetjes. Als ik nieuwe eigenaar zou zijn, zou ik het leuk/interessant vinden om dat te weten, maar dat verschilt bij elk persoon natuurlijk.
Ik wacht gewoon af, hopelijk krijg ik op deze manier wat meer informatie (al is het alleen een fotootje) en kan ik mij minder druk maken :)

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:15

Ik vind het opzich niet raar dat je geen foto hebt ontvangen. Die man denkt, ik heb info gegeven en ik ga de nieuwe eigenaren niet lastig vallen. Als hij al precies weet waar ze zijn.
Misschien kun je op een franse advertentie site of frans forum een oproepje plaatsen?

[o]

Shettie_8
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 15:20

imaudy schreef:
Ik vind het opzich niet raar dat je geen foto hebt ontvangen. Die man denkt, ik heb info gegeven en ik ga de nieuwe eigenaren niet lastig vallen. Als hij al precies weet waar ze zijn.
Misschien kun je op een franse advertentie site of frans forum een oproepje plaatsen?


Ik heb niet alle informatie die ik heb op bokt gezet, als u meer informatie heeft denk ik dat u het wel begrijpt waarom ik het raar vind dat ik geen foto heb ontvangen. Maar ik zet dit er bewust niet op omdat ik niemand in een verkeerd daglicht wil zetten.

Ik ga even kijken of er een frans forum is waar ik een oproepje op kan plaatsen. Bedankt voor de tip! :)


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Help ik zoek mijn doorverkochte shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:37

Omdat de ene pony een stamboom heeft zal het iets gemakkelijker zijn om die te traceren denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers