Gek van niet passende dekens

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-21 19:38

Hoi,

Ik word bij mijn shetlanders zo langzamerhand stapelgek van niet passende dekens. Jorie is onderlengte 112 ongeveer als ik hem opmeet. Dit komt neer op dekenmaat 115, hij past vervolgens perfect in de 115 van EJ eigen merk, maar die van MHS verzuipt ie in. Meet ik de dekens na met een centimeter, dan blijkt die van EJ gewoon 115 te zijn, maar die van MHS meet maar liefst 122 cm in onderlengte. Tuurlijk dat het dan soepjurken zijn. Maar Jorie is niet mijn probleemkind, hij past namelijk ook de nika 110 (die gemeten in werkelijke cms ook eerder 115 is) goed genoeg. De onderdeken 110 van MHS past hem ook, maar heb ik even niet nagemeten in cms. Nee mijn probleem is het kind genaamd Alex. Alex meet namelijk 107 cm, dus hij verzuipt in de eerder genoemde Nika (logisch ook), maar 105 is m dan vervolgens meestal te kort en te hoog. Ik heb een BR van 110 gemeten op 106-107 die hem wel redelijk oké past. Maar ook 2 van 105 waarvan eentje oké past en de ander heeft veel te korte buiksingels. Oftewel ik heb hulp nodig van mensen die ook shetlanders hebben met betreft hoe andere merken vallen. Ik zoek een merk dat consistent iets te groot valt als 105 of te klein in het geval van maat 110.
Hier even wat afbeeldingen van Alex in diverse dekens.

De soepjurk Nika (Die schuif ik door naar Jorie)
Afbeelding

De oké 350 wat ouder model BR maat 105:
Afbeelding

De te krappe 105 waar hij nu maar onder staat, dit is een hoge hals model, buiksingels zorgen ervoor dat de deken naar voren kruipt:
Afbeelding

Wie o wie weet er een niet te duur (Dus geen bucas, want ik heb het niet breed) merk waarbij of de 110 wat kleiner of de 105 wat groter valt voor volgende winter seizoen? Of iemand met een nika 102 die even kan meten of die ook 5 cm ruimer valt, want dan zou dat misschien ook een optie zijn.

Alex en Jorie <3


Rozenhaghe
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:08

ik wilde net bucas roepen, die zit nl op 107 (kleinste maat),maar die is idd wel wat prijziger :o

axel_1997

Berichten: 1782
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:18

zou je niet proberen een van die soepjurken aan te passen? als je er anders toch niets aan hebt. ik weet niet hoe handig je bent met een naaimachine.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:29

Zelf zocht ik altijd eerst op marktplaats daar kun je ook de vraag stellen welke stokmaat de pony heeft welke de deken gebruikt heeft.
In de regel niet zo duur en dan bij houden welk merk het beste passen.

Eens een New Forest pony altijd een New Forest pony.

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-21 22:04

Rozenhaghe schreef:
ik wilde net bucas roepen, die zit nl op 107 (kleinste maat),maar die is idd wel wat prijziger :o

Die had ik ook graag willen proberen, maar dat kan pas over een paar jaar ivm met mijn eigen financiën die niet al te hoog zijn heb ik geen 100 euro per deken. Gelukkig heb ik nog even tot het volgende dekenseizoen begint.

@Axel, ik kan niet naaien en sowieso ben ik bang dat de dekens dan hun waterdichtheid verliezen. En de soepjurken hebben zeker wel waarde in dit geval, want die gaan door naar Jorie. Alleen Jorie zijn soepjurken (MHS 115 die valt als 120) gaan de verkoop in dit najaar en alles wat Alex echt te krap zit ook.

@Astrea ik zit in meerdere facebookgroepen voor verkoop van shetlanderdekens, ik ga daar zeker eens vragen naar dekens die vallen als 107.

Alex en Jorie <3

goldyc

Berichten: 745
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:18


Pareltjes
Berichten: 2186
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:24

Die Freedoms zijn in no time stuk. Waterdichtheid is ook drama.
Pasform voor de ukkies is prima maar ik zou toch minimaal de Irish Turnout gaan. Veel sterker en dus meer waar voor geld. Betere waterbrug en veel langere levensduur. Beter even doorsparen. Smartex kan natuurlijk ook maar dat is nog een level hoger.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:38

Mijn ervaring is dat een Bucas of Horseware deken zijn geld meer dan waard is.
Mijn 1e Horseware Rhino van 18 jaar oud(nog uit de tijd dat er helemaal geen kleine maatjes in NL bestonden, van geen enkel merk) overleefd nog steeds een bui (geen hele dagen regen meer). Een Nika ging amper 1 seizoen mee en lag beroerd.
Dan weet ik wel wat goedkoper is!

Mijn pony's passen Horseware super. Verder niets fijns kunnen vinden dus hou het nu bij Horseware.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-21 22:15

Horseware is te groot of ik moet er al veulendekens op gaan gooien. De pony begint helaas bij 115. Verder nog geen merken gezien die net als bucas exact 107 meten volgens maat. Dus zal tweedehands moeten en dan gewoon vragen om foto's met meetlint. Ik vind de bucas freedom op zich wel interessant met hun concept dat de deken van -10 tot +10 gaat, maar werkt het ook echt zo in de praktijk? Want dan hoef ik maar 1 deken aan te schaffen en dat is natuurlijk wel goedkoper dan meerdere dekens ook al is ie wat duurder.

Alex en Jorie <3

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:22

Ik koop altijd de dekens van Waldhausen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:38

Ik heb een amigo deken voor Larix van 96 cm hoog.
Ding gaat al 3 jaar, hele winters gedragen, mee en is niet dood te krijgen.
Lekker warm en waterdicht!

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 06:06

Rozenhaghe schreef:
ik wilde net bucas roepen, die zit nl op 107 (kleinste maat),maar die is idd wel wat prijziger :o

Tweedehands zijn ze ook wel te vinden neem ik aan?

[o]

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 06:24

Ruggles! Engels bedrijf die speciaal dekens maakt ook voor de ukkies :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: Gek van niet passende dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:57

Ook ik zweer bij Horseware. Die bestaan overigens wel kleiner. De horseware petite lijn gaat vanaf supermini met 85cm onderlengte! tot en met 122cm onderlengte.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker