Stalling voor shet/mini

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Stalling voor shet/mini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-21 17:38

Ik vroeg mij af hoe andere bokkers hun shet/mini gestald hebben.
Staan jullie op een manege, privestal, 24/7 buiten of paddockparadise?
Regelen jullie het voer (hooi en brokken) zelf of zit het bij de prijs in?
En hoeveel ben je in de maand kwijt aan stalling?

Ik ben opzoek naar nieuwe stalling maar wil eigenlijk niet voor minder weg. Daarme bedoel ik dus dat een soort zelfde plek weer wil hebben, waar hij 24/7 buiten kan staan met andere pony's. Helaas is dat nogal moeilijk wat te vinden met dezelfde eisen.
Nu zijn er in de wel grotere stallen, pp's in de buurt die nog plek hebben. Niet echt wat ik zoek, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel hun shet/mini op een grotere stal/pp's hebben staan. Hoe bevalt dit?

Groetjes Amy

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28


Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Stalling voor shet/mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:10

Ik heb de mijne bij een ouder echtpaar op de boerderij staan. Stal met uitloop. Mesten en voeren inbegrepen. Kraan is aanwezig, maar alleen koud water. Buitenbak aanwezig en bos op 20 meter afstand. Verder heb ik een grote zadelkast tot mijn beschikking. En plek om eventueel een sulky en tuig veilig, droog en achter slot en grendel te stallen.
Ik betaal €250 per maand voor mijn 2 Shetlanders.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Stalling voor shet/mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:13

Mijn Pony staat gewoon op een pension stal overdag naar buiten op paddock (zomer ook gras) met schuil mogelijkheid en hooi. In de nacht op stal met hooi. Ik doe brokken zelf klaar zetten in bakjes. Verder voeren zij gewoon hoe ik dat graag wilt

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:18

In Nederland stond mijn shet op een pensionstal. Bij de ene in een groepsstalling met paddock en schuilstal. Hooi werd gevoerd en krachtvoer kon je zelf geven indien gewenst. Hier betaalde ik €105 en moest ik 1x per week de groepsstalling uitmesten (Twee buiten bakken, binnenbak, stapmolen, solarium etc. Alle luxe eigenlijk)
Daarna verhuisd naar een groot paardensportcentrum waar hij wat meer ruimte had in de groepsstalling. Zelfde voerbeleid, volpension, geen stapmolen en solarium meer maar voor pony fijnere stal. Volpension was €130.
Allebei de stallen waren regio Den Haag Wassenaar dus dit waren hele mooie prijzen (voor grote paarden betaal je hier al snel €400 en meer)

Nu wonen we in Italië. Wederom staat hij op een pensionstal in groepsstalling, volpension, paddock en schuilstal en met weidegang het hele jaar door.Onbeperkt ruwvoer, twee buitenbakken en een halve overdekte rijbak. Verder geen spannende faciliteiten maar voor mijn pony echt geweldig. Hier betaal ik €180. (Hooi is hier heel duur). Ik hoef hier niets zelf te doen.

Ik ben altijd heel tevreden geweest op de grotere stallen, vind volpension echt een vereiste en zou niet bij iemand aan huis willen staan.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Stalling voor shet/mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:39

Ik heb ze in een paddock met uitloop stal staan. Aan huis.
Kosten zijn dus lastig te zeggen ene maand zomaar 2.000 euro(iets aanleggen, jaarvoorraad stro, pallet strooisel enz), andere maand 100 euro (alleen wat hooi ofzo).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers

cron