Help anders moet shetlander weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:42

Een stuk stroomdraad/ijzerdraad invlechten in de voorpluk/manen wil soms nog wel eens helpen. Shetten hebben vaak dikke manen waardoor de klap stroom ook nog eens wat minder is of zelfs niks..

Rafi Tarzan


MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:44

En lintjes aan de onderste draad of boeit dat niet voor de shet?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

tamary

Berichten: 29150
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:49

yarkayunda schreef:
Barbet schreef:
Aan een pin met touw zetten, totdat jullie een beter oplossing hebben gevonden.


Maar ik ben bang dat er dan een ander paard op gaat staan...

Dieren aan een stik horen niet bij andere dieren in dezelfde wei.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:55

Je kan hem aan de stik zetten en een stukje eromheen met draad (een klein weitje) zodat de andere paarden er niet bij kunnen.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:01

Om eerlijk te zijn geef ik je vader groot gelijk, dit is nou precies de reden dat, hoe leuk ze ook zijn, wij geen shet nemen.

Maar goed hij is er nu eenmaal. Idd appart van je paard aan de pin.

En voor de mensen die direct roepen je omheining is niet op orde. Ik heb er ervaring mee, echte ontsnappers tellen de tikken en duiken tussen de tikken door snel door de draden op manieren die je niet voor mogelijk houd. >;)

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:10

yarkayunda schreef:
Hoi!
als t zo door gaat moeten we haar verkopen want ze staat nu op knappen zo dik is ze en ze heeft hele erge diarree door het gras.

Klopt het dat ik 2 problemen lees? Ten eerste dat ze ontsnapt, daar zijn wel wat opties voor gegeven. De tweede dat ze op knappen staat omdat ze door het ontsnappen veel (en vet?) gras eet? Dan zou een graasmasker nog een optie kunnen zijn. Mocht ze dan ontsnappen, dan is het op knappen staan en diarree tenminste geen optie meer :)

Succes met je Houdini!

Vetra................ In loving memory
Urban............... In loving memory

KimD

Berichten: 20399
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:20

Gypsy schreef:
Om eerlijk te zijn geef ik je vader groot gelijk, dit is nou precies de reden dat, hoe leuk ze ook zijn, wij geen shet nemen.

Maar goed hij is er nu eenmaal. Idd appart van je paard aan de pin.

En voor de mensen die direct roepen je omheining is niet op orde. Ik heb er ervaring mee, echte ontsnappers tellen de tikken en duiken tussen de tikken door snel door de draden op manieren die je niet voor mogelijk houd. >;)


Mijn mini heeft dit in zijn wilde jaren ook gedaan. Op gegeven moment had ik 7 draden op één meter hoogte gespannen en nog kwam het eikeltje erdoor. Ik heb hem zelfs twee keer op het politiebureau kunnen afhalen.

Toch zou ik hem voor geen goud hebben weggedaan en zeker niet willen missen.

Het heeft me letterlijk bloed, zweet en (een hele hoop) tranen gekost. Maar uiteindelijk heeft hij de hoop opgegeven. Op iedere twee draden kwam van een andere klok stroom, en uiteindelijk heeft het geholpen.

Nu blijft hij netjes achter twee draden met fatsoenlijk stroom erop.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Help anders moet shetlander weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:40

Hoe zijn de draden bevestigd? Mijn shet ontsnapte ook dagelijks 100x ik heb toen alles nagelopen en kwam er achter dat er veel stroomverlies was. Dit heb ik eerst goed gemaakt en toen de pony een antenne aan zijn halster gemaakt (en zorgen dat het ook aan de zijkant contact maakt aan de onderkant van het halstee) zodat als hij er onderdoor dook een flinke dik kreeg.

Uiteindelijk heb ik het probleem opgelost. Mocht je tips/trucs willen stuur anders even een pb ;)

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Help anders moet shetlander weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:34

Is het gelukt met de uitbreker?

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 00:15

Lins_Vetra schreef:
yarkayunda schreef:
Hoi!
als t zo door gaat moeten we haar verkopen want ze staat nu op knappen zo dik is ze en ze heeft hele erge diarree door het gras.

Klopt het dat ik 2 problemen lees? Ten eerste dat ze ontsnapt, daar zijn wel wat opties voor gegeven. De tweede dat ze op knappen staat omdat ze door het ontsnappen veel (en vet?) gras eet? Dan zou een graasmasker nog een optie kunnen zijn. Mocht ze dan ontsnappen, dan is het op knappen staan en diarree tenminste geen optie meer :)

Succes met je Houdini!

Jij schrijft wat ik dacht!

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help anders moet shetlander weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 00:28

Wij hebben aan 3 kanten hekwerk, dus zeg maar gaas. Aan 1 kant kon hij de tuin in en daar hebben we nu planken en draad. Onze shet hebben we 18jr en gaat nooit weg, maar je moet er net als een paard voor zorgen. ( ook enten, tandarts, wormbeleid etc )

Als je ouders niks willen betalen, zou ik een baantje zoeken en laten zien dat je bereid bent zelf te investeren. Met een krantje bezorgen kan je het sparen en laten zien dat het je echt serieus is. Geen idee van je leeftijd, maar als je iets ouder bent, kan een winkel, supermarkt ook wat sneller gaan.

Gaas kan je ook op mp soms op de kop tikken. Doe het aan de buitenkant van de palen, zodat de rest die wel achter het stroomdraad blijft er ook niet snel in komt. Maar wij hebben met het fijne maas geen problemen.

tulonia
Berichten: 34
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: bij emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:07

ik zou een extra stroom draadje spannen, bv 4 boven elkaar, en om de zoveel meter de draden goed doorverbinden, van bovenste naar onderste, zodat je goed stroom hebt,

electrische schapen netten is ook een optie, maar dan wel voor de rest een stroom draad er nog voor langs, voor het geval dat er eentje met rollen per ongeluk met zijn hoef in het net komt. dat vind ik bij gaas altijd een probleem.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 21 bezoekers