Aankoop shetlander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Aankoop shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:31

Mijn zoon is met 6 manegelessen gaan volgen en nu met 7 kan hij lekker rijden op zijn shetlander.
Ik had het geluk dat deze wel ingereden was en hij het braaf doet.
Maar straks gaat hij met een pony beginnen die nog niet echt bereden is, maar wel een braaf karakter heeft.

Met rondjes stappen kom je een aardig end met zadelmak maken. Misschien nog naar de manege voor staplessen, kan de shetlander daar ook gelijk aan wennen.
Verder kun je naast je pony het sturen goed aanleren.

Succes!


mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:47

Ik denk dat het per persoon dan ook verschilt wat je wel of niet het juiste gewicht vind voor een shetlander.

Onze pony stond vorig jaar op onbeperkt graszaadhooi uit 2x2cm hooinet. Hooi was getest bij de leverancier met het advies om op te letten dat hij er niet te mager op werd.
Hier stond hij al geruime tijd op dat regime, omdat hij op onbeperkt normaal hooi nog dikker werd.
Afbeelding



Nu sinds een tijd weer op het oude hooi uit 2x2cm hooinet, maar dan afgewogen en aangevuld met onbeperkt stro uit een hooinet. Hij is nu eindelijk goed op gewicht.

Afbeelding


De combi met een pony die uit zichzelf snel te mager werd, zorgde ervoor dat ik apart moest gaan voeren. Er zullen genoeg shetten zijn die best op het gras kunnen, maar er zijn er nog meer waarbij je gewoon op moet letten.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:56

Oei, die pony is erg karig bespierd. Die kan best wat eiwitten gebruiken.

TS je kunt ook gaan mennen met je shet. Als je dat kunt tenminste, mennen is natuurlijk ook een kunst op zich. Op die manier leert de shet al veel over verschillende soorten hulpen en zal hij wat makkelijker in te rijden zijn.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:21

Dit is ons ruintje. En wees gerust we hebben hem later om de avond afgespoeld en niet in het heetste van de dag. En afgedroogd met zweetmes en handdoek en nog droog gestapt voor hij de wei in ging

*knip*

Ik vind hem netjes :)
Laatst bijgewerkt door LindyH op 29-07-18 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd.

Spoiler:
Kiekeboe

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:59

Ik niet, die is echt te dik.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 19:00

Ja ik kan mennen.. dat scheelt natuurlijk. Am is het wel even geleden dat ik zo'n kleintje voor de wagen had.

Ook als handpaard meerijden zou ik graag doen. Beweging zorg ik wel voor. Dat is denk ik de helft van het gewichtsmanagement.. Beweging

Julius <3

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:03

Ja, dat zijn allemaal leuke dingen om te doen. Langelijnen, fietsen enz.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:47

Koper schreef:
Ik niet, die is echt te dik.


Whatever

Spoiler:
Kiekeboe

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Aankoop shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:35

Wat een leukerd!

Veel plezier ermee!

Zeg koper, je hoeft niet overal commentaar op te geven he, Maakt het niet gezelliger op!

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 06:22

Ehh, pardon..? Als iemand een onpassend voeradvies geeft -en daar ook door wat mensen op gewezen wordt- en dan roept dat haar pony o zo mooi op gewicht is en dat onderbouwt met een foto van een pony met halsrichels en een ruggoot dan heb ik daar commentaar op ja.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:44

Koper schreef:
Ehh, pardon..? Als iemand een onpassend voeradvies geeft -en daar ook door wat mensen op gewezen wordt- en dan roept dat haar pony o zo mooi op gewicht is en dat onderbouwt met een foto van een pony met halsrichels en een ruggoot dan heb ik daar commentaar op ja.


Ben ik het wel mee eens :j

@TS heb je al bepaald welke pony het gaat worden/een geschikte pony kunnen vinden? :)

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Aankoop shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 16:55

We hebben zeker een geschikte pony gevonden. Alleen het paard waar hij als maatje voor gekocht wordt is er nog niet. Ik heb al best wat paarden gezien maar het is het steeds net niet. Wat ik zoek is een paard waar ik gewoon ongecompliceerd mee buiten kan rijden. Ter ontspanning zonder stress.
Ik zit niet vast aan een type. De klik moet er zijn. En dat heb ik nog niet gevonden.

Zondag ga ik er weer eentje bezoeken

De eigenaar van crusher is hier van op de hoogte gebracht

Julius <3

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:24

Tja wel gek dat ik dan van medestalgenoten. Dieren arts en hoefsmid hoor dat hij er goed uitziet en gezond is en dat ik hem zo moet houden. Ieder ze ding hea!

En koper als ik die foto zie van jou pony die is dikker dan mijn shet en dat komt echt niet door zijn wintervacht.

Plus het voer advies heb ik van een stalhouder en 2 DA en iemand die bij zo'n paardenshop werkt. En bij mijn shet gaat dan prima.

http://www.ettingen.nl/kinderponys-te-koop/

TS op deze site zag ik ook veel leuke ponys tussen staan waarbij ze het karakter kennen van de ponys en een huisje zoeken.

Misschien iets voor jullie ?

Spoiler:
Kiekeboe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers