[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:54

Lillian__ schreef:
Misschien de helft van je dekens verkopen patty, kan je een nieuwe auto kopen :=

Jeutje Patricia :oo
Floor heeft
Een vliegendeken, zweetdeken, uitrijdeken reflectie, uitrijdeken fleece, 0gr, 100gr, 200gr, 340gr en een 200gr staldeken best bescheiden al zeg ik het zelf :o

Dat red ik niet met een paar dekens verkopen haha

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:55

Patricia_86 schreef:
Sunshinedaan schreef:
Hier bij mij gelukkig geen dazen, wel heel veel vliegen.
Bij Cooks in de wei iets verderop wel veel dazen. Maar die lijken niet zo gek op die stippen... pakken liever de grote bruine billen van zijn vriendin Sien :+

Hertshoorn mengsel... vertel?

Ik heb een iegenmemfsel gemaakt van azijn, dettol en tea tree olie... werkt mwahh tegen vliegen...

Ik doe citronella met hertshoornolie en water
Geen beest wat meer durft.gingen naar de buur paarden paddock
Dus de bejaarde pensioen manege pony die daar woont ook maar even ingespoten haha


Haha thanks!
*gaat op zoek naar hertshoorn olie....

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:03

Thnx allemaal, ben een trotse ponymoeder :D

Hier hoor ik stalgenoten ook over dazen maar heb er bij pepper nog maar weinig gezien eigenlijk..

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:07

Wauw wat gaan jullie hard!!

Wat is pepper leuk!!
Welkom nieuwe sorry heb even je naam niet onthouden :o

Hier stalletje bijna af *\%/* Afbeelding

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:09

Pepper is echt een toppertje! Is zelf beleren niet gewoon een optie joh? :Y)

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:15

Indi vito ziet er goed uit!
Wat was het verhaal van je schoonouders nou?? (Of heb ik dat gemist?)

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:18

Ziet eruit als een mooie stal! Maak je een foto als het af is?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:40

Wat goed Patricia dat de pony weer ontspannen is, wat is er met die pony gebeurd?

Knappe Pepper!

Ik heb voor Toliene
0 grams rhino wug
200 grams onderdeken MHS
200 grams amigo pony hero
300 grams premiere deken
380 grams all in one rhino
Zweetdeken met hals Nika
Zweetdeken zonder hals EJ
Bucas recuptex

Opzich valt het nog best mee :o

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:56

Kcinarual schreef:
Pepper is echt een toppertje! Is zelf beleren niet gewoon een optie joh? :Y)


Haha, ja wie weet. :)) we zien wel hoe t gaat.

Stal nollie en Ingrid: nee heb nog geen adres voor Pep. Ga denk ik mijn verzorgster vragen of ze die weken voor hem wil zorgen samen met haar zus. Die vertrouw ik wel met hem, maar weet natuurlijk niet of ze zo lang kunnen en mogen. (Zitten nog op school).

Wat een dekens hebben jullie zeg!
Pep heeft:
0 grams regen deken van Premiere
100 grams regendeken van Nika
200 grams staldeken van Eppeljeck
Zweetdeken

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:09

Haha ja het verhaal van mn schoonouders, ze waren in een winkel en daar lag een telefoon op een bankje, die hebben ze gepakt en meegenomen om die bij het politie bureau 300m verderop af te geven.
De eigenaresse van de telefoon had de camera beelden opgevraagd en was met 3 man beveiliging achter hun aan gegaan en ze riep constant je bent een dief blablabla beveiliging deed ook gezellig mee, mijn schoonmoeder heeft borderline dus die ontplofte gelijk om dat ze vals werd beschuldigd. Mm schoonpa was het zo zat die heeft dat ding in de vuilnisbak gegooid en toen kwam meneer de bijdehand politie agent er bij die nog even extra ging beschuldigen en nouja van t een kwam t ander :') typisch iets voor me schoonouders weet in ieder geval zeker, die gaan nooit meer naar de stad om te shoppen

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:35

Wat een dekens allemaal. Ik heb er maar 5 geloof ik :D

Knappe pep! Goed begin

Welkom ziva. Leuke pony!

Indi_Vito, dat stalletje ziet er al mooi uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik had net een heerlijk ontspannen buitenritje met Mowgli. Hij deed het echt mega braaf en heerlijk ontspannen! Helaas eindigde het ontspannen ritje niet zo leuk...
We kwamen een hele grote groep wielrenners tegen (waar Mowgli overigens nooit wat om heeft gegeven) Maar dit keer was het mis. Ik stapte al met Mowgli in de berm, heel mooi aan de kant. Echter wouden die wielrenners totaal niet aan de kant en bleven ze met 3 naast elkaar fietsen per rij. Ze gingen dus best dicht langs Mowgli ondanks dat ik keurig aan de kant was. Mowgli raakte in paniek en begon naar achteren te stribbelen. De wielrenners begonnen te schreeuwen om mij vervolgens nog uit te lachen dat Mowgli in paniek was...
Toen alle wielrenners voorbij waren, keerde de rust weer terug bij Mowgli en konden we weer rustig verder.
Vind het ronduit belachelijk dat ze mij geen ruimte gaven en vervolgens ook nog gaan schreeuwen en uitlachen... maar goed. Alles is goed afgelopen. Dat scheelt gelukkig.
Verder wel een erg leuke rit gehad
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:43

Zooo spannend zeg Mowgli! Gelukkig dat het goed is gegaan...
wielrenners... -:(-
Zo leuk trouwens dat je zo je hondje meeneemt <3

Nouja wat een verhaal Indi_Vito! Dus volgende keer telefoon gewoon laten liggen :')

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:46

Sunshinedaan schreef:
Zooo spannend zeg Mowgli! Gelukkig dat het goed is gegaan...
wielrenners... -:(-
Zo leuk trouwens dat je zo je hondje meeneemt <3

Nouja wat een verhaal Indi_Vito! Dus volgende keer telefoon gewoon laten liggen :')


Ik ben gelukkig niet de enige die een lichte hekel heeft aan wielrenners? :')
Haha ja mijn hondje vindt dit echt geweldig. Neusje in de wind, geniet er vol op van :+

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:47

ik denk dat ik pas een bescheiden verzameling van dekens heb :). Ik heb er namelijk geen hihi :P. Ze staan namelijk 24/7 buiten :). Ik heb mn zusje(5) helemaal gek gemaakt van paarden _O- . Nu wil ze altijd mee naar stal want dan kan ze de paardjes poetsen <3 en dan zegt ze: ..... mag ik mee naar de paardjes, want dan kan ik ze poetsen, en dan rijden op daina of nee winny, op welke kan ik ook alweer rijden ....? _O- <3 op de plek van de puntjes daar hoort mn naam te staan maar die heb ik liever niet op bokt. sinds een maandje gaat ze niet meer rijden (trouwens voor als het onduidelijk is op winny, de pony van mn zus, kon je rijden) omdat ze laatst kreupel was en we willen het risico niet weer lopen dat ze kreupel word :(:) .

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:14

Frummels schreef:
Ben ik ook benieuwd naar Patricia! :)

Hier pepper vandaag voor het eerst aan de lange lijnen gehad, en na een kleine twijfel (hoezo moet ik opeens voorop baas?) deed ie het meteen helemaal super! Zelfs nog wat kunnen draven. Na 10 minuutjes gestopt, hij deed het zo goed :)

Slechte foto’s met frontcamera en felle zon, maar t gaat om t idee :o

Proberen hem bij te houden :))
[ [url=m/TDbJS0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8KhmZE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even van hand veranderen, deed ie ook braaf
[ [url=m/wpZygi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Terug naar stal stappen <3 ben zo trots op hem!
[ [url=m/IG8GEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had de teugels in wat lagere ringen gedaan bij de singel zodat het sturen wat duidelijker was voor hem. Maar die kunnen volgende keer denk ik gewoon bovenin want het sturen ging ook best prima!


Wat doet hij het goed! Lekker bezig met hem hoor.


xZiva_ schreef:
mag ik me hier ook melden? :o

ik ben Jerney, 21 jaar en heb mijn pony vanaf dat hij 4 maanden oud was.
mijn knappe shet Jack is net 3 jaar geworden, en eindelijk weer bijgekomen van droes :(:) per 1 juni mocht hij uit quarantaine en zijn we dus langzaam aan de slag gegaan met longeren en lange lijnen :)) het plan is om hem ergens komend jaar voor de kar te gaan zetten :D

[ [url=m/Kzwo7P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AXicrt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fk2Mwi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom! Leuke pony


Patricia_86 schreef:
Sunshinedaan schreef:
Knappe Pepper!!! <3 wat heerlijk dat ie het zo goed oppakte! Geweldig gevoel is dat he. :)

Patricia, zó leuk zo’n klein ruitertje!
Lijkt me erg handig om je pony’s inderdaad zo te laten trainen onder het zadel :)
Zou je haar kopen, mocht ze verkocht gaan worden?

En die dekens... :oo

Ik kan financieel geen 3 ponys helaas. Als er 1 ziek wordt wil ik wel alles kunnen betalen wat ik wil. Maar voorlopig is er nog geen sprake van.

Oh ja de trauma pony die ik herbeleer heeft vandaag voor het eerst weer 10 minuten voor de sulky gestaan. Helemaal ontspannen. Echt fijn.

Welkom Jerney!

Zijn er bij jullie ook zoveel dazen? Ik werd er gek van vandaag. Heb lekekr hertshoornolie mengsel gemaakt. Nu durft er niks meer bij mijn pony's in de paddock haha


Wat goed van die pony zeg!!

Wij hebben niet zoveel dazen maar wel heel erg veel gewone vliegen. Daar worden de pony’s helemaal gestoord van. Nu rij ik gewoon met een vliegendeken en als ik ga Longeren spuit ik veerust.


Indi_Vito schreef:
Wauw wat gaan jullie hard!!

Wat is pepper leuk!!
Welkom nieuwe sorry heb even je naam niet onthouden :o

Hier stalletje bijna af *\%/* [ [url=m/wHxjn7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een gaaf stalletje! Ik ga stuk om het verhaal van je schoonouders. Denk je iets goeds te doen. Slecht trouwens van die winkel dat ze zomaar de beelden lieten zien aan die mensen. Dat mag echt niet!!


Mowgli4 schreef:
Wat een dekens allemaal. Ik heb er maar 5 geloof ik :D

Knappe pep! Goed begin

Welkom ziva. Leuke pony!

Indi_Vito, dat stalletje ziet er al mooi uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik had net een heerlijk ontspannen buitenritje met Mowgli. Hij deed het echt mega braaf en heerlijk ontspannen! Helaas eindigde het ontspannen ritje niet zo leuk...
We kwamen een hele grote groep wielrenners tegen (waar Mowgli overigens nooit wat om heeft gegeven) Maar dit keer was het mis. Ik stapte al met Mowgli in de berm, heel mooi aan de kant. Echter wouden die wielrenners totaal niet aan de kant en bleven ze met 3 naast elkaar fietsen per rij. Ze gingen dus best dicht langs Mowgli ondanks dat ik keurig aan de kant was. Mowgli raakte in paniek en begon naar achteren te stribbelen. De wielrenners begonnen te schreeuwen om mij vervolgens nog uit te lachen dat Mowgli in paniek was...
Toen alle wielrenners voorbij waren, keerde de rust weer terug bij Mowgli en konden we weer rustig verder.
Vind het ronduit belachelijk dat ze mij geen ruimte gaven en vervolgens ook nog gaan schreeuwen en uitlachen... maar goed. Alles is goed afgelopen. Dat scheelt gelukkig.
Verder wel een erg leuke rit gehad
[ [url=m/UAuSMr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat hondje <3 zo lief!! En wat kunnen wielrenners toch asociaal zijn. Dat hoor je wel vaker inderdaad.
shetje144 schreef:
ik denk dat ik pas een bescheiden verzameling van dekens heb :). Ik heb er namelijk geen hihi :P. Ze staan namelijk 24/7 buiten :). Ik heb mn zusje(5) helemaal gek gemaakt van paarden _O- . Nu wil ze altijd mee naar stal want dan kan ze de paardjes poetsen <3 en dan zegt ze: ..... mag ik mee naar de paardjes, want dan kan ik ze poetsen, en dan rijden op daina of nee winny, op welke kan ik ook alweer rijden ....? _O- <3 op de plek van de puntjes daar hoort mn naam te staan maar die heb ik liever niet op bokt. sinds een maandje gaat ze niet meer rijden (trouwens voor als het onduidelijk is op winny, de pony van mn zus, kon je rijden) omdat ze laatst kreupel was en we willen het risico niet weer lopen dat ze kreupel word :(:) .


Beetje onduidelijk verhaal maar als ik het goed begrijp zijn jullie met drie zusjes? En hebben jullie 2 pony’s? En het jongste zusje is nu ook lekker besmet met het paardenvirus. Leuk als je dat zo over kunt brengen. En hoe oud ben jij? Wist je dat er ook een jongeren gedeelte is op bokt? Daar zal je misschien iets meer aansluiting vinden. Wij zijn allemaal denk ik een stukje ouder dan jij.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:15

Mowgli4 schreef:
Sunshinedaan schreef:
Zooo spannend zeg Mowgli! Gelukkig dat het goed is gegaan...
wielrenners... -:(-
Zo leuk trouwens dat je zo je hondje meeneemt <3

Nouja wat een verhaal Indi_Vito! Dus volgende keer telefoon gewoon laten liggen :')


Ik ben gelukkig niet de enige die een lichte hekel heeft aan wielrenners? :')
Haha ja mijn hondje vindt dit echt geweldig. Neusje in de wind, geniet er vol op van :+

Ik hou ook niet van wielrennens

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:16

Blij dat ik gelukkig niet de enige ben _/-\o_

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:21

Wielrenners heb er ook een hekel aan, en van die grote groepen hardlopers ook verschrikkelijk, of mountainbikers ook een verschrikking!

Had toen een paard die was bang voor grote groepen fietsers enzo, die schrok toen zo dat hij een rotbok gaf ik met mn schouder tegen een lantaarn paal knalde en daarna op t asfalt met diezelfde schouder doet nogsteeds pijn ik kan nu na 4 jaar nog niet liggen op die schouder.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:29

Nu zit vast ergens op een wielren forum een wielrennen over paarden te klagen ..Zoals wij over hun haha

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:32

Wielrenners zijn inderdaad vooral in grote groepen vaak erg vervelend. Maar er zitten ook leuke tussen die wel voorzichtig zijn.

Mowgli jouw borststuk van je tuig moet echt veel hoger hoor! Zo trekt ze niet goed met haar borst.

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:41

IngridM schreef:
Mowgli jouw borststuk van je tuig moet echt veel hoger hoor! Zo trekt ze niet goed met haar borst.


Viel mij ook op, op deze foto. Heb hem daarna hoger gezet idd! Toch bedankt voor de oplettendheid :D
Mowgli is een hij overigens ;)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:43

Wielrenners heb je hier bij ons volgens mij maar in 2 soorten. De totale aso's en de vriendelijke (mét fietsbel) :+ Er zit hier echt niets tussenin haha.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:03

Wielrenners schieten 9 van de 10 keer scheldend voorbij. Gisteren dan toevallig eentje die afremde om een compliment te geven over onze verschijning, we waren in boeren outfit onderweg naar ringsteken :') Enige menselijke wielrenner die ik ooit heb meegemaakt volgensmij. _O-

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:05

Wielrenners pfff houd stil. Overigens blijf ik altijd op de weg rijden en nooit in de berm als ze dan weg springen lig je hier meteen in de sloot.

Overigens je hondje niet vast maken op de kar? Als je pony eruit naait en jij valt eraf hangt je hond er nog aan!

Hier maar twee shet dekens en wat grotere maten maar puur voor nood als ik weer wat heb gekocht die het nodig heeft.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 06:16

De meeste wielrenners zijn hier wel te doen. Ik denk dat ze niet eens door hebben vaak dat het geschreeuw en het geluid zo’n effect heeft op pony’s/paarden.