[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:58

Die laatste foto van Jim, lief!

Was helemaal vergeten op Ingrid te reageren, had het wel gelezen. Klinkt perfect, wel spannend!
Is het qua afstand ook gunstig?

Suus, ik ben wezen mennen. Was heerlijk. <3
Kon echt zien dat ik mn tuig had ingevet. Wat een verschil. :oo

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:03

Ik mis het mennen echt enorm! Helaas staat mn sulky en ander spul nogsteeds op de vorige stalling. En dat laat ik denk ik ook zo
Ben al bezig met sparen voor een hca. Maar gaat zooooo sloom -O-
Ik mis dit
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:09

Waarom staat het daar nog dan?

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:10

Mandyy schreef:
Waarom staat het daar nog dan?


Krijg het niet mee. En aangezien ik met enorm gezeur en gezeik ben weggegaan en misty met pijn en moeite heb meegekregen laat ik het denk ik maar

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:57

Kun je niet iemand anders sturen die dat ophaalt dan? Wat raar zeg... (vervelend voor jou ook).

Knappe Jimmy zie ik voorbij komen.

En verder... hmm wat gaan jullie snel haha!

Patricia, is helaas geen hengstje geworden op 2 juli...

En over motivatie: ja ik heb echt zeker wel een doel nodig om naartoe te werken.
Ik had niet verwacht dat ik de relaxte buitenritjes ‘zat’ zou worden :')
Moet zeggen dat ik ook best fanatiek ben hoor... met (bijna) alles wat ik doe :o (soms best vermoeiend...)

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:49

Fijn dat je een goed / beter plekje hebt gevonden voor alf. Kan je daar ook een beetje lekker buitenrijden ?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:53

Ohja Ingrid was ik vergeten op te reageren! :oo
Fijn dat je een nieuw plekje hebt gevonden! Hopen dat dit het is :)
Hoe gaat het verder met Alf nu?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:02

Ohh ingrid wat heerlijk klinkt dat voor Alf! ik hoop dat jullie daar veel plezier gaan hebben!

Linsey wat een gaaf dekentje! ze staat echt te kijken van moet dat nou met dat warme weer :')

Mirriejj wauw dat is echt ideaal als je straks een weitje hebt voor je huis! al duurt het nog even maar je hebt iets om naar uit te kijken!
En wat een bos manen heeft hij zeg :O ik dacht dat vito veel had maar dat is niks vergeleken bij jim

Nou ik ben gisteren weer eens wezen mennen met vito en hij deed het echt zo super goed! heel ontspannen, de bochten gingen nu allemaal goed hij begint het echt te begrijpen mijn kleine man! nu op zoek naar een instructie en dan wil ik wat meer gaan leren met hem samen! na een 750m is mijn vader op de kar komen zitten bij me en heeft hij daarna dus los gelopen en dat ging echt super goed, daarna de lijn overgedragen aan mijn vriend. volgende keer gaan we de sulky even goed afstemmen de bomen moeten omhoog, stoeltje moet dan naar achteren en het lamoenstokje naar achteren toch?
Filmpjes staan op mijn insta (onderschrift)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als ik teveel plaats haha dan hoor ik t wel :')

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:28

Fijn dat je een goed plekje hebt voor alf nu Ingrid! :D

Linsey, wat een gaaf dekentje! Staat Toliene erg mooi

Claudia, wat raar zeg! Snap dat je het mist....

Susanne. Wat een gave foto’s. Willem loopt echt zo gaaf

Wauw wat een manen <3 knappe Jimmy

Wat doen jullie verder met dit warme weer eigenlijk?
Ik zelf durf dan vrij weinig te doen omdat ik bang ben dat ze over verhit raken :o

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:29

@Sunshinedaan, rubberbitten zijn vaak vrij breed.

@Indi_vito, zag net je dingen op facebook passeren. Nu pas hier zie ik dat jij dat was. Je plaatst trouwens niet te veel hoor, je mag trots zijn hierop!

Hier aan het kijken om mijn zilco tuig te koop te zetten van de mini tinker aangezien die het met het zadeltje veel beter doet. Enkel weet niet wat ervoor te vragen, zijn er hier met verstand ervan die mij zouden willen helpen? Dan zend ik een foto in pb.

Verder zijn het luie dagen voor allemaal te warm om aan het werk te zetten, nu is geen ramp al ga ik eenmaal het terug wat koeler is wel terug aan de slag. :j

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:44

Wauw die deken past Toliene echt super! <3 Mooie deken ook!

Ingrid, wat leuk dat je een nieuw plekje hebt gevonden voor Alf! Misschien een goed idee om van tevoren vaker langs te gaan om er zelf ook wat te wennen(?). Dit heb ik wel gedaan bij mijn vorige stalling, ik was dus al een beetje gewend en 'thuis' toen ik Donja had verhuisd. Dit voelde meteen goed en je weet dan goed wat je kunt verwachten.

Claudia, ik blijf het een raar verhaal vinden. Wel stom dat dan ten koste gaat van jullie! Ik snap dat je het mennen mist.. gatver.. confrontatie met mezelf.

Susanne, ik zag het voorbij komen bij iemand anders, maar idd dat beengebruik van Willen kan je u tegen zeggen! Wat een lekker paard <3 Hele gave foto's. Ik snap wat je bedoeld met een uitdaging moeten hebben, dit had ik onder het zadel ook. Met Don had ik dat totaal niet, ja.. in km's maken.

Jimmy is zo knap! <3

Mandy, wat stom dat je je zo voelt.. :(:) Veel sterkte, ook al klinkt dat zwaar. Je mooie grote vriend moeten missen is niet niks.

Indi_Vito, gaaf hoor! Ik zie wel wat dingen in je tuig je je moet aanpassen, en je beenbescherming is veels te groot. Dit loopt voor Vito niet lekker. Bedoel het niet als commentaar hoor, ooit zelf ook zo aangepakt hier :P Geeft niet, leer je van. Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat je enorm snel bent gegaan met beleren, terwijl je geen ervaring had! Patricia had haar filmpjes gedeeld en deze zij echt perfect om te gebruiken, maar heb je niet gedaan(of dit zie ik verkeerd).

Vandaag 2 weken geleden.. dat hakt er in. Ik mis haar enorm maar kan het nu wel een plekje geven. Ik denk terug aan alle mooie momenten die we samen hebben beleeft.

Ik haal mijn voldoening uit de verzorging van de pony's. Ik heb een enorm handige slowfeeder gecreëerd die echt dag-in-dag-uit word gebruikt!
Afbeelding

19 juli word ons huis opgeleverd, en ik heb dubbel voorpret... want er zitten 2 kleine cavia's op mij te wachten na de verbouwing. <3 Eindelijk weer gepiep en leven in de brouwerij. Toch even een lichtpuntje voor mijzelf.

StalNollie

Berichten: 9111
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:08

Wat een fijn bericht kiekeboefje en wat een onwijs handige slowfeeder dat is nog eens iets voor hier voor in de winter bij de shets

Vanavond shet veulen scheren hij verhaard totaal niet en begint nu te schuren van de jeuk met dat warme veulenhaar.

Gisteren tandarts geweest en was hard nodig zeker bij het zwartje.
Beginnen nu al schattig te hinniken en zwartje begint al mee te draven als ze terug de weide op mag. Heeft wel veel oren in de nek en opletten bij de achterbenen maarja dat is logisch!

Met dit warme weer moeten ze huer toch wel echt gewoon werken. Meestal in ochtend of na zeven uur maar heel de vakantie stilzetten gaat niet! Uiteraars wat aangepast werk en niet meer dan 20 minuten maar ze vallen niet zomaar om

Lori 2hands tuig brengt niet zoveel op en inruilen doen ze bijna nergens. Je kan op mp naar vergelijkbare tuigen zoeken en daar een prijs voor de jouwr uit opmaken. En je zou het op facebook kunnen gooien verkoopsite horsesale?

Hier ook een bos manen. Haha
Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:51

Heb al zitten zoeken op marktplaats maar staat weinig op van zilco momenteel om mijn prijs op te gaan baseren. Merkloze tuigen moet je amper wat van verwachten 2dehands maar zoals ideal en zilco kan je meestal mits in goede staat nog voor vrij weinig waardeverlies terug verkopen. Weet enkel de nieuwwaarde van dit tuig niet.. wil geen mensen gaan bedotten met mijn prijs maar wel naar waarde. :o

Ze net maar naar binnen geroepen terug is nu dagelijks even op de weide. Zou wel eens even mogen regenen want mijn weide begint meer geel dan groen te zijn.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:11

Omg die manen <3 heb je een foto van de complete pony?

Wat doet Vito het goed zeg! het uitzicht van boven lijkt net het uitzicht van Fenna en Alex haha.

Die slowfeeder ziet er handig uit zeg. Wel heel fijn om te horen dat je daar toch nog wat plezier uit kunt halen. Dat is ook wel nodig.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:33

Jeetje wat een manen! :D

Jenny wat fijn om weer een berichtje van je te lezen, goed om te horen dat je het al een beetje een plekje kan geven! En superleuk nieuws over je woning en nieuwe huisgenootjes <3

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:06

Mowgli, ik wandel veel en men af en toe (in de ochtenden of avonden).

Jenny, ziet er handig uit die slowfeeder. Heerlijk om uit te kijken naar jullie huis!

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:19

Jorie is lichter/meer oranje dan Vito en Alex donkerder rood _O-

Ik zie mooie foto's voorbij komen. Hier vanochtend weer lekker met Alex gereden. Lekker lang in het bos ook.

Dat is echt zoek de neus, stalnollie :')

Jenny mooi dat je voldoening kunt halen uit de verzorging van de andere pony's weer. :(:)

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:50

Jenny, Fijn dat je wat afleiding hebt :)

Vito, knap dat ie het zo goed doet! Op naar de kilometers vreten!
Wat leuk dat je vader helpt ook!

StalNollie wat een megamanen! Is dat niet veel te warm?
Zou ze lekker halveren :+ :=

Hier weinig nieuws.
Ik ga straks rond 21 u een rondje met Fleur wandelen. Tis nog zo lang warm.
Of in de ochtend rond 8 u op pad. Dan gaat het ook nog wel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:44

Mandyy, qua afstand voor mij ga ik erop achteruit. Maar dit lijkt me voor Alf zo fijn.
Leuk dat je hebt genoten van het mennen!! Tuig invetten, hoe moet dat ook alweer? Ooohhh schaam. Veel te lang geleden.

Sunshinedaan; gaat op zich OK. Hij staat een gelukkige dikke shet te zijn in het land. Zo'n 4 x per week wandelen we of doen we ritjes voor de sulky. Voornamelijk stap maar ook regelmatig drafje en galopje. Hopen dat we zo nog minimaal een tijdje mogen genieten. Daar is helaas niets over te zeggen.....

Indi Vito; Misschien is mijn instructrice iets voor je. Woon in jouw regio.

Mowgli; Alf heeft nu paar dagen vrij. Maar dat komt niet door de temperatuur maar omdat het min drukste werkweek is in het jaar.
Maar je kunt best wat doen hoor.

Kiekeboefje, 2 weken alweer. Wat vliegt de tijd. Zal nog wel een tijd heel veel pijn doen.....
Gave slowfeeder zo zeg!! Al vaker zo voorbij zien komen.
En 19 juli is al snel; leuk vooruitzicht!! En cavia 's; gezellig!

Stalnollie: waar is de pony gebleven hahaha. Zoekplaatje tussen het haar

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:50

IngridM schreef:
Kiekeboefje, 2 weken alweer. Wat vliegt de tijd. Zal nog wel een tijd heel veel pijn doen.....
Gave slowfeeder zo zeg!! Al vaker zo voorbij zien komen.
En 19 juli is al snel; leuk vooruitzicht!! En cavia 's; gezellig!


Het is inderdaad nog erg zwaar en herinneringen confronteren..
De slowfeeder zag ik ook vaker voorbij komen en is inderdaad een hele handige uitvinding. Ik heb er ook 1 van een container gemaakt, werkt ook erg goed :)
Ja pfff ik heb er zo'n zin in! Morgen op kraamvisite bij Onna de babycavia <3 <3


Susanne schreef:
Jenny wat fijn om weer een berichtje van je te lezen, goed om te horen dat je het al een beetje een plekje kan geven! En superleuk nieuws over je woning en nieuwe huisgenootjes <3


Dankje :) Lief!

Zooooo StalNollie, die pony ziet niks meer :')

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:36

Mijn pony’s zijn gewoon aan het werk. Zaterdag hebben we een show en dan moeten ze ook presteren ondanks de hitte. Ik pas mijn trainingen wel een beetje aan.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:37

Fennadev schreef:
Jorie is lichter/meer oranje dan Vito en Alex donkerder rood _O-


50 shades of grey, ehh vos *\o/*

Willem is erg 'oranje' in de zomer. En geschoren meer caramel :D

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:03

In Bunschoten Romy?
Jij had toch ooit srps.me gedaan? Was het vanavond ook eens aan het bekijken.

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:29

o god, een van de pony´s liep 2 maand geleden al niet goed, probleem leek verholpen te zijn door hoefsmid(hij dacht dat de hoeven gewoon te lang waren en dat ze heel erg op het achterste gedeelte van de hoef ging lopen en dat ze daardoor pijn kreeg en kreupel ging lopen) maar nu weer kreupel, ze loopt dus niet goed en ligt ook super vaak(ze ligt normaal nooit waar mensen bij zijn). we gaan dus de DA bellen en hopen dat het geen bevangenheid is :(

StalNollie

Berichten: 9111
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:30

Sunshine halveren neeeee ze moet in okt mee naar de keuring worden ze niet blij van. Ik heb ze meestal in een vlecht, maar afgelopen dagen niet en ze voelt helemaal niet warm of bezweet eronder

Mees is geschoren en hij vond het heeeerlijk.

Ymor wat voor show?

Niet echt duidelijke Fotos van alle manen op deze fotos zit er een vlecht in voorste stuk, manen zijn dubbelzijdig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op het achterste lopen klinkt wel als bevangen standje!
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 03-07-18 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt