[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:44

mama Rianne: wat een leuke foto's en dat grijzige snoetje <3

Ayla: Hij ziet er goed en wat kan je hem proper wit houden!

Susanne: Fijn dat hij zich beter voelt, is niet leuk dat ze zo ziek zijn van een enting. Hier nog nooit gehad eigenlijk.

Sunshine daan: Goede voorbereiding doet al veel aan de braafheid voor de wagen. Hoe groot is Sjors?

Mijn bontje is zaterdag aangekomen bij de nieuwe eigenaar Susanne, samen met een 2e bontje :D

Ik heb mijn bijna 2 jaarse per toeval nog eens gemeten en ik ga het nu enkele maanden niet meer doen,
uit schrik voor wat ik nog allemaal ga kunnen aflezen van getallen. Meneer meet namelijk nu 105cm. :')

Ondanks zijn wintervacht lijkt hij nog heel slank, maar eigenlijk is hij wat te vet.
Al zie het er niet zo uit, omdat hij zo hoog op benen staat. Hij begint wat uit te zwaren nu, maar vooral in zijn hals <3
Afbeelding

Jolynne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:41

Is inderdaad de bedoeling om de sport in te gaan met hem, daarvoor is hij ook aangekocht in eerste instantie. Goedgekeurd krijgen was maar een leuke extra, hij zal het nog kunnen, maar in bijboek ipv hoofdstamboek. Hij is inderdaad flink gegroeid, iets meer als 10cm 'maar'. :+

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:41

Ik weet het oprecht niet, ik heb altijd de pech dat ze uit de maat vallen. :')

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:12

Lori: Is hij de enige ruin nu in je groepje, naast je nieuwere?

Mandy: Wat een schattig auto'tje, wel veel poetswerk :P

Knolselder: Suus in knap <3

Susanne: Als ik jou was zou ik extenstions in zijn maat kopen :D

Mama Rianne: Ze lijkt enorm groot! Hoe groot is ze? Rood staat haar goed.

Brave is gaat sinds gisteren als ruin door het leven, DA vroeg of ik het echt zeker wist omdat Brave eigenlijk totaal geen hengst hengst is in omgang/werk. Hij gaf helemaal geen reactie (met hoofd) op het snijden, terwijl dat zo en dan eens gebeurd, hij zat dus goed in dromenland. Maar eenmaal alles klaar was en de touwen rond zijn benen los gemaakt werden, wou hij gelijk rechtop staan..geen goed plan, we hebben hem dus verplicht om nog eventjes te blijven liggen want anders ging hij terug omvallen. :P

Vandaag mocht hij terug samen staan met de kleuter, maar hij had dit keer geen zin in spelen omdat hij nog goed stijf is. Voordat de kleuter bij hem ging met een speelde houding, maakte hij al onmiddellijk duidelijk dat het nu niet de moment was. Met als gevolg dat de kleuter maar in z'n eentje ging gaan spelen :+

De kleuter deze ochtend <3
Afbeelding

Laatste foto als hengst hihi
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:50

Was ik dan de enige die het vandaag echt niet zo koud vond? Ik zat zelf te zweten tijdens het rijden :+

Gisteren vond ik het wel veel kouder.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:42

Wat een leuke foto's Susanne! Is dit zijn toekomstig 2span genootje?

Frummels: Gelukkig lijkt het hoesten minder te worden. Ga je wachten tot het definitief over is alvorens hem te verhuizen?

Hidde ziet er goed uit, gaat het inmiddels al beter met hem? Hij heeft een flinke groeispurt genomen in haargroei of niet hihi

Annelies: Ondanks het niet aan huis is, ben ik echt jaloers op jouw plekje!!

Brave heeft afgelopen vrijdag voor het eerst weer voor de wagen gestaan sinds zijn castratie. Hij heeft helemaal geen last gehad van zwelling, waar ik echt blij mee ben omdat bij oudere hengsten (die al veel gedekt hebben) de zwelling heftiger kan zijn. In werklust en/of karakter geen verschil, maar hij was als hengst al een hele brave.

Volgende maand ga ik mijn droom waar maken: op het strand gaan rijden, zowel met Brave als met mijn rijpony <3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:53

Wij hebben geen trailer meer, maar rijden met een vrachtwagen.
Sulky gaat dan in het zadelkamer gedeelte, al kan het ook achterop, maar dat vertrouw ik niet zo. :P

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:18

Gaat echt een leuk span vormen!

Euhh in de buurt is het niet echt, 120km enkele rit :+

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:15

Susanne: Je bent zeker blij dat je nu min of meer je span hebt, waarmee je toch nog (enkele) doelen kunt proberen waarmaken?
Willen lijkt mij net zoals Brave: Braaf, goedwillig en altijd voor je willen werken.

RomySmink: Welkom, wat een leuke pony's heb je :)

Knolselder: Gefeliciteerd met zijn goedkeuring! Ging het naartoe werken min of meer zoals het nmprs of is het compleet anders?

Lori: Ik ben echt heel benieuwd hoe je nieuweling het later zal doen voor de wagen.

Frummels: Balen dat je niet goed in je vel zit en hierdoor minder zin/plezier hebt om iets te doen met Pepper. Heb je nog je verzorgster of dat niet meer? Neem in ieder geval je tijd en misschien dat het terug zal komen wanneer het beter weer zal worden.

mirriejj: Fay is zo'n knappe merrie! <3

Linsey1998: Ik had zo anders gehoopt voor je, is echt alles behalve wat je wilt horen :(

Sunshinedaan: Is Fleurtje een shet of een mini? Jullie hebben al grote vorderingen gemaakt!

Mama_Rianne: Leuk duo zijn je dochter en Toos <3

CINDY39: Welkom! Wat zijn je plannen met hem?

Mijn motivatie in het mennen is ook wat verminderd sinds ik terug rij, maar dat is eerder omdat ik het zoveel jaren niet meer heb kunnen doen en ik er nu fysiek zoveel beter van ben geworden. Ik mis het rijden, daar niet van hoor..maar ik weet nog niet helemaal hoe ik het allemaal moet plannen, vooral sinds ik ander werk heb is het mennen afgenomen. Sinds vorige maand heb ik een nieuwe job waarbij ik dagen maak van 8 tot 18, 9 tot 19u of zelfs 9u30 tot 20u..ik heb dan helemaal geen kans om zelf iets te doen met de paarden. Wanneer de dagen langer worden hoop ik ze afwisselend (om de dag) te kunnen trainen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:41

Knolselder: Gaat hij uiteindelijk ook voor de wagen? Vind hem enorm knap <3

Susanne: Zoals Brave dus, die gaat zo gemakkelijk over zijn grenzen heen puur om mij te pleasen..niet altijd handig. Babby gaat straks zeker voor de wagen, hopelijk gaat hij evengoed lopen voor de wagen als hij nu doet. Ik ga hem zelf beleren maar knijp heb wel een beetje met de gedachten dat ik steeds op m'n hoede gaat moeten zijn, terwijl ik met Brave echt van de omgeving kan genieten. :=

Frummels: De uren maken het inderdaad niet gemakkelijk, helaas. Zou de optie binnenbak je motivatie om iets te doen met hem misschien kunnen aanwakkeren?

Patricia_86: Ik had al iets van verstaan dat je Yaja teruggekocht hebt, is het de bedoeling dat ze nu gaat blijven? Is het haar eerste wedstrijdervaring (met jou) of dat niet?

Vandaag is de zadelpasser gekomen en we hebben eindelijk een zadel kunnen vinden, alleen wel over mijn eigen max. budget gegaan maar hé: blije poown is blij baasje.Komende dinsdag komt de tandarts terug voor alle poowns, hopelijk is er niet veel werk aan :P

Brave stond vandaag wel enorm te trillen ondanks hij ongeschoren (enkel hoofd en hals geschoren) is en al een deken van 500gr op had, heb hem dus een deken extra opgedaan. Nu weet ik weer waarom ik hem niet meer volledig wil scheren: teveel gedoe met zo'n koukleum haha.

Deze week wel enkele foto's genomen van mijn babby:

Afbeelding

Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:27

Oh zo, dacht dat ze van jou was hihi

Babby is inmiddels niet meer zo baby en weet inmiddels al goed genoeg dat hij hengst is en wat hij er zou mee moeten doen, maar toch blijven we hem babby noemen. Weet alleen niet wat ik zou moeten zeggen als hij voor de wagen zou staan haha

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:45

Oeh wist niet dat Olaf zo klein was :+

Ayla: Ik noem hem al vanaf dag 1 babby maar eigenlijk noemt hij Madrileno. We mochten van de fokker zijn naam zelf kiezen, maar ik heb niet gedacht aan dat ik eigenlijk niet zo makkelijk een roepnaam ervoor kon kiezen haha.

Knappe Sjors! <3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:38

Gok silver smokey black, in ieder geval geen champagne.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:39

Ik heb alle coupes gehad bij brave: sportcoupe, lang, alles weg, fjordenboogje..nu is het eerder richting punker.
Manen zijn ongeveer 15cm lang of iets langer, maar ze willen maar niet omvallen en blijven in de hoogte gaan. :+

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:53

Ik werk in een supermarkt.

We gaan vrijdag open om 7u30, maar om 7u stonden ze al aan te schuiven met lege karren en ging iedereen gelijk hamsteren. Half uur na opening al 12 kassa's open en dit een hele dag lang. Moest vandaag werken van 8u tot 18u, morgen normaal van 6u25 tot 13u maar moet uiteindelijk tot 18 werken..hele lange werkdag dus.Wij mogen kiezen of we handschoenen dragen of niet, maar moeten wel verplicht onze handen ontsmetten voordat we een oudere klant afrekenen aan onze kassa.

Onze voorraden conserven, diepvriesgroenten, vlees, toiletpapier etc is er volledig door en deze nacht komt er een flinke lading binnen..gelukkig werken we met een nachtploeg. Nachtploeg moet nu wel dubbele shiften werken, omdat wij als winkelmedewerkers niet van onze kassa geraken.

Ik hoop dat deze chaos snel voorbij is. Ikzelf maak er mij niet zo druk in..als het komt, komt het..het is iets nieuws onbekend, dus iedereen in paniek omdat ze niet weten hoe of wat. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:53

Wij hebben er in de winkel (iedere dag open) een max. van 2 pakken per klant/gezin, maar dat ouderen wel voorrang hebben.
Hebben security buiten en binnen om te zorgen dat er niets uit hand loopt, stopstrepen aan de kassa zodat iedereen voldoende afstand van elkaar houd, net zoals schermen aan de kassa tussen klant en personeel, naast mondmaskers en handschoenen als personeel.

Ik ben enorm moe, ipv 36u/week draai ik nu gemiddeld 45u/week..iedereen én we hebben nog steeds mankracht te weinig, ondanks we de nachtploeg hebben die dubbele shiften draaien. Mijn gemiddelde werkdag is 10u werken en er word zelfs gevraagd om onze vrije dag op te geven, voor die dag ook nog te werken..collega's doen het, maar ik denk dat niet ik dit zal doen.

Poowns staan dus op een heel laag pitje, lichamelijk ben ik op (ook omdat ik tijdelijk even niet kan rijden tot mijn nieuw zadel er is) en neemt vriend het meeste werk op hem zowel in de paarden als huishouden, zodat ik het allemaal kan volhouden. :(

Babby groeit lekker door en is zo volwassen aan het worden, de tijd vliegt.
Afbeelding

Met Brave gaat het minder goed en is het even afwachten. Er is namelijk een fistel ontstaan van de castratie. Hij staat momenteel op AB tot eind april, indien geen beterschap volgt er een operatie. Per toeval ontdekt toen ik hem schoor om zijn conditie beter te kunnen opvolgen en ik hem terug wou opnemen in het werk (naast mijn bijrijdster)..helaas trof ik onder al dat haar een grote wonde (fistel). Pony heeft nooit iets laten merken..zo zie je maar hoe graag hij je wilt pleasen. :(
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:54

Hebben diegene die een vakantie geboekt hadden het al kunnen omboeken of annuleren zonder al te veel verlies?

Ayla: Is Sjors al weer beter? Soms kan een hele goede behandeling en zeker zoals je verteld, heel wat los maken en voor napijnen zorgen.

Mowgli: Mooi halster!

Djoena: Knap stel <3

Lori: In principe zou een HCA passen voor al te maten, alleen ga je het wel moeten zien zitten om het telkens opnieuw af te stellen.

Kiekeboefje: Knappe Hidde..maar dat hoofd :P

Knolselder: Hier mag men wel nog paardrijden, maar wel alleen..heb navraag gedaan bij de politie.
Vriendin van mij die 15km verderop woont mag dan weer niet. Heel apart allemaal!

Ik werd niet gek van het thuiswerken gezien ik gewoon moet gaan werken, maar wel gek van de klanten, lange dagen en drukte. :P
Sinds vandaag zit ik alleen verplicht een week thuis omdat ik enkele klachten heb en in contact ben gekomen met mijn schoonmoeder, die dan weer niet ziek is, maar wel in contact (in de zorg) is gekomen met iemand die positief getest is. Ik baal enorm, maar momenteel neem ik liever geen risico's, ook al zou het maar een griepje zijn.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:25

Er is niets mis mee, buiten dat het een 'grappig' zicht is zo'n behaard hoofd en geschoren lijf :P

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:39

Lori: ben benieuwd welke wagen je uiteindelijk kiest. :)

Mandy: Gelukkig toch nog een voucher, maar is wel balen dat je nadien alsnog verlies hebt.

Susanne: Dat is wel fijn, zouden volgens mij niet veel doen!

Dankjewel voor de felicitaties! Vandaag kwam per toeval mijn bestelde maatzadel binnen, gelijk even uitgetest ondanks ik mij beroerd voelde..want ik wachtte er zolang op en dan komt het toe op m'n verjaardag, dan kan ik een kort 'testritje' uiteraard niet laten gaan. :=

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:01

Ayla: Goed dat je de osteopaat terug hebt laten komen dus, zo zie je maar hoe snel ze iets kunnen oplopen, ook al zijn ze net behandeld. :)

Mama Rianne: Wauww ze is goed afgevallen en wat blinkt ze!

Linsey1998: Oh zo balen, terwijl je hem nog helemaal niet lang hebt. Hopelijk gaat de genezing zoals het hoort en kun je over enkele maanden terug opbouwen. Is het iets wat er al eerder was of is het pure pech?

Patricia: Leuke klavertje 3! Ik vind de frontriem van Caya echt zo mooi <3

Susanne: Ik blijf het een knap span vinden! Rij je Willem enkel dubbelspan voor je nieuwe wagen of ook enkelspan? Mooi tempo wel van je laatste rit, gelijkaardig als dat van Brave.

Eline: Persoonlijk zou ik het korter doen bij Karen, zal hem knapper dan dan zo half lang. Eenmaal in zomervacht zal het vast nog knapper staan :D

Ik voel mij al veel beter, sinds eergisteren geen verhoging/koorts meer..enkel de vermoeidheid nekt mij vooral. :P

Helaas gaat het niet zo goed met Brave en zal hel hoogstwaarschijnlijk een operatie moeten worden, iets wat lieven niet wouden hebben..hij is momenteel helemaal uit z'n doen, dat hij zelf Pjotr (jaarling) de baas over hem laat zijn, terwijl hijzelf eigenlijk de leider is van de hele groep. :(

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:08

Het is ook heel mooi weer, hopelijk over 2 weken ook want ik ben het verplicht thuis zitten beu. :P

Brave is sinds hij ruin is wel veel beter op gewicht te houden, qua gedrag is hij wel min of meer hetzelfde gebleven..maar hij was dan als hengst ook al rustig in omgang (met mens) en dominant (in groep). Dit is een foto van vandaag, hij staat er netjes bij qua gewicht maar de zwelling voor/op de koker zie je hier lichtjes.

Afbeelding

Het dominante druipt ervan hihi
Afbeelding

Babbyy is meer man aan het worden. :)
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:38

Dierenarts is net weg en helaas word het een operatie :(

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:14

Dierenarts kan ons niet meer helpen omdat de fistel zodanig dik, groot en diep is geworden..te diep om zelf thuis eraan te beginnen. Hij staat al 3 weken op AB, waarvan 2 weken op 'paardendosis zonder verschil, dus die kuur moet gestopt worden. Ik ben nu aan het wachten op telefoon van de kliniek voor te overleggen wanneer, gezien we momenteel in lockdown zitten en dit niet echt spoed is.

Ik baal hier zo hard van :( :(

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:45

Net telefoon gehad en donderdag mag hij binnengebracht worden, vrijdag word hij geopereerd. ;(

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:06

Mama Rianne: Ze ziet echt alsmaar beter uit! Is het een fijne plek waar je naar gaat verhuizen?

Lindsey: Waarom in aparte kamers als jullie beiden positief zijn?

Vriend en ik waren hoogstwaarschijnlijk ook positief, hadden in ieder geval al sinds BE in lockdown is last van symptomen. Vriend zelf is al enkele dagen beter, ik ben pas sinds (bijna) 24u klachtenvrij. Na zo'n tijd in quarantaine te zitten verlang je toch om terug buitenshuis te gaan. :P

Ik heb enorme stress voor Brave naar de kliniek te brengen straks. Ik hoop dat alles goed en wel verloopt en vriendje snel terug mee kan naar huis.

Babbyy is vandaag een stukje babby-af, hij word vandaag namelijk 2 jaar oud.
Ik kan mij nog altijd niet voorstellen dat hij over een maandje alweer 2jr van ons is. <3

Hij is wel lekker aan het puberen met de Welsh hihi.
Afbeelding