[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:49

Ik denk wel dat er meer once in a lifetime paarden/pony's zijn, maar je moet ze maar tegenkomen en geluk hebben om ze te kunnen vinden. :j

Ik ben sinds dit weekend van 4 pony's naar 2 gegaan, heel raar gevoel omdat het soort van verplicht was vanuit het thuisfront..na een ongeluk gehad te hebben, waarvan ik nog steeds herstel (hersenschudding, bont en blauw). Maar anderzijds geeft het meer rust, iets wat ik niet verwacht had.

Boktupload werd weer, dus Stalnollie..meet coboy beer. /3

Hij heeft inmiddels al 8 jaar rijervaring en leeft nog steeds, al is hij al eens gevallen..maar al doende leert men toch? Ondertussen zijn er toch al 5 paarden/pony's zadelgemak gemaakt door hem. :D

Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:28

Hier is Brave al 3 weken geleden geschoren en vorige week opnieuw.
Hij staat in de nacht onder 200gr en overdag als het goed weer is zonder, anders een ongevoerd deken. :)

Jolynne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:16

Lillian: Balen dat je door een moeilijke tijd heen gaat, gelukkig is een nieuwe relatie toch wel een positief lichtpuntje. :)

Annelies: Scheren hoeft eigenlijk niet perse als het je niet intensief of met regelmaat werkt, maar is toch wel fijner vind ik. Je kunt in een jachtpatroon scheren, maar ik doe het zelf nooit omdat ik het lelijk vind zo'n kaal gedeelte en de rest zo'n 10cm vacht haha.

Ik heb er een rotte week op zitten, ben namelijk nog steeds niet 100% sinds het ongeluk 2 weken geleden. Deze week terug gaan werken, maar eigenlijk ging het helemaal niet..maarja ik zet een ander altijd voorop dan mij, ook al is dit ten koste van mij en/of mijn gezondheid. Zo heb ik op de nacht van woensdag en donderdag helemaal niets geslapen doordat ik steeds aanvallen kreeg, krijg die aanvallen altijd als ik over mijn grens heenga en/of grote veranderingen in weer. Heb 5 dubbele dosis genomen van wat ik moet nemen als ik zo'n aanval krijg en dan zelf ging het niet over. Donderdag naar huis gestuurd van het werk, maar dat komt omdat ik (gelukkig in dit geval) overuren heb..dus nog 4 dagen extra bij kunnen tanken zegmaar. Het gaat nu gelukkig beter met mij, maar ik zal nog even rustig aan doen. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:12

Stomme vraag maar waarom gebruiken jullie een hooinet?

Ik doe hier gewoon een volledige (kleine) baal in een badkuip en hooibak(ken).
Morsen doen ze hier eigenlijk ook niet veel, maar ik 'ruim' het dan ook 2x/dag op. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:51

Heb ik dan precies telkens geluk gehad met pony's/paarden die nooit al te veel morsten op de grond op enkele plukjes na. Hier doen ze met een kleine baal hooi (+-20kg) zo'n 3 dagen, dit is nu wel met 2 pony's en zitten dan ook nooit zonder. Op stal doen ze zelfs elk 1 week met 1 volledige baal, maar mijn hooibakken op stal zijn ook zo gemaakt dan de baal wat knel zit. Heb ook wel hooinetten, maar die gebruik ik alleen voor de op de vrachtwagen en/of shows..vind ze eigenlijk wel wat onhandig om het hooi in te doen. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:55

Ze hebben onbeperkt dus ze kunnen kiezen wat ze willen eten en daarboven krijgen ze nog eens brok bij. :+

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:16

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:40

Ik knip de manen, tenminste als ik er eraan mag/kan komen ivm keuringen en vriendlief :D

Bij Brave deze keer alles afgeschoren en hij begint nu een hele kleine fjordenboog te krijgen, moet zeggen dat het hem wel sportief staat en ik het misschien ook wel zo laat. Z'n showcarrière zit er toch op, volgend jaar gaat hij voor het laatst mee, maar dat is dan enkel voor hem zelf eens te kunnen voorbrengen en hele leuke foto's van ons samen te hebben. Dus voor de jury's hoef ik toch niet meer te doen, naast dat hij dit jaar zijn levensgoedkeuring heeft behaald.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:56

Hier komt er toevallig zondag iemand langs voor te kijken of het iets zou kunnen worden. Ik ben namelijk niet de allergemakkelijkste als het gaat als verzorgster die dan ook de paarden zou trainen/rijden. Heb in het verleden al eens verzorgers/bijrijders gehad voor m'n groot paard en dat ging niet altijd even gemakkelijk. Iets van bang om mijn 'kindjes' uit handen te geven :P

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:58

Ik vond het raar genoeg verfrissend om in dit weer te rijden, al zag ik er nadien wel uit als verzopen kip uit (in regenpak) :')

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:01

Oh maar dat is ook niet leuk die blub :+

Heb mij net een goede regenjas en regenbroek besteld, want met mijn poncho was het niet bepaald comfortabel op de sulky. Heb ook een waterdicht mennierdeken overgekocht van iemand. Verder bericht gestuurd naar de tandarts en osteopaat, zodat Brave z'n jaarlijkse check-up erop zit. En dan hoop ik verder te kunnen sparen :D

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:29

Susanne: Had de hond al op insta gezien, echt een knap (en lief?) ding!
Is ook wel fijn om een eigen echte (huis)dier te hebben met je vriend ipv eentje die je eigenlijk moet delen.

mirriejj: Had de merrie al te koop zien staan, zowel bij de huidige verkopers als de eigenaar ervoor (die haar beleerd heeft).
Is een leuke merrie, met een fijne maat. Moet je terug vanaf 0 beginnen of dat niet?

Kiekeboefje: Ongeacht welke reden het is ook is, is het wel fijn om naar een fijn plekje te verhuizen, waar jullie zich beiden goed voelen. Wel leuk dat je zoveel (meer?) uitrijmogelijkheden hebt..hopelijk zijn ze even fijn met de wagen hihi.

Frummels: Ik kan mij al inbeelden hoe hij eruit ziet na een dagje 'paneren' in de modder..zeker met zijn lichte kleur. :')

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:56

Hier worden ze vandaag niet (extra) verwend, volgende week wel met tandarts- en osteopaat bezoek.

Vandaag komt er wel een menregendeken toe voor Brave. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:01

Ik heb ze nu dat letterlijk alles af gegeten is de paarden zo goed als 24/7 op het gras. Als het gras nog volop in de groei is staan ze in de piekmomenten op de paddock met hooi, tenminste dit jaar voor het eerst ivm Brave.

Mandy: Fijn dat het wat beter ging, geef je toch wel weer motivatie voor de volgende (nieuwe) opdracht. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:56

Ik vind de harigheid ook wel meevallen, al ik het natuurlijk voor je gevoel wel erg harig, zeker als je steeds gewend bent om hem strak in het pak te houden :P

Tandarts is afgelopen woensdag geweest en mijn gevoel zat goed; rechts had hij enkele scherpe kantjes. Vandaag osteopaat geweest en hij staat momenteel getaped op stal, zijn bekken/si gewricht gedeelte was scheef. Hij zat in z'n rug vast op 2 plekjes en onderste halsspier staat wat meer gespannen als normaal. Hij kan dus terug even verder.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:51

Kiekeboefje: wat ziet hij er nog mooi zwart uit! <3

Knolselder: En je hebt nu zeker de smaak te pakken gekregen? :D
Je shets hebben echt een voorpluk om jaloers op te zijn!

Sunshinedaan: 2e plek is toch ook goed? Welke onderlegger heb jij trouwens?

Ik vond mijn kleine etterbak vandaag in de tuin, heel de stal lag overhoop. Meneer heeft het voor elkaar gekregen om de staldeur open te krijgen. Hij is eigenlijk van al het eten afgebleven, maar heeft alle dekens uit de bakken getrokken. :roll:

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:24

Patricia: goede gewenning voor je pony, heb je alleen maar profijt van.

Sunshinedaan: Wat leuk dat Sjors bij jou komen wonen is!

Knolselder: Haha, alleen maar leuk dat ze zo reageerden. Volgende stap is gaan zwemmen :D
Ik ben trouwens jaloers op hun voorplukken!

Mijn nieuwe bijrijdster is echt super, gelukkig zowel klik met mij als de pony's. Ze heeft nog nooit gemend dus de eerste keer was nog onwennig, maar gisteren 2e keer gereden en het ging super. Ze heeft zelfs de microbe zo zwaar te pakken dat ze eventueel mee zou willen gaan op shows om mee te rijden met de rijrubrieken.

Afbeelding

Wel zelf even aanvoelen hoe hij was die dag.
Afbeelding

En nadien op bij het aftuigen <3
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:41

Is later ophalen, na afspraak niet mogelijk?

Ik heb er vorig jaar zelf een deel van mijn keuring/show moeten laten schieten (inschrijfgelden van diverse categorieën niet kunnen krijgen, wat normaal is) omdat Andries even vergeten was dat hij eerder door moest gaan ivm bbq met familie. Was ik op zich ook niet helemaal blij mee..

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:02

Terug een echte sportpony :=

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:21

Eventjes niet kunnen reageren omwille alle drukte (zowel privé als op het werk), hopelijk niet erg dat ik vanaf nu weer bijspring?

Ik zag al dat de Ooteman bontjes niet meer in verkoop waren, ik keek namelijk regelmatig om hier te kunnen laten weten of ze in promo waren haha. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n fan ben van mijn ooteman bontje, maar dat ligt meer aan het feit dat het beeld wat afbreekt, want mijn pony is namelijk een heel stuk slanker als die van jullie als miniatuurpaard zijnde. Als er iemand oprecht interesse in heeft wil ik hem eventueel wel verkopen, maar hij word dan wel ongewassen verkocht. :)

Brave word nog altijd 3 keer per week gereden, rest vd tijd aan de longe. 2 keer per week rijd zijn bijrijderster ermee en zij zal heb komende showseizoen voorbrengen in de rijklasses. Maar hij zal wel eventjes stil komen te staan omwille een (niet) ingrijpende operatie. Hopelijk is hij in januari weer op de rit.
Afbeelding

met z'n bijrijdster:
Afbeelding

En mijn bijna 2 jaarse begint al een hele flinke man te worden <3
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:44

Wauww Miranda, fijn dat je eindelijk hebt kunnen starten! Filmpje zag er goed uit.

Susanne: Je draak(je) ziet er anders wel heel lief uit! <3

Mama_Rianne: Balen dat ze de motivatie is verloren, maar wie weet komt het nog terug, voordat ze eruit gegroeid is?
Maar met mennen en grondwerk is natuurlijk ook niets mis mee, wie weet zal ze dat op termijn zelf leuker vinden.

Het bontje is inmiddels al verkocht aan iemand in het topic hier, ben ik er vanaf en kan ik na Brave zijn operatie een ander kopen :D

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:02

Kiekeboefje schreef:
Susanne schreef:
Niet aan mij hoor O:)

Is dat nou sarcastisch? :')

Wat denk je zelf? :D

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:48

Beide blij: zij een bontje rijker en ik armer. :D

Ik heb trouwens sinds vorige maand een Tinkerdame van 1,3m hoog erbij. In eerste instantie was de bedoeling laten rijden door mijn bijrijdster en nadien de verkoop in, maar al snel ik voor haar gevallen te zijn en gaf ze mij vanaf dat ik haar zag het vertrouwde gevoel, iets wat ik niet snel heb bij iets 'groter'. Een slechte val voorspelt niets goed voor mij, maar ik heb nog nooit van m'n leven zo weinig pijn en last gehad in het dagelijks leven en in de nachten. Sinds jaren heb ik geen zenuw/spierspasmes, chronische bekkeninstabiliteit is meer onder controle, spieren zijn niet meer zo gespannen als eerder, minder medicatie gebruik (waarbij ik eerder op pijnmedicatie van hoogste graad leefde..), zo goed als geen aanvallen meer en als ik er heb zijn ze niet meer zo lang en intensief.

Iets was ik helemaal niet verwacht had, hoe een risico zo mijn leven veranderd dat het leven in pijn eindelijk weer dragend is :j

Bij aankoop zag ik al wel enkele typische kale plekjes (vaak bij koudbloeden met veel sok)die mij een vermoeden gaven, dus snel begonnen met de behandeling ervan. Ik besloot haar te laten scheren incl sokken eraf voor makkelijker te behandelen, en die vermoeden werden meer als goed bevestigd en zou ik met sokken nooit zo grondig kunnen aanpakken. Helaas bleek ze ook CPL te hebben, maar beide hebben we nu onder controle met behandeling en aangepast rantsoen. Naast dat ze nu iedere 3 weken bekapt word om haar hoeven weer goed te krijgen.

Dit is de toen nog harige dame <3
Afbeelding

28 december (week na aankoop)
Afbeelding

En vorige week
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:11

Brave zal vanaf volgende week als ruin door het leven gaan, ondanks hij afgelopen jaar zijn levensgoedkeuring (bij 2 stamboeken) heeft gekregen op de hengstenkeuring. Niet omdat hij stout of onhandelbaar is, maar omdat ik ermee hoop hem beter op gewicht te houden en natuurlijk omdat ik een merrie heb. Iets waar ik al een jaar over zat na te denken, maar nu definitief gemaakt heb dmv een belletje te plegen. :)

Frummels: Hopelijk vind je snel een stal die voor zowel jou als Pepper past en je snel je plezier terug krijgt. Je plezier verliezen omdat je je niet op je plek voelt is zeker niet fijn :( Hier staan de kleintjes 24/7 buiten, maar die hebben beiden een stal met een grote (verharde) uitloop. Tinker staat overdag buiten en in de nacht binnen, maar dat is ook puur omwille haar cpl en mijten.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:06

Gonli: Welkom! Leuk dier is Gonnie :)

Ik wil graag naar Frankrijk omwille de vele grond voor het weinig geld, maar ook gewoon omwille hoe de huizen zijn en je ze tot iets prachtig kunt renoveren, met behoud van de oude en natuurlijke elementen. Ik hou ervan <3 Maar vriend wilt niet, dus we gaan in de toekomst zelf iets compleet verbouwen met het proberen het 'frankrijk' qua elementen in huis te brengen.

Paarden staan aan huis, maar we wonen hier helemaal niet graag (Lori en Susanne snappen wel waarom, alleen al van deze straat in te rijden haha). Wonen in heel nat gebied omdat we naast een provinciaal domein wonen met veel water en geraken niet met vrachtwagen tot vanachter, om dingen te verbouwen zoals ze zouden willen. We zijn dus stilaan op zoek naar een huis, maar het valt niet mee terwijl we toch een een hoger budget hebben voor een starterswoning en we hebben niet veel eisen: mag een compleet te renoveren boerderij zijn tot elektriciteit, betoneren, uitbreken etc aan toe, zolang er maar geen vochtplekken zijn en er voldoende ruimte is voor de paarden, met mogelijkheid tot een grote vrachtwagen/tractor tot op het erf. Maar na maanden te zoeken, nog altijd niets gevonden waarbij we een gevoel hebben dit is het :+

Lori: Zit inderdaad al in die groep! Praat mij niet van de jaarling, die blijft maar de lucht in gaan dat ik hem 2,5 maand geleden op 103,5cm gemeten heb (kont hoger) en hij nu groter geworden is, ik durf hem zelf niet meer te meten haha.

Annelies: Heb je soms al een foto van hoe het plekje is? Ben toch wel benieuwd, want het klinkt als mooie plannen die je ervoor hebt!

Frummel: Fijn dat je een zo snel een nieuwe plek hebt gevonden, hopelijk komt het plezier en zin erin nu ook snel terug. Wel foto plaatsen als jullie er staan he!