[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:36

Klopt, maar wel op gepaste afstand. Hij kent Brave wel genoeg dat hij hem zelf heeft vastgenomen heeft met een zelf meegenomen touw. Naast dat ik ook een mondmasker (had enkel loopneus en lichte afwisselende verhoging) ophad. Want uiteindelijk is het niet de bedoeling dat ik zelf mensen besmet ondanks ik niet getest ben. :)

Jolynne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:44

Die wist inderdaad al dat ik in zelfsisolatie zat en nam voor zichzelf de nodige maatregelen. Hij doet dan ook helemaal geen huisbezoeken meer op spoedgevallen na dan. :)

Brave staat er nu en zal minstens 2 weken daar blijven staan. Het zal helaas een kostelijke grap worden, maar dat heb ik voor mijn vriendje over. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:21

Eline: Kort van een opname..dat moet eng zijn. :oo Weet je wanneer je de uitslag van zult hebben?

Ymor: Dat is schrikken en zeker omdat hij zo klein is in vergelijking met de Husky! Wel fijn dat de eigenaar van de Husky het niet laat afweten en zijn verantwoording neemt. Hopelijk komt alles goed, mijn kaarsje brand mee voor jou!

Ayla: Het zit jou ook niet mee met Sjors, hoop voor jou dat het met (ander) beslag beter word.

Ik heb daarstraks telefoon gehad en helaas niet zo goed nieuws als ik gehoopt had. :( :(

Op de echo zagen ze een fistel van zeker 10cm groot, wat relatief groot is voor zo'n klein paard. Dat betekent dat ze heel erg diep gaan moeten snijden en er veel (na) bloedingen zullen zijn, puur omdat hij zo klein is. Het verblijf zal geen week worden, wel minstens 1 maand..in combinatie met de rekening, is het flink slikken. Ze gaan mij straks bellen als ze gaan beginnen en wanneer hij goed en wel op zijn benen staat. Ze zullen ook een swap nemen vanbinnen de fistel voor dit te laten onderzoeken, dus hopelijk is dat nieuws een beetje positief. Hopelijk kan ik er straks naar toe voor nog extra dekens te gaan brengen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:56

Oh wat fijn Ymor!!! Misschien door de verdoving dat er nog geen eetlust is?

Brave is inmiddels geopereerd en vlot ontwaakt. De fistel was ruim 10cm doorsnede, dus ze hebben flink moeten snijden. Er zijn 2 stalen genomen, de fistel zelf en de etter, die helemaal niet meer lopend was maar gewoon een heel hard stuk was die verkleefd was.
Nu 1 week vol spanning wachten op het resultaat van de kweken. Ik mag pas maandag voor het eerst op bezoek komen, omdat het er nu te heftig uit zag. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:49

Romy: Zulke eigenaren van 'aanvallende' honden kom je in ieder geval niet vaak tegen, heel fijn dat de eigenaar al zijn verantwoordelijkheid neemt en zo begaan is! Hoe gaat het momenteel met je hondje?

Lindsey: Dat is balen dat je positief getest bent, wel fijn dat je nu weer bij je vriend kunt zijn en zekerheid hebt. Nu maar goed uitzieken :(:)

Susanne: Foto kan zo in een boekje! <3

Ik heb buiten de poowns maar 1 'kat'. Ik noem kat tussen haakjes omdat ze een apart geval is: eet geen vlees, kan niet miauwen ('ottert' vooral), heeft een steekje los en slaapt amper, eet enkel fruit en groenten (met voorkeur courgette, sla, tomaat en komkommer). Qua vlees lust ze wel veggie. :') :')

Vandaag ben ik enkele dekens naar Brave gaan brengen en het was fijn om hem te zien. Hij heeft sinds de operatie wel al flink ingeleverd, had niet verwacht dat dit zoveel ging zijn.Had zijn lievelingssnoepjes mee, maar hij heeft er toch een flinke tijd over gedaan over de 2 stukjes die hij kreeg. Hij had ook wel relatief veel pijn aan zijn houding te zien, hij stond namelijk ondergeschoven met zijn beide achterbenen. :(:)

Wel hebben ze een oplossing gezocht zodat hij toch buiten kan kijken, dat was wel fijn om te zien!

Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 03:58

Even een lange bijleespost :D

Lori: Fijn dat de castratie goed gegaan is, dat is toch een grote opluchting.
Cookie lijkt de koeien ook steeds minder eng te vinden, wat uiteraard goed is.

Sunshinedaan: Wat gaaf zo tandem! Hoe hebben ze gereageerd op de landbouwmachine die voorbij kwam?

Susanne: Ooh nee, ik hoop dat het niets ergs is. Heel raar dat hij zo gevaarlijk aan het worden is in het werk en in omgang. Misschien ver gedacht van mij, maar (sorry..) tumoren in het hoofd kunnen ook ervoor zorgen dat mensen/paarden compleet anders worden. Ik duim in ieder geval hard voor je dat het maar iets kleins en oplosbaar is!

Lindsey: Balen dat het allemaal zo gegaan is met Macho, hopelijk is het min of meer goed afgesloten?
Je hebt nu in ieder geval tijd zat om het ideale paardje of pony te vinden. Toliene ziet er goed uit <3

Frummels: Fijn dat je de motivatie en plezier weer terug begint te vinden. Ik train eigenlijk nooit op schema, wel op gevoel.
Hij lijkt zo op foto inderdaad minder opgeblazen als anders, maar ook een stukje slanker of heb ik dit mis?

Ymor: Sportcoupe staat hun duizend maal beter, net echte sportpony's nu hihi. De accenten op je borsttuig zijn wel leuk.

Mama Rianne: Wat een helder blauw water is het daar! Met dit schone is afkoeling opzoeken uiteraard fijn.

Kiekeboefje: Is het geen optie om een compleet nieuw wiel te bestellen? Want zoveel keer stuk gaan is niet normaal of je moet zo slechte wegen hebben. Ik gebruik bij het longeren allerlei dingen van in en uitjes springen, cavaletti's op een gehele cirkel, balkjes lang 1 kant 'omhoog' en dit afwisselend per kant, dubbele longere, pessoa, longeerhulp, dingen rondom hun hangen dat lawaai maakt etc.

Ayla: Wat een leuke foto en lijkt zo op zicht ook een hele fijne weg om te rijden.

Linda Giant: Hij ziet er goed uit en natuurlijk heel strak zo met zijn sportcoupe!

Faither: Ik ben fan van de Cellpads, makkelijk in onderhoud, verstijven niet, nemen het zweet snel op maar droog ook snel.

-------------------------------------------

Brave is sinds afgelopen zondag thuis omwille perstoneeltekort in de kliniek. Ik ben natuurlijk heel blij dat ik m'n vriendje weer dagelijks kan zien, maar wel met een bang hartje dat er complicaties zouden komen omdat het hier thuis natuurlijk minder steriel is dan in de kliniek. Ik ben terug beter, maar de vermoeidheid is er nog altijd en conditie moet natuurlijk terug beter worden na zolang out te zijn..met als gevolg dat mijn op maat gemaakt zadel niet meer past omdat poownie van sportmodel naar dikbilkoe is gegaan. :+

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 03:30

Even een grote bijleespost..

Kiekeboefje: Wat een leuke wagen! Ga je hiermee starten en heb je je sulky nog gehouden als afwisseling? Hij heeft zo te zien wel genoten van zijn vakantie, al vind ik hem niet echt dikdik hihi. Wel fijn dat je zo'n leuke en lieve stalhouder hebt die zo gek is van je pony..dat zijn zulke stalhouders waar je blij mee kunt zijn.

Ymor: Zal even wennen zijn het terug lessen na zo'n lange tijd,
maar is altijd wel fijn omdat je je volgende ritten kunt focussen op de aandachtspunten.

Fummels: Fijn dat hij aan het afvallen is. Zet je hem nu meer aan het werk of is het afvallen door de huisvesting (of combi)?

Jennifer_S: Wat voor een tweewieler heb jij en is deze makkelijk af te stellen in lengte/balans etc? Wij gebruiken ook altijd een Mastervrachtwagen, maar wij zetten er de sulky gewoon in de zadelkamergedeelte..heb je alleen wel wat mankracht voor nodig :P
Ik heb geen bepaald trainingsschema, ik doe wat goed aanvoelt en ga af op hoe mijn pony loopt die dag voor de wagen/longe etc.

Lori: Heb je momenteel een HCA of eentje van Tjeu? Finn lijkt mij ook zo'n pony die je zo lang kunt laten staan en na een lange tijd kunt inspannen en wegrijden zonder problemen..hoe lang was het voor hem geleden? Hoe is de palomino eigenlijk uitgegroeid die nog jaarling was toen ik bij jou was? Misschien kunt je ook eens navragen bij de Kraay, is wel even rijden..maar ze hebben een relatief groot aanbod.

Susanne: Wat fijn dat je toch een 2e hebt genomen, al is het net zoals mij jonger als gezocht..naast dat het ook geen bonte is :P
Hoe gaat het met Willem en zijn medische molen?

Mowgli4: Blitz is mooi aan het uitgroeien! <3 Zag een nare wonde door het scheuren, maar zo te zien is het al goed aan het genezen..gelukkig, want zulke plekjes zijn natuurlijk weer snel open te krijgen omdat het een gemakkelijk bereikbare schuurplek is.

Patricia: Leuk tandem! Mooie plek ook om af te koelen in het water! Zal hier binnenkort ook maar weer eens gebeuren.

Ayla: Mooie wagen heb je en natuurlijk een knappe, spierwitte poownie :D <3

Lindsey: Gaat het al beter met je nieuwe aanwinst?

Djoene: Ten eerste: gefeliciteerd met de dracht! Leuke aanwinst, had hem al eens eerder gezien op foto. Je bent je mannenbestand wel goed aan het uitbreiden :P

appiesjappie: Welkom! Wat een leuk dier! Hoe groot is Saartje?

-------------------

Ik ben wat minder actief geweest in dit topic omdat ik zelf medisch weer aan het achteruit aan het gaan ben en we vollop aan het uitproberen zijn welke medicatie er aanslaat en het gewenste effect heeft, ook ivm mijn andere medicatie die moeilijk te combineren is met spierverslappers. Helaas is mijn rug terug slechter aan het gaan, nog niet drastisch..maar het is hopen dat het stabiel blijft, want anders wacht er mij (helaas!) een nieuwe rugoperatie te wachten en 2 jaar revalideren wil ik niet meer..naast dat er dan een heel extra stuk erbij vastgezet word en ik dan zo goed als niets van bewegelijkheid heb.

Brave is sinds kort terug aan het werk en ik denk dat hij het enorm gemist heeft. Toen hij net terug thuis was was hij vaak aan het drammen als ik mijn rijpony ging nemen van de weide, omdat hij eerder genomen wou worden. Zijn wonde is volledig toe, de stijfheid volledig weg en is het alsof hij herboren is..stiekem voel ik mij wel schuldig naar hem toe dat ik het niet eerder ontdekt had, al had ik natuurlijk niet verwacht dat er na goede, vlotte genezing nog een complicatie kon komen. Hij word momenteel 3 keer per week aan het werk gezet en hij geniet zichtbaar. Maar de rustige, koele pony is nu wel door zolang stil gestaan te hebben een kijkerige, koele pony geworden :P

Madrileno is goed aan het groeien en begint er meer en meer af uit te zien.
Hij is momenteel al even dezelfde hoogte, dus hopelijk blijft hij even hangen op deze hoogte.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Welsh jaarling is sinds een maand een enorme groeispurt aan het nemen en begint de naarlingfase in te gaan.
Maar hij is en blijft wel de rust zelfde, heel fijn om mee bezig te zijn.
Afbeelding

Mijn tinkerdame doet het ook goed een heeft een hele transformatie ondergaan sinds half november. :)
Afbeelding

Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:05

Klopt, omdat ik bang ben dat hij mij toch te rillig zal zijn met mijn beperkingen, vooral die van mijn handen. Maar heb hem enkele uren later toch er weer afgehaald oldat het toch 'mijn baby' is en vriendlief eerst wilt zien hoe hij zal zijn voor de wagen. Want uiteindelijk zouden we het bedrag er ook niet voor kunnen krijgen dat we als veulen hadden betaald.. Mensen willen hem wel voor 500, maar daat hij absoluut niet voor weg.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:31

Linsey: Dat zal echt schrikken geweest zijn! Gaat ze nu al wat beter of moet ze nog wat bekomen?

Susanne: Komen de symptomen vanuit daar of zijn ze die richting aan het denken? Snap dat het frustrerend is. :(

Ik heb alvast een plekje bij M.e l a n i e vd B u n t gereserveerd voor volgend jaar, daar zijn Madrileno dan beleerd worden. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:10

Ik ga het voorwerk zelf volledig doen, maar het letterlijk inspannen en de basis inrijden laat ik aan haar over. Beleren etc voorzie ik geen problemen, maar wel de rilligheid waarbij je continu op je hoede moet zijn..nooit kunnen genieten van de (mooie) omgeving, maar altijd je pony in de gaten houden. Braaf, maar wel met een handleiding. Is toch een onzekere investering voor mijzelf, maar dan weet ik tenminste dat ik er alles aan heb gedaan om hem toch bij mij te kunnen houden..wat ik oprecht hoop te doen. :)

Oh fijn! Wel jammer dat er bij jou zo goed als geen leuke landweggetjes zijn om even te galopperen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:35

Wat een knap dier is Mirre!

Nakomeling van mon cherie?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 20:29

Het rijden zal deze week ook op een lager pitje staan op een korte rit na dan.

Gisteren kwam de zadelpasser omdat het zadel zich gaan uitzetten/aanpassen in naar zowel mij en poownie. Ze gaf mij de complimenten met hoe hard ze veranderd was op zowel vertrouwen naar de mens, compleet plaatje onder zadel en qua bouw. Haar slechte bouw begint steeds minder op te vallen.

De kleuters staan zich dagelijks te vermaken, alleen gaat het er soms wel heftig aan toe.
De jaarling voelt zich tegenover Babbyy al heel wat, wat resulteert in enkele wondjes bij het te ruig spelen. :P

Volgende week maandag terug naar de zee met de poowns, ik kijk er alvast naar uit. :)

Madrileno is nu officieel uit de maat, heb hem gemeten op 107cm. :=
Afbeelding

Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:22

Is zeker een mooie maat, alleen niet de afgesproken maat. Zo meteen kan hij als alles goed gaat alsnog dubbelspan met m'n Welshje :') :')

Patricia: lijkt mij een fijne pony om mee te werken, die snel alles oppakt. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 00:09

Susanne: stoer ding hoor! <3

Linsey: heb je dit paard dan niet laten keuren na de vorige?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:22

Aan huis hebben is heerlijk, alleen heeft het ook zo z'n nadelen en de kosten hiervan worden vaak onderschat.
Met momenten zou ik ze liever in pension hebben staan, maar dan ben ik failliet met 4 paarden. :')

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:35

Eline: Gelukkige verjaardag alvast! Y)(^)

Ayla: Leuke foto's van Sjors! Heb je inmiddels al kunnen rijden met het bontje onder het hoofdstel en merk je verschil?

Mira: Welkom terug :)

Kiekeboefje: Leuke foto van Hidde! Welk halster heeft hij aan op foto?

Susanne: Is je vakantie verlopen zoals het je het wou en moest je hier ook maatregelen voor nemen? Wel een prachtig landschap! <3

Mandyy: Valkenburg is prachtig, helaas zo'n enkele rit van 3u vanuit hier anders gingen we er nogmaals naar toe.

Patricia: Gelukkig heb je de 'leenpony's' nog om hier min of meer actief mee te zijn. Ik dacht altijd al dat het Welshje van jou was.

Ik ben momenteel Brave meer aan het opnemen naast de gezamenlijke ritjes (zij Brave, ik rijpony) met mijn bijrijdster, alleen valt dat nogal tegen. Sinds zijn castratie is hij zo'n watje geworden voor de wagen, hij is zo onzeker geworden als iets..in groep is dit minder uitbaar. Ik neem hem nu meer op, want alleen laat ik mijn bijrijdster voorlopig niet meer rijden met hem omdat hij redelijk gevaarlijk kan zijn met momenten. Wat hij vroeger vanzelfsprekend vond, knijpt hij hem er al tussenuit bij een tak op de baan. Ik hoop dat die onzekerheid snel beter word, want hij was juist mijn soort uitlaat wanneer ik mijn spanning moest 'uitrijden'. :(

Mijn gezondheid vloekt nog steeds en na 4 maand nog steeds aan het rommelen met welke dosis ik het beste doe etc. Intussen wel mijn theorie gehaald voor de auto en al enkele keren gereden, binnenkort ook met de rijschool. Voorzichtig ben ik dus ook op zoek naar een auto die een 2 paards trailer kan trekken. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:45

Ga je met de de pony of gewoon zo?

Ik vond het kasteel prachtig om te zien en natuurlijk het uitzicht en de eetplaatsen in het dorpje ernaast.

Is enorm balen..laatste keer is hij 3 keer weggespurt waarvan 1 vanuit het niets, al bokkend. Gelukkig snel terug kunnen nemen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:56

Nee helemaal niets anders, maar zou blijkbaar een vaak voorkomend iets zijn bij hengsten die op veel oudere leeftijd gecastreerd worden. Had ik dat geweten, dan had ik nog steeds een blije poown en was ik een stukje rijker ivm operatie haha. Maar zijn lichamelijke kwaaltjes zoals het gewicht is wel stabiel geworden erdoor. Verder voelt hij zich nog heel hengst tegenover andere paarden, maar het is dan ook een dominant mannetje :P

Vroeger kon ik er iedereen zo mee laten wegrijden, ervaring of niet. Dat is nu helemaal niet meer zo. Gelukkig kan ik hem wel handelen en ingrijpen wanneer het nodig is, maar ik ken hem dan ook al 6 jaar en intussen ken ik zijn handleiding vanbuiten. :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:30

Mira: Ik ga eigenlijk al vanaf het begin buiten, maar dat komt omdat we hier helaas geen piste hebben. Maar dat zijn dan veel banen die rechtuit gaan en waar zo goed als geen mens komt. Gaat ook altijd goed, maar het voorbereidend werk doet ook heel veel. :j

Mandyy: Balen dat ze met z'n allen in de lappenmand zitten. Hopelijk allemaal tijdelijk? :(

Susanne: Was het 'maar' pijn dat het even te 'fixen' was, maar dit is allemaal al uitgesloten. Is volgens de DA een veel voorkomend iets, vooral bij oudere hengsten met veel dekervaring. Gaat het bij Willem wel allemaal goed in 2span tegenover enkelspan?

Lindsey: Fijn dat ze het goed geeft op haar nieuwe plek!

Wij hebben 2 weken geleden een shoot gehad :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze jaarling is al heel af voor net een jaar te zijn :)
Afbeelding