[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:55

Nu je het zegt past het inderdaad goed bij het beeld... Ik ga direct actie ondernemen. Hoop het zo niet

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:46

In rust gaat het prima. Alleen bij inspanning merk ik die enorm zware en piepende ademhaling. Ook haar luchtpijp is gezwollen. Om 6 uur wordt ze weer gecheckt en tussen 8 en 9 bel ik met de kliniek. Ben benieuwd.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:07

Morgenochtend staat er een afspraak op de kliniek voor een bronchoscopie. Dat zal uitsluitsel geven. Ze denken aan een onsteking of toch iets van een afgeplatte luchtpijp. Maargoed we gaan van het beste uit :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:02

Ik hoop ook enorm dat het meevalt. Net nog even heen geweest. Helaas begint ze aan de longeerlijn nu dezelfde ademhalingsverschijnselen te vertonen. Wel in hele lichte mate, maargoed ben blij dat ik morgen iig wel zekerheid heb wat het precies is.

Knappe pony's Susanne!

Ziet er goed uit Danielle :D

Ik heb ook een hele lichte zweep, laatst op de hippiade nog een nieuwe gekocht.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:40

Ik ben er stil van... 2 weken geleden reden we nog onze laatste winstpunten in de dressuur voor het ZZ en vandaag krijgen we de uitslag dat Toliene helaas in een ernstig stadium zit van een afgeplatte luchtpijp met onder andere een kanteling aan de bovenkant van de luchtpijp. Ook al het bakwerk moet ik per direct stoppen. We mogen nog buitenritjes maken en wat vaardigheid wedstrijdjes rijden, maar absoluut geen stelling, buiging en nageeflijkheid gezien het dan allemaal afknelt en kantelt.

De komende periode gaan we kijken hoe Toliene het nog volhoudt in de vaardigheid en tijdens buitenritten. Maar binnen afzienbare tijd moet ze dan toch echt met pensioen. Einde van onze sportcarrière. Aan het begin van de week nog zoveel mooie plannen, nu toch onderuit geschopt.

Helaas hebben ze tijdens de scopie ook nog 2 poliepen ontdekt, momenteel denken ze aan littekenweefsel, maar dat zal ook nog uitwijzen de komende maanden en jaren. Op dit moment zag het er rustig uit.

Ik had op deze uitslag zo niet gehoopt, maar helaas is onze nachtmerrie dan nu toch echt werkelijkheid. Komende tijd gaan we genieten en vooral voorbereiden op een pensioen die komen gaat. Bedankt voor het meedenken en de lieve berichtjes meiden!

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:15

Bedankt lieve meiden voor de berichtjes :* Het voelt zo enorm poedersuiker, ik heb nu ook al sinds vrijdag, dat ik het uitstel om Toliene weer voor de wagen te zetten. Bang dat ik het geluid wat door merg en been gaat weer te horen, bang om haar dan definitief met pensioen te moeten doen. Maargoed aankomende week gaan we het toch maar weer proberen. :)

Knappe Willem met zijn fjordenkapsteltje <3

Knappe Toos :D

Ik heb nooit problemen gehad met het stoeltje, maar heb er inderdaad meerdere over gehoord.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:56

Zeker weten!

Hier staan ze ook lekker binnen vandaag. Wel moet ik zeggen dat ik het nog best vind meevallen :o :P

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:50

Ik snap je wel hoor Kymberly ik heb soms ook van die periodes.. gelukkig gaat het alweer beter.

Welkom Cindy!

Wat een storm he meiden! Ik kan niks met Toliene op t moment, want als ik met de wagen ga worden we vooruit geblazen. Vanavond maar weer wandelen :)

Ik zit momenteel ook enorm in twijfel met betrekking tot mijn baan. Ik ben over 2 maanden klaar met mijn hbo studie, en kom er na 5 jaar studeren (MBO en HBO en ruim 3 jaar werken) achter dat het beroep niet goed bij me past en ik niet geheel gelukkig ben met mijn werk. Wil graag carrière switchen maar dat zal ook weer grote gevolgen hebben, weer 4/5 jaar studeren en momenteel dan geen huis kopen samen met mijn vriend. Ik vind het zo mega lastig, waar doe je goed aan? Doorgaan met deze baan en afwachten tot het wel leuk wordt? Of toch de uitdaging aan gaan... :o

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:03

Slim! Ik zit momenteel in de accountancy. Het is ook niet zo dat het echt vreselijk is, maar heb niet het idee dat ik dit nog 45 tot 50 jaar lang wil doen. Ik zou graag iets in het ziekenhuis willen gaan doen, bijvoorbeeld HBO verpleegkunde. Dit houdt in dat ik deeltijd zou kunnen studeren, maar echter lever ik dan wel weer een hoop in op mijn salaris. Het maximale salaris van een verpleegkundige en een accountant liggen nou eenmaal een stuk uit elkaar. Ik vind het heel lastig. Mijn vriend heeft nu een koophuis, maar willen toch graag samen iets anders en groters kopen. Maar dit zou eventueel ook uitgesteld kunnen worden, het is niet dat ik vastzit bij mijn ouders ofzo.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:30

Nee klopt Susanne, dat is inderdaad niet zo makkelijk. Het eigen bedrijf loopt ook hartstikke goed, maar nog niet goed genoeg dat ik me daar helemaal op durf en kan focussen. Mijn vriend en me ouders zeggen dat ik mijn gevoel moet volgen en gewoon moet gaan voor de nieuwe studie. Ik moet wellicht nog 50 jaar werken, veel te lang om niet blij te zijn met je werk. Dus wellicht toch maar oriënteren.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 01:07


Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:17

Jeetje Yaya meteen voor het echie :D

Fijn dat je toch weer wat met Pepper hebt gedaan! Ik denk ook dat als het lekker weer wordt je vanzelf weer energie ervoor hebt.

Gister Toliene gelongeerd aan een halstertje, iets hijgende ademhaling maar zo licht dat ik daar voorlopig nog wel even mee door kan. Tenminste een lichtpuntje *\o/*

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:22

Hier niet bekend met bevangenheid gelukkig, dus kan daarin ook geen advies geven.

Leuk Susanne :)

Grappig Patricia :)

Wat een weer zeg meiden, wilde lekker gaan mennen met Toliene maar dat niet met dit weer := Ook heb ik de afgelopen week goed nagedacht, besproken met mijn vriend en ouders en toch besloten dat ik rustig aan opzoek ga naar een tweede pony waar ik de sport mee in kan :) Dus de zoektocht is begonnen.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:58

Fijn dat je weer een baan hebt Lillian!

Fijn dat de pijnstilling iig zijn werk doet. Gelukkig is ze nog wel vrolijk!

En toen ging het ineens heel erg snel, kwam ik een pony tegen die ik ontzettend gaaf vind en vond. De stoute schoenen aangetrokken en gister toch gaan kijken al twijfelde ik enorm. Hij was leuk, maar nog veel werk aan. Toch een bod gedaan en bod geaccepteerd. Als de keuring donderdag goed verloopt ben ik donderdag eigenaar naar een nieuwe pony *\o/* Het is geen shet, maar hij is zooo gaaf <3 Ik ga namelijk weer rijden en later ook weer mennen maar dan met de grote versie van Toliene, want dat is hij gewoon. Als het donderdag definitief is plaats ik een fotootje :j

Toliene gister mee buiten gereden en dat ging hartstikke goed, ook mega blij mee! *\o/*

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:03

Ik ben nog wel in de twijfelfase hoor, maargoed vond het rijden zo leuk en het is zo'n leuk dier <3 Heb de stoute schoenen aangetrokken om het gewoon te doen. Mocht ik toch erachter komen dat het mennen beter bij mij past dan rijden, dan rij ik de pony geheel door en verkoop ik hem als dressuurpony aan andere leuke mensen. Maar voor nu is dat nog niet de insteek en ben ik hartstikke blij! :D *\o/*

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:32

Spannend suus! Welke wedstrijd ga je starten met het tweespan?

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:33

Gezellig ik ook! Als Toliene het red nog even een vaardigheidje meepakken :D

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:59

Balen zeg Rianne, gelukkig ging het met een stukje brood wel.

Heeft er hier iemand interesse in het volgende: een bijzet voor het longeren, BB lastic in roze en touwhalsters? Mogen voor kleine prijsjes weg :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:46

Dit is hem dan! Lieve Macho <3

Afbeelding

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:04

Macho is 1.49 groot, een E pony.

Ja niet normaal die wind, vandaag kwam de zadelpasser voor mijn pony alleen lag er toen ik opstapte al naast :') := daarna gelukkig wel braaf

Ze is knap Patricia, jammer dat het DK niet doorging vandaag. Maar was wel een verstandige beslissing van het district.

Toliene al aan aantal dagen niet kunnen rijden, zoveel storm. Die pony wordt gewoon voortgeduwt dan :o

Knappe Hidde <3

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:12

Wat heerlijk zeg Susanne! <3

Foto's van Macho komen ook snel! Morgen mag hij eerst naar de tandarts :)

Toliene ook weer voor de wagen gehad vandaag, zaterdag mag ze mee naar het District Kampioenschap vaardigheid. Ben heel benieuwd hoe Toliene zich houdt met betrekking tot haar klachten. Als het goed gaat dan kunnen we nog wat wedstrijdjes rijden. Zo niet dan wordt dit onze laatste wedstrijd. Buitenritten en longeren gaat iig goed. :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:29

Jeetje wat heftig zeg Jenny! Dat is ook niet niks.

Wat heerlijk zeg Susanne

Spannende tijd voor Fay, ik ben heel benieuwd wat eruit komt.

Jammer dat je er niet was Patricia! Bij ons viel de wind best mee, maar inderdaad veiligheid voor alles.

Gefeliciteerd met je winstpunten Sunshinedaan :)

Jammer dat het bos tegenviel Ayla.

Welkom Djoena :D

Wij zijn zaterdag gestart op het districtkampioenschap. We gingen kijken hoe Toliene het volhield en of ze klachten zou vertonen. Maar mevrouw was topfit en had er mega veel zin in! Geen gehijg, en ze had veel energie. De concurrentie was ook behoorlijk, maar Toliene liep zo mega fijn dat we 2 foutloze omlopen reden binnen de tijd, en dat maakte ons voor de 3de keer op rij KAMPIOEN vaardigheid *\o/* Zo mega trots <3

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:31

Ja het weer is echt top vandaag! Ik heb vanmiddag om half 5 les met Macho. Eerste keer dat ik er weer op ga nadat ik er de vorige keer naast lag :+ _O- Maar eerst nog eventjes werken

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:05

Manen vallen inderdaad vanzelf om!

Wauw wat een verschil zeg! Knappe Sjors

Sportcoupe staat inderdaad veel jeugdiger bij Willem :)

Macho heeft 2 wonden op zijn hoofd. Hij is gebeten door een shetlander van stal. Nu smeer in het wel in met wondzalf maar het jeukt mega bij hem, waardoor hij het steeds verder open krijgt, tot bloeden toe. Hebben jullie een tip tegen het jeuken misschien? :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:09

Heel goed! Hij was braaf. Alleen vraag ik me af of de lesgeefster echt bij me past zegmaar, heb alleen gestapt 30 min en 2 min gedraafd. Vandaag met een vriendin bezig geweest met rijden. Zij rijdt zelf Z1, dus die weet ook het een en ander, en kon ik al heel fijn draven en galopperen. Oke hij is dan wel niet ontspannen in draf en galop maar dat kan je niet verwachten van een paard wat 3 maanden onder het zadel is. Lesgeefster is meer van als hij uit draf valt, mag hij stappen. Daar moet ik in mee gaan. Terwijl ik zelf altijd zoiets heb van draf is draf, pas als ik wil stoppen is het stap. Maargoed we het gewoon even aankijken :) Lief dat je het vraagt!

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers