[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:00

Ik sta niet de OP zie ik hihi. Leuk gemaakt Jenny, bedankt dat je 'm nog even hebt gedaan ondanks al het verdriet. Donja heeft een mooi plekje gekregen :(:) .


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:09

Is niet erg hoor Jenny, je hebt andere dingen aan je hoofd.

@Indi_Vito, welk tuig komt er aan?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:57

Enige jammere van die winkel is de hoge verzendkost. Nu zelf geen interesse in zo een hoofdstel.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:33

@Indi_Vito, trek je dat niet aan. We bedoelen het allemaal goed en ja oke soms komen dingen minder positief over dan bedoeld maar het is echt met de beste bedoelingen. Het gevaarlijke punt is nu gewoon dat ik op de gsm toch geen leidsels zag van je pony naar de wagen en ook niemand op je wagen zat voor het geval er toch wat zou gebeuren en die er vandoor zou gaan. Hier ook geen piste is op de weide mits kort en anders de baan op ook gewoon.

Hier morgen nog een dagje werken en dan vrij, pony tijd terug.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:40

Hier staan ze zonder deken normaal, heb wel regendekens maar hebben heel het jaar in de kast gelegen behalve 1 keer om te passen op mijn zusje der pony. Wel zweetdekens die al van pas zijn gekomen. Plan is eens kijken voor eentje maat 105 onder maar dat is niet dringend.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:50

Wat een heerlijke foto's komen er voorbij zeg!

Hier na het drama van eind mei met de konijnen sinds gisteren terug een nestje, is erg spannend maar ze doen het tot nu toe goed. Hoop dat het zo blijft, nestje in 1 van mijn favoriete kleuren maar zijn nu nog naakte "wormpjes" natuurlijk.

@Romy, Wielrenners.. hier zijn de meeste nog redelijk oke maar soms zo een groep 8)7 .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:20

Ik heb wel foto's maar zijn momenteel echt nog wormpjes om te zien de baby konijnen. :)

Was hier vanmorgen even lichte paniek bij een pony, had last van een daas die het op zijn pielewie gemunt had :') .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:19

Was inderdaad een gemene daas, zitten er hier zoveel niet eens maar heel zijn nek zit onder de bulten :( .

Hier een vliegenplaag, buiten zitten onder zo een muggennet voor over je bed omdat je anders geen moment van de dag met rust wordt gelaten.

@Shetje144, probeer met wat minder smiley's te praten. Welkom nog trouwens!

Dat is leuk zo een foto's eens!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:04

Hier ook blote voetjes.

Ik zit wat vast met mijzelf, mijn studie gaat niet goed en doe eigenlijk iets die niet enorm veel jobkansen heeft nu sowieso. Zit erg in twijfel wat te doen, ben echt een doener van persoon.. niet het type om achter een bureau te zitten heel de dag. Vind het erg lastig. |o

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:08

Hier als ik 10km men mag ik blij zijn met 500meter steentjes en 20 meter gras (vaker niet dan wel). Het kan dus wel, goed naar je pony's kijken en hoefschoenen kan ook altijd :) .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:22

@Mowgli is leuk <3

Voor de vragen welke opleiding ik doe, bachelor dierenzorg momenteel maar maak mij wat zorgen er in aangezien ik naar het buitenland wil vertrekken in de (nabije) toekomst en ik toch echt liefst onder loondienst zou werken en niet meteen zelfstandig, niet stoer genoeg daarvoor :o . Ik wil wel zekerheid dat ik werk ga vinden en genoeg inkomen heb om rond te komen. Achter een bureau is niks voor mij, ben echt graag bezig fysiek. :o Heb mijn fotografie diploma ook maar doordat iedereen een camera kan kopen inmiddels..

@Jenny wat lief, lekker dutje doen.

@Indi_Vito, stalletje ziet er al goed uit zeg!

@StalNollie, |( Hoop dat die ene leeg is gewoon.

@Patricia, succes met de foto's en verder goed van de trauma pony.

Hier de menplannen met de mini tink opgeborgen gewoon. Hij bleef maar compleet gespannen voor de wagen met begeleider en een gekend rondje waar die anders nooit van niks schrikt.. nu met zadel bezig en daar is die wel fijn ontspannen rond. Zijn koets en tuig ook binnenkort verkopen denk ik.

Hier wordt enkel s'morgens vroeg nu gewerkt met de mini tinker (10min) en verder heeft Finn niks te doen vind het veel te warm daarvoor.

En aangezien ze nu haar beginnen hebben:

Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:29

@Sunshinedaan, rubberbitten zijn vaak vrij breed.

@Indi_vito, zag net je dingen op facebook passeren. Nu pas hier zie ik dat jij dat was. Je plaatst trouwens niet te veel hoor, je mag trots zijn hierop!

Hier aan het kijken om mijn zilco tuig te koop te zetten van de mini tinker aangezien die het met het zadeltje veel beter doet. Enkel weet niet wat ervoor te vragen, zijn er hier met verstand ervan die mij zouden willen helpen? Dan zend ik een foto in pb.

Verder zijn het luie dagen voor allemaal te warm om aan het werk te zetten, nu is geen ramp al ga ik eenmaal het terug wat koeler is wel terug aan de slag. :j

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:51

Heb al zitten zoeken op marktplaats maar staat weinig op van zilco momenteel om mijn prijs op te gaan baseren. Merkloze tuigen moet je amper wat van verwachten 2dehands maar zoals ideal en zilco kan je meestal mits in goede staat nog voor vrij weinig waardeverlies terug verkopen. Weet enkel de nieuwwaarde van dit tuig niet.. wil geen mensen gaan bedotten met mijn prijs maar wel naar waarde. :o

Ze net maar naar binnen geroepen terug is nu dagelijks even op de weide. Zou wel eens even mogen regenen want mijn weide begint meer geel dan groen te zijn.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:04

@Kiekeboefje, wat leuk bedankt! :D

@Sakvis, vandaag van de ems antwoord gehad en weet nu van hun over welk tuig het gaat en wat de prijs ervan was nieuw. Morgen nog wat foto's ervan nemen denk ik en dan online zetten. :D

Die golfjes want krullen kan je het niet noemen zijn op zich wel eens grappig maar zou voor foto's het toch ook liever op de normale manier hebben.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:43

Oh daar is ze dan en Amy is een hele leuke naam <3 .

Vorige vrijdag bij veulentjes op bezoek geweest, allemaal kriebels komen vragen <3 .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:32

Zijn er hier met ervaring met die mestboys? Mest normaal uit met een sneeuwschep op stalmatten maar die is na 2 jaar trouwe dienst overleden. Had 'm van de action voor 3/4euro maar natuurlijk het verkeerde seizoen dus wat nu.

Vroeger zo een zaagselvork gehad, werkt op zich ook prima maar voor in de weide vind ik dat lastig uitmesten, dacht daarom aan die mestboys?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:04

Dankjewel voor de antwoorden, welke winkel is het interessants voor mestboys te bestellen weten jullie dat? Had gezien dat er een xl mestboy is ook maar leek lager dan de gewone.

Aparte vork (bedoel dan zaagselvork, niet het harkje voor de mestboy) zou ik nu niet kopen, wachten tot de winter en dan terug een sneeuwschep (en 1 op reserve) inslaan bij de action :o .

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:58

@Linda_gigant, Op de foto met het shetje zijn dat paddockroosters of een soort matten?

Van hooi gesproken, duurt erg lang voor ik daarvan hoor. Gingen normaal komen leveren voor heel het jaar, mailtje achtergezonden er over enkele dagen terug maar als ik niet wat binnenkrijg erover tegen maandag maar gaan achterbellen. Wil alles hebben staan gewoon, geen stress daarrond.

Aan 1000euro kom ik hier ook niet gelukkig maar zeg. Hoeveel kg zijn die balen dan en hoe snel gaan die op? Hier ook onbeperkt maar ze overeten niet, staan ook niet te dik en dergelijke (afkloppen).

@Indi_Vito, Ging reageren dat er wat aan je optoming niet klopt dan maar las dat je al hulp had ingeschakeld.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:14

@Linda_Gigant, Yes! Die momenteel op het oog om zelf aan te schaffen hier. Vandaar de vraag :D

Ik haal mijn ontworming uit Engeland ook iets van 3euro dacht ik voor ivermectine, oke het dubbele nog maar goed te doen.

Hier momenteel vrij actief bezig met opzoekingswerk voor te emigreren, Zweden staat o.a op het mogelijkheden lijstje. Hier gaan de pony's sowieso mee :j . Zit enkel nog vast qua opleiding om daar werk te vinden.


Woensdag bij de ponywebwinkel geweest en de dierenwinkel ernaast. Eindelijk terug eens vitaminekorrels en meteen maar een mestboy meegenomen na jullie meningen hier. Bevalt goed.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:23

Gelukkig maar ook Linsey, moest iedereen weg willen zou het land leeglopen :+ . Hier is het omdat ik dichter naar de natuur wil, natuur met echte stilte. Daarvoor is dat land misschien verder niet beter of het zelfde verder qua kosten en dit en dat maar ik zoek de rust.

Jammer van die slag in je wielen Patty!

Enige wat zou kunnen bij de onze is dat de lamoen voorstukken te lang zijn. Heb ze gemeten en staan nu op 1m30 op het kortste maar Finn staat voor de vierwieler op 1m20 ongeveer en verder wil ik 'm niet van de wagen af hebben.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:39

@Lillian, wil daar graag bestellen maar de verzendkosten zijn zo hoog naar BE helaas. Goede shop verder van wat ik hoorde.

@Indi_Vito, :(:)

@Sunshinedaan, ideal eurotech tuig met zilco singel aan omdat ik die van ideal veel te hard vind. Dat kan gewoon niet fijn zijn :o . Finn kreeg er wondjes van ook, gelukkig paste die van zilco zo heerlijk soepel.

Hier sinds gisteren 1 minder tijdelijk, eentje uit logeren bij een vriendin om te helpen haar weide af te eten. Die gaat niet klagen :') .

Vanavond zelf nog even hoeven bijgewerkt maar phoe die zijn hard zo zonder de regen. Precies alsof ik beton zit te raspen en te snijden. >;) Maar ze eerst even natmaken of wachten op een bui.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:55

Oei Fenna, dat is wel echt rottig :(:)

Patricia, jij ook al pech. Hoop dat ze snel terug rad is.

@Indi, Weet je wat het is? Hier ook eentje die schuurt aan zijn billen, niet voor zijn staart maar echt voor eronder. Gisteren voor het zekerste met imavorol gedaan. Lijkt mij straf als het een schimmeltje is maar wie weet.

Hier komen ze vrijdag hopelijk hooi leveren. Dan geen kopzorgen voor heel het jaar daarrond. :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:12

Bij ons zijn het geen wormen normaal, aarsworm kan het veroorzaken inderdaad. Hem vandaag het nog niet weten doen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:56

Ik moet al weken het hooi natsproeien omdat Finn anders hoest met de droogte, heeft die eerder nog nooit last van gehad.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:22

@Jenny, Ook wel benieuwd nu.

Leuk Patricia! Hier moet ik de tweewieler nog volledig in balans gaan zetten maar geen zin dat in de warmte te doen. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 23 bezoekers