[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:33

Je was er vroeg bij Suus, wat lekker!
Weet je al wanneer je nieuwe aanwinst komt?


Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:37

Zo wat een wond!
Even geen tijd alles te beantwoorden.
Hier gaan ze met sedatie en electrisch door Remco Swerre altijd. Het is zo lastig met die kleine mondjes anders er goed bij te komen.en met sedatie ontspannen ze de kaken fijn.
Maar voor mij misschien anders omdat ik elke dag dieren onder narcose of sedatie zie. Merk dat stal genootjes sedatie altijd spannend vinden.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:12

Suus: Ja het is inderdaad lastig. Voor nu met oefenen is dit wel even oké, maar ik wil wel graag dat alles helemaal netjes zit straks natuurlijk.
Wat was jij lekker vroeg vanmorgen zeg! Is de stal dichtbij jouw huis? Ik zou dat ook wel willen, maar ik moet een kleine 25 minuten rijden naar stal en terug sta ik dan gigantisch in de file.

Mandy: Fijn dat ze weer door de APK zijn! Haha die foto.. :') Arm ding. Of vindt ze het niet erg?

Claudia: Pep ook inderdaad. Die stond de vorige keer zo, haha:
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:37

Heel erg vonden ze het maar Mel had zich onder geplast in reismand, dus moest wel even. :P

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:00

Mandy: katje kijkt wel zielig, maar fijn dat ze weer door de APK zijn.

Vanmorgen was het heerlijk buiten.

Had op Facebook een herinnering van 8 jaar geleden van mijn eerste show met Rebel. Foto gemaakt door Lieselotte..., zij heeft toch ook in dit topic gezeten?

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:19

Ja. :j

Meeste katten vinden douchen ook niet zo leuk, dus zijn ze daarna heel zielig. :’)

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:23

Zo, ik ben weer thuis na een prachtige vakantie. Heerlijk 23 graden in de bergen van Noorwegen. Komen we hier aan met 38 graden :')
Dacht even wat we te ver door waren gereden haha.

Heb geprobeerd bij te lezen.

Ik zie een trotse Pep voor de sulky *\o/*

En Susanne bijna nieuwe aanwinst.

Bizarre wond van StalNollie. Hopen dat het niet gaat infecteren.

Ik heb vanmorgen om 7 u Fleurtje even gelongeerd. Die was duidelijk blij dat ze weer wat kon doen geloof ik.
Verder alledrie lekker afgespoeld. Amy begint er ook steeds meer aan te wennen.

Ben blij dat ze een schuilstal in de schaduw hebben :)

Afbeelding

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:27

Wat goed Mandy! Waren ze blij dat ze in bad mochten? :') }:)
Zondag ga ik hem halen! (Mits de weersvoorspellingen weer normaal zijn natuurlijk en niet deze temperaturen)

Kym, je hebt helemaal gelijk! Mijn stal ligt op 15 auto minuten rijden, supergoed te doen dus. Geen snelweg dus eigenlijk nooit file. Heel soms de brug even open maar dat hou je toch. Tot 20-25 minuten lijkt me goed te doen, langer zou ik niet willen.

Knappe Rebel! En klopt inderdaad :)

Daniëlle lekker op vakantie geweest! Lekker verkoeling haha. Dan zul je inderdaad even moeten wennen nu...

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:43

Mandy: Oh ja als ze zich onder plassen dan is douchen wel even handig haha.
Onze poes was een keer aan de race bij de dierenarts en toen kregen we haar helemaal vies terug. Zo sneu. Je zag echt dat het beestje zich schaamde en niet op dr gemak was. Dus ook lekker gedoucht thuis. :=

Sharani: Wat een mooie foto!

Daniëlle: welkom terug! 23 graden klinkt een stuk aangenamer dan de 37 hier..
Wat wordt Amy al groot zeg! Ze is echt mooi. :j
Ik ben ook blij dat Pepper een grote schuilstal heeft bij de paddock. Ze staan ook elke keer allemaal onder t afdankje dus ze zijn er zelf ook blij mee geloof ik.

Suus: Oja 15 minuten is wel te doen inderdaad, zeker als je geen file hebt dan. :)
Ik vind de afstand die ik nu moet rijden wel echt de max. Verder wil ik er niet voor rijden, dat kost me zo enorm veel tijd nog na werk. Die tijd besteed ik liever aan Pepper. Hier in de buurt zit helaas verder niets behalve Duindigt, maar daar heb ik hem liever niet staan. Dus dan maar een stukje verder.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:50

Ligt het niet toevallig op de route van je werk naar huis? Bij mij wel, 5 minuutjes vanaf werk op weg naar huis dus dubbel handig qua combineren. Lastig dat er niet veel stallen in jouw buurt zijn. Is Duindigt ook een pensionstal ja? Kun je wel lekker crossen haha. Hier in de buurt heb je wel heel veel stallen maar mag je ongeveer nergens mennen in de bak (of de bak is zo zwaar dat het strand er jaloers op is :+ )

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:34

Nee helaas niet. <ijn werk is maar een kleine 10 minuutjes fietsen van huis. Stal 17 kilometer en de andere kant op.
Ik kan ook niet met de auto naar mijn werk want ik heb geen parkeerplek (die worden toegewezen en zijn persoonsgebonden bij ons). Dus dan moet ik eerst de auto thuisbrengen en dan terug met de fiets of tram :))

Ja Duindigt biedt ook soort van pension. Sommige gangen met boxen op het terrein worden verhuurd voor pension. Maar je moet daar wel zelf buiten zetten en binnenhalen en vaak ook zelf voeren.. dat is ook niet echt te doen voor mij. Het is echt heel lastig hier in de buurt. Waar ik nu sta is heerlijk voor Pepper: 24,7 buiten met 4 andere paarden op een ruime paddock met grote schuilstal, onbeperkt hooi en de mogelijkheid tot weidegang (maar dat wil ik liever niet dus gebruik ik niet echt). Faciliteiten zijn geweldig: 2 hele mooie ruime buiten rijbanen waarvan ik in 1 mag mennen, en een binnenbak, stapmolen, solarium, longeerkraal. Eigenlijk alles wat je zou willen, alleen zijn er vrijwel geen uitrijmogelijkheden en dat vind ik heel jammer. Ik moet dan met de trailer richting het strand. Dat is met de auto maar 5 a 10 minuten maar als je dat onder de man of ingespannen doet ben je 45 min onderweg en moet je langs een drukke N-weg en door woonwijken. :+ Nog even los van het feit dat ik geen trailer heb en mijn auto er geen kan/mag trekken. Dus dan moet ik het busje huren van stal en dat kost 25 euro voor een dagdeel. Da's 1x in de twee weken leuk, maar wekelijks wordt een beetje duur.

Verder wel stallen in de buurt maar daar komen de paarden amper buiten (2 a 4 uur is al super luxe hier in de omgeving helaas). De stal waar Ingrid staat vind ik wel heel interessant, maar is voor mij helaas echt veel te ver weg. Ruim een half uur met de auto en ik moet een heel stuk over de snelweg en da's niet leuk in de spits. :+

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:03

Susanne: Fijn dat je zo snel klaar was! Vriend blijft vandaag en morgen thuis, want op z'n werk is het helemaal niet te doen..zeker niet als hartpatiënt (wat hij is). +40° in het bedrijf zonder airco of ventilatie en dat terwijl hij aan machines zit voor zuivelproductie te steriliseren.

Ook fijn kunnen rijden zo te lezen in de vroegte, hier morgen ook maar eens zo vroeg op staat om met Magic te rijden.


Mandy: Sneu maar anderzijds is hun vakantie naar het warmere ook verloren geld :P
Knappe kat heb je!

Kiekeboefje: Gelukkig is hij er nu een half jaar of een jaar vanaf! Ik laat ook altijd sederen omwille de reden die hier al vernoemd is, elektrisch en met sedatie kun je veel beter en netter werken, zeker vanachter in de mond.

Frummels: Staat netjes zeg! Was hij braaf het inspannen en stappen?

StalNollie: Phoe wat een nare wond!


Hier is het iedere avond heerlijk genieten van het zwemmen, worden ze toch getraind maar ondertussen ook afgekoeld hihi.
Heel gemakkelijk dat het water maar 10min stappen is. We hebben een projectje voor de verkoop (halfbroertje van mijn jaarling) en die durfde eerst niet in het water, maar eenmaal erin was hij er niet meer uit te krijgen..hij bleef maar zwemmen. Wel lekker goed voor hem, want hij heeft wat overbodige vetjes.

Helaas mag Brave niet, terwijl die helemaal gek is van zwemmen. Moet wel 3 keer per dag de wonde koelen met de tuinslang. Hij heeft met z'n wonde echt last van de warmte en goed voor zijn temperatuur is het ook niet, die was gisteren om 21u namelijk 39,3° :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:18

Wat jammer dat Brave nu even niet mag :( Kan me ook voorstellen dat het lastig is de wond netjes te houden met deze temperaturen..
Wat een heerlijke foto's weer! Ik zit te denken om binnenkort ook met Pepper naar het strand te gaan (met het busje). Nog even kijken of ik iemand mee kan krijgen met paard/pony van stal voor als Pep het spannend vindt.

Hij was heel braaf met inspannen :j hij liep een keer naar achteren en was wat aan het draaikonten, maar heb dat gewoon even laten gebeuren zodat hij kon voelen waar het rekje en de lamoenstokken zitten. Na een paar seconden had hij dat door en stond hij braaf stil met inspannen. Stappen ging ook super. Hij vond het wel even lastig dus was echt van links naar rechts aan het trekken, maar toen hij het eenmaal doorhad ging dat ook goed. Hij is echt heel braaf.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:13

Staat goed je sulky achter Pepper, Kym!

Ik ben heeel benieuwd naar Willem2.0 Suus.

Ik laat de paarden met dit weer gewoon met rust. Ik zorg dat ze voer en water hebben en dan ga ik weer. Tis ook niks voor mij, Max 25 graden vind ik top :')

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:18

Suus, nee ze waren duidelijk niet blij. Ze ruiken wel echt lekker nu. :))

Als ik een rustig stukje snelweg (A30) pak en daarna binnendoor ga kan ik in 22 minuten op stal zijn. Als ik meer snelweg pak (A30 en dan A1) kan ik er ook in dezelfde tijd zijn.. of veel langer. Heb er wel eens een uur over gedaan. :roll:

Daniëlle, heb je veel gezien van Noorwegen?

Jolynne, als ze niet nat is is ze veel knapper. :P
Bij de dierenarts kwam gisteren nog iemand vragen wat voor ras ze was etc.
Arme Brave! Wel leuke foto’s!

Mijn verzorgsters gaan vandaag en morgen. :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:49

Pep laat ik ook lekker staan vandaag. En morgen ook. Zaterdag is het weer koeler dus dan gaan we weer wat doen :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 01:51

Wat gaan jullie snel!

Kym; super dat hij zo relaxed is! En mijn stal is niet zo interessant hoor. Info via pb. Het is helaas niet wat het lijkt......

Mandyy: verzopen katje :-) ziet er altijd zo grappig uit

Sunshinedaan: en hoe vond je Noorwegen? Prachtig he!!!

Jolynne dat zwemmen is heerlijk. Sneu voor Brave!

Alf is vandaag regelmatig gekoeld, verder alleen lekker in schaduw staan grazen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:02

Wat jammer dat je stal niet helemaal bevalt (?), Ingrid. Je leek er zo happy mee.

Laura weer heerlijk met de pony’s gezwommen. Is dat in dat parkje waar wij toen ook waren? En dit weer lijkt me inderdaad niet bevorderlijk voor Brave zijn wond.

Ik ben even helemaal klaar met dit weer -O- Ik had echt last van een melt down vannacht _O- Pfff het werd nauwelijks koeler en wij slapen op ‘zolder’ dus het was 600 graden daar.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:21

De nachten zijn vreselijk hè?
Heb je wel een ventilator oid Suus?
Ik heb nog 9 uur geslapen uiteindelijk toen we eenmaal de ventilator aandeden. :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:31

Ja we hebben thank god een ventilator, maar die kan het gewoon niet afkoelen op dit soort dagen. Maar het briesje is wel aangenaam hoor, beter als zonder! *D

Mag van mij wel een paar graden koeler ghehe. Er is natuurlijk een reden dat ik zo graag naar Schotland op vakantie ga :')

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:32

Echt vreselijk die hitte.
De pony's leken gister geen last te hebben gelukkig.
Een zolder lijkt me helemaal warm inderdaad

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:04

Ja wat een hitte he... Heb Toliene dinsdagavond nog kunnen longeren om half 10, maar woensdag en donderdag was het gewoon geen doen. Bleef het bij wat poetsen en wassen. Hoop dat het vanavond iets meer afkoelt, maar denk zomaar van niet...

Staat goed de sulky achter Pepper :)

Stalnollie jeetje nare wond zeg, dan schrik je, je ook rot zeg.

Ik laat Toliene 1 keer in de 2 jaar doen door de tandarts met sedatie. Haar tanden zijn zo goed dat elk jaar gewoon overbodig en zonde van het geld is. In oktober mag ze weer :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:05

Ingrid: Wat jammer! Ik heb je even een PB gedaan.

Suus: Ik ook.. Wij hadden helaas geen ventilator en die krengen zijn nergens meer te krijgen :n Heb gelukkig wel goed geslapen en rond 2 uur vannacht kwam er een flinke zee wind opzetten dus alles lekker open gezet. Had het zelfs eventjes koud!

Ik vind zomer en warmte echt niet leuk. 22 graden vind ik echt de max, maar ik hou meer van herfst en winter. :D

Linsey: Lekker dat je nog even hebt kunnen longeren gisterenavond! Hier was het helaas tot een uur of 1:30 vannacht nog boven de 30 graden. Dus Pep heeft alleen even onder de sproeier gestaan. Dat zal vandaag niet anders zijn denk ik haha.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:57

Susanne schreef:
Wat jammer dat je stal niet helemaal bevalt (?), Ingrid. Je leek er zo happy mee.
.


Klopt, al waren er van begin af aan al dingen waarvan ik achter m'n oren krabte. Maar vooruit, even de tijd geven allemaal dachten we.
Wil er nu in het openbaar niet teveel over kwijt.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:14

Wat jammer Ingrid. :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers