[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 12:38

Welkom terug Lilian!

Ayla: Ik betaal voor Pepper €100,- per maand voor volpension. Daarvoor heb ik: 2 ruime buitenrijbanen met Achterberg bodem (in eentje mag worden gemend) een binnenbak, een stapmolen, paddocks, weidegang zolang het weer het toelaat (land is sinds vandaag pas gesloten, dus fijn seizoen gehad), solarium, grote kast, warme en gezellige "kantine" (tafels, stoelen, drink automaat en een keuken) en toilet, 24/7 buiten in grote paddock met schuilstal, 3x per dag ruwvoer waarvan savonds een dubbele portie, 2x krachtvoer. Voeren en uitmesten wordt gedaan.

Volgens mij kun je tegen meerprijs ook voor een box kiezen met paddock service. Weet niet precies wat dat kost eigenlijk.


mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:04

Frummels schreef:
Welkom terug Lilian!

Ayla: Ik betaal voor Pepper €100,- per maand voor volpension. Daarvoor heb ik: 2 ruime buitenrijbanen met Achterberg bodem (in eentje mag worden gemend) een binnenbak, een stapmolen, paddocks, weidegang zolang het weer het toelaat (land is sinds vandaag pas gesloten, dus fijn seizoen gehad), solarium, grote kast, warme en gezellige "kantine" (tafels, stoelen, drink automaat en een keuken) en toilet, 24/7 buiten in grote paddock met schuilstal, 3x per dag ruwvoer waarvan savonds een dubbele portie, 2x krachtvoer. Voeren en uitmesten wordt gedaan.

Volgens mij kun je tegen meerprijs ook voor een box kiezen met paddock service. Weet niet precies wat dat kost eigenlijk.


Dat is wel een hele mooie prijs zeg :wow: Als ik zie wat ze me hier al aan huis kosten per pony en dan heb ik geen luxe :')

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:06

Nou inderdaad nette prijs. Als ik hier alles uittel en alle ellende van eigen beheer. Krab me weleens achter de oren wat een leuke hobby we eigenlijk hebben haha

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:09

StalNollie schreef:
Nou inderdaad nette prijs. Als ik hier alles uittel en alle ellende van eigen beheer. Krab me weleens achter de oren wat een leuke hobby we eigenlijk hebben haha


Ja hier net zo. Ik zit al rond de 80 euro basiskosten per pony voor die ukkies, Spinner rond de 100. En dan heb ik het over hooi/strokorrels/voer.
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 07-12-18 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:10

Ik heb er 3 aan huis dat kost me per maand denk ik 300 euro. Maar dan ben je er natuurlijk nog lang niet qua onderhoud, bakzand, paddockzand, omheining, lampen, kunstmest enz. Enz. En natuurlijk de hypotheek niet te vergeten :=

Mijn vader heeft zijn paard bij ons in pension en hij betaald al het ruwvoer bij wijze van ‘stalgeld’. En hij doet veel klussen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:03

€100 is zeker een nette prijs. Zou als ik zo’n stal in de buurt had zeker overwegen mijn wedstrijdpony’s daar te zetten. Thuis ben ik voor voer en bodembedekking ongeveer €125 per maand kwijt voor 3, maar daar zijn alle extra kosten die Manon noemt inderdaad niet bij gerekend.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:16

Ik ben ook erg blij met deze prijs en de faciliteiten die we ervoor terugkrijgen. Dat is erg zeldzaam in deze regio. (Den Haag/Wassenaar)
Heb op 2 andere stallen gestaan en daar betaalde ik 250, maar daar kwam Pepper dus amper buiten. (Dat was niet afgesproken en daar kwam ik helaas pas later achter). En 180 euro op de andere stal waar we stonden, maar daar was ik ook niet zo tevreden over. Faciliteiten waren super hoor, maar de stallen erg vies en het kuil heel nat. :=

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:24

Hier geen stalgeld, moeilijk in te schatten wat ik kwijt ben per maand aangezien ze in groep staan en het er veel van af hangt wat je wel en niet meerekent in je berekening.

@Frummels, Mooi plekje sta je daar dan, scherpe prijs en veel mogelijkheden.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:39

Ik betaal €265,- voor 2 ponys. Alles wordt voor me gedaan. Trailer en sulky mogen ook gewoon staan.
Enige wat ik zelf moet doen is paddock uitmesten maar als je dat bij houd misschien 10min werk.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:47

Lori schreef:
Hier geen stalgeld, moeilijk in te schatten wat ik kwijt ben per maand aangezien ze in groep staan en het er veel van af hangt wat je wel en niet meerekent in je berekening.

@Frummels, Mooi plekje sta je daar dan, scherpe prijs en veel mogelijkheden.


Ik reken dan alleen voer/hooi/strooisel.

Met de rest erbij gerekend is het niet meer leuk :') Ik houdt nu precies een jaar de precieze kosten bij, dus van alles.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:51

Ik betaal 240 en hoef helemaal niks te doen.

Ze krijgen geen extra voer Ayla. Alleen hooi. Gisteren waren ze wel beter te doen gelukkig.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:58

Ik betaal ook geen stalgeld. Wel moet ik alles zelf doen, maar gelukkig krijg ik ook hulp als er iets niet lukt ivm werk.

Daarnaast betaal ik wel zelf de hooi en stro. Best wel een geluk met dit plekje. Zijn hele fijne mensen :)

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:25

@mirriejj, Als ik zo reken rond de 30euro per pony aan voer + hooi en staan op stalmatten :') .

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:27

wow ik had mn instagram op bokt gegooid in een topic, stuit ik bij toeval op mijn oude bijrijdpaard en floor zn allerbeste maat.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:53

Ik betaal €200,- voor Willem. Dat is volpension maar ik heb wel m'n eigen muesli dus dat komt er nog bij.

Nouja en dan natuurlijk nog alle andere uitgaven haha.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:00

Ik betaal 200 pm incl trailer. Moet zelf uitmesten etc. Koop ook voer bij. Is uitloopstalletje.

Hiervoor 185 incl trailer voor luxe stal. Agterberg bodem, warm/koude spuit, mooi gelegen maar wel diensten draaien 1 tot 2 x per week.

Frummels: toen ik was kijken waren het geen Agterberg bodems. Hebben ze ze nu vernieuwd? Jij moet wel de inloop uitmesten toch? Of ook niet meer?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:13

IngridM schreef:
Ik betaal 200 pm incl trailer. Moet zelf uitmesten etc. Koop ook voer bij. Is uitloopstalletje.

Hiervoor 185 incl trailer voor luxe stal. Agterberg bodem, warm/koude spuit, mooi gelegen maar wel diensten draaien 1 tot 2 x per week.

Frummels: toen ik was kijken waren het geen Agterberg bodems. Hebben ze ze nu vernieuwd? Jij moet wel de inloop uitmesten toch? Of ook niet meer?

Wow! €200,- voor alleen uitloopstal?!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:21

Yep 185 stal en 15 trailer. Wel rijbak bij hoor. En land.
De prijs van Frummels is echt laag voor onze omgeving. Helaas niets voor ons.

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:34

Jeetje Ingrid wat een prijs!

Mijn pony's staan aan huis, ben zo'n 50 eu per maand kwijt aan hooi, stro en voer. Ik heb heel veel geluk dat ik het weiland van de buren mag gebruiken waar ze nu hele dagen in staan.

Mijn buurman heeft een menpark.
Hij vraagt 190 eu per maand met grote buitenbak, longeerbak, 2 hectare menpark met waterbak, vaste hindernissen en verplaatsbare hindernissen. Paarden staan tot het slecht weer (okt ong) wordt 24/7 buiten in de wei, daarna 's nachts binnen, overdag buiten. Mesten en voeren wordt gedaan.
Laatst bijgewerkt door Sunshinedaan op 07-12-18 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

IvysToeter

Berichten: 11889
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:37

Ik betaal op het moment helemaal niks aan stal geld.
Ze staan bij mijn moeder en haar vriend op de boerderij.
We hebben verder geen bak.
Ik mag in het weiland rijden als het droog is.

<3 Nora Valentin José 16 mei 2014 <3
<3 Femke Leah Hendrika 3 januari 2016 <3

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:41

Best wel veel verschillen, wat stalling betreft. Betalen jullie minder dan voor een grote pony of paard? Had vorig jaar een mini van vrienden in training die we op een stal met binnenbak hadden staan en dat koste €150,- all in. Maar de kwaliteit van het voer en de bak was niet super en weinig luxe. Gewoon basisbrok en geen luxe bodem, was verder wel een leuke stal. De prijs voor een paard is daar ook €150, zou het wel terecht vinden als voor zo’n kleintje de kosten een paar 10 tjes minder was, maar aangezien het niet mijn pony was en de eigenaar het oké vond verder geen discussie aangegaan.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:42

Ik betaal 75 euro volpension := alleen wel zelf voer aanschaffen
Met buitenbak, en natuurgebied voor de deur

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:43

Susanne schreef:
Nouja en dan natuurlijk nog alle andere uitgaven haha.


Volgens mij zag ik daar nog wat van langskomen op Insta :)) .

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:47

Ja zowel de 185 als nu de 200 is minder dan voor een groot paard.
Snappen jullie nu dat een 2e pony geen kattepies is? :D

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:55

Wat een verschil in prijzen hé..
Sommige stalhouders houden er ook echt bijna niets aan over denk ik.
Ik heb de 4 aan huis staan
Haal ongeveer 1x per maand een aanhanger vol hooi a €90 euro.
Vlas zo'n €40 per maand.
Brokken, wat stro om te voeren enz zo'n €25 euro per maand.
Maar dan heb je nog water en licht, onderhoud etc. En dan heb ik geen bak of weet ik wat voor een luxe haha

Benji & Zipper & Carlos & Chico
& Djinty❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers