[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:29

Bij Toliene past bucas helemaal niet, die borsten zijn allemaal veel te krap, en heb nu bij mijn paard exact hetzelfde helaas. Horseware zit bij die van mij fijner.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7


mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:34

Hoe kan bucas bij jullie nu zo krap vallen :') Bij Jimmy vallen mijn beide bucasdekens groot bij de borst.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:43

Jimmy te warm gewassen? :P

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:55

Bucas ligt hier echt super :D Echt heel blij mee. Hidde is niet heel breed maar ook niet heel smal. Gewoon mooi van pasvorm en soms is het gewoon even uitproberen. Bij mijn merrietje lagen ze niet mooi, bij haar lag Nika heel fijn! Verschilt echt per pony/paard.

Ik vind Nika echt niet mooi met die printjes maar wel leuker voor de portemonnee en dekens gingen lang mee!

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:23

Bij Max liggen Nika en Bucas het best.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:00

Eline: fijn dat het goed gaat met Karel en dat hij naar een vriendin gaat. Wel enorm jammer dat je niet meer met hem kunt mennen en tweespan kunt rijden met Eddy... ik vond het een leuk span. Ik ben wel heel benieuwd naar je nieuwe pony! Heb je niet alvast een foto voor ons? :D

Suus: heel erg jammer dat je niet meer tweespan gaat rijden maar ook heel erg begrijpelijk :(:)

Jenny: fijn dat het goed gaat met Jill en dat Hidde geen mijten heeft! Knappe pony.

Demi: Sjors past alleen Amigo dekens, vroeger wel Nika gehad maar die zijn vrij kort voor hem en bij mij waren alleen de gevoerde dekens goed waterdicht. Rhino's trekken op zijn (hoge) schoft en Bucas heb ik alleen een recuptex van maat 125 waar ik ook de sluiting van heb verplaatst, aangezien hij normaal 130 heeft. Deken ligt alsnog niet echt geweldig dus die laat ik niet op als ik er niet ben.

Veel pony's lekker geschoren! Vanaf morgen herfstweer :):)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:35

Ik heb hier voor Finn een rhino wug, ze vallen niet te breed maar echt ideaal voor hem en deze van mijn zus. Voor Cookie heb ik een weatherbeeta, die vallen wel wat breder en deze heeft een soort kussens naast de schoft. Vanaf 114 ondermaat heb je wel veel keuze, daaronder zijn het vaak enkel de goedkopere merken en de wat betere merken zijn het ook enkel 600D ipv 1000D en hoger :roll:

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:23

Hahah Jennifer

Dan ga ik n.a.v. de reacties toch eens kijken voor Bucas dekens! Heb net haar Amigo omgedaan en die ligt opzich ook wel goed, maar vind hem bij haar borst wel wat wijd.

Afbeelding
Het beebje heeft ook een dekentje, mijn vriend heeft deze gekocht voor haar. Zo schattig. Ze vind dekens omdoen heel spannend en heb dit heel veel geoefend met haar, dus vandaag kon ik hem vrij makkelijk omdoen. :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:18

Nieuw Bucasje op <3

Afbeelding

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:58

Mooie dekens allemaal! Toliene staat met haar rhino 0 grams momenteel, denk dat die al wel 4 jaar 4 meegaat, fijne dekens :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:27

Ik vond het te koud worden voor 0 grams. Hidde voelde ook niet heel warm meer aan. Draagt nu 150 gram :)

Jaaa Rhino is een goed merk! Staat een op ons verlanglijstje.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:48

Caya en Yaja ook momenteel met hun 0 grams rhino wug en beaury met 50 grams irish turnout bucas

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:19

Mooie nieuwe dekens allemaal :)
Willem heeft momenteel 100 gram op.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:33

Gigant recyclet altijd de dekens van Sjors (van ayla) op t moment hebben we 2 rhino dekens 200 gr met hals. Waar ik altijd liners onder doe. En de rest is allemaal amigo of horseware

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:57

Ik heb Bink juist weer onder de 0 grams gezet de laatste dagen.

Wij hebben vandaag ons eerste wat langere tochtje buiten gemaakt. Naar het Valkenburgse Meer :-)
Afbeelding

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 00:07

Jennifer_S schreef:
Ik heb Bink juist weer onder de 0 grams gezet de laatste dagen.

Wij hebben vandaag ons eerste wat langere tochtje buiten gemaakt. Naar het Valkenburgse Meer :-)
[ [url=m/K2Odd3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier staan de dames ook onder 0 gram, ik vond het ook echt nog wel warm hier vandaag. Ik liep vanmiddag in mijn t-shirt.

Ha leuk, Valkenburgse meer is bekend plekje. Liep daar ook veel met Emma toen ze nog op haar vorige stalletje stond.


Ik ben vandaag ook op buitenrit geweest, klein rondje van een half uur. Vond dat al spannend genoeg. :D Ik heb zo'n 2 jaar terug een heel naar ongeluk gehad met Emma en de sulky, toen alles verkocht maar nu sinds 6 maanden toch alles weer aangeschaft en weer volop begonnen. En het gaat onwijs goed, klink heel stom maar ik denk dat we dat ongeluk misschien een soort van nodig hebben gehad. :o Als een soort eye opener voor beide, ze is braver als ooit te voren.

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:17

Mooi uitzicht Jennifer!

Wat een leuke foto Demi :) Mooie combi.
Fijn dat jullie weer volop kunnen genieten na het ongeluk. Waardoor kwam het?

Met Willem heb ik (helaas) ook twee keer een ongeluk gehad. Altijd mijn spullen en pony voor elkaar, maar soms zit het in een klein hoekje. Eerste keer is alweer een paar jaar geleden, tijdens een galopje schrok hij en gleed uit, en ik met spoed naar het ziekenhuis... Tweede keer afgelopen april in het bos, hij schrok en we vlogen tegen een boom en gingen over de kop. Achteraf gezien zag hij toen al niet goed meer, maar daar kwamen we daarna pas achter toen het ook in de dagelijkse omgang duidelijk werd.
Ik ben er beide keren gelukkig niet bang van geworden, het was gewoon pech en niet omdat hij gemeen of stout is.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:24

Nare ongelukken Demi en Suus :(:) Ik ben met Boef destijds omgeslagen omdat hij aan de kletter ging doordat hij te veel spanning opbouwde (mijn fout, ik had hem overschat) en met Sjors gelukkig nog nooit... even afkloppen.

Welke maat heeft Hidde van de Bucas dekens Jenny, 135?

Ik heb gisteren geholpen bij de SMR shetdurance, super leuk om iedereen zo enthousiast te zien rijden met alle pony’s! Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen het goed voor elkaar kwa harnachement etc., echt top. Hoop dat ik ook weer zo kan gaan genieten van Sjors... daar heb ik momenteel een beetje moeite mee helaas.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:00

Hele vervelende ongelukken... fijn dat je weer wat vertrouwen op aan het doen bent Demi! Suus heeft idd gewoon echt pech gehad.

Ayla, wat leuk! Hoe gaat het met Sjors? Hoop echt dat je gauw dat plezier terug hebt.. :(:)

Ja klopt Hidde draagt 135 het beste :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:46

Vind je het mennen niet meer leuk Ayla? Of gaat het nog niet goed?

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:26

Ik wil heel graag een kunststof tuig maat shet. Welke raden jullie aan? Ik heb nu een leren ideal tuig, zwart en bruin onderlegd. Staat Hidde heel erg mooi maar ik word echt gek van het invetten. Schoonmaken is meer mijn ding, ook vind ik het leer erg stroef en ben ik gewoon wel eens toe aan wat nieuws! :D

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:31

Ik heb een biothane tuig van Tjeu van de Meulengraaf. Heel fijn ding.

Wel heb ik in paar maanden tijd al 2 kleine dingetjes kapot. Ik ga er een vanuit dat het daarbij blijft en dan ben ik er super tevreden mee. (Overigens 2x Tjeu gecontacteerd en echt elke keer binnen enkele dagen opgelost).

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:11

Kiekeboefje schreef:
Ik wil heel graag een kunststof tuig maat shet. Welke raden jullie aan? Ik heb nu een leren ideal tuig, zwart en bruin onderlegd. Staat Hidde heel erg mooi maar ik word echt gek van het invetten. Schoonmaken is meer mijn ding, ook vind ik het leer erg stroef en ben ik gewoon wel eens toe aan wat nieuws! :D


Ik heb voorheen jaren een leren Ideal gehad, die lag heel mooi en was onwijs soepel. Nu heb ik al weer jaren het Eurotech tuig met leren hoofdstel en Zilco schoftje met losse draagriem. Ik weet dat veel mensen er niet zo tevreden mee zijn, dit gaat vaak wel over nieuwere dan die ik heb. Mijne is gewoon soepel en ligt op het schoftje na super op Willem. De nieuwere lijken van ander materiaal te zijn, mijn stalgenootje heeft er ook eentje en die is echt anders als mijne.

Zilco vind ik alleen mooi bij de grote maten, de SL vind ik erg goedkoop ogen en dunne riempjes hebben. Schijnt wel goed te liggen. (En smaken verschillen gelukkig!).

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:16

Afbeelding
Dit is de eurotech. Schoftje is inderdaad wat hard en smal maar heb ik op maat gebogen en dan een schapen onderlegger en dan nergens last van.
Mijn favoriet blijft mijn leren ideal luxe maraton tuig .
Ik heb ook zilco gehad maar die paste op caya niet mooi en toen verkocht.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:38

Ik heb een Zilco en ben het wel eens met Susanne dat het niet luxe oogt. Vooral het hoofdstel niet. Maar door die smalle riempjes past het wel super op kleine smalle pony’s. En het is erg prettig materiaal.
Naast de Zilco’s heb ik ook nog 3 Amerikaanse showtuigen die wel erg mooi zijn. Twee zijn gedeeltelijk rondgenaaid leer en allemaal hebben ze laklederen accenten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 26 bezoekers