[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:12

Dankjewel voor jullie tips :) ik ga er per direct mee aan de slag! Geeft hoop, hij loopt momenteel helaas niet zuiver... arm kind

Lillian, fijn dat je er weer bent ik miste je al. Wat leuk, de plannen om te gaan samenwonen! Vind het knap van je dat je zo open bent over je persoonlijke status, ik hoop dat de medicatie je helpt. Wat sneu voor Floris... hopelijk snel wat soepeler. Heb je al wat rond gekeken voor eventuele stalling? Wat zoek je? :)


Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:49

Jenny, een paddock paradise of een paddock met uitloop, een rijbaan en plek om mijn sulky droog neer te zetten extra faciliteiten zijn mooi meegenomen. en een plek waar het geen probleem is als ik er (voorlopig nog) niet elke dag ben. We gaan niet dit jaar nog samenwonen, word volgend jaar pas ergens. mn vriend moet ook even de tijd krijgen om te settelen.

Ach ja als je mij persoonlijk kent dan is het niet gek dat ik een ADHD diagnose heb gekregen. *D

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:20

Hi Lillian :wave:
Vervelend van Floor zijn probleem met de achterhand! Wat zegt de osteopaat er van, kan die er iets mee of wordt het naar de kliniek voor een onderzoek? Veel paarden hebben problemen met het si gewricht helaas. Toen ik Willem pas had zat hij daar ook helemaal vast, gelukkig is dat helemaal goed gekomen met jaarlijks de osteopaat + correct trainen.
Superleuk dat jullie samenwoon-plannen hebben :) En dat Floor natuurlijk mee kan! Je vakantiefoto’s die voorbij kwamen zagen er gaaf uit.

Jenny: sneu dat Hid er niet zuiver door loopt. Als hij weer goed is gaan we echt een keertje samen rijden hoor, ik wil hem in ‘t echt zien 8-)


Vanochtend Willem voor de laatste keer dit seizoen geschoren en lekker gewassen daarna.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:44

Susanne, ja leuk :) gaan we doen! Even wachten op iets warmer weer :))
Lekker is dat he, weer helemaal glad en glanzend <3

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:46

Suus; Osteopaat komt morgenochtend, zal dan even wat posten

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:46

Volgens mij heb ik nooit gelezen wat je had Mandy, maar ik dacht inderdaad een burn-out. Hopelijk voel je je snel weer helemaal goed en kun je weer lekker aan het werk :* Ik schrik er altijd van hoeveel het tegenwoordig voor komt..

Wat vervelend dat je je baan kwijt bent Lillian.. hopelijk vind je snel iets nieuws. En dat Floor niet goed loopt, het zit je niet mee :(:) Wel fijn dat je vriend dichterbij komt wonen.

Lieve pietenpony's Daniëlle, die schoentjes :))

Schattige kerstfoto Patricia, je bent er op tijd bij.

Knappe Willem lekker buiten spelen in zijn mooie deken :D

Zorgvlied is meer dan 100km rijden dus ik sla ook over Jenny, hopelijk kun je iemand vinden om mee samen te rijden. Wat vervelend dat Hidde zo'n last heeft van rotstraal.. ik heb daar (gelukkig) geen ervaring mee dus ik heb geen tips of adviezen voor je, maar die worden ook al gegeven.

Linsey: gefeliciteerd met de winstpunten! Jammer dat de dressuur niet zo lekker gaat.

Ik heb weer heerlijk een uur in het bos gereden met Sjors maar wat was het koud brrr. Vooral mijn tenen (ondanks outdoor laarzen en thermosokken) en vingers (ondanks handschoenen) kan ik slecht warm houden helaas.

Afbeelding

Blij ei na ons ritje :)

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:03

Ayla, ja echt bizar veel. Al zo veel mensen gesproken die het ook ooit hebben gehad. Op mijn werk ben ik op dit moment ook niet de enige..
Herkenbaar van de kou. Veel mensen zeggen dat je je er op kunt kleden. Maar hoe dan?
Lieve foto!

Naar dat Hidde niet goed loopt!

Lillian hopelijk heb je snel een andere baan!
Hopelijk heeft de osteo vandaag een goede oplossing voor jullie. :(:)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:22

Wat een lieve foto. Ik hou wel van een schimmeltje. Ze zijn moeilijk te vinden.

Tegen kou kleden lukt me wel min of meer, maar ik rij niet graag met handschoenen. Dat is vrij lastig :P

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:05

Sjors ziet er echt goed uit! :)
Fijn dat jullie weer lekker in het bos rijden.


Blegh, wat een weer -O- Denk dat het een rondje trainen in de binnenbak wordt. Had eigenlijk graag naar buiten gegaan maar ‘t ziet er weinig aanlokkelijk uit.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:10

Balen hè. Max zou vandaag onder het zadel gereden worden maar dat heb ik maar afgezegd. Ga zo een stukje met hem wandelen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:21

Echt rot weer inderdaad... Osteopaat is net weg. Hij had weer het zelfde probleem als de vorige keer, weer in het SI Gewricht. hij liep na de behandeling gelijk beter gelukkig, maar hij was boos := echt kwaad :')
waarschijnlijk kwam het door zijn hoefschoenen, dat zijn hoef is blijven staan en de rest wel door ging, hij heeft als t ware te veel grip.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:10

Dat is wel een reden voor mij om geen hoefschoenen te gebruiken. Daarin kunnen ze te veel grip hebben en dus hou je ze dan tegen in de beweging. Tijdens het lopen draaien ze altijd iets het been mee. Kan me heel goed voorstellen dat ze er dan goed last van kunnen hebben als ze ze vaak aan hebben tijdens ritten. :)

Maar gelukkig weet je nu wat het is Lillian! Kan er iets aan gedaan worden.

Het is echt kakweer! :( Gelukkig nu aan het werk tot laat in de middag.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:19

Fijn dat nu het een en ander duidelijk is Lillian! Wel vervelend dat hij er zo’n last van had.

Ik ben echt geen fan van hoefschoenen. Nooit geweest ook. Buiten het feit dat ik het een afschuwelijk lelijk gezicht vind is het naar mijn mening echt niet zo goed voor de voeten/benen/beweging als beweerd wordt. Maar net zoals veel dingen geldt ook hierbij; ieder zijn ding :D

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:01

Afbeelding

Heb toch nog 3,7 km gewandeld met Max. :)
Hij vond het minder leuk in de regen. :+

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:07

Best een eind nog Mandy! Superlieve foto van Max <3


Willem vandaag ook weer een beetje opgepakt en even gereden. Maandag hadden we les en dat ging niet lekker, hij was enorm aan het vasthouden en niet willen inbuigen. Een keertje een off day is niet erg maar dit was voor zijn doen abnormaal. Toevallig was de osteopaat op stal voor iemand anders dus even gevraagd of ze hem meteen wilde checken. Hij bleek vast te zitten in zijn atlas. Vorige week heeft hij een klapper gemaakt nadat hij op een stroomdraad ging staan met zijn ijzers (arme drommel) en waarschijnlijk is er toen een en ander niet goed gegaan. Ze heeft hem behandeld en nu weer fijn aan het rijden.

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:02

Wat fijn dat hij gelijk behandeld kon worden!

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:45

Met je ijzer op een stroomdraad staan :wow: dat moet inderdaad pijn gedaan hebben en flink schrikken geweest zijn... arme Willem, gelukkig is hij geholpen.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:54

Fijn dat Willem meteen behandeld kon worden! Wel echt balen zeg. Is je band weer gemaakt van de sulky?

Lieve foto van max <3

Fijn dat alles nu een beetje duidelijk is Lillian. Leuk dat je misschien binnenkort gaat verhuizen.

Ik ben opzoek naar fijne handschoentjes waar je geen koude handen in krijgt tijdens het mennen maar waar je wel voldoende grip mee hebt. Iemand tips?

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:42

Ja ik heb inmiddels een nieuwe binnenband want hij bleek na het plakken nog een ander gat te hebben.

Ik rij het hele jaar door met Roeckl light grip handschoentjes. Eigenlijk heb ik hier bijna nooit koude handen in maar er bestaat ook een gevoerde variant van (de gewone ‘grip’ versie).

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:42


Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:21

Zo moeilijk! Als het echt koud wordt dan men ik gewoon met skihandschoenen aan. En meestal zijn er een paar weken waarin ik niet men omdat ik het te koud krijg. Sowieso altijd een muts op en mijn skipak aan in de winter.

Ik was net mijn honden aan het uitlaten vraagt er een man aan mij of ik nu weer een nieuwe heb. Met de nadruk op weer. Joep is inmiddels 10, Zep is een paar maanden geleden overleden en daarna is Vik gekomen. Even los van het feit dat het hem helemaal niks aan gaat staat hij blijkbaar ook helemaal niet stil bij wat voor gevoel zo’n vraag met zich mee brengt.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:58

Beetje aparte vraag inderdaad Romy. Sommige mensen vinden nou eenmaal dat ze alles tegen iemand mogen zeggen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:27

Romy je moet het je niet aantrekken hoor! Dat slaat natuurlijk nergens op, waarom denkt diens dat hij het recht heeft zoiets te vragen. Voor jou zitten daar erg veel gevoelens aan vast. Jammer zulke mensen...

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:33

Ik behandel Hidde sinds vrijdag elke dag met de Egyptische zalf en Hipposol. Zie duidelijk dat het al minder gevoelig is! Echt heel fijn, ben heel blij met alle tips die ik heb gehad. :)
Heb hem vrijdag(?) of zaterdag :') ik weet het niet meer, maar heb hem even stap, draf laten lopen aan de longe. Vond hem stijf en nog gevoelig lopen dus weer paar dagen rust gehad. Vanmorgen weer aan de longe en nog steeds stijf maar wel veel beter! Na een aantal rondjes minder stijf dus ik ben weer blij :)

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:47

Dat is goed nieuws.

Romy, wat een vervelende mensen bestaan er toch. Probeer het je niet aan te trekken. :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers