[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:39

Tot dus ver een gezellig topic :(


mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:41

Indi_Vito schreef:
Tot dus ver een gezellig topic :(


Er wordt toch niets verkeerds gezegd? Ik denk dat je je er niet bewust van bent wat er voor de wagen allemaal mis kan gaan en dan is het toch ook niet erg om daar op gewezen te worden? Daar kun je imo alleen maar van leren :)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:49

mirriejj schreef:
Indi_Vito schreef:
Tot dus ver een gezellig topic :(


Er wordt toch niets verkeerds gezegd? Ik denk dat je je er niet bewust van bent wat er voor de wagen allemaal mis kan gaan en dan is het toch ook niet erg om daar op gewezen te worden? Daar kun je imo alleen maar van leren :)


Vind t alleen l*llig hoe t wordt overgebracht vind ik echt jammer, ik doe naar mijn idee niks verkeerd, ik heb hem vast met 2 personen en hij kan nergens heen??
Ik wil hem niet pesten met een bit in zijn mond zeker niet als hij schrikt en zijn hoofd omhoog klapt en dat bit in zn mond klapt, daarom loop ik er naast, ik heb ook geen bak bij huis dus ik kan niet oefenen met slepen e.d.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:53

Wat miranda zegt.
We zijn altijd eerlijk tegen elkaar in dit topic en ook ik heb echt wel wat kritiek gehad toen ik mij deed melden in dit topic. voornamelijk tuig wat verkeerd lag, sulky niet in balans ect. maar ook over het feit dat ik een bitfitter zocht omdat floor steeds aan het hangen, drammen en klieren was. toen is mij ook even fijntjes vertelt dat een ander bit zijn geklier niet ging oplossen maar dat ik misschien er eens iemand bij moest halen. Zelfs de meest goed opgeleide pony's kunnen in paniek raken voor de sulky/wagen, door bijvoorbeeld een loslopende hond wat even in de benen probeert te hangen.

een onbeleerde pony direct voor de wagen zetten zonder enig gewenning van iets achter hem en geen tweede persoon erbij is niet slim.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:56

Ja maar ik heb liever dat het me verteld word als dat mensen zeggen ik zeg maar niks.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:06

Indi_Vito schreef:
Vind t alleen l*llig hoe t wordt overgebracht vind ik echt jammer, ik doe naar mijn idee niks verkeerd, ik heb hem vast met 2 personen en hij kan nergens heen??
Ik wil hem niet pesten met een bit in zijn mond zeker niet als hij schrikt en zijn hoofd omhoog klapt en dat bit in zn mond klapt, daarom loop ik er naast, ik heb ook geen bak bij huis dus ik kan niet oefenen met slepen e.d.



Toen ik Jimmy beleerde had ik ook geen bak of een weiland waar ik in mocht trainen. Ik heb dat met hem gewoon op de weg geoefend. Ik ben daar toendertijd ook sneller in gegaan dan dat ik nu zou doen. Maar ik was vooral verbaasd omdat je tuig en sulky pas net binnen hebt en Vito er meteen voor stond.
Er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan voor de sulky en dat wil je gewoon echt niet. Dan zou ik gewoon wachten tot je wel iemand hebt die je kan helpen met vasthouden terwijl jij op de sulky zit. En het is toch ook niet erg om dan eerst een tijdje met Vito te lange lijnen?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:08

Jaren geleden ben ik ook gewoon begonnen met een kunststof tuig en slecht afgestelde cavaletti. En niemand die mij tips gaf, had zelfs les van een gediplomeerde instructrice, die hielp beleren. Paar keer dingen flink mis gegaan.
Voor tips staat mijn pb altijd open hoor. Ik heb met beleren altijd paar " regels " waar ik mij aan hou. Ben nu ook met een trauma pony aan het helpen herbeleren. Iedereen doet het weer op zijn eigen manier.
Is helemaal goed. Zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar sommige " regels " zijn wel echt fijn om je aan te houden voor veiligheid.
Maar als ik heel eerlijk ben , ben ik zelf vroeger ook zonder bepaalde veiligheid regels begonnen samen met de instructrice. Maar hoe meer ik er voor de wagen heb gezet, hoe meer dingen je anders gaat doen. Zodoende leer je steeds weer bij en bij elke pony leer je weer bij. Geen 1 is hetzelfde en reageerd hetzelfde. Dus tips uitwisselen aan elkaar blijft altijd heel fijn en niemend is te oud of te goed om bij te leren. Zeg ook niet dat mijn manier de perfecte manier is , maar voor mij werkt het prima. En voor een ander werkt misschien weer wat anders.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:16

Ik ben al vanaf het begin aan het lange lijnen! En heb al wat kilometers gelopen met hem en naast de fiets dus hij is niet helemaal onbekend met alles, ik had een schoftje en oud borsttuig die heb ik gebruikt, ook al er achter zelf al iets gehangen dus helemaal onbekend is hij niet zegmaar, we hebben hem met 2 mensen vast gehouden ik was niet alleen maar ik durf mijn papa niet zelf met hem te laten lopen, mijn papa is best fel en mn pony angstig voor mannen. Ik neem alle tips en adviezen mee! Morgen gaan we weer, dus wat zouden jullie doen morgen?

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:37

Oh joh ik dacht echt dat je letterlijk een groene pony zo voor de wagen had gezet...
Maar waarom geen bit? Wil je bitloos gaan mennen?

De filmpjes van Patricia zijn super, Ik heb er heel veel van geleerd :j

En veulen houden of niet...
Het was eerst meer praktisch denken: Ik heb niet gekózen voor een veulen, maar het zat er al in :+
Ik heb 2 paardjes, een derde wordt éigenlijk teveel (qua tijd eraan besteden) maar vooral vind ik dat een veulentje een speelmaatje moet hebben, liefst van zijn eigen leeftijd (nou heeft mijn vriendin wel een trekpaardveulen... maar weet niet of dat een goed idee is...

Plus dat je de komende jaren er nog niet echt wat mee kan doen... als ik met tweespan wegga, blijft ie altijd alleen achter...
dat soort ‘voors en tegens’ eigenlijk.

Maaaarrr.... ik heb me toch een leuke tweejarige gezien!! :=
Leuk ruintje, net zo groot als Fleurtje.
Ik ben zelfs al gaan kijken :o
Qua uiterlijk net Fleur en karakter van Cooks <3
Super speelmaatje voor Cooks dus!

Voordeel als ik dan tweespan ga rijden, dat ze met 2 achterblijven...
Ik kan het weitje bij de buurman gebruiken, dus ruimte zat...

Maar ik moet even serieus alles op een rijtje zetten qua financiën natuurlijk en het veulen afwachten... mocht er iets misgaan tijdens de bevalling, dan houdt het op..

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:41

Ik had haar trouwens los laten lopen in de longeercirkel. Kon ze haar energie kwijt.

Als ik een hengst had mogen kiezen had ik er 1 met hele ruime gangen gekozen, omdat Fleur vrij korte pasjes heeft...
Dacht ik... :+
Ze kan nog best aardig sjouwen met die dikke buik :)

Afbeelding


Afbeelding

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:43

Susanne schreef:
*gaat op handen zitten en negeert dit wijs* :+ .



Jep ik ga hier ook in mee...

patricia en linsey gefeliciteerd met jullie puntjes ! knap hoor :)

ik gok dat het veulen op 15 juli word geboren (dan kom ik net terug uit Amerika)

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:52

Ik vind juist dat als je je in een topic voegt je open moet staan voor opbouwend kritiek. Dit is soms niet leuk om te horen. Maar weet dat mensen het goed Bedoelen en je erop willen wijzen hoe het anders kan op een veiligere manier. ( want je hebt nu met halstertje gewoon niks te vertellen over je pony, en ook deze kleintjes kunnen aan de kletter gaan)
En weet het is internet dus dit kan andera overkomen!

Hier nu in de efteling bedrijfsuitje 100 jaar bestaan van bedrijf waar mijn man werkt.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:12

Leuk Efteling, ik was er gister! :D

Knappe Fleur aan de sjouw met dikke buik. Loopt mooi op die eerste foto!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:19

Ik ben altijd dol op de efteling :-)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:33

@Indi_Vito, trek je dat niet aan. We bedoelen het allemaal goed en ja oke soms komen dingen minder positief over dan bedoeld maar het is echt met de beste bedoelingen. Het gevaarlijke punt is nu gewoon dat ik op de gsm toch geen leidsels zag van je pony naar de wagen en ook niemand op je wagen zat voor het geval er toch wat zou gebeuren en die er vandoor zou gaan. Hier ook geen piste is op de weide mits kort en anders de baan op ook gewoon.

Hier morgen nog een dagje werken en dan vrij, pony tijd terug.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:53

Efteling wil ik ook graag weer eens heen.
Wilde ik misschien aankomende week doen maar het is dan meer strandweer begreep ik. :))

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:57

Efteling, leuk!
Dat is al jaren geleden dat ik daar geweest ben :) (ik vind het zo duur :+ )

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:58

Jaaa volgens mij wordt het superlekker weer! Wel fijn voor jou zo na je vakantie haha, anders is het ook zo'n overgang naar de kou :')

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:16

Sunshinedaan schreef:
Efteling, leuk!
Dat is al jaren geleden dat ik daar geweest ben :) (ik vind het zo duur :+ )

Ik ga altijd 1 x per jaar met de Albert Heijn korting. Ieder jaar met mijn moeder is traditie. Moeder dochter uitje. Echt al sinds ik nog heel jong was.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:20

Oh nee vind kritiek niet erg! Bedoelde met het ik zeg niks, dat komt heel banketstaaf over snap je.

Mowgli4

Berichten: 1378
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:25

Oh jeej wat gaat dit topic hard :+

Patricia mooie punten! Geeft vast een goed gevoel zo :)

Fenna, mooie staart nu! Nu ook nog zo houden :+

Indi_Vito mooi tuig! Verder vind ik het lastig om tips te geven, ik heb er zelf eerst ook veel gekregen. Ook vanuit hier. Allemaal goed bedoeld! Dat weet ik zeker :)

Mandy, wat sneu dat Max zijn maatje mist... Kos lijkt me wel heerlijk.

Efteling, lang geleden dat ik daar ben geweest. Maar wel erg leuk weet ik nog!

vandaag niet bij de pony’s geweest... had met mijn vriend een rit naar België om wat op te halen. Dat was me wel een lang genoeg dagje zo in de auto (ik moet helemaal vanuit het noorden :') )

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:33

Susanne schreef:
Jaaa volgens mij wordt het superlekker weer! Wel fijn voor jou zo na je vakantie haha, anders is het ook zo'n overgang naar de kou :')

Ben wel eens van warmer naar sneeuw gegaan.
Is niet ideaal. :')

Vind het wel heel fijn als ik thuis vrij ben en het lekker weer is.

Efteling is wel duur ja. Ben aantal keer gratis geweest omdat een kennis een attractie heeft ontworpen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:39

Mandyy schreef:
Susanne schreef:
Jaaa volgens mij wordt het superlekker weer! Wel fijn voor jou zo na je vakantie haha, anders is het ook zo'n overgang naar de kou :')

Ben wel eens van warmer naar sneeuw gegaan.
Is niet ideaal. :')

Vind het wel heel fijn als ik thuis vrij ben en het lekker weer is.

Efteling is wel duur ja. Ben aantal keer gratis geweest omdat een kennis een attractie heeft ontworpen.
welke heeft hij ontworpen?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:44

Indi_Vito schreef:
Oh nee vind kritiek niet erg! Bedoelde met het ik zeg niks, dat komt heel banketstaaf over snap je.


Gewoon lekker de tips en filmpjes van Patricia volgen dan komt alles goed!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:44

Pandadroom


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 17 bezoekers