[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:59

Wat een verschil! Echt een knappie! <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:01

Zo wat groeit hij zeg
Knap veulen

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:59

Wat gaat dat hard zeg! Wat issie mooi rood <3

Beterschap voor Willem Y;(

Jammer dat hij weg gaat Linda!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:14

Ja hij wordt echt zo leuk <3
Afbeelding

Willem was vandaag eindelijk weer wat vrolijker en is nog steeds koortsvrij! Hij hoest helaas nog wel af en toe maar we zien wel verbetering.
Pff wat een zorgen. Zo heeft hij jaren niets en zo was ik deze lente en zomer goede klant bij de kliniek :roll:

Ben wel blij dat het niet meer zo heet is buiten!

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:55

Ik vind ze allebei erg leuk! :j

Gelukkig knapt Willem op. Hopelijk gaat het hoesten ook snel beter. :(:)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:48

Het stippeltje is zijn halfbroertje en is verkocht naar Duitsland. Hij heeft ook nog een vos halfzusje, echt een poppetje. Volgend jaar krijgt hij een volle broer/zus O:) Ik hoop op een Redje 2.0 :))

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:43

Jeetje Willem heeft het inderdaad wel te pakken hoor!
Red is leuk <3 ben niet zo’n stippelgek :oo vind hem echt heel knap! Mooie bles en knap koppie!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:20

Oh leuk volgend jaar een volle broer of zus. Ga je die dan ook nemen als hij op Red lijkt?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:03

Nee hoor Patricia dat denk ik niet. Ik wil niet meer pony’s op dit moment.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:39

Meiden, even een vraagje buiten de shetties om. Maar kan jullie kennis wellicht gebruiken:

Ik heb een net 5 jarige gekocht, van 1.78 groot alleen mag zeker wel een stuk aankomen. Zeker gezien de winter eraan komt. Hij valt in bij de flanken en zijn ribben zijn soms te zien/ heel gemakkelijk te voelen

Hij krijgt nu:

- Onbeperkt hooi/kuil de gehele dag.

S’ochtends:
- 1 schep lucerne
- 1 schep basismuesli van subli
- 1/2 schep sportsfit van pavo
- 30 ml lijnzaadolie

S’avonds
1 schep slobber

Tussendoor nog wel wortels, snoepjes, gedroogd brood etc.

Zo ziet hij er nu uit:
Afbeelding

Hebben jullie tips?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:18

Mijn tip : Seniores prores. Daar heb je ze zo weer mee op gewicht. Mocht dat niet voldoende doen dan kan je altijd nog aan een merrie brok gaan of een pavo podo lac 3

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:24

Thanks, zal ik eens naar kijken!

Afbeelding

Op deze foto is goed te zien dat hij te dun is bij de flanken en op de hals.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:42

Hij ziet er nog heel jeugdig uit ook. Misschien gewoon een laatbloeier. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Fibrebeet en ook bij stalgenoten goede resultaten gezien. Dat is bietenpulp met luzerne en zet mooi aan ook in de spieren. En hoeft geen uren te weken.

Hoe gaat het met Amando?

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:11

Heb je nu drie paarden Linsey?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:42

Ik had per ongeluk dit topic ontstipt blijkbaar, ik heb veel gemist zo te lezen.

Hoe is het met Willem Susanne?
Red is gaaf zeg! Dat wordt vast een knappe menpony later.

En Linsey,ze zijn bij mij goed bijgetrokken met combinatie van fibrebeet en seniores priores.
Leuk paard,oogt inderdaad erg jong.

Zag leuke foto's van Hidde voorbij komen <3

En ben vast nog een hoop vergeten.

Hier gaat alles goed. Fleurtje gaat lekker in de L dressuur.
Sem ben ik in de B gestart, hij fladdert gillend door de proefjes :') gaat écht nergens over,maar het zijn goede trainingen voor hem :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:18

Wat leuk dat Fleur zo goed gaat :) En Sem inderdaad lekker kilometers maken.

Willem hoest (bijna) niet meer en is weer fit en vrolijk. Vanmorgen even aan de longe gehad en ik was blij dat ik er niet achter zat, mafkees :')
Wat betreft dat bange/schrikkerige gedrag van de laatste maanden, dat is nu vrijwel zeker zijn zicht helaas. Minder goed zien in combinatie met zijn van nature al kijkerige en onzekere karakter maakt ‘t helaas zoals het is. In de binnenbak kunnen we zonder gedoe rijden dus daar ben ik heel blij mee en verder zien we wel hoe de toekomst gaat zijn.

Red is inderdaad echt een leukerd hè <3

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:28

Wat fijn dat Willem weer fit is maar sneu van zijn zicht. :\ Daar is natuurlijk niets aan te doen?

:wave: vanuit Oostenrijk.. <3
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:12

Prachtige foto <3 Geniet er van!
En nee, helaas niet. Er zijn op de echo’s geen ontstekingen etc gevonden dus hij heeft er in dat opzicht geen last van. De tijd moet het uitwijzen en verder goed in de gaten houden.

Net wel even een fijn lesje gereden, zijgangen en vliegende wissels, hij kan ‘t allemaal nog :D

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:34

Hi allemaal! :wave: Sorry dat ik zomaar in jullie huiskamertopic kom binnenvallen maar ik heb een vraag:

Ik overweeg om een (grote maat) shetlander aan te schaffen om mee te gaan mennen. Vroeger heb ik wel wat gemend en ook les gehad maar nooit echt veel km's gemaakt. Dit is al meer dan 12jr terug en ik weet ook helemaal niet of ik het nog echt leuk vind. In de tussentijd heb ik wel altijd gereden maar het mennen blijft kriebelen. Mijn huidige 2 paarden zijn beide niet geschikt dus vandaar mijn keuze voor een shetlander.

Nu is mijn (nogal brutale) vraag: zou ik eens bij iemand mogen langskomen om een stukje te rijden en te kijken of ik het nog echt zo leuk vind als vroeger? De shetformaat menpony's liggen nou eenmaal niet voor het oprapen dus ergens 'even' proefrijden gaat niet zo makkelijk.

Liefst max. 100km vanaf Ter Aar. Als je met een HCA ment is dat een pre, dan kan ik gelijk aanvoelen hoe die zit gezien dat de wagen is waarmee ik aan de slag zou willen.

Ik zou het ook helemaal begrijpen als ik hier 0 reacties op krijg, maar in het kader van 'niet geschoten is altijd mis' stel ik de vraag toch maar. :D

Oh, PS: ik ben een volwassen persoon, ervaren ruiter die met een zachte hand rijdt en nog 'vaag' bekend is met het Achenbach systeem ;)

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:23

Wat een lieve reacties kreeg ik gelijk al via pb! Super zeg. Ik ben voorzien. :D

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:38

Eline: Hij heeft er gelukkig geen trauma aan over gehouden, maar is wel nog spooky..maar nu wel enkel waar hij 3 maand geleden een ongeluk heeft gehad. Dit wel enkel als hij er alleen moet langs gaan, als mijn rijpony mee is dan is er geen probleem.

Susanne: Fijn dat het (iets) beter gaat met Willem en je veulen is echt knap! Denken is niet zeker weten he, zo heb je misschien volgend jaar een kopie van Red, heb je al gelijk een toekomstig span haha. Krijgt Willem medicatie voor zijn zicht of denk je dat er nog andere dingen meespelen aan zijn gedrag etc?

Linda: Leuk Welshje, die zal vast snel een nieuwe thuis vinen!

Lindsey: Leuk (nieuw) paard heb je, heb je dan nu enkel je mini en deze? Heb je deze laten keuren om (terug?) problemen te voorkomen? Op zich lijkt je 'schema' wel voldoende, maar natuurlijk zal het tijd nodig hebben omdat een paard niet 1,2,3 aankomt en zeker niet met deze grootte. Snel bijkomen is ook niet gezond voor een paard. Ik zou zelfs de extra's weglaten..alleen maar ongezond, zeker het gedroogd brood.

Mandy: Prachtig uitzicht!!! <3


Met Brave gaat het weer beter na de aanval, hij lijkt er geen trauma aan overgehouden te hebben. Wel heeft de aanval van de hond nog een staartje gekregen..niet bij mij, maar bij een ander. Betreffende hond heeft afgelopen zaterdag een klein hondje aangevallen met gekneusde ribben en inwendige bloeding als gevolg!! :\ Gelukkig is het hondje aan de betere hand. Eigenaar van het hondje had een post op fb geplaatst en kreeg meerdere berichten binnen over dat de hond sociaal is naar andere dieren, maar dat hij al meermaals andere honden (en mensen) heeft gebeten. Bij de aanval op het kleine hondje liep hij wééral los én moedigde de eigenaar zelf de hond aan om de eigenaar van het kleine hondje te bijten, gelukkig luisterde die niet naar dit 'commando' :oo

Het spooky gedrag begint door het vele rijden te vervagen voor te wagen, wel blijft hij spooky op 1 bepaalde plek. Die plek is waar hij bijna 3 maand geleden een ongeluk heeft gehad. Als mijn rijpony mee is is er wel geen probleem. Ik neem wel express telkens deze weg, om hem aan te geven dat er echt geen gevaar meer is. Verder gaat alles z'n gang.

Komende maand zal ons dak van de stal eindelijk vervangen worden en zal onze verharde uitloop achter onze grote schuur ook mee overdekt worden, kunnen de kleintjes ook buiten hun stal droog blijven..is toch wel fijner voor hun en het hooi in de bak droog te kunnen houden. De verharde uitloop (7 op 4m) van de kleintjes hangt 'vast' aan hun stallen die altijd open zijn. Zal blij zijn als dit volledig af zal zijn!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:17

Jolynne, jeetje wat een aso gedrag van die eigenaar is dat! Zoiets moedig je toch niet aan? Van mij kan hij een rotschop krijgen hoor.

Linsey, op zich niet gek dat hij nog zo jeugdig is he. 5 is niet zo heel oud en 1.78 vrij groot. Grote paarden zijn vaak wat laatbloeiers en het duurt dan ook langer voordat ze volwassen genoeg zijn (in de bouw) om op te rijden. Verder heb ik weinig ervaring met paarden die dikker moeten worden. Zou echt aan SP denken of echt slobber van Pavo. Veel schrale paarden zijn vaak ook zinnig en die slobber valt altijd erg in de smaak.

Ik ben een weekje naar Duitsland op vakantie geweest met camper <3 was lekker, hebben onderweg weer een nieuwe toekomstige camper opgepikt. Mijn vriend bouwt de VW campers zelf, zitten er aan te denken een bedrijfje te beginnen in verkoop en verhuur <3

Vorige week zijn we op de foto gekomen! :D hier is het resultaat!
[ITP] Hidde op de heide!

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:20

Mooie foto’s van Hidde!
Lekker dat je weg bent geweest en leuke plannen!

Wij zijn 4 nachtjes in Oostenrijk geweest en nu in Italië. :D

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:47

Oeeeh lekker! Dat durfden wij echt niet aan... met ons werk in de zorg beide. Dan maar even rustig aan. Iemand een leuk idee voor max 4 uur rijden vakantie??? Hebben nog een week :P

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:51

Texel!!! Blijft leuk dus altijd daarheen gaan.


Heb je foto’s van jullie camper? Leuk in een vw busje.