[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:14

Hier ook veel regen gevallen.
Voorspellingen voor aankomende week zijn ook niet leuk. Het weekend lijkt wel mee te vallen. Hoop het ook, want we hebben 2x BBQ op de agenda. :D


StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:59

Nieuw speelgoed :D
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:48

De pony of de wagen? Dafne

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:02

De wagen denk ik :)) de pony heeft ze een aantal jaar dacht ik, Wilene toch? Leuk dier <3 Mooie wagen ook! Veel plezier er mee Dafne :)

StalNollie

Berichten: 9105
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:05

Allebei leuk speelgoed haha.
Kiekeboefje klopt dat is onze kruimeldief wilene. Die hebben we nu denk zo n 2.5 jaar, en die gaat hier niet meer weg.
Volgende week even lamoen laten 'inbuigen' dan past hij wat beter en ligt hij nog wat losser in het tuig.

Echt heel blij met het karretje waren al zo lang opzoek

Omze oudste vandaag mee gereden en die wilde hele tijd zelf de teugels pakken en heeft dus ook echt mee gestuurd in stap en draf. Thuis vroeg ik of hij nog keer wilde antwoord was jaaaa gaan we!!!
Nou die heeft niks met paardrijden maar karretje heeft hij altijd wel leuk gevonden

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:18

Ziet er mooi uit stal nollie!

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:21

Mooie combi StalNollie!

Succes voor degenen die morgen wedstrijd hebben. *\o/*

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:24

Daar ben ik weer eens :o Lees wel altijd braaf mee hoor maar reageren is er een beetje bij in geschoten door omstandigheden. Ik zal vanavond ook even op iedereen reageren :)

Een aantal van jullie weten het al eventjes maar ik las dat anderen er nog naar vroegen, mijn nieuwe aanwinst;

De blijdschap was helaas maar van korte duur, ik heb hem de volgende dag (met heel veel pijn in m’n hart) terug moeten brengen naar de verkoper in verband met een verborgen gebrek in extreme mate. Dit moest binnen de wettelijke termijn dus snel moeten handelen.
Ik ben er letterlijk en figuurlijk echt ziek van geweest want dit was ‘m voor mij... Helaas is het leven soms zo oneerlijk en kan het zo raar lopen...

Al met al heb ik nu weer ‘gewoon’ Willem en ik heb besloten het daar ook lekker bij te laten, voorlopig in ieder geval. Ik ben er even best wel klaar mee en wie weet komt er in de toekomst nog iets op mijn pad maar ga voor nu niet meer opzoek.


Willem gaat wel heel fijn; vandaag weer gestart voor de competitie en hij was zo braaf en netjes aan het werk, ik ben echt heel tevreden. Geen fouten en gewoon braaf, hij kan heel heet worden maar daar had hij vandaag geen last van. Netjes 3 winstpunten en een eerste prijs.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:34

Serieus wat een domper zeg!! Dat is niet leuk nee:-(
Wel 'fijn' dat je er zo snel achter kwam!!
Jeetje zeg......

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:55

Och jee Suus wat naar! Hoopte zo voor je dat het nu goed zou zijn :( snap dat dit heel moeilijk is, sterkte er mee Y;( Wel gefeliciteerd met je wedstrijd met Willem <3 Gelukkig heb je hem!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:21

Wat balen Susanne, maar wel gefeliciteerd met de resultaten van Willem.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:32

Ik zag dat Patricia en Daniëlle op vakantie zijn geweest met de pony’s, leuk en gezellig!

Chip heeft gelukkig snel een leuk nieuw baasje gevonden. Veel plezier in New York Patty.

Laura stoere foto’s van Magic voor de sulky!

Ingrid heel veel sterkte met de beslissing die je gemaakt hebt; ontzettend moeilijk maar ik denk echt dat het voor jullie beide de beste keuze is. Ik hoop dat je nu zelf wat meer ‘rust’ hebt. Wat jammer trouwens dat je plekje toch niet zo fijn bleek te zijn! Verhuizen is niet fijn natuurlijk maar blijven op een plek waar zoveel dingen fout gaan ook niet.
En wat ontzettend vervelend van zijn eczeem! Pfff...

Ik las dat Jenny gaat starten? Wat leuk! Jullie zijn een enorm leuke combi, gaat vast helemaal goed komen! Al zenuwen? :D

Dafne nieuw speelgoed :) Mooi zeg!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:39

Om eerlijk te zijn.... ik schijt 7 kleuren stront. Maar komt vast goed :D Zijn er wel klaar voor denk ik! En anders weten we waar we aan moeten werken. :)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:30

Fijn dat Chip een nieuw baasje heeft gevonden.

Komt vast goed Jenny, jullie zijn een leuke combi.

Mooie wagen Dafne

Nogmaals gefeliciteerd Suus! Jullie zijn lekker op weg in de Z. Ik ben gister ook weer gestart. Dressuur liepen we een beetje tegenaan de laatste tijd, maar toch redelijk fijn kunnen rijden op wat foutjes na. Ook voor het eerst de 1e Z proef uit mijn hoofd gereden. Die proef werd beloond met 189 punten. 2de proef was redelijk slordig, dus geen winst maar wel fijn commentaar. Was weer een fijn dagje, en eindelijk weer een winstpuntje :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:55

Nog veel plezier aan zee Daniëlle! De foto’s zien er leuk uit!

Leuke foto’s Laura, ziet erg goed uit!

Wat jammer Susanne, maar wel lekker kunnen rijden!

Ook fijn dat jij weer goed op weg bent linsey! Knap dat je he tuit je hoofd rijd! Dat kan ik echt niet

Ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie uitgestrekte draf, verruimde draf en verzamelde draf. Hebben jullie daar misschien een filmpje van?

Afgelopen vrijdag ben ik weer gestart, met 202 en 207 punten naar huis, hij deed het super en rijd echt heel erg fijn. Ik heb nu 17 winstpunten in de L en wil toch wel graag de verschillende soorten draf goed onder controle te krijgen voor dat ik over ga..

~Eddy~
L+21 Dressuur
L+7 Vaardigheid

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:04

Fijn dat jullie zo goed gaan! Op naar het M :)
Heb je les? Ik denk dat dat de beste manier is om te werken aan verzamelen etc. + het markeren van de overgangen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:13

@Susanne, Sh*t zeg ;( .

Sorry dames dat ik niet zo diep in ga op het starten want heb er echt geen verstand van en weet dus nooit goed wat ik moet reageren buiten proficiat dan.

Hier gaat alles goed, ik werkte gisteren op een lokaal festival mij echt geamuseerd en volgende week werk ik op een festival met jaren 80 muziek voornamelijk enkele dagen.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:25

Susanne schreef:
Fijn dat jullie zo goed gaan! Op naar het M :)
Heb je les? Ik denk dat dat de beste manier is om te werken aan verzamelen etc. + het markeren van de overgangen.


Ja ik heb les! Maar ik was toch wel heel benieuwd hoe het eruit ziet bij Shetlanders voor de wagen, daar zie je meestal niet super veel verschil :)

Leuk lori, stond je achter de bar?

~Eddy~
L+21 Dressuur
L+7 Vaardigheid

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:02

Jeetje Susanne, het heeft je niet mee gezeten met de nieuwe pony's -O-
Fijn dat Willem wel (gewoon :) ) goed gaat en lekker loopt. Gefeliciteerd met de punten!

Linsey, knap dat je de proef uit je hoofd kent! Ik vind het met een B proef zelfs nog een dingetje :oo

Jenny, niet zo stressen voor een wedstrijdje joh. Helemaal n iuet nodig!
Het is niet zo, dat je Hidde moet verkopen als het niet goed gaat toch? :+

Ik heb gisteren een mini-marathon gereden bij mij in de buurt.
Fleurtje liep erg snel, 1e ronde beetje rommelig, 2e ronde ging super.
Uiteindelijk 1e geworden van mijn categorie :)
Ik zag het meer als fijne training :j Trots op die kleine racemuis <3

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:08

Jenny, vergeet vooral niet te genieten! Ga je impuls starten of B?

Eline, ik kan zo even gauw geen duidelijk filmpje vinden maar zal eens vragen of m’n vriend of stalgenootje een stukje wil filmen :)

Linsey, gefeliciteerd met je punt gister!

Daniëlle, gefeliciteerd, wat leuk zeg. Mooie afwisseling.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:50

Eerst een keer impuls :D zien of we het leuk vinden en dan al zouden kunnen verbeteren voor de B. Ben heel benieuwd hoe Hidje gaat zijn, hij kan echt enorm lui en traag aan de hulpen zijn. Daar tegen kan hij ook heel heet worden van indrukken :)) Ben wel een beetje bang dat hij in de verkeerde galop zou aanspringen... dat is nog een dingetje. Hidde word een oud opaatje bij mij, zelfs mijn vriend is dol op hem <3

Gefeliciteerd Daniëlle!!

Eline, daar heb ik geen filmpje van. Moet zeggen dat wij ons daar nog niet mee bezig houden :)

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:25

Hidde <3
Galop zit toch nog niet in de B proefjes?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:11

Nee volgensmij ook nog geen galop in de B.

Knappe Hidde <3

Heel leuk Danielle, gefeliciteerd!

Fijn dat het zo goed gaat Eline :)

Toliene loopt de laatste tijd minder fijn, tenminste ik merk dat ze ouder wordt. Ze is nu 16,5 en de zware koliek van 2 jaar terug en 4 veulens in haar leven beginnen toch zijn tol te eisen vrees ik. Merk zoveel verschil met een aantal jaar geleden en zelfs met vorig jaar. Ze hersteld minder fijn, heb ook het idee dat 2 dressuurproeven en 1 vaardigheid proef haar te zwaar vallen tijdens wedstrijden.

Ik merk het voornamelijk in mijn vaardigheid na al 2 dressuurproeven, ze begint met zoveel power en kracht, maar bij poortje 8 vindt ze het wel welletjes. Dat is niet de Toliene die ik ken. Even enorm lastig, we kijken het eventjes aan, blijven lekker doortrainen en eventueel ervoor kiezen om tijdens een wedstrijd alleen vaardigheid of alleen dressuur te starten, om het ook leuk te houden voor Toliene :)

Daar in tegen loopt ze de buitenritjes 15 a 20 km nog met gemak, dus aan een verslechterde conditie zal het niet liggen :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:39

Hoe vaak train je? Als je nu bv 5/6 x per week traint zou ik vaker een rustdag inlassen. Ze moeten ook kunnen herstellen, zeker als ze wat ouder worden kan het soms een dagje langer duren. Is niet erg maar moet je wel rekening mee houden. Stilzetten hoeft niet, een stuk wandelen is ook fijn.

En wellicht eens kijken naar wat ondersteunende supplementen?

Willem is nu ruim 17 en train ik ook niet meer zoals een aantal jaar geleden. Hij gaf aan wat langer hersteltijd nodig te hebben. Hij werkt nu meestal om de dag, en dat gaat super. Met regelmaat zitten er ook 2 dagen tussen. Ik train ook max een half uurtje (zonder instappen enzo) soms zelfs korter. Als het goed is dan is het goed en blijven herhalen werkt averechts bij hem.

Dressuur én vaardigheid starten doe ik sowieso al heel lang niet meer; maar dat is meer omdat ik 4 proeven starten gewoon heel prijzig vind qua inschrijfgeld en ik vaardigheid toch niet enorm leuk vind.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:33

wat leuk Jenny! Gewoon lekker starten. de galop is pas vanaf de M.
Caya train ik ook nog maar 3 dagen per week. De andere dagen lekker wat spelletjes ofzo met haar.
Danielle super fleurtje klein maar zo snel.
Leuk Lori dat je het zo fijn hebt op de festivals.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers

cron