Richtlijn kosten amh fokmerrie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tipsy2018
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-04-18

Richtlijn kosten amh fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 07:04

Hoi allemaal!

Hier een eerste berichtje! Ik lees al jaren mee bij jullie en hoop dat jullie mij nu van een goed advies kunnen voorzien.

Ik heb een amh/nsps pony op het oog om te kopen om te fokken. Ze is 3 jaar oud, vos, gezond, vader is een amh (scotts creek momentus commotion) moeder is onbekend (mini Shetlander) De eigenaar heeft aangegeven doe een goed bod. Daar begint mijn vraag wat is een goed bod voor deze pony. Het is mijn eerste half amh en op internet vind ik prijzen tussen €150,- en €1200,-. Wie o wie kan mij helpen een goede prijs te bepalen!

Alvast bedankt voor je hulp!


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:29

Uit een onbekende moeder die shetland is zou ik niet te hoog zitten. Ligt natuurlijk verder ook aan de bouw, de hoogte en het karakter. Ik zou rond de 300-350 euro bieden. Dan hoor je vanzelf wat hij ervoor wil hebben.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Richtlijn kosten amh fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:52

Voor welk stamboek wil je fokken? En is dat mogelijk met deze merrie? Is ze al stamboek opgenomen?

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:56

Een halve papietloze shet zou ik niet te veel voor over hebben als fok merrie.
Sterker nog, ik zou zo iets helemaal niet willen als fok merrie.

Als je een fok merrie zoek zou ik verder zoeken naar een goede NSPS of NMPRS merrie en niet een met half papier

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:57

Wat ymor aan vragen stelt, zijn hele belangrijke en voor jezelf prijs bepalende vragen. Want de waarde van een pony is gedeeltelijk wat de koper er voor wil geven.

Tipsy2018
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 07:59

Ze is niet opgenomen in een stamboek. Misschien is het wel mogelijk er alsnog een stamboom bij te krijgen. Heb ik me nog niet in verdiept eigenlijk

Tipsy2018
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 08:00

Dennis schreef:
Een halve papietloze shet zou ik niet te veel voor over hebben als fok merrie.
Sterker nog, ik zou zo iets helemaal niet willen als fok merrie.

Als je een fok merrie zoek zou ik verder zoeken naar een goede NSPS of NMPRS merrie en niet een met half papier



Goed punt thnx!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Richtlijn kosten amh fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:18

Het nmprs wordt steeds strenger met opname mogelijkheden voor papierloze paardjes dus zou eerst informeren of het wel kan. Persoonlijk zou ik gewoon een paardje met papieren kopen, die zijn er ook genoeg te koop in die prijsklasse.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Richtlijn kosten amh fokmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:42

Zoals aangegeven eerst controleren of ze stamboek opgenomen kan worden, en is de veterinair in orde?
Anders lekker verder zoeken..


Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:27

Zelf fok ik voor NMPRS en heb AMHA paardjes, met moeder onbekend zou ik in elk geval heel erg oppassen en je zou veel beter gaan voor een volledige afstamming hoor.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers