NMPRS Zomershow 7 juli

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:50

mooi dekentje sara, past haar ook goed

elselianta

Berichten: 1718
Geregistreerd: 09-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:03

Wat een leuke resultaten allemaal! Veel mensen wel gezien van dit topic, super leuk :D
Ik heb ook een hele leuke dag gehad. Arthur zat vol spanning bij het hindernis parcours maar heeft het netjes gedaan. Bij het springparcours ging het opzich goed alleen hij vond hindernis 6 eng en sprong er door heen i.p.v. over :') Maar het was echt super leuk om te doen!!

En bij de loterij heb ik echt een hele gave prijs gewonnen namelijk de dekking van stal Sebastopol! *\%/*

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:15

eigenlijk zouden dr 2 show dagen vanuit t nmprs moeten komen, ipv maar 1 in t jaar

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:21

Hahahaa chantal zei het al he! Gefeliciteerd met je dekking. Toch maar een vijfde dan straks.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:56

Gave prijzen en mooie resultaten allemaal!
Hoop er de volgende keer ook weer bij te zijn! ;)

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:00

Ik vond het ook een erg leuke dag! Heerlijk weer en heb veel knappe dieren gezien.

Echter heb ik wel een vraag, namelijk de hele dag bij elkaar duurde erg lang, dit is op zich niet erg, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen en dieren te veel van het goede was.
Nu waren er 2 ringen, maar beide ringen werden mijn inziens niet efficiënt gebruikt waardoor de dag nog langer duurde.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb enorm genoten, maar ik heb helaas niet alle onderdelen gezien omdat ik dacht dat het tot +- 16:00 duurde.

Dus nu de vraag, is hier met opzet een lange dag van gemaakt, of kan het efficiënter en kunnen wij hier tips voor geven waar eventueel volgend jaar op gelet wordt?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:05

Ik vond het inderdaad ook wel lang duren. Mijn pony’s waren er helemaal klaar mee op het laatst.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:07

Ben ik het helemaal mee eens Patries en ik denk met ons nog vele andere. Niet alleen voor deelnemers, ook voor de dieren, organisatie en juryleden lijkt het mij net iets té lang.

Persoonlijk vind ik het ook jammer dat jaarlingen het in het kampioenschap tegen volwassen dieren op moeten nemen. Voor mijzelf was dit blijkbaar geen probleem en kwamen mijn jonkies goed mee. Maar sommige jaarlingen kon je gewoon echt niet vergelijken en dat is toch zonde voor die mensen vind ik...
Maar dat heb ik al gevraagd en er word toch altijd gezegd dat het niet kan, niet mag of geen meerwaarde heeft, dus ik ga stoppen met dingen aandragen als er toch nooit naar gekeken word of er iets in zit...

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:14

Inderdaad, ik kan me enorm goed voorstellen dat jullie dieren kapot waren, daar ik zelf de hele dag op een bankje hebt gezeten en niks heb gedaan en al moe was.

Ik vind het een enorm leuke dag, maar door middel van de tijd en de indeling van het programma is het niet goed vol te houden.

Verder erg raar dat ik aankwam op het terrein, en een lootje wilde kopen, werd mij verteld dat er niks meer verkocht werd, maar vlak ervoor werd nog wel verkocht, kon later terugkomen.

Het punt van Linda vind ik ook zeker interessant, maar vooral het eind, dat er niets gedaan wordt met tips en ideeën die wij als liefhebbers willen inbrengen. Handige praktijk dingen kunnen volgens mij best aangepakt worden.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:37

Voor ons was de dag eigenlijk ook net iets te lang. Dat merkte ik vooral in de lyberty Bo was gewoon echt moe.

Wij hadden ook het idee dat meer ringen of bijv. De aangespannen klasses die best lang duren te verdelen over 2 ringen in plaats van 1, al een hoop scheelt.

Vond het ook jammer dat er toch ook enkele in korte shorts toegelaten werden in de ring.

Maar vooralsnog was het een leuke dag en door deze kleine dingen ga ik mij zeker niet weerhouden volgend jaar gewoon weer te gaan.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 14:47

@P_Tries, ik was kort daarvoor bij de dames. Ze kregen nog wat prijzen van mensen die hier spontaan mee kwamen. Moesten even de nummers op orde krijgen en deze prijzen erbij leggen vandaar.

De dag duurde inderdaad langer dan verwacht en dan helpt het warme zomer weer niet mee.
Je kan helaas niet de hele tijd 2 ringen gebruiken want sommige deelnemers, springen doen kleurenklasse en mennen?!

Tijdens de evaluatie van de show zal ik jullie punten meenemen. Niet iedereen zit op bokt..

We deden dit jaar dingen anders en misschien was dat geen succes maar sommige dingen moet je ervaren. Wij willen zelf de dag ook graag rond 5 uur kunnen afsluiten.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:06

Ik vond de mogelijkheid om bij bepaalde rubrieken (springen en hindernisparcours) te kunnen inlopen op een moment wat uitkwam heel prettig :) Wel was de dag heeeeel lang, mogelijk dat ik daarom volgende keer wat selectiever inschrijf

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:38

Dat inlopen vindt ik ook wel prettig. En ben het met je eens mvdbijl, soms moet je dingen gewoon proberen om te kijken of het in de praktijk werkt.

Jullie hebben weer top organisatie neergezet hoor! Mag ook best even gezegd worden :D

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:02

sharon2013 schreef:
Jullie hebben weer top organisatie neergezet hoor! Mag ook best even gezegd worden :D

Eens!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:09

Ik vond het inlopen ook top! Misschien kunnen jullie kijken om de volgende keer deze tijden iets korter te zetten.

Strodorp was erg leuk dit jaar! Lekker veel stands.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:20

Ja dat was inderdaad erg leuk, die standjes!

Vond het ook fijn dat de loterij zo goed gevuld was. Volgend jaar sponsor ik ook weer wat :D

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:11

ik vond het ook leuk dat er stands waren, word het heel gezellig van :)ik heb idd niet ingeschreven voor de liberty , en ben ook niet gebleven om ernaar te kijken, terwijl ik dit een van de leukste onderdelen vind, maar het is jammer dat het altijd aan het eind van de dag is en iedereen te moe is, waarom is dat eigenlijk? is er een reden waarom de liberty altijd zo laat is?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:19

Wij waren er voor het eerst en vonden het zeker voor de herhaling vatbaar, alleen gaat onze spikkel niet meer op show..
is echt niets voor hem. Volgend jaar zijn we er weer bij, maar dan met Brave en onze jaarling.

Is er geen mogelijkheid om de liberty gelijk of enkele reeksen na de kwaliteitsklasse te doen? Denk dat veel paarden dan beter tot hun recht komen..zeker op zulke warme dagen, na een heel de tijd rustig te moeten stilstaan en/of op de vrachtwagen te staan.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:45

Mijn paarden moet je niet vragen na de liberty nog te presteren in kwaliteit hoor! Vind het heel fijn op het einde van de dag. Voor hun echt een zalige uitlaatklep aan het eind van de dag. Voor mij mag dat echt zo blijven.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:50

De foto's van de klasses die ik gefotografeerd heb staan online! Alleen de liberty ring B nog niet, dit hoop ik morgen te doen! Deze komen dan in een apart album.
https://www.flickr.com/gp/142128758@N03/0b4rv7

(dat ik ze zo snel klaar heb, heeft te maken met dat ik vakantie heb.. dus niet allemaal gaan zeuren bij Elien nu dat vind ik sneu.. :') hoewel zij ook wel snel is! :D)

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 08:42

Leuk Dyan!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 08:57

Super snel dyan!!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:30

mooi Dyan, zitten leuke bij :)

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:05


P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: NMPRS Zomershow 7 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:39

Top dat er wat mee gedaan wordt Machteld.
Wb de loterij, als de dames mij dit hadden gemeld was er geen probleem geweest, maar er werd op een vreemde manier verteld dat de verkoop gestopt werd, onduidelijk en onnodig denk ik. Wb de vrije inloop vind ik ook top, maar voor bijvoorbeeld het hindernis parcours aan het halster had ik er voor gekozen om niet steeds van kruis naar steil te gaan, dit maakte het enorm lang, inspringen is voor de paarden fijn, maar de leiders konden dit minder goed aan zag ik :=
Inloop 1e ronde van parcours is top, daarna als je foutloos bent gewoon even wachten tot iedereen is geweest en daarna het steilparcour(barrage) is mijn tip.