€275 voor shet

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

€275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 23:49

Hoi!
Ik heb een shet op het oog waar ik binnenkort naar ga kijken.
Nou vroeg ik me af, of jullie na dit lijstje de shet dat bedrag 'waard' vinden.
-12 jaar
-ruin
-bruin bont
-85-90 cm
-Sociaal en lief (word gezegd)
-heeft wel eens iemand opgezetenaar verder niet
-lief met poetsen
-is niet bang op de weg
Hij stond voor €300 te koop, ik heb het nu op €275 gekregen. Is dat het waard met dat lijstje info hierboven, of is het te hoog?
Groetjes

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"


Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:50

Te veel absoluut voor dat geld heb je een shet die bereden is die ook nog groter is en jonger

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:56

De meeste mensen vinden een shet 50 euro waard. Ik zou zelf dit bedrag er wel voor over hebben. Vooral als het precies is wat je zoekt. Is toch een prima prijs. Het is niet dat er 2000 gevraagd wordt.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 23:57

Als het wel teveel is, hoeveel zouden jullie dan voor zo'n shet betalen?

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 23:58

Ymor schreef:
De meeste mensen vinden een shet 50 euro waard. Ik zou zelf dit bedrag er wel voor over hebben. Vooral als het precies is wat je zoekt. Is toch een prima prijs. Het is niet dat er 2000 gevraagd wordt.


Het is wel erg dichtbij waar ik woon, maar zo'n 8km van zijn eventueel toekomstige stalling. Mijn voorkeur ging wel uit naar bruin bont, misschien dat ik hem wat aan de oude kant vind, maar dat valt wel mee. Dus ja opzich wel echt wat ik zoek.. :)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 23:59

Is 12 trouwens ook een beetje prima leeftijd om vrijheidsdressuur te doen? Of zijn er dan al dingen die afvallen vanwege zijn leeftijd?

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:00

De werkelijke waarde is de slachtprijs, de rest is emotie.
Dat zei mijn stalbaas altijd.

Aan jou de vraag of jij er 275 voor over hebt. Een beetje googelen op marktplaats laat zien of de prijs een beetje redelijk is en de rest is het gevoel dat jij er bij hebt.

Is het een pony waar je nog 15 jaar mee wilt gaan doen, dan is 275 euro minder dan 19 euro per jaar. ;)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 00:06

assie schreef:
De werkelijke waarde is de slachtprijs, de rest is emotie.
Dat zei mijn stalbaas altijd.

Aan jou de vraag of jij er 275 voor over hebt. Een beetje googelen op marktplaats laat zien of de prijs een beetje redelijk is en de rest is het gevoel dat jij er bij hebt.

Is het een pony waar je nog 15 jaar mee wilt gaan doen, dan is 275 euro minder dan 19 euro per jaar. ;)

Dat is waar :P 1,59 per maand, da's niet zo veel :9 Qua prijs verschilt het verschrikkelijk op internet. Van belachelijk hoge prijzen van meer dan €1500 naar gratis dusjaa. Beetje moeilijk dan. Ik denk dat dat van jouw stalbaas wel klopt inderdaad.

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:21

De vraag is inderdaad: vind JIJ hem dit bedrag waard?

Er zijn mensen die vinden dat ik te veel voor mijn ruin betaald heb. Maar ik ben wel al 9 jaar elke dag heel blij met 'm.
Mijn shet was gratis. Kroon preferent en 100 cm hoog. Maar wel 24. En nu is ze bijna 28, natuurlijk heeft ze wel wat dingetjes maar een shet van 12 kan nog een hele tijd mee. Die 15 jaar waar assie het over heeft vind ik zeker realistisch.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:48

Ook niet onbelangrijk; 100% gezond?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 06:37

Vrijheidsdressuur kan zeker nog!!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 06:42

Wij zochten een wat grotere shetlander die bereden is. Werkelijk waar niet te krijgen onder de 500 euro. Er staan alleen maar van die dure shetlanders op van 800 euro incl zadel en hoofdstel. Dus je moet zelf kijken, wat koper zegt. Vind jij hem dat waard?

Niet perfect is ook goed

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:11

Ach als hij 100 procent gezond en is inderdaad superlief dan is het nog niet heel gek. Dan ga je er vast veel plezier aan hebben.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:23

Suzanne F. schreef:
Ach als hij 100 procent gezond en is inderdaad superlief dan is het nog niet heel gek. Dan ga je er vast veel plezier aan hebben.



Eens. Een gezond lijf en goed karakter zijn het belangrijkste. Ik vind 275 euro heel redelijk.


Het blijft raar dat mensen 1500 euro betalen voor een chihuahua pup van 500 gram zonder zeuren en voor een shetlander van 150kg geen 275 euro willen betalen.
:D :+

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:25

Voor mijn mini shetlander met dezelfde eigenschappen (helemaal groen, wel lief, bomproof) van 7 jaar heb ik €250 betaald. Vind het geen gekke prijs die je noemt. :)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:37

Jonge klene shetlandhengsten zijn weinig waard. Eenmaal geruint worden ze meer waard, want vaak dienen ze als gezelschap. Een ruin is vaak stabieler in zijn gedrag en ook tegenover andere paarden.

De leeftijd vind ik niet oud voor een shetlander.
Mocht je onzeker zijn over de toekomst, dan is keuren een verstandige keuze en dan dus op de problemen die vaker voorkomen bij shetjes,geen aankoopkeuring voor rijpaarden. (Tanden na laten kijken, foto van de hoeven ivm hoefbevangen als jij hem op het land wil zetten, dat soort dingen)

Onali

Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:55

te_kla1 schreef:
Is 12 trouwens ook een beetje prima leeftijd om vrijheidsdressuur te doen? Of zijn er dan al dingen die afvallen vanwege zijn leeftijd?


Met dit soort vragen vraag ik mij af of je klaar bent voor een eigen paard/ pony. Hoe oud denk je dat 12 jaar is voor een paard?


Prijs vind ik verder niet heel extravagant, net als wat Janouk zegt, voor een hond van 500 gram word het 3 dubbele van dit gedrag neergelegd. Maar voor een paard willen we allemaal op de eerste rij zitten.

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:18

Zitten er papieren bij? Zijn de entingen en alles netjes op orde? Is hij netjes bijgehouden door de hoefsmid? Dat zijn puntjes om even naar te kijken, helaas vinden nog te veel mensen een hoefsmid te duur voor “maar” een Shetlander.

Ik vind het verder een nette prijs hoor, mits de pony niet een hele vreemde bouw of andere afwijkingen heeft. Ik heb zelf €350 voor mijn 3-jarige drachtige, papierloze, onbeleerde, half verwaarloosde shet met kromme benen betaald. Beestje had nooit een hoefsmid of dierenarts gezien. Helaas wist de eigenaar dat het dier voor mij een enorme emotionele waarde had. Maar ze is iedere cent waard, het is een fantastisch beestje. :))

@gentlegiant: Die mening deel ik niet. Shetlanders worden (gelukkig) duurder, ruinen en merries helemaal. Grote maat Shetlanders zijn al helemaal lastig te vinden. De tijd van €25 voor een Shetlander is inmiddels wel voorbij. Ik vind het een prima prijs voor deze pony, mits gezond.

Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:06

Dit soort prijzen voorkomt nog net dat iemand een shet aanschaft zonder erbij na te denken. Ik heb ook wel eens een shet gehad die uit de omgeving weg moest ivm eczeem. Op zich hoefde ik er niks voor te hebben maar dan komen er mensen op af die hem in de achtertuin willen zetten en geen idee hebben wat het onderhoud kost. Hij is uiteindelijk gratis naar bekenden van mij op Texel gegaan en daar is hij 13 jaar later nog. Ik vind het een normale prijs. Als je dit te veel vind moet je toch even stilstaan of je wel geld hem voor het onderhoud

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:30

Ik vind het een prima prijs.
Zeker als hij netjes geent en bekapt is. En zijn paspoortje voor elkaar heeft.

De juiste is nooit te duur :) . Het plezier wat je er aan ga hebben is ook zeker wat waard vind ik hoor.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:33

Ik verplaats dit topic naar Shetlanders en minipaarden.

wortel115

Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:36

Wat vind jij hem waard? Ik vind het meevallen sie prijs. Maar goed hier gaan brave shetlanders voor veel meer helemaal als ze gereden zijn. En met veel meer bedoel ik rustig 2500 dollar voor een braaf gereden shet.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 12:38

janouk schreef:
Suzanne F. schreef:
Ach als hij 100 procent gezond en is inderdaad superlief dan is het nog niet heel gek. Dan ga je er vast veel plezier aan hebben.



Eens. Een gezond lijf en goed karakter zijn het belangrijkste. Ik vind 275 euro heel redelijk.


Het blijft raar dat mensen 1500 euro betalen voor een chihuahua pup van 500 gram zonder zeuren en voor een shetlander van 150kg geen 275 euro willen betalen.
:D :+

Afgezien van dat ik nooit een chihuahua zou willen hebben, zou ik dat geld nooit voor zo'n soort hond.
Dus dat valt bij mij mee :)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 12:41

Onali schreef:
te_kla1 schreef:
Is 12 trouwens ook een beetje prima leeftijd om vrijheidsdressuur te doen? Of zijn er dan al dingen die afvallen vanwege zijn leeftijd?


Met dit soort vragen vraag ik mij af of je klaar bent voor een eigen paard/ pony. Hoe oud denk je dat 12 jaar is voor een paard?


Prijs vind ik verder niet heel extravagant, net als wat Janouk zegt, voor een hond van 500 gram word het 3 dubbele van dit gedrag neergelegd. Maar voor een paard willen we allemaal op de eerste rij zitten.

Ik weet dat je met een hogere leeftijd ook nog prima vrijheidsdressuur kunt doen, alleen vroeg ik me af, vanaf welke leeftijd je niet meer alles zo intensief kunt doen. Dus dat er vermoeiende dingen afvallen zoals stijgeren etc

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:44

Wat de gek ervoor geeft?

Voor onze shet merrie, stamboom papier, 5 jaar, 90cm, zo uit de wei geplukt, maar een karakter waar iedereen er 20 van wilt..
Hebben wij €500,- voor betaald.

Voor veel mensen is dat 'te'veel. Voor ons was en is ze dat waard. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers