€275 voor shet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:46

Steigeren is sowieso een oefening die ik nooit zou leren. Mijn 21 en 24 jarige doen nog vrolijk hun oefeningen. Mijn 24 jarige doe ik pas sinds een jaar soms wat vrijheidsdressuur mee.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:57

Vind de prijs prima, tuurlijk zijn ze er ook voor 50,- euro, maar dan heb je ze vaak hengst en ongechipt zonder paspoort en zonder entingen.

Als je die dan nog moet laten ruinen a ca 125,- euro en laten chippen en paspoort a 35 euro en basis inenten a 2x 20 euro kom je op het zelfde bedrag uit.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:04

Ik vind dit persoonlijk een heel nette prijs.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:06

in nederland is deze prijs misschien een beetje aan dure kant Maar in duitsland betaal je al gauw 1000 euro voor een simpele shetje, naar jou wensen.

275 vind ik niet een rare prijs. ik zou ook eerst met de prijs wat doen als je daar bent, niet op voorhand.


wanneer dit jou droompony is dan vind ik persoonlijk deze prijs helemaal prima. ik neem aan zonder toebehoor?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:18

Het is ook de vraag of jij hem dat waard vindt. Ik heb een soortgelijk bedrag betaald voor mijn toen tweejarige papierloze mini appaloosa die nog hengst was. Veel mensen vinden dat teveel, maar ik vond hem dat waard. :) Ik vind dit ook geen gekke prijs hoor.. Het is gewoon nog steeds een levend wezen dat je koopt.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:18

Gentlegiant schreef:
Te veel absoluut voor dat geld heb je een shet die bereden is die ook nog groter is en jonger


Waar kan ik een bereden shet van rond de meter vinden voor dat geld?? Doe mij dat adres ook maar :D

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:43

volgens mij is het een normale prijs! alle shetjes die wij hebben gehad waren rond de 300 tot 500 euro!
en eerlijk is eerlijk de shetjes van ruim een meter en beleerd en kind vriendelijk zijn niet voor onder de 100 te vinden!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:46

Aan mij heb je niks.... Ik betaalde 250 voor een behoorlijk vervelend shetlander hengstje van een jaar....

Als je heel leuk vindt, gewoon doen!

Jorex

Berichten: 9941
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:11

Ik heb voor twee maal een 5 maanden oud hengstveulen 80 euro betaalt. Alex zo'n 10 jaar geleden en Jorie twee jaar geleden. En die zitten in de mini maat, ik vind het een nette prijs, laag genoeg om niet voor een welshje ofzo te gaan en hoog genoeg om niet de onwetende van paardenzorg mensen te trekken.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:14

Ik heb 3x zoveel betaald voor een geruinde grote maat hengst. Wel al veel ervaring in het span, enkel en dubbel. En braaf op concoursen etc. Voor mij was t belangrijk dat hij in orde was, goede leeftijd had, en het juiste formaat. Heb hem ongezien gekocht, en geen seconde spijt van gehad.

Het is maar net wat je ervoor wilt betalen denk ik. Als jij het je kan permitteren, en je bent gevallen voor deze pony, waarom dan niet?
Ik heb de helft betaald voor een merrie die achteraf gewoon niet goed was en waarschijnlijk nooit goed geweest is. Heeft me aan kliniekkosten veel meer gekost en heb ik maar 2.5 jaar gehad. Maar ook daar, nooit een seconde spijt gehad omdat ik op slag verliefd was op haar.

Koper

Berichten: 30262
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:05

sneeuwpop schreef:
Jonge klene shetlandhengsten zijn weinig waard. Eenmaal geruint worden ze meer waard, want vaak dienen ze als gezelschap. Een ruin is vaak stabieler in zijn gedrag en ook tegenover andere paarden.

De leeftijd vind ik niet oud voor een shetlander.
Mocht je onzeker zijn over de toekomst, dan is keuren een verstandige keuze en dan dus op de problemen die vaker voorkomen bij shetjes,geen aankoopkeuring voor rijpaarden. (Tanden na laten kijken, foto van de hoeven ivm hoefbevangen als jij hem op het land wil zetten, dat soort dingen)

Goede post! Zou ik er nog aan toe mogen voegen: hoe zijn de knieën (dus de patella, niet de voorknie) en wat is het koliekverleden van de pony. Dit vind ik zelf van die typische shettenkwaaltjes.

Verder ga ik er bij deze prijs eigenlijk wel van uit dat hij enigszins normaal gebouwd is en papier heeft. Anders vind ik 'm ineens aan de dure kant.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:10

Nu is het wel een heel ander soort dier dus niet om te vergelijken. maar voor een beetje hond betaal je ook al gauw zo'n bedrag.
Als je het geld er voor over hebt en je hebt een goede klik, waarom niet ? het is toch een maatje voor hopelijk een hele lange tijd

Koper

Berichten: 30262
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:15

Ligt ook wel een beetje aan het type hond natuurlijk. Een sporthond of een gedesignde hond van één of ander hip ras is uiteraard duurder.

Zo ook met ponies. Als dit een we-pleuren-d'r-een-hengstje-bij-in-de-wei-en-dan-zien-we-wel product is dan vind ik 'm wat aan de dure kant. Voor dit bedrag verwacht ik ofwel papier+ exterieur en gezondheid in orde ofwel prestaties als werkdier. Bij voorbeeld in het span, of supergeschikt voor kindertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:35

Gentlegiant schreef:
Te veel absoluut voor dat geld heb je een shet die bereden is die ook nog groter is en jonger


Een grote bereden shet die jonger is dan 12 heb ik zeeeeer zelden voorbij zien komen voor 275 hoor.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:54

janouk schreef:
Suzanne F. schreef:
Ach als hij 100 procent gezond en is inderdaad superlief dan is het nog niet heel gek. Dan ga je er vast veel plezier aan hebben.



Eens. Een gezond lijf en goed karakter zijn het belangrijkste. Ik vind 275 euro heel redelijk.


Het blijft raar dat mensen 1500 euro betalen voor een chihuahua pup van 500 gram zonder zeuren en voor een shetlander van 150kg geen 275 euro willen betalen.
:D :+




Nou zeg idd. Zo had ik het nooit bekeken. Ik vind het een nette prijs.

Mijn mini heb ik vorig jaar 250 voor betaald hij is 100 kg 75 cm en 7 jaar en word waarschijnlijk wel 40 jaat

Mijn cavalier king charles spaniel heb ik destijds 750 euro voor betaald en is met heel veel problemen 10 jaar geworden....

Dus tsja..... vind het een nette prijs

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 23:06

Dankje voor alle antwoorden! Over het algemeen kan ik er op uit maken dat het een goede prijs is!

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:44

Off-topic. Voordat een goede fokker een pup of kitten gezond en wel met de nieuwe eigenaren mee kan geven maakt hij/zij een hoop kosten. Deze worden dan ook berekend in de verkoopprijs. Dus veel winst houden ze echt niet aan over, negen van de tien keer zelfs helemaal niks.
Dan heb ik het over de serieuze fokkers.

On-topic.
Zoals met bovenstaand voorbeeld gaat het toch deels ook bij Shetlander. De verkoopprijs word bepaald naar vraag en aanbod. Zo zijn grote maat Shetlanders zeer gewild, net als een speciaal kleurtje. Zwart bijvoorbeeld is de kleur die het meest voorkomt, die zijn doorgaans toch 'goedkoper'.
Dan komt het karakter er nog bij, de lijnen waar de Shet uitkomt, wat kan de Shet allemaal?
En hoeveel heeft de huidige eigenaar erin geïnvesteerd?
En soms heb je dan gewoon een mazzeltje, voor €275. ;)
Shetlanders kunnen doorgaans flink oud worden, dus 12 is zeker niet oud. Zo oud was mijn oudste trouwens ook toen ik hem kocht, bedenk ik me net :D

Koper

Berichten: 30262
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:53

Goh ja, en hoe komt het dat er veel zwarte zijn. Omdat die 20 jaar geleden in de mode waren. Grote zwarte shetten, bij bosjes zag je ze overal. Hele weilanden vol.

Nu wil "men" een wildkleurpalominopintaloosa, en zijn de mini's niet aan te slepen. Her een der iemand die een grote maat zoekt. Alles is aan mode onderhevig. En dat zie je terug in de prijs.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:58

Ik heb een halfjaar geleden 350 betaald voor een shet ruin van “6 jaar”. Hij heeft wel een speciaal kleurtje (red dun). Maar die heb ik gewoon uitgekozen omdat hij in de buurt stond :)
Hij bleek wel een pak ouder te zijn volgens de DA achteraf gezien. Hij zou hel 12 schatten. Maar dat vind ik helemaal geen probleem. Heb er een vreselijk lief shetje bij en wat is 12 jaar nu in een shetleven ;)

Die 6 jaar staat trouwens wel zo in zijn paspoort, dus dat zal ook wel een foutje zijn.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:31

Koper schreef:
Nu wil "men" een wildkleurpalominopintaloosa,

Shetten in die kleur zal je nooit tegen komen ;) . En die kleur zal hooguit bij het NMPRS geaccepteerd worden.
Zeker niet bij het NSPS want die willen geen appies. En niet bij het NAS want die willen geen bont. Erg bijzonder, maar weinig interessant als je een shet zoek.

Er is nog steeds markt voor goede zwarte hoor :j . Maar dan heb ik het wel over echt goede en niet een simpele papierloze pony.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:04

Maar da's dan weer alleen van toepassing als je een pony met papier wil. :D

Ik zocht een shet, en volgens de advertentie heb ik die ook gekocht. Maar t is toch echt een mini appaloosa. (Vos few spot) Weliswaar zonder papier.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:24

Dennis schreef:
Koper schreef:
Nu wil "men" een wildkleurpalominopintaloosa,

Shetten in die kleur zal je nooit tegen komen ;) . En die kleur zal hooguit bij het NMPRS geaccepteerd worden.
Zeker niet bij het NSPS want die willen geen appies. En niet bij het NAS want die willen geen bont. Erg bijzonder, maar weinig interessant als je een shet zoek.

Er is nog steeds markt voor goede zwarte hoor :j . Maar dan heb ik het wel over echt goede en niet een simpele papierloze pony.

Echt serieus? Is toch wel duidelijk dat Koper bedoelt dat mensen allemaal wat aparts willen qua kleur?
Ontopic... ik denk dat het best een reële prijs is voor de pony.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:37

Lous schreef:
Off-topic. Voordat een goede fokker een pup of kitten gezond en wel met de nieuwe eigenaren mee kan geven maakt hij/zij een hoop kosten. Deze worden dan ook berekend in de verkoopprijs. Dus veel winst houden ze echt niet aan over, negen van de tien keer zelfs helemaal niks.
Dan heb ik het over de serieuze fokkers.


En dus........ :D
Voor een shetlander gezond 4 jaar oud is, heeft hij de fokker ook al het nodige gekost. Vele malen meer dan de 275 euro waar hierover gesproken wordt. Als je al die kosten zou mee berekenen in de prijs van een shetlander...............dan is 275 euro echt een schijntje.

TS; als de shetlander past bij jouw wensen en jij kan hem een goed passend huis geven..........go for it. En geniet er lekker van. Niet te veel twijfelen, als het goed voelt.

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:56

Gentlegiant schreef:
Te veel absoluut voor dat geld heb je een shet die bereden is die ook nog groter is en jonger


Nou dan mag je mij wel ff vertellen waar ik die kan vinden........
Grote maats shetlanders bereden en/of betuigd die goed mak zijn zijn voor 750 euro
zo verkocht! En de grote maat shets zijn er ook haast niet....

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:02

Ik heb mijn shet met 9 maanden voor €25 gekocht... En kreeg er gratis luizen, lange hoeven en ondervoeding bij. Hij is uitgegroeid tot een super lief, werkwillig dier zonder medische problemen waar je alles mee kunt van bijna een meter hoog. Ik heb dus geluk gehad. :')
€275 voor een brave, werkwillige shet waar je ook wat mee wilt, vind ik opzich niet duur. Om enkel en alleen als weidemaatje neer te zetten, zou ik het wel prijzig vinden.