Hengstenkeuring NSPS 5-6 januari

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Hengstenkeuring NSPS 5-6 januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 14:07

Dit jaar wil ik voor het eerst naar de hengstenkeuring, maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Het programma heb ik gezien, de mini's zijn gedurende de twee dagen in verschillende categorieën te zien, maar zijn de hengsten wel de hele dag te bezichtigen? Ik wil mijn mini merrie dit jaar laten denken en zie het bezoek als oriëntatie om een goede keuze te maken en advies informatie te krijgen... Wie heeft er tips!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hengstenkeuring NSPS 5-6 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:12

De meeste hengsten staan wel bijna de hele dag op de manege, dus zijn wel te zien. Maar niet beide dagen. Zeker de grotere hengstenhouders hebben alle hengsten gewoon 's ochtends mee. Meeste hengsten staan in de gang naast de rijbak zelf, dan is het gewoon zoeken naar de hengst die jij wil zien. Of vragen hoe de hengst heet die jou aanspreekt als je langs loop.
Dan kan je ook meteen fokkers en hengstenhouders om hun mening vragen. Even kopietje van het papier van jou merrie en een paar goede foto's mee. Ze hebben natuurlijk niet steeds tijd, maar er zijn er vast wel die willen adviseren.

Paar jaar geleden was ik met een kennis heen, met zijn hengsten (de een voor primering, en die ik mee had voor dekhengsten in het tuig). Beide moesten pas eind van de middag, dus zijn er niet de hele dag geweest.

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:03

Dennis schreef:
De meeste hengsten staan wel bijna de hele dag op de manege, dus zijn wel te zien. Maar niet beide dagen. Zeker de grotere hengstenhouders hebben alle hengsten gewoon 's ochtends mee. Meeste hengsten staan in de gang naast de rijbak zelf, dan is het gewoon zoeken naar de hengst die jij wil zien. Of vragen hoe de hengst heet die jou aanspreekt als je langs loop.
Dan kan je ook meteen fokkers en hengstenhouders om hun mening vragen. Even kopietje van het papier van jou merrie en een paar goede foto's mee. Ze hebben natuurlijk niet steeds tijd, maar er zijn er vast wel die willen adviseren.

Paar jaar geleden was ik met een kennis heen, met zijn hengsten (de een voor primering, en die ik mee had voor dekhengsten in het tuig). Beide moesten pas eind van de middag, dus zijn er niet de hele dag geweest.


Dankjewel, er is geen catalogus online beschikbaar hoor ik? Wel jammer, ik heb wel advies gehad van de vorige eigenaar van de merrie, maar dus geen idee of de hengsten die hij adviseert er ook zijn...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hengstenkeuring NSPS 5-6 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:49

Die is daar te krijgen. Erg jammer dat dat niet online komt.

Ik weet niet welke hengsten verplicht moeten verschijnen (jongste veulen is bijna 5 inmiddels), dus geen idee wat er komt.

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Hengstenkeuring NSPS 5-6 januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:40

De vrijdag gaat dit jaar heel snel; als je 'zomaar' zou komen kijken zou ik echt de zaterdag aanraden. Maar mag ik weten welke hengst je aangeraden is? Dan kijk ik even in de catalogus ;-)

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 08:09

Arianne schreef:
De vrijdag gaat dit jaar heel snel; als je 'zomaar' zou komen kijken zou ik echt de zaterdag aanraden. Maar mag ik weten welke hengst je aangeraden is? Dan kijk ik even in de catalogus ;-)

Dankejwel voor je reactie!

Ik wil graag een bonte hengst in de mini maat, ik heb advies gevraagd bij de vorige eigenaar van de merrie, zal je een lijstje sturen via PB.