Oefenmarathon met shetlander Happy!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Oefenmarathon met shetlander Happy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-17 11:45

Daar zijn ze dan!

De mobiele en leuke/ goede (pc) versie van de marathon! De versie voor de pc is de versie met de muziek er onder welke de video natuurlijk helemaal afmaakt, maar voor de mobiel heb ik er ook eentje gemaakt.

De video begint bij de trailer waar we opstappen en richting de vetcheck rijden, hier wordt Happy voor traject A gekeurd, ze kijken/ meten onder andere de turgor, hartslag, ademhaling, temperatuur etc. Dit was met een dikke duim goed gekeurd en wij konden richting de start gaan. Daar konden wij wachten op ons startsein voor traject A: Een traject van zo'n 7,6 km welke in een bepaalde tijd afgelegd moest worden, dit betekend dus dat het tempo vrij hoog ligt. Tijdens het A traject haalden Happy en ik zelfs nog 2 voorgangers in XD Bij de finish gekomen werd onze kaart afgetekend, we waren perfect op tijd! Daarna het verplichte staptraject afleggen welke je weer naar de vetcheck stuurt. Weer van alles gemeten, en weer dikke complimenten gekregen dat Happy goed op conditie is en alle metingen dus weer goed waren. Daarna konden we vrij snel door naar de start voor het B traject, het traject waar de 7 hindernissen in verwerkt zitten. Na de start kwamen we bij Hindernis 1, de vaardigheid welke wij op een klein foutje van mij na ( was nummer 6 even kwijt), met een top tijd hebben gereden. Daarna naar hindernis 2, Bos van Jark, deze hebben we goed uit kunnen rijden. Daarna naar hindernis 3, Eilandenbos, welke ik helaas niet heb kunnen filmen maar wel goed uitgereden heb. Dan naar hindernis 4, De Kuil, waar ik even verkeerd reed maar de fout nog kon herstellen. Hindernis 5, De Brug, reden we ook foutloos uit met een redelijk goede tijd,. Daarna naar hindernis 6, Driehoekje, ook deze hebben we foutloos gereden, maar het tempo was er hier toch echt al aardig uit.. Tot slot naar hindernis 7 welke ook niet gefilmd is, maar wel een aantal foto's van zijn. Helaas : (zoals verwacht xd) hier een D gekregen omdat ik hem verkeerd reed.. Maar al met al mocht het de pret niet drukken, wij hebben een mooie, goede marathon gehad en hem uit kunnen rijden. Als ik officieel mee had mogen doen met deze combinatie, waren we zelfs nog eerste geworden in de categorie enkelspan pony! Jammer dat de shetties zo onder gedaan worden door de de KNHS... Van de dierenarts veel complimenten gehad dat mijn pony super goed in conditie was en ze dit nog niet eerder gezien had haha. Super trots op happy!

Video welke je op de mobiele telefoon kunt kijken:

https://www.youtube.com/watch?v=mpoK941RFTk

Video welke je op de pc (met muziek) kunt kijken:


https://www.youtube.com/watch?v=E023fqAHxZ8


Afbeelding


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Oefenmarathon met shetlander Happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:10

Je had met deze combinatie helemaal niet eens mogen starten aangezien de wedstrijd onder het reglement van de KNHS verreden werd ;) . Dus 1e worden bij de enkelspan pony's had er helemaal niet in gezeten.
Tuig niet compleet(neusriem, pinkriem), ik mis een bodyprotector, wagen mist 2 wielen en een rem. En je groom mist op de wagen. Daarbij hoort de menner altijd te blijven zitten en de groom er bij te gaan staan (ivm veiligheid), maar zie jou in je filmpje heel vaak naast je wagen staan.

Shetten worden niet onder gedaan bij de KNHS, ze mogen gewoon mee doen. Onder voorwaarde die voor alle aanspanningen tellen.
Er zijn gewoon duidelijke regels ivm veiligheid en paardenwelzijn.

Maar zeker wel heel leuk. Pony power!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 12:16

Dennis schreef:
Je had met deze combinatie helemaal niet eens mogen starten aangezien de wedstrijd onder het reglement van de KNHS verreden werd ;) . Dus 1e worden bij de enkelspan pony's had er helemaal niet in gezeten.
Tuig niet compleet(neusriem, pinkriem), ik mis een bodyprotector, wagen mist 2 wielen en een rem. En je groom mist op de wagen. Daarbij hoort de menner altijd te blijven zitten en de groom er bij te gaan staan (ivm veiligheid), maar zie jou in je filmpje heel vaak naast je wagen staan.

Shetten worden niet onder gedaan bij de KNHS, ze mogen gewoon mee doen. Onder voorwaarde die voor alle aanspanningen tellen.
Er zijn gewoon duidelijke regels ivm veiligheid en paardenwelzijn.

Maar zeker wel heel leuk. Pony power!!!!


Bedankt voor je reactie! Erg leuk om te lezen en zeker waardevolle informatie :)
Ik deed ook niet officieel mee maar omdat ik de organisators goed ken mocht ik als spek en bonen voor de lol mee doen zeg maar.. natuurlijk erg leuk en goed voor onze ervaring, we hebben allebei dus nog veel te leren :)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Oefenmarathon met shetlander Happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:41

Ook als je niet officieel mee doet moet je aan de regels voldoen als de wedstrijd als oefenwedstrijd uitgeschreven is.

Ook al mocht je nu mee rijden is het toch wel handig om zo goed mogelijk aan het reglement te voldoen, dus tuig compleet (lijkt mij toch wel het minste wat je kan doen, ook in je dagelijkse training), bodyprotector aan en veiligheids regels in acht nemen (zoals koetsier altijd op de wagen en groom bij het hoofd waar nodig).

Wat een mooie omgeving, hier hebben wij alleen maar asfalt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Re: Oefenmarathon met shetlander Happy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 12:43

Dankjewel, zal me er zeker nog meer in gaan verdiepen, nog veel te ontdekken hihi.
Ja ik heb veel geluk want kan hier alle kanten op :)

e06

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:24

mijn pony heet ook happy

Happy,Marinka

nicolevdveen
Berichten: 52
Geregistreerd: 28-02-15

Re: Oefenmarathon met shetlander Happy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 12:50

haha dat is toevallig, hoe ziet hij/zij er uit?

e06

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: nederland

Re: Oefenmarathon met shetlander Happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:04


Happy,Marinka


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers