Kosten stalling mini paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 07:50

Ha bokkers,

Ik zat me laatst is af te vragen of het reëel is wat ik voor mijn mini's betaal, omdat hier volgens mij nogal veel verschillen in zitten.

Sinds vorig jaar juli sta ik met mijn mini paard (75cm) op een kleinschalige stal.

Op stal hebben we:
-boxen voor de nacht
-1 grotere en een kleine paddock
-weide, 1 kleinere wei voor de mini's en een hoefbevangen paard en 2 grotere voor de andere 2 paarden. Een daarvan ligt verderop in het dorp.
-Hooi/stro
-stroom
-water, geen automatische drinkbakken.

Ik betaalde 125,- in de maand en help daarnaast 5 wisselende dagen in de week mee met de verzorging. Dat bestaat uit of 's morgens: voeren, mesten, water bijvullen, alles klaarzetten voor de avond, paarden naar het land in het dorp brengen.

Of 's avonds: paarden halen en binnen zetten, in de winter de paddocks uitmesten.

Sinds een paar weekjes heb ik er een mini bij en betaal nu 185,- in de maand met daarbij nog de hulpdagen. De mini's delen 1 stal. Is dit een beetje wat op andere stallen ook geld qua kosten?

:wave:

Anoniem

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:03

Het verbaast mij eigenlijk dat mensen altijd zo een verschil willen maken in grote het moment dat het aankomt op stalgeld. Mijn pony (1 meter) eet evenveel weg als mijn tinker (1.5). Ze hebben ook een stal nodig, bodembedekking etc. Oké, jou mini zal wat minder eten, maar de mensen moeten er ook tijd in steken :) Ik vind het een heel erg realistische prijs, zeker nu ze met 2 staan.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 08:10

Het gaat mij ook absoluut niet om het feit dat ik het teveel vind, ik was er gewoon nieuwsgierig naar :)

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:29

welke regio woon je? heeft hij net zo grote box als de rest op stal?

Bij ons betaalde je gewoon voor de box incl voer. Dan maakt het niet uit wat je erin zet. We hadden echter ook de mogelijkheid voor een shetlander stal.

Ik betaalde voor een shetlander 85 euro incl hooi. Vlas kwam erbij dus zat op circa 110/120 euro.
Weiland, paddock, bak aanwezig, zelf mesten en buiten zetten.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:32

Ik betaal 300 voor twee shetten in 1 box. Als ik twee boxen neem betaal ik 400. Wel volpension

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:33

Ik betaal 50 excl. En dat vind ik een mooi bedrag.


Mijn d pony en paard vreten veel meer (de shet wil ook wel zoveel hoor, maar dan is ie veeeels te zwaar) en hij heeft een mini stukje land nodig. En natuurlijk veel minder bedekking in de stal want hij legt echt schattige mini keutels. Krachtvoer krijgt hij niet eens. Heb een ton vitaminekorrels staan en als de rest krijgt, krijgt hij 3 korrels.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:46

Ik betaal ongeveer 200 euro (ligt aan verbruik hooi/stro) voor halfpension inclusief hooi, stro, elektrische waterbakken, s'nachts op stal, een wasplaats, een kast, twee binnenbakken, een buitenbak, een paar uur op het land per dag, trailer staat op het erf, twee koetsen staan gestald, zelf mesten en zelf voer klaar zetten. Ze worden gevoerd en binnen en buiten gezet. Gaat om een shet x welsh met een stal van 3,5 bij 3,5 ongeveer. Dit is tevens mijn menvereniging, menkegels met ballen en springmateriaal is aanwezig.

Ik denk dat je een nette prijs betaald voor wat je krijgt :)

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:39

Ik betaal nu €90 in de maand sta wel particulier zo goed als volpension
Er is een buitenbak met verlichting en stallen als het nodig is.
Hij staat vrijwel altijd 24/7 buiten in een paddock met hooi, en af en toe op de wei.
Het is echt een gouden plekje.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:45

Hier in de zomer 24/7 buiten 100 euro en in de winter stal met uitloop 180 euro. alles volpension, 2 buitenrijbakken 1 binnenrijbak, stapmolen, paddocks, weiland, drafbaan, voer etc.

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:09

Dat is heel realistisch! Ik sta op een privestal bij iemand aan huis. Hier heeft ze een box, met aansluitend een uitloopje/paddock. Overdag staat ze op een speciaal kaal stukje wei, ze zetten buiten/binnen en voeren. Zelf mesten, maar mag stro pakken wat ik wil. 1 goede buitenbak waar ik straks in mag mennen. Ook geen automatische drinkbak, daar kan ze niet bij. :D

Ik betaal 125 euro, incl hooi/stro alleen krachtvoer is voor eigen rekening.
Ben heel erg tevreden met mijn plekje.

Afbeelding

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:23

Hier kost 24/7 buiten 60 per maand en wil je een stal dan 80. Dit is incl hooi en stro op een doe het zelf stal. Stal komt er eentje van de winter alleen de nachten te staan.
24/7 is op een flink stukje met 2 schuilstallen welke gedeeltelijk bestraat is en in het seizoen weidegang. Gelukkig wel met stromend water. Verder hebben we 2 paddocks, goede buitenbak en kan ik mocht ik die hebben gratis trailer en menwagens neer zetten.
Ik zelf betaal 50 per shet voor 24/7 buiten en dan voor eentje 80 maar dat is omdat ik er 3 heb en mijn paard hier ook staat. (paard staat op een ander stuk 24/7 buiten)
Ter vergelijk, degene met pony of paard die een stal hebben betalen 7 maanden 180 en 5 maanden 140.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:42

Ik betaal voor mijn 2 minipaarden €233
*vol pension, maar excl. voer
*staan in 1 box en hebben een miniweitje
*Trailerstalling is €10 extra per maand
*overdekte poets- wasplaats met koud water
*Hebben 1 buitenbak maar de omheining hiervan is te hoog dus losgooien kan niet.

Somboby
Berichten: 103
Geregistreerd: 30-03-16

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:45

Het is een nette prijs en je krijgt er toch veel voor terug. Zeker als er verder op een verantwoorde wijze met je pony's word omgegaan en er naar je geluisterd word als er zich calamiteiten voordoen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:53

Ik denk dat je een nette prijs betaald, maar dat ligt ook een beetje aan je regio en welke faciliteiten je hebt.

Ik betaal zo'n €200 per maand voor mijn shetlander inclusief eigen voer/supplementen.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 30-06-17 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Setteli

Berichten: 3167
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:06

op mijn vorige stal betaalde ik 50 euro per shet, De een stond samen met een mini van iemand anders in de stal, de andere stond apart in een stal, anders werd ie opgejaagd.
Elke dag uitgemest. Zomers 24/7 in een paddock zonder gras, met hooi (niet altijd genoeg naar mijn zin, maar kon zelf ook bijvoeren). Winters overdag paddock en 's nachts op stal.
Incl hooi.. Binnen/Buiten zetten werd gedaan.
rijbak (2x) en wasplaats.

Goede uitrijmogelijkheden (bos). Mijn dochter mende met ze.

200 euro vind ik wel heel erg veel hoor. Poeh, voor 155 euro had ik op deze pensionstal mijn paard staan. Deze had ook alle faciliteiten van de shet, alleen in de nacht altijd op stal (ook zomers). Wel hele dagen op de wei.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:17

Ik betaal €200,- voor mijn 2 mini's in één 3,5 x 3,5 box.

Dat is inclusief uitmesten, voeren, binnen buiten zetten, inclusief vlas, hooi en basismuesli/sportbrok(rest + supplementen zelf kopen)

Verder één rijbak 20 x 40 tevens ook paddock met schuilstal 2,5 x 3 meter. 15 x 40 land en 40 x 40 land. Ik men zelf altijd in het land, dit vind ik stukke fijner. Ook heb ik nog binnenstalling voor mijn sulky, en mocht mijn eigen kast neerzetten + nog een dekenkast van hun.

Ik betaal dus 100 euro per shet

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:22

Ik betaal €55,-. Pony staat altijd buiten, zomers in paddock en swinters in het bos/kampje. Ze krijgt onbeperkt hooi en ze krijgt elke ochtend en avond aangepast dieetvoer. Ik hoef in principe niks te doen en kan zo weken wegblijven.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:01

Ik betaal hier nu €105 per maand. Staat ze wel 24/7 buiten. Hooi wat ze bijvoeren zit hierbij. Heb een kast en mag een menwagen neerzetten.
Mag gebruik maken van alles voorzieningen maar mag niet mennen in de bak. Hoef zelf eigenlijk niks te doen.

Vind dat je een nette prijs betaald :)

Zon101

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-07-17

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:30

Voor kleine pony's vind ik per pony tot 200 euro wel een beetje de max. Maar 300 of 350 betalen voor een shetlander op een Pensionstal. Nou nee mij niet gezien.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:35

ik sta op een manege waarbij mijn pony samen met 1 manege pony en een eigen paard in een grote stal staat (denk minimaal 10 bij 10 en aan de achterkant kan hij zelf naar het weiland wandelen.

dit is incl. (veel) stro, hooi en brokjes

ik betaal 100 euro per maand :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:22

ik betaal 112,50 per maand; incl trailerstalling. De staleigenaar doet in de ochtend alleen hooi voeren, verder moeten we zelf buiten zetten (die van mij wandelt gewoon met de grote paarden mee), zelf de weide paaltjes verzetten voor de strookbegrazing, hooi moeten we zelf inkopen, zelf mesten, waterbakken vullen, hooinetten vullen en hooi voeren. '
de paarden ( 2 fjorden, 2 tinkers en mijn shet) staan in de winter de hele dag op een grote paddock met vier boxen die altijd open staan, zomers gaan ze rond 9 uur in de wei en rond half 8 weer op de paddock. Verder hebben we een eigen gedeelte om te poetsen en een gedeelte om onze spullen kwijt te kunnen, een longeerbak en een rijbak. De rijbak is met de sulky te zwaar dus ik men meestal buiten of op de weide. geen mega luxe faciliteiten maar die heb ik ook niet nodig en mijn pony staat er super :)

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:33

Jeetje, veel geld.
Hier in de buurt betaal je voor een mini op stal 75 euro.

cinniz123

Berichten: 4393
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kosten stalling mini paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:53

Mijne staat bizar goedkoop (40€)maar heb dan ook alleen een wei met grote schuilstal en opslag waar kasten staan,verder alles zelf doen.en ik de winter krijgen ze wel gratis hooi maar dat vind ik veel te weinig dus voer zelf hooi bij.
Ik zou super graag op een leuke verzorgde stal willen staan voor wat meer centen maar helaas gaat de mijne enorm weven als hij op een kleiner plekje staat.
Maar denk dat 125€ ook wel mn max zou zijn aangezien ik hiervoor een eigen stal had en kwa hooi en vlas vallen de kosten echt enorm mee.