[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:00

Ik ben bezig geweest met Alex. 15 km gefietst met hem. Na de tijd heeft ie heerlijk een bananenschil gegeten.
Afbeelding

En oh ja, kennelijk kan ie vlugger dan onze auto met die kleine hoefjes _O-
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:03

Hahahaha daar klopt iets niet _O-

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:06

StalNollie schreef:
Kiekeboefje schreef:
Ohh dat is ook heel gaaf! :)


verdiep je dan eens in cranio secraal. ik ben er helemaal weg van en als kindjes ouder zijn wil ik ook beginnen.


Heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar bij de osteo opleiding die ik op het oog heb is cranio sacraal ook een onderdeel :j

Fenna: :)) laagvliegende alex

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:11

@Sunshinedaan, ijzeren roskam werkt inderdaad goed, ook de furminator (nepperd) doet het goed.

@Frummels, overweeg ook osteopathie maar is erg duur wel.

Zouden jullie als je een pony zoekt afknappen op een hengst of niet? Rio staat voor een goed thuis te koop, nu is de boel nog niet genoeg uitgezakt maar kan ieder moment komen (wordt 2).

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:15

Ik persoonlijk niet. Zou geen probleem vinden te laten castreren. :)

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:17

Ik zou hem niet laten staan omdat ie hengst, wel als zijn ballen er niet onder hangen. Alex heeft me genoeg schrik aan gejaagd met dat. Die gingen pas toen ie bijna 7 jaar was buiten zijn lijf hangen. Is ie nu nog steeds zo propperig qua lijf? Hij heeft wel een leuk koppie erop zitten. Maar zijn bouw is echt zo typisch jaarling nog op de tweede foto voornamelijk.
Maar ik knap in principe niet af op hengst, heb tweemaal een hengstveulen aangeschaft. Maar Jorie had ze op 6 maanden al duidelijk half buiten zijn lijf hangen. Alex is dus lang klophengst geweest.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:25

lori dan heb ik je al advies gegeven ik ben op Facebook d afne l aureijsen.

ik knap er zeker op af, hier wil ik ze niet. en het is nu eenmaal zo dat ruintjes beter verkoopbaar zijn. en met 2 en nog niet geheel ingedaald ( is dat niet vrij laat?)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:49

Neuh. Ik heb Pepper ook als hengst gekocht. Voorwaarde is van wel dat alle 2 de ballen hangen, want anders begin ik er niet aan :=

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:08

Ik voel ze wel zitten en hier zijn ze nu net pas aanwezig bij onze andere pony die 3 word in juni. Ene is daar sneller mee dan de andere met dat uitzakken van hun ballen. Vermoed dat nu het warmer wordt ze daar wel snel gaan zijn. :j Plan was anders sowieso geweest hem te laten castreren ergens dit voorjaar en kan wel dat mijn dierenarts het al zou kunnen ook nu.

Kijk sowieso wel een beetje wat er op afkomt maar wil hem gewoon de beste kansen gunnen.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:34

Susanne: Wat een gave foto’s van Willem! Ik vind het echt een hele knappe pony.

Kiekeboefje: Gefeliciteerd met je contract. Als je de mogelijkheid hebt om een HBO te gaan doen zou ik het altijd proberen, zeker als het een opleiding is in de richting waarin je nu al werkt. Ik lees nu dat je je jn gaat schrijven: goed bezig! Beide opleidingen klinken erg interessant, maar ik zou vooral gaan doen waar jou interesses liggen.

Fenna: Leuke foto’s van jou en Alex! Als ik jou was zou ik eens een slofteugel (maat Full) proberen voor het lange lijnen, dat is een stuk makkelijker om vast te houden. Je bent goed bezig geweest met het fietsen met Alex!

Frummels: Vervelend dat je huidige studie niet helemaal bevalt, maar een opleiding in de richting van paardenosteopathie klinkt wel heel erg interessant. Ik heb wel het idee dat osteopathie steeds meer opkomt, maar hoe dat met de banen zit durf ik niet te zeggen.

Lillian: Fijn dat je lekker buitengereden hebt met Floor en dat het rijden ook een stuk beter ging met Angus door zijn nieuwe zadel.

Ingrid: Fijn dat het goed ging met Alf voor de sulky. :)

StalNollie: Verwacht je veel veulens dit jaar?

Sunshinedaan: Fijn dat je menles met Fleurtje goed ging. Wat leuk dat Fleurtje een veulen krijgt, dan ga je nog een spannende tijd tegemoet. :D

Wat betreft borstels: ik heb kortgeleden een “speciale” borstel gekocht om haar te verwijderen en die werkt opzich best goed, een soort furminator. Hiervoor heb ik ook een ijzeren kam gebruikt die ik ooit voor €0,95 in de dierenwinkel gekocht heb, ik meen dat het oorspronkelijk een hondenborstel was.

Claudia: Wat een haar is er vanaf gekomen! Als ik weer wat beter ben kan ik hier ook flink gaan poetsen, ze zijn beide lekker aan het verharen. Hoe bevalt je hooizak? Ik heb er ook mee in m’n handen gestaan, maar ben bang dat mijn sloper hem binnen no-time kapot heeft.

Lori: Dat een pony (nog) hengst is, is voor mij geen reden om de pony te laten staan, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik hem toch laten castreren. Voor sommige mensen is het laten castreren toch een obstakel of ze zoeken gezelschap voor hun merrie en vinden het teveel gedoe om hem eerst te laten castreren.

Wat betreft de ballen: mijn pony was zo slim om zijn ballen in te trekken op het moment dat de dierenarts er was. Ik weet dat het gek klinkt, maar ze kunnen ze dus zelf op de een of andere manier weer “intrekken”.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:57

@Herfstwind, klopt heb helaas ervaring met zo een ballentrekkers. James de B pony die ook eventueel mag verhuizen naar een goed thuis heb ik gekocht als ruin een goede 2 jaar geleden. Na 2 weken thuis begon hij wat te ontspannen en viel mij het toch op dat er daar toch wel degelijke wat hing. Bleek dus helemaal geen ruin maar een hengst te zijn. |o Inmiddels wel al geruind sinds juli vorig jaar.

Aan de ene kant zeggen mensen via fb, fokwaarde maar aan de andere kant zijn er niet genoeg?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:15

Ik zou een hengst ook niet laten staan. Heb Cookie ook gekocht toen ie nog hengst was (en dat bleek ook een klophengst).
Je moet denk net een liefhebber ervoor hebben...
Als iemand er écht ‘verliefd’ op is, maakt het niet uit. Dan kan ie hem zelf nog laten castreren...

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:44

Ik vind Alex er goed uitzien.

Ik zou persoonlijk nooit een hengst kopen. Altijd een ruin. Je zit toch altijd met operatie risico. En weeer extra kosten.
WilLem ziet er erg goed uit op de foto's.

Zou er echt werk zijn met osteopathie? Voor mijn idee zijn er echt al heel veel. Lijkt mij wel een leuke opleiding.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:57

Lori schreef:
@Herfstwind, klopt heb helaas ervaring met zo een ballentrekkers. ?


leuke term 'ik heb een ballentrekker' :D :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:38

Ja de kosten zijn wel een dingetje zoals Patricia zegt. De castratie was hier nog duurder dan Pepper zelf haha. Maar de prijs voor Pepper was er dan ook naar dat hij nog hengst was. Voor de totaalprijs heb ik een leuke pony :j en ja dan ben ik misschien iets meer kwijt dan wanneer ik hem als ruin gekocht zou hebben, maar ach. :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:49

Alex ziet er goed uit zeg Fenna! :)

Ik zou een hengst kopen als ik er echt verlieft op zou zijn, of mijn hart het niet laten kan. Ik ben in het algemeen toch een merriemens dus kies altijd voor de merrie :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:13

Ik merk momenteel vooral op dat het fokkers zijn die vooral zo iets hebben van "hou hem hengst in de verkoop". Zelf neig ik naar hem aanbieden als hengst nu voorlopig maar stel ik merk eind maart of in april ergens dat het wat meer hangt al daar (vaak door warmte en hormonen) om hem gewoon samen met onze mini shet te castreren en daarna verder aanbieden als ruin.

Is er daarvoor al iemand geweest die hem wil dan wordt die gewoon als hengst verkocht natuurlijk, als het maar een goede plek is daar gaat het om. Fokwaarde kijk ik zo nauw niet naar, zijn al zoveel goedgekeurde hengsten.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:31

Ik zou een pony niet laten staan omdat het een hengst is, als hij verder naar wens is. Wat voor mij heel belangrijk is, zijn maat/bewegingen/karakter/geschiktheid van de pony.

Leuke rijfoto's Lillian! (Mijn telefoon wil steeds lilliputter maken van jouw naam -O- )

Kym, jammer dat je studie niet bevalt! Doe je dat naast je gewone baan? Lijkt me wel zwaar!

StalNollie fijn dat de bonte steeds beter gaat! En van de jeuk af is.

Knappe Misty!

Spannend Jenny! Interessante richting ook.

Haha Fenna, mooie max snelheid ja!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:54

Lori: Heeft hij een interessant papier dat fokkers aanraden hem hengst te houden? Het is niet onmogelijk om een pony als hengst te verkopen, maar het gaat misschien makkelijker als hij ruin is. Als ik jou was zou ik hem gewoon te koop zetten en kijken hoe het loopt, heb je na een tijd het idee dat het niet goed (genoeg) loopt of er veel mensen afhaken omdat hij hengst is, kan je er altijd nog voor kiezen om hem te castreren.

Hier begint de griep eindelijk een beetje minder te worden, morgen kan ik dus hopelijk weer wat gaan doen met de mannen. [naam] vindt het maar gek dat ik opeens zo'n rare stem heb en gekke geluiden (hoesten) maak. :')

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:53

Goh interessant papier zijn vader is preferent en de mama is een ster merrie maar heb nu niet zo iets dat hij zelf een enorme verrijking voor de fok. Denk het ook te doen zo nu als hengst en als die over een maand of later nog niet verkocht is omdat er geen reactie genoeg komt alsnog de ballen er af mits het al kan.

Hier de griep kunnen overslaan tot nu toe maar hopen dat het zo blijft..

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:47

Hier is de griep ook nog weggebleven, al zijn mijn ouders wel beide aan de beurt op dit moment.... dus ik blijf uit hun buurt :o

Toliene liep gister zo fijn, sinds ik enkele dagen MSM extra geef heeft ze minder opstart probleempjes en is direct wat soepeler en fijner in haar lichaam. Vandaag een lekker dagje vrij voor haar, morgen longeren, en zaterdag weer even lekker op wedstrijd :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:39

Susanne schreef:
Leuke rijfoto's Lillian! (Mijn telefoon wil steeds lilliputter maken van jouw naam -O- )

nou ja zeg -O-

ik zou persoonlijk ook een paard niet laten staan omdat hij hengst is. het is wel zo dat het hier heel moeilijk is om een hengst buiten te laten en een fatsoenlijke rijbaan en een fatsoenlijke prijs.
Dus ja dan zou de meest makkelijke optie zijn om hem te laten ruinen. en als dat dan meer kost als de pony zelf... als ik hem echt leuk zou vinden zou dat voor mij geen wereldprobleem zijn.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:46

Lori: Ik denk dat dat het verstandigste is om te doen en het dan gewoon even aan te kijken, je moet toch de juiste zien te treffen. :)

Linsey: Fijn dat je het idee hebt dat de MSM haar goed helpt en ze zo fijn loopt. Succes met je wedstrijd zaterdag.

Lillian: Ik denk dat jij ook een van de punten benoemt die een obstakel kunnen vormen voor mensen bij het aanschaffen van een hengst: de stalling. Er zijn toch nog best wat pensionstallen die (liever) geen hengsten willen of waar hengsten alleen komen te staan.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:53

Suus: Ja, ik werk 40 uur per week en daarnaast mn deeltijd studie. En juist omdat ik er eigenlijk verder niets mee denk te gaan doen, is het extra moeilijk om mezelf een schop onder mn kont te geven. :+

Linsey: Spannend zaterdag! Veel succes :)

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:04

Herfstwind schreef:
Claudia: Wat een haar is er vanaf gekomen! Als ik weer wat beter ben kan ik hier ook flink gaan poetsen, ze zijn beide lekker aan het verharen. Hoe bevalt je hooizak? Ik heb er ook mee in m’n handen gestaan, maar ben bang dat mijn sloper hem binnen no-time kapot heeft.


Tot nu toe bevallen ze echt super! Geen hooi meer door de hele stal en ze doet er een hele dag/nacht mee