[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:06

Patricia; fijn dat jullie nu met de juiste antibiotica het gekwakkel kunnen bestrijden!
Hopen dat het snel aanslaat.

Als die singel te groot is voor jullie pony's past hij Alf ook niet. Nou ja, even kijken maar wat handig is. Eerst maar eens horen wat ze zegt vrijdag.


Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:58

Anne, wat erg, gecondoleerd nog Y;(

Linsey gefeliciteerd met je puntje!

Miranda, heerlijk zo'n buitenritje :)

Nick zijn manen zijn super leuk zo! Knappe pony :D

Pepper heeft een lekkere poetsbeurt gehad! Hij wordt inderdaad mollig. Staat hij op gras?

Patricia mooie frontriem! En fijn dat de pony's nu gericht behandeld kunnen worden met een ab kuur.

En een mooie foto van Gigant en Sjors :)

Ingrid wat jammer dat Alf nog steeds niet helemaal in orde is. Heel vervelend voor jullie beide.

De anatomische singel ziet er mooi uit, maar jammer dat hij zo groot is. Er is weinig keus in mooie mensingels in kleine maatjes helaas. Ik rij sinds een tijdje met een Zilco singeltje, die is even wat flexibeler dan die van de eurotech. En ligt daardoor erg fijn met name bij de oksels.

Volgens mij ben ik zo weer bij :) Was een paar dagen naar het buitenland met mijn vriend (deels relaxen en genieten en deels werkgerelateerd).

Daarvoor nog gestart met Willem. Twee hele fijne proeven kunnen rijden, hij blijft steeds maar weer verbeteren en weer fijner worden. We zijn 2x eerste geworden met drie nette winstpunten en zijn nu Z startgerechtigd, waar ik ooit alleen maar van kon dromen :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:51

Suus: Nee hij staat in een stenen uitloop en op de vorige stal in een box.. Maar ik heb het vermoeden dat het komt omdat hij op de vorige stal de hele dag op stal stond. Dus nu hij lekker rond kan scharrelen zal het wel beter worden denk ik. Ik heb de porties van zijn voer ook gehalveerd :j
Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden! Gefeliciteerd met je mooie winstpunten en Z startgerechtigdheid! *\o/* Lijkt me zo gaaf als Pep en ik ook ooit zo ver mogen komen..

Patricia: Hopelijk lukt het snel met de antibiotica!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:54

Ik ga straks even een bijlees post maken!
Onze paddock is klaar!
Afbeelding
De bak ligt nog open en per vijf april gaan de aannemers beginnen aan de rest. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:57

Je bent er in ieder geval bewust mee bezig Kym, dus straks met wat meer beweging gaat het vast goedkomen :j En dankjewel <3

Mooie paddock Lillian!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:31

Lillian: Ziet er mooi uit zeg! Lekker veel ruimte :)

Suus: Ja het komt wel goed ook. We doen ons best :j

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:15

@Frummels, een beetje haar zo :')

@Susanne, _/-\o_ Men ondertussen al sinds voorjaar vorig jaar met een zilco singel aan mijn eurotech tuig ook. Véél soepeler dan die van eurotech zelf, kreeg anders telkens wondjes bij Finn.

@Lillian, super! Hier is het nog veel te nat om dingen te gaan aanpakken. Wil een deel afgraven, zand er in en paddockroosters er op zodat ze een grotere droge voeten plek hebben. :D

Hier heeft zusje nog eens op Finn gezeten gisteren, amai die was aan het uitproberen bij mij. Hem binnenkort maar terug beginnen inspannen, dan mag die daar lekker zijn energie ingooien.

Toch moeten zien voor die bakstukken zonder oogkleppen of een bruin hoofdstel in maat mini zonder sperriem en bij voorkeur zilveren gespen. Als iemand wat weet.

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:21

Patricia mooie frontriem zeg!! Leuk zo’n workshop ook! Ik vind dat de steentjes er vrij vlug uit liggen, wat doe je daaraan?
Hopen dat je dames nu met de juiste ab kuur eindelijk eens goed opknappen.

Ingrid, wat balen dat Alf nog steeds niet lekker loopt. Knap dat je de moed niet opgeeft hoor! :)

Susanne gefeliciteerd met de mooie resultaten! Z startgerechtigd.. wauwwww dat vind ik erg knap _/-\o_

Lillian dat is een ruime paddock zeg! :j

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:03

Ik heb gewoon veel lijm gebruikt voor de steentjes.
Nou de pony's willen hun antibiotica niet over het voer. Nu maar met een spuitje met water en dan in hun mond.
Willem gaat echt super zeg!

Ik heb bakstukken zonder oogkleppen van ideal .

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:47

Mooie paddock lilian!

Ik heb vanmiddag misty even gelongeerd. Ze heeft weer flink haar best gedaan :j
Rechtsom blijft wel een lastige
Afbeelding
Afbeelding

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:36

Kym wat een haar zeg! :D hij is chubby maar nog steeds knap <3

Patricia mooie frontriem zeg :j het staat haar heel chic

Linda Welke is jut en welke is jul? ik zie het verschil niet -O- :=

Ingrid wat balen zeg! zit hard voor je te duimen dat je straks weer alles met alf mag :(:)
Alf mag zich gelukkig prijzen met zo'n eigenaar :j

Claudia die dekens zijn wel wat groot := altijd lastig die shetlander dekentjes.
Hmm ja is wel heel duidelijk dat ze rechtsom lastig vind.. hard oefenen dan maar!

Suus gefeliciteerd!! **\O/** wanneer ga je je Z debuut maken?

Voor de gedesinteresseerden de paddock is nu 10,5x40 we hebben over de breedte 2 meter in moeten leveren. maar ze lopen elkaar niet in de weg, ben heel benieuwd naar het eind resultaat... vooral het eindresultaat van de bak, dan kan ik hopelijk ook gewoon thuis mennen en lessen gaan volgen.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:43

patricia je kan ook wat in appelmoes mengen en dan optrekken in een spuit ( kun je bij apotheek / dierenarts voor paar cent halen )

verder alles netjes bij gelezen etc, maar ben al wat dagen aan het waken kom er net vanaf en ga zo terug en vannacht een dutje in de auto doen. dus ben wat moe en druk tegelijk. geen goede combi.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:36

Ik heb net indd suikervrije appelmoes gehaald wil niet teveel suiker geven.
Knappe misty!
Is 10.5 x 40 niet te smal om in te mennen?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:21

Gaaf hoor Susanne Z startgerechtigd !! Wanneer ga je je debuut maken ?

Ik zag een mooie paddock langskomen ziet er goed uit !!!

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:01

Wij vandaag pony meter gehad Faya weer 109 hoog . Al 3e jaar op rij. Ze moet nog 2 jaar gemeten worden.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:26

Patricia_86 schreef:
Ik heb net indd suikervrije appelmoes gehaald wil niet teveel suiker geven.
Knappe misty!
Is 10.5 x 40 niet te smal om in te mennen?


Gelukkig komt er een 20x40 buitenbak naast te liggen *D

Iemand trouwens enig idee hoelang een frontriem maat shet is?

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 01:42

Lillian__ schreef:
Patricia_86 schreef:
Ik heb net indd suikervrije appelmoes gehaald wil niet teveel suiker geven.
Knappe misty!
Is 10.5 x 40 niet te smal om in te mennen?


Gelukkig komt er een 20x40 buitenbak naast te liggen *D

Iemand trouwens enig idee hoelang een frontriem maat shet is?

34cm :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:46

linda_gigant schreef:
Gaaf hoor Susanne Z startgerechtigd !! Wanneer ga je je debuut maken ?



Dankjewel!
Ik wil dit outdoorseizoen nog in het M blijven. Nog even wat meer 'kilometers maken' en wat puntjes op de i zetten (ik ben nogal perfectionistisch, haha). :)


Jij heel veel succes zaterdag! Klaar voor?

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:09

Yeah 22:39 na een zeer snelle bevalling is onze puk geboren een flink hengst veulen. Zal vanavond uitgebreider reageren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:19

Susanne; Echt zo leuk; Z startgerechtigd!

Lilian; ziet er mooi uit zeg!
En ook nog bak erbij, gaaf! Is dit aan huis bij jou?

Patricia; wat is Faya groot!

Ik heb een nieuw probleem met Alf en deze vind ik 193984 X erger dan alle lichamelijke blessures bij elkaar. En ik ben stiekem mega bang dat het niet over gaat en het zo blijft.
Sinds we maandag naar de ostheo zijn geweest en hij terug weer niet wilde laden (netjes opgelost, geen geweld aan te pas gekomen) wil Alf niets meer met mij te maken hebben.... |( |( |(
Het is een wereld van verschil; van de grootste knuffelpony naar een pony die zijn hoofd omdraait als ik mijn hand uitsteek, zich omdraait in de paddock als ik hem kom halen, niet meer wilt snuffelen aan me/wilt knuffelen met me.
Van de allergrootste vriendjes zijn naar niets meer met me willen. Hij heeft ook heel andere blik in zijn ogen.

Voor het laden komt Sandra van den Heuvel weer morgen en zij weet ook heel veel van paardengedrag. Ze gaat even met me 'meekijken' Gelukkig komt ze morgenochtend al.

Ik kan mijn emoties niet goed onder woorden brengen maar dit vind ik heel erg |(
Gewoon de angst dat dit zo blijft.

Iemand van jullie wel eens meegemaakt?

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:05

Ingrid, maak je niet te druk en geef het de tijd. Ik herken je probleem zeker. Mijn pony is altijd al van het kaliber 'blijf van mijn lijf geweest'. Ze laat duidelijk weten wanneer ze aandacht wil en wanneer niet. Dan keert ze haar hoofd van je af, loopt weg ect. Afgelopen winter is een rotperiode geweest voor ons allebei. Ze heeft thuis een keer of vijf de dierenarts op visite gehad en daarna is ze twee keer opgenomen geweest in de kliniek. Na iedere opname duurde het weken voordat ze niet direct wegliep als ze ons zag. Uiteindelijk heb ik nu pas het idee (dit speelde in oktober tot december) dat ze ons weer accepteert en niet als noodzakelijk kwaad ziet.
Ik heb heel erg geprobeerd om haar grenzen te waarderen. Maar je ontkomt er niet aan dat je soms toch dingen van ze nodig hebt. We verzorgen ze met 4 personen en we hebben allemaal onze uiterste best gedaan om haar met rust te laten maar haar ook op te zoeken voor een kriebel en te laten inzien dat mensen niet altijd iets vervelends van je willen. Overigens wilde ze niet alleen niks van ons mensen weten, ook haar beste maatje in de kudde kon 'ophoepelen'. Die had het daar op zijn beurt dan ook weer ongelofelijk lastig mee. Want eerst was hij mijn pony een halve maand kwijt, toen kwam ze weer thuis en was ze nog steeds heel ziek en uiteindelijk is ze beter en is het qua karakter een halve heks geworden ipv dat leuke speelmaatje dat het eerst was. Ook dat heeft lang geduurd voordat ze weer aardig naar hem deed.

Het gaat nu echt de goede kant op, maar half april moet ze én weer naar de kliniek, moet ze naar de tandarts en komt de masseuse langs. Ik weet nu al dat ze ons daarna weer niet leuk gaat vinden. Helaas moeten sommige dingen nu eenmaal gebeuren.

In de kliniek was dit gedrag ook opgevallen. Ze hebben toen besloten dat als er maar een co of assistent vrij was dat ze eventjes bij mijn pony op bezoek gingen voor een kriebel of aai. Zodat het niet zo was dat steeds als er iemand van hun langskwam dat ze dan een naar onderzoek moest ondergaan. Mijn pony is dol op vrijheidsdressuur en uiteindelijk hebben de co's ontdekt waar de trucjes zaten. Zo konden ze haar toch ook wat leuke aandacht geven.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:31

IngridM schreef:
Susanne; Echt zo leuk; Z startgerechtigd!

Lilian; ziet er mooi uit zeg!
En ook nog bak erbij, gaaf! Is dit aan huis bij jou?

Patricia; wat is Faya groot!

Ik heb een nieuw probleem met Alf en deze vind ik 193984 X erger dan alle lichamelijke blessures bij elkaar. En ik ben stiekem mega bang dat het niet over gaat en het zo blijft.
Sinds we maandag naar de ostheo zijn geweest en hij terug weer niet wilde laden (netjes opgelost, geen geweld aan te pas gekomen) wil Alf niets meer met mij te maken hebben.... |( |( |(
Het is een wereld van verschil; van de grootste knuffelpony naar een pony die zijn hoofd omdraait als ik mijn hand uitsteek, zich omdraait in de paddock als ik hem kom halen, niet meer wilt snuffelen aan me/wilt knuffelen met me.
Van de allergrootste vriendjes zijn naar niets meer met me willen. Hij heeft ook heel andere blik in zijn ogen.

Voor het laden komt Sandra van den Heuvel weer morgen en zij weet ook heel veel van paardengedrag. Ze gaat even met me 'meekijken' Gelukkig komt ze morgenochtend al.

Ik kan mijn emoties niet goed onder woorden brengen maar dit vind ik heel erg |(
Gewoon de angst dat dit zo blijft.

Iemand van jullie wel eens meegemaakt?


Ik heb dit met Pep ook 2 keer even gehad :( Verschrikkelijk vond ik het, kon wel janken! Het is uiteindelijk vanzelf over gegaan. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat Pep het blijkbaar niet prettig vindt als wij weg zijn en iemand anders de zorg overneemt. Hij is dan enorm beledigd, ik mag hem niet aaien en hij doet de oren in de nek, halster wil hij niet om en tijdens het borstelen gaat hij staan draaien en schrapen. Tot nu toe is het telkens weer overgegaan na een week of anderhalf. Hopelijk bij jullie ook :(:)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:12

StalNollie schreef:
Yeah 22:39 na een zeer snelle bevalling is onze puk geboren een flink hengst veulen. Zal vanavond uitgebreider reageren.

Gefeliciteerd! Foto spam graag :-)


Ingrid ik denk dat Alf zoveel medische dingen heeft gehad laaste tijd dat hij het even zat is.
Caya rend nu ook weg in de paddock ipv dat ze naar mij toe komt om te knuffelen. Die doet het door alle medicijnen. Komt vast weer goed . Alf misschien even gewoon geen zin Door alle ritjes naar de veearts / osteo ect

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:31

Ik vind het ook niet raar dat Alf er even klaar mee is. Jullie hebben enorm veel voor jullie kiezen gehad en vooral voor jou was het heel emotioneel Ingrid. Doe gewoon je ding en probeer vooral weer leuke dingen samen te doen.

Mijn merrie heb ik al 15 jaar en die heeft weinig behoefte aan liefde en contact. Zodra er qua dierenarts/hoefsmid etc iets moet gebeuren, dan is ze een paar dagen enorm prikkelbaar en dan is ze ook echt niet leuk om mee om te gaan. Maar dit trekt altijd weer bij tot een voor haar normaal niveau.
Dan heb ik het hier nog over simpele dingen, jullie hebben het de laatste maanden veel zwaarder samen gehad.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:43

Ja dat hij het zat is geloof ik ook graag! Van mij mag hij ook boos zijn en het zat zijn. Bedankt voor jullie opbeurende woorden, ik hoop zo dat hij weer omdraait naar mij toe......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maitestar23 en 26 bezoekers