Ras van de maand: de Shetland pony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:41

Shetlanders; leuk! :D

Ik heb ze nooit interessant gevonden; heb 2 grote paarden gehad en zat daarna in het wereldje van de KWPN'ers. Tot ik het groomen/verzorgen zat werd (kon niet meer rijden zelf door ongevallen met paarden) en ik iets voor mezelf wilde hebben om te verzorgen. Gekozen voor een shetlander, super leuk ook nog eens om voor het wagentje te zetten.

Ik heb Alf nu 4 jaar en ik kan me het leven zonder hem niet meer voorstellen. Hij is zoooo vreselijk lief <3, slim en grappig.
Helaas is hij afgelopen voorjaar met 6 jarige leeftijd met pensioen gemoeten ivm vele blessures in zijn pootjes maar het is zo'n schatje dat hij gewoon lekker bij me blijft en we samen genieten van wat nog wel kan: hij is beleerd voor de sulky waarmee we stapritjes maken met af en toe een klein drafje, we wandelen, doen vrijheidsdresuur, we knuffelen veel en genieten gewoon saampjes.

Ik vergelijk een shet altijd met een jack russell. Klein maar met een groot ego :-)
Lekker eigenwijs, eigen willetje. En zeer veelzijdig!

Maar maak nou niet de fout om te denken dat het altijd maar goedkoper is, zo'n ukkie.
Stalling misschien iets minder maar ze hebben gewoon hun goede verzorging nodig; vitaminebrokje, mogelijke supplementen, hoefsmid, tandarts, etc. Daarbij zijn medische kosten niet goedkoper als bij grote paarden. Waar ik persoonlijk niet goed tegen kan zijn mensen die shetten als grasmaaiers hebben (dat is OK) maar ze vervolgens ook onthouden van elke (medische)verzorging. Zo sneu!

Nog niet met pensioen:
Afbeelding


Is ie knap of is ie knap:
Afbeelding


lekker buiten stappen met de sulky:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IngridM op 07-11-18 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker