[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:09

Willem staat onder 200 gram + recuptex. Paar dagen terug geschoren.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:18

Leuk om te lezen wat jullie allemaal met ze doen inderdaad!

Ik kan niet zo’n strak schema aanhouden, omdat ik zelf onregelmatig werk, maar zo werkt het prima :)

Ik kijk even aan hoe ze ongeschoren kunnen werken...
Met een enkel geschoren streepje onder de hals en borst... zou je dan een deken nodig hebben? Of heeft 1 zo’n streepje weinig zin?

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:33

Onder hals en borst geen deken nodig.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:19

Leuk die schema’s allemaal!

Ik train Toliene 3 keer per week dressuurmatig, 1 keer per week een buitenrit van 10 a 15 km ( we zitten nog een beetje in de opbouwfase met die hoefschoentjes, wil dat ze er goed aan went, dus steeds een stapje meer), 1 keer per week longeren vaak met een longeerhulp of een bijzet, 1 keer per week wandelen, 1 keer per week helemaal vrij. Soms als ik geen zin heb om dressuurmatig te trainen, pakken we een extra buitenritje en gaan we gewoon lekker genieten <3

Toliene staat dag en nacht onder een 200 grams, maar heeft alweer een behoorlijk vachtje.. donderdag wordt ze weer geschoren *\o/*

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:06

Ik nu weer geschoren en 200 op nu. Had eerst de Smartex Rain op gedaan. Maar gisteren rond 22:00 toch te koud.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:07

Even bijlezen..

@Patricia; Jammer dat het meisje te groot wordt, vind het nog niet echt misstaan trouwens.
Is dat hetzelfde meisje op de sulky? Leuk dat ze dan toch kan blijven rijden met haar :j
@Lori; Ik weet niet precies hoe dicht ik erop zit. Best wel dichtbij want als ze galoppeert op het strand zit het zand in mijn gezicht :+ En wat verdrietig van je kat.. Sterkte daarmee |(
@Mandy; Ach wat sneu :(:)
@Ingrid; WoW dat is zeker een heftige reactie.. Mijn vorige fjord kreeg een hele spuit bij het scheren :=
@Frummels; Hee ik volg jou ook op insta; leuk! Pep lust graag skippyballen zie ik, ja ach het gaat er vast wel weer af :D
@Stalnollie; he bah wat naar :(:) Beterschap voor je pony. Nou inderdaad blij dat je in de file stond op de terugweg zonder pony erin.. Dat is echt 1 van mijn angsten om in een enorme file te belanden met de paarden achterin..
@Mirriej: wat goed dat je je ingehouden hebt :D Toch ook weer meer joh werk al die pony’s :') Lieve foto van jouw toppertjes. Ik zou zelf toch ook stiekem wel terug willen naar 2 pony’s maar ik kan er geen weg doen.
@lindagigant; Zo dan heeft hij de hele mikmak weer gehad dus :) Er is iets bijzonder met zijn gezondheid dat je daar zo veel aan doet?
@Kiekeboefje; Fijn dat je zo stilstaat bij haar ontwikkeling, komt vast goed met het beleren op deze manier.

Verder heb ik ieders schema gelezen, wat leuk om te zien, jullie zijn echt heel actief met ze :wow:

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:23

Ik heb 3 pony’s (Gaya en mijn fjorden Lars en Rissa van beide 3 jaar oud). Met Gaya doe ik nu 3x mennen (dressuur/vaardigheid of buitenritje) en soms iets van longeren of vrijspringen. Maar dat is pas sinds juli want toen is ze 5 geworden.
Daarvoor deed ik in totaal 2 maximaal 3 keer per week iets met haar en ook maar maximaal een halfuurtje. Vanaf 5 vind ik dat ik wel wat meer mag rijden en wat langer.

Mijn ene fjord rij ik 2x per week een minuut of 20 die heb ik net zadelmak gemaakt. Die andere ben ik toevallig vandaag mee begonnen. Daar ga ik een halfjaar grondwerk (longe, lange teugelen enzo) mee doen en dan van het voorjaar erop. Dus die doe ik beide 2x per week.

Met Gaya gaat het heel goed. Ze is weer helemaal beter en we hebben veel gedaan omdat ik een weekje vrij was. 2x naar het strand geweest waar mijn zwager ons met de drone heeft gefilmd; super leuk ! <3
Maandag hadden we vaardigheid rijden bij de vereniging en zaterdag ging ik naar het bos met een meisje en haar mini die ik ken van Insta. Was echt super leuk allemaal.

Op mijn verjaardag naar ‘t strand (doe ik elk jaar)
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:27

Voor degene die hem nog niet gezien hadden;


Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:36

Echt super gaaf die video Manon!

Nick heeft vandaag 8km gelopen in 1,5 uur, ging hem goed af!
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:00

Ik had je filmpje al gezien Manon maar hij is echt tof! En zo te zien heb je je vrije dagen goed besteed :D

Laura jullie zijn goed bezig!


Vandaag was het plan om Willem even rond te slingeren aan het halster maar het werd losgooien + vrijspringen :+

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:04

Dat filmpje is echt gaaf zeg!! Heel mooi!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:35

Heel gaaf filmpje Manon! Heel mooi gemaakt ook

Even nieuwsgierig, waar is dat Laura? Ziet er namelijk leuk uit!

Ook wel is lekker toch Susanne, ik had vandaag weinig zin na een kort nachtje vanwege het vieren van mn verjaardag gister en ADE de dag ervoor dus maar even een rondje gewandeld :P

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:51

X apple met file en pony in trailer mag je hulpdienst voor bellen!

Veulen 40.8
Misty weer wat verhoging maar oogt wel echt veel beter

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:52

Waauw dat is gaaf met die drone.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:07

In het Steenstrapark Linsey :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:17

@Lindsey, ook jarig vandaag? :') Ik ook.

@xapple, super leuk gefilmd zo!

Hier een dag met een lach en een traan. Vandaag een jaartje ouder geworden, Lucky is hier ook vandaag al 1 jaar bij ons maar daarnaast is net mijn lieve konijnenvriend in mijn armen overleden. Sukkelde al een eind met zijn luchtwegen, ging in de zomer beter in de ren buiten maar was nu te nat geworden voor hem. Had gemerkt dat het de laatste week erger was geworden, had toen ook al het idee gehad de DA te bellen om hem te laten inslapen zoals we hadden afgesproken maar mijn mama zag net dat die een stuip maakte, hem snel bij mij genomen en is in mijn armen overleden.

Is echt even genoeg geweest met overlijden, de 9ste Tukker mijn ene konijnenmaatje, 18 Mango mijn kat en nu vandaag Smokey pfft -O- .
Laatst bijgewerkt door Lori op 21-10-18 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:41

Gefeliciteerd Linsey :))
Wat een gave video Manon.

Die van mij staan nog steeds zonder deken :=.
M’n scheerapparaat is weer goed dus morgen scheren :). Dan gaat de 150 of 200grams op.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:01

Hier best handig zo'n fluf pony en geen deken gezeur. Heb ze pas allemaal laten wassen. Maar ja nu liggen ze thuis te liggen. Weer even een emo momentje.

Leuk te lezen: jullie schema's. Ik had dat nooit zo, keek waar ik zin in had. Hield wel rekening met niet te vaak achter elkaar longeren oid.

Apple wat een onwijs gaaf filmpje zeg!!

Laura: heerlijk zeg!

Lori; gefeliciteerd maar ook: heel veel sterkte zeg wat verdrietig! Is nu wel heel pittig met net je katje ook pfff. Dikke knuffel!

Ik heb vandaag eindelijk gedaan wat er al maanden niet van kwam: met de trailer en sulky met Alf naar onbekend terrein geweest en daar uurtje rond gestapt. Richard heft er lief naast gelopen. Wat heb ik toch een super pony zeg wauw zo braaf!! En wat werd ik verdrietig onderweg. Waarom is nou juist deze pony kapot gegaan. Hij heeft alles wat ik wilde. Doet alles voor me. Maar uiteindelijk wel van genoten hoor. Hij liep ook goed in draf (even gecheckt op stukje op het harde) dus ook heel klein stukje gedraafd en galopje gedaan. Mijn lieve kleine brave beertje <3 <
Trots op ons beiden!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:25

IngridM schreef:
Hier best handig zo'n fluf pony en geen deken gezeur. Heb ze pas allemaal laten wassen. Maar ja nu liggen ze thuis te liggen. Weer even een emo momentje.

Leuk te lezen: jullie schema's. Ik had dat nooit zo, keek waar ik zin in had. Hield wel rekening met niet te vaak achter elkaar longeren oid.

Apple wat een onwijs gaaf filmpje zeg!!

Laura: heerlijk zeg!

Lori; gefeliciteerd maar ook: heel veel sterkte zeg wat verdrietig! Is nu wel heel pittig met net je katje ook pfff. Dikke knuffel!

Ik heb vandaag eindelijk gedaan wat er al maanden niet van kwam: met de trailer en sulky met Alf naar onbekend terrein geweest en daar uurtje rond gestapt. Richard heft er lief naast gelopen. Wat heb ik toch een super pony zeg wauw zo braaf!! En wat werd ik verdrietig onderweg. Waarom is nou juist deze pony kapot gegaan. Hij heeft alles wat ik wilde. Doet alles voor me. Maar uiteindelijk wel van genoten hoor. Hij liep ook goed in draf (even gecheckt op stukje op het harde) dus ook heel klein stukje gedraafd en galopje gedaan. Mijn lieve kleine brave beertje <3 <
Trots op ons beiden!

Wel fijn dat je ritje hebt kunnen maken.doe je hem nu helemaal geen deken om? Duvel deed ik alrijd nog wel okk al was hij ook met actief pensioen

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:34

@Ingrid, blij je berichtje te lezen. Ik gun het je helemaal om eens fijn te genieten samen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:50

Oh Ingrid ;( ik huil met je mee.. knuffel voor jou en Alf. Dit gevoel ken ik wel..

Gefeliciteerd Lori en Lindsey!!!! Y)(^)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:58

Patricia_86 schreef:
IngridM schreef:
Hier best handig zo'n fluf pony en geen deken gezeur. Heb ze pas allemaal laten wassen. Maar ja nu liggen ze thuis te liggen. Weer even een emo momentje.

Leuk te lezen: jullie schema's. Ik had dat nooit zo, keek waar ik zin in had. Hield wel rekening met niet te vaak achter elkaar longeren oid.

Apple wat een onwijs gaaf filmpje zeg!!

Laura: heerlijk zeg!

Lori; gefeliciteerd maar ook: heel veel sterkte zeg wat verdrietig! Is nu wel heel pittig met net je katje ook pfff. Dikke knuffel!

Ik heb vandaag eindelijk gedaan wat er al maanden niet van kwam: met de trailer en sulky met Alf naar onbekend terrein geweest en daar uurtje rond gestapt. Richard heft er lief naast gelopen. Wat heb ik toch een super pony zeg wauw zo braaf!! En wat werd ik verdrietig onderweg. Waarom is nou juist deze pony kapot gegaan. Hij heeft alles wat ik wilde. Doet alles voor me. Maar uiteindelijk wel van genoten hoor. Hij liep ook goed in draf (even gecheckt op stukje op het harde) dus ook heel klein stukje gedraafd en galopje gedaan. Mijn lieve kleine brave beertje <3 <
Trots op ons beiden!

Wel fijn dat je ritje hebt kunnen maken.doe je hem nu helemaal geen deken om? Duvel deed ik alrijd nog wel okk al was hij ook met actief pensioen

Switch loopt ook gewoon zonder :).

Gelukkig nog wel kunnen genieten Ingrid, lastig hoor!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 00:05

Dat is echt super Ingrid! Brave Alfje. <3

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 06:54

Klinkt als een heerlijke rit met Alf, ondanks de moeilijke momentjes. Fijn dat hij zo braaf was <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 08:24

Bedankt lieve meiden <3

Patricia ik zou niet weten waarom Alf een deken zou moeten hebben. Zo'n mega dikke vacht, dat reguleert zichzelf wel hoor. Is uiteindelijk de beste deken (bij gezonde pony's natuurlijk).