[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:52

Hopelijk knapt Misty snel op.
Misschien had Max even last van nieuwe uitgebalanceerde gebit? Soms moeten ze even wennen eraan.
Haha je ingehouden terwijl het een knappe pony was haha

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:43

Dames even ego postje maar heb vanavond geheel onverwacht moeten mijn kat laten inslapen. Merkten vanavond dat het foute boel was, direct dierenarts gebeld en gegaan maar helaas hem moeten laten gaan. Hij kon niet plassen, de boel zat verstopt en kregen de blokkade niet weg. Helaas bleek hij een scheur te hebben en vulde hij op met vocht waar het niet moest.. harde besluit moeten maken hem in de verdoving te laten inslapen. Ben er echt niet goed van, hij sliep iedere nacht naast mij al van kitten af aan. Was pas 2 jaar doeme, zo oneerlijk gewoon |( ;( .

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:04

Lori schreef:
Dames even ego postje maar heb vanavond geheel onverwacht moeten mijn kat laten inslapen. Merkten vanavond dat het foute boel was, direct dierenarts gebeld en gegaan maar helaas hem moeten laten gaan. Hij kon niet plassen, de boel zat verstopt en kregen de blokkade niet weg. Helaas bleek hij een scheur te hebben en vulde hij op met vocht waar het niet moest.. harde besluit moeten maken hem in de verdoving te laten inslapen. Ben er echt niet goed van, hij sliep iedere nacht naast mij al van kitten af aan. Was pas 2 jaar doeme, zo oneerlijk gewoon |( ;( .
ah wat naar heel veel sterkte!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:25

Ik kom hier even heel asociaal binnenvallen met een vraag, maar na al een tijdje meegelezen te hebben weet ik dat er hier veel menners zitten. Ik ben er benieuwd of er mensen zijn met goede ervaringen met T&H Stables als het gaat om het beleren van een (groene) pony? En of er misschien nog andere aanraders zijn?

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:31

Lori, heel veel sterkte! :(:)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:45

Veel sterkte Lori :(:)

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:02

Heel veel sterkte lori

Beterschap met de pony stal nollie !

Jeejte pepper heeft t er van genomen in zn vakantie. Gelukkig is t er meestal weer vrij makkelijk af te trainen. Heb je al een plan ivm beleren?

Ervaring met t&h stables heb ik niet sorry. Hoor er wel vaker goede djngen over.

Weinig gigant neiuwe ... gister nieuwe ijzers morgen komt de osteo en 31 okt word hij voor t eerst behandeld door een acupuncturist. Verder is hij afgelopen week voor de 2 e keer deze “winter” geschoren en nog steeds een blij ei :+

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:25

Ik heb van T&H een tuig gekocht toen ik Nick ging beleren. Geen ervaring op laten beleren gebied, maar toch. Ik was 14 dus had niet zo veel geld, maar toen ik met m'n verhaal kwam dat ik Nick zo graag wilde beleren (en niet met een kartonnen tuig), mocht ik een mooi tuig van hun voor weinig overnemen. Echt heel aardige mensen!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:05

Ik ken de mensen van T&H persoonlijk. Zijn goede vakkundige mensen. 1 van mijn pony’s is daar beleerd en ik heb wel vaker pony’s terug zien komen van hun. Zijn altijd allemaal super braaf.

Lori sterkte! Wat naar zeg.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:30

Linda: hij heeft het er inderdaad goed van genomen :))
Wat beleren betreft ga ik voorlopig zoveel mogelijk zelf doen en dan zien we wel hoever we komen. Zodra ik het idee heb dat het mij zelf niet meer lukt of het niet goed gaat, laat ik iemand (een professional of iemand met meer ervaring) het overnemen. Tot nu toe laat hij alles braaf over zich heen komen en kan ik er nog goed mee uit de voeten :)

Gigant lekker een apk :D fijn dat het goed gaat en hij blij is!

TH heb ik geen ervaring mee. Wilde pepper daar wel laten beleren eerder dit jaar maar dat lukte ivm de afstand bij nader inzien niet. Heb er veel positieve verhalen over gelezen :j

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:51

Lori sterkte... wat naar zeg.

T&H ook geen ervaring mee.

Gigant een apk inderdaad :P kan ie er weer verder tegenaan!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:58

Lori wat erg Y;( Sterkte met het verlies van je kattenvriendje.

Haha Skippy was toch wel een Skippy _O- Is er vast weer gauw vanaf nu je weer met hem aan de slag kunt! Fijn dat hij tot nu toe zo braaf is. En super dat je hem de tijd geeft om alles rustig aan te doen!

Ik heb geen persoonlijke ervaring met T&H maar hoor er doorgaans goede dingen over.

Laura ahh dat is wel echt lief :)

Miranda heeft zichzelf netjes ingehouden met de knappe pony :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:24

Ook zelf geen ervaring met T&H hoor er wel goede verhalen over

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 08:27

Bedankt allemaal. Ik vind de website erg prettig over komen, maar persoonlijke ervaringen zijn altijd fijn. Ik hoop binnenkort misschien even te kunnen gaan kijken. Het is hier ook niet helemaal om de hoek, maar ik vind het belangrijk dat hij goed beleerd wordt zodat ik met een gerust hart met hem aan de slag kan.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:25

Over beleren gesproken.... Heel graag wil ik Jill in januari laten beleren door een prof. Ze is zo gevoelig en vaak angstig, het word steeds beter.... maar toch. Ik zie dat zelf niet zitten. Jullie wonen wel helemaal niet bij mij in de buurt, maar ik woon in het dichtst bepaarde gebied en kan niemand vinden. := Ze zullen er vast zijn!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:09

Dankjewel, echt slecht geslapen. Zijn vriendje die anders achter mijn hoofd ligt lag hele tijd op zijn plekje. Die snapt natuurlijk niet waar z'n maatje blijft. ;(

@Kiekeboefje, zeker door iemand laten doen met ervaring dan inderdaad. Wel kan het altijd zijn dat ze nog hier en daar te korten heeft en soms werkt dit angst in de hand.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:27

Lori heel veel sterkte :(

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:05

Heel veel sterkte Lori :(:) .

Hier ook geen ervaring met T&H want beleer mijn pony’s zelf, maar hoor wel positieve verhalen over ze.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:17

Lori sterkte bah en nog zo jong!

Blijnijn geen ervaring mee ken ze niet geen reviews te vinden via google of bokt?

Kiekeboefje ik herken het gedrag niet zo bij Jill waar uit zich de angst dan in? En geef je voldoende leiding?
Ik verwacht met beleren niet zoveel spannends bij haar, gaat het onder de man wel goed?

Pfff sta in de file net pony weg gebracht die ik vorig weekend verkocht heb.
Geluklig is trailer leeg dat scheelt.
Sta al ruim 3 kwartier stil en komt geen beweging in.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:33

Dafne, ze is hier sensibel en gevoelig, vooral haar achterhand is echt nog een dingetje. Ik snap haar ik die zin erg goed, het is erg snel gegaan in haar leven. Ze kende niks en is ineens zo opgepakt dat dit nu overloopt en te veel is voor haar. Ze heeft nu 3 weken rust en ik merk positieve verandering bij haar, ze is kalmer en kan meer hebben. 3 weken geleden kon ik haar nog met moeite uit het land halen, na 3 weken niks doen kan ik dat ineens wel. Klinkt in mijn oren als rust, dat is gewoon echt wat ze nodig heeft. Eerst lekker paard zijn en volgend jaar maar weer zien :)

Ik ben zeker een leidend persoon, maar Jill heeft iemand die leid maar ook niet te snel gaat. Van te veel impulsen en druk slaat zij dicht, onzekerheid.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:35

Vooral heel veel tijd nemen voor der, ik heb het ook wat gehad hier en dat heeft meer dan een jaar geduurd voor die op het gemak was echt. Deze zomer de test gehad of dit in een vreemde situatie ook in orde zat nu en gelukkig wel. Bij die heeft periodes van rust zonder verwachting ook altijd een positief effect.

@Stalnollie, veel en veel te jong gewoon. ;(

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:54

Lori sterkte met het verlies van je katje :(:)

TH stables hoor ik ook goede verhalen over! Ik heb Toliene zelf beleerd ruim 5 jaar geleden.

Pepper heeft zich inderdaad lekker uitgeleefd in zijn vakantie := het zal er vast weer snel afgaan, nu hij weer moet werken ~~}> :=

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:14

Ja gigant heeft idd fijn een apk gehad. Was ook wel nodig. Hij zat behoorlijk vast (wss een smak jn de wei gemaakt) maar nu is hij weer helemaal goed. 2 dagen rust en daarna fijn weer aan r werk Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:47

Kiekeboefje schreef:
Dafne, ze is hier sensibel en gevoelig, vooral haar achterhand is echt nog een dingetje. Ik snap haar ik die zin erg goed, het is erg snel gegaan in haar leven. Ze kende niks en is ineens zo opgepakt dat dit nu overloopt en te veel is voor haar. Ze heeft nu 3 weken rust en ik merk positieve verandering bij haar, ze is kalmer en kan meer hebben. 3 weken geleden kon ik haar nog met moeite uit het land halen, na 3 weken niks doen kan ik dat ineens wel. Klinkt in mijn oren als rust, dat is gewoon echt wat ze nodig heeft. Eerst lekker paard zijn en volgend jaar maar weer zien :)

Ik ben zeker een leidend persoon, maar Jill heeft iemand die leid maar ook niet te snel gaat. Van te veel impulsen en druk slaat zij dicht, onzekerheid.


Wat super dat je jezelf zo aanpast aan haar tempo en karakter! Echt goed van je! Met zo veel liefde zal ze zich vast gauw ontpoppen tot een super menpony :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:54

Jenny je zou misschien als ze er klaar voor eens dr eens kunnen longeren met een bodywrap achter dr billen langs, zodat ze daar aan kan wennen voor je met haar broek gaat beginnen :)*

Verder niet heel veel ervaring met het beleren, floor was al beleerd voor ik hem kreeg.