[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:52

Haha ik zou dat echt niet durven :') Maar ik heb ook lange eisen lijst, als ik er eentje bij wil.

Gelukkig klikte het tussen jullie!


mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:28

Susanne schreef:
Haha ik zou dat echt niet durven :') Maar ik heb ook lange eisen lijst, als ik er eentje bij wil.

Gelukkig klikte het tussen jullie!


Soms moet je een gok wagen :') Nee eerlijk gezegd had ik maar weinig wensen, alleen dat het jong moest zijn en hengst of ruin, daar voldeed hij ook aan. Maar mocht ik er een zoeken om echt fanatiek mee te rijden, dan was ik wel kieskeuriger geweest.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:11

Maar toch ik vind hem echt super leuk!! Heerlijk koppie. Geen verkeerde koop wat mij betreft

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:17

Afbeelding
Afbeelding
Megan ontgroeid Faya... volgende week zaterdag laatste wedstrijd onder zadel samen. Daarna alleen nog mennen.
Jim is wel echt leuke pony! Goede koop.

StalNollie

Berichten: 9102
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:26

Patricia ik vind het vanaf de foto nog wel kunnen hoor

Ik verkoop ook best wel wat ponys ongeziend alleen vanaf foto en omschrijving
Snap dat eigenlijk nooit zo meeste gaan als kinderpony en klopt mijn verhaal ook altijd maar is toch een flinke gok voor de mensen

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:11

Ah joh zelfs met een lijst eisen kan het anders lopen.
Ik zocht een goed doorgereden pony vanaf 95cm/1m, ongeveer 8jaar, 100% verkeersmak :=.

En daar was Chip :D

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:22

Bij de AMHA’s is ongezien kopen best gebruikelijk, omdat er toch vaak in het buitenland wordt gekocht. Maar mijn ding is dat niet.

Voor het AMHA ruintje wat ik te koop heb komen volgende week zaterdag mensen vanuit Duitsland kijken, moeten ruim 500 km enkele reis rijden... . Heb echt respect voor ze dat ze die moeite nemen en heb ook extra mijn best gedaan om ze vooraf een goed beeld te geven van de pony door veel foto’s en filmpjes en info.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 17-10-18 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:22

:o Afbeelding

Afbeelding


Ook met mennen geoefend.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:24

Wat een leuke combi Patricia!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:34

@Patricia, ziet er mooi uit!

Voor deze die met een tweewieler mennen, hoever staan jullie pony's voor de wagen? Vandaag de hca (tweezitter) gepast en dat lamoen moet een heel stuk ingekort worden maar twijfel wat over hoeveel.

Is voor Finn/Buddy (96cm +-) en de mini shetten (81cm+-). Iemand er weet van of er voorstukken zijn van andere dealers die ook passen op deze? Overweeg deels ook voor gewoon een 2de set te kopen.

Hier ontdekt dat Lucky liefst van al zijn bak heeft met enkel Zuppa en dan de vitaminekorrels apart. Voor droog eten is die minder kieskeurig.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:10

Lori schreef:
@Patricia, ziet er mooi uit!

Voor deze die met een tweewieler mennen, hoever staan jullie pony's voor de wagen? Vandaag de hca (tweezitter) gepast en dat lamoen moet een heel stuk ingekort worden maar twijfel wat over hoeveel.

Is voor Finn/Buddy (96cm +-) en de mini shetten (81cm+-). Iemand er weet van of er voorstukken zijn van andere dealers die ook passen op deze? Overweeg deels ook voor gewoon een 2de set te kopen.

Hier ontdekt dat Lucky liefst van al zijn bak heeft met enkel Zuppa en dan de vitaminekorrels apart. Voor droog eten is die minder kieskeurig.

Ligt er ook aan waar je je voetsteunen hebt zitten.ik kijk naar die afstand ipv afstand van sulky zelf

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:20

Jammer dat je ruitertje Faya aan het ontgroeien is! Zijn schattig samen. Zo op de foto lijkt ze niet zo heel groot maar wellicht in het echt dat het een ander plaatje is.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:24

@Patricia, hier is het echt met een bankje kan dus niet uitgaan van voetsteunen helaas. Weet de pirouette zat destijds op 1m20 of 1m25 zo iets en dat zat op zich niet heel slecht van afstand.

Denk dat ik hét heb gevonden voor Lucky, heeft vanavond op een klein beetje na zijn bakje helemaal uit gegeten en was een stuk meer dan anders dat ik had gedaan. :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:15

Lori schreef:
@Patricia, hier is het echt met een bankje kan dus niet uitgaan van voetsteunen helaas. Weet de pirouette zat destijds op 1m20 of 1m25 zo iets en dat zat op zich niet heel slecht van afstand.

Denk dat ik hét heb gevonden voor Lucky, heeft vanavond op een klein beetje na zijn bakje helemaal uit gegeten en was een stuk meer dan anders dat ik had gedaan. :D

Zou niet alleen van de afstand uitgaan maar meer van de balans. Wanneer hij goed in balans hangt. En zorgen dat er minimaal 35 cm tussen benen en sulky zit zodat je pony in alle gangen nooit met zijn benen tegen de wagen aankomt.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:25

Ja klopt daar moet ook op gelet worden inderdaad, genoeg ruimte maar ook niet te ver er van af. Ga even aan het meten straks. Wil terug met de wagen op pad en die sulky eens gaan uittesten op vlak van comfort tegenover de vierwieler maar eerst zorgen dat die goed zit dan.

Ook nog even kijken dan hoe die staalkabel eigenlijk werkt maar goed komt goed :D .

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:47

Leuke combinatie zeg Patricia.

Max is gisteren bij de tandarts geweest. Eerste keer dat ik het met verdoving liet doen.
Leek allemaal goed.. tot hij in het weiland stond (na het uitwerken van de verdoving).
Hij stond te schuimen en te kwijlen.
Op advies van de tandarts weer terug naar binnen en wat eten. Hij wilde niets eten maar stopte wel met kwijlen.
's Avonds ben ik nog langs geweest en stond hij weer buiten. Hij wilde wel snoep.
Vriendin was net gegaan en hij staat nog sloompjes op het land. Was ook niet aan het eten, maar snoep wilde hij wel weer.
Best sneu. :\

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:26

Dat is zeker sneu! Vraag even op welke stof het was waarmee hij verdoofd was dan kun je volgende keer iets anders vragen.

Zo ging Alf letterlijk plat van 1 streepje tranquigel. Ging heftig staan trillen en vervolgens plat liggen. Was eng!

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:35

Oh dat is helemaal heftig. :oo

Goede om na te vragen idd. Ik weet nu niet of ik het nog een keer met verdoving wil.
Weet ook niet of het van de verdoving komt. Hij kan ook last hebben van de behandeling zelf/moeten wennen aan z'n ''nieuwe'' gebit.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:43

Ah wat sneu Mandy :(:) Inderdaad een goede tip van Ingrid om het even na te vragen.
Mijn tandarts behandelt zonder verdoving, dus ik heb er verder geen ervaring mee.

Patricia: Wat een leuk ruitertje heb je voor Faya. Leuk dat ze nu ook wil gaan mennen, nu ze niet meer kan rijden. :)

Voor diegenen die twijfelden aan Pep zijn spek, hier wat foto's van de kleine dikzak gisteren met longeren. Hij draagt met trots opnieuw zijn bijnaam Skippy :))
Hij is nu weer aan het werk, dus het zal vast snel minder worden.

Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9102
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:00

Net weer Dierenarts geweest voor misty, luchtweginfectie

Vanmorgen hoorde ik een rochel en stond ze wat raar met hoofd naar voren temp 39.1
Middag temp 39.8 dud toch maar dierenarts erbij. Pijnstillers en koortsremmers en kuurtje erin.

Wat een pech pony

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:02

Hopelijk knapt ze snel op. :(:)

Skippy. :))
Ik noem Max vaak bitterbal. :o :+

StalNollie

Berichten: 9102
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:03

En jeetje pepper is wel erg rond haha

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:13

Mandyy schreef:
Hopelijk knapt ze snel op. :(:)

Skippy. :))
Ik noem Max vaak bitterbal. :o :+


Haha bitterbal zei iemand gisteren ook al. Ik noem hem ook wel liefkozend Babi (zwijntje). :o

StalNollie: arme Misty.. Hopelijk gaat het snel beter met haar. Arm ding :(:)

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:21

Hahahah Bitterbal. Skippypepper is wel aardig rond ja :')


Ohhhh ik ben vandaag bij de vorige eigenaar van Jimmy geweest, bijna thuis gekomen met een grullo merrie, 50%amha. Maar toch maar ingehouden O:) Als we nog plek hadden, dan had ik het wel geweten.

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:51

Wat is er gebeurt met Pepper dat ie zo rond is? Is dat van die paar weekjes vakantie? :oo

Misty inderdaad een pechpony. Wel een knapperdje vind ik.
Beterschap met het arme ding...

En Mirriej komt bijna met een nieuwe thuis whahaha :=

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers