Hooi prijs

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenShetland
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-09-18

Hooi prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 23:16

Hoi iedereen,

Nadat ik vijf jaar geleden wegens omstandigheden mijn twee shetlanders halsoverkop weg moest geven aan iemand die er op dat moment beter voor kon zorgen, ben ik nu misschien wel weer back in de paardenwereld. Ik kan namelijk een van mijn shets weer overnemen. Ik weet nog niet of ik dit echt ga doen en ben nu vooral opzoek naar een stalling die aan mijn wensen voldoet en dicht bij huis ligt. Nu heb ik een stalling op het oog waarbij ik zelf alles moet verzorgen.


Mijn vraag is daarom, wat betalen jullie maandelijks aan hooi en brok.

Dromer01

Berichten: 43
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Hooi prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:31

Op onze pensionstal betalen we 6 eu voor een baal hooi, maar kuil is bijvoorbeeld wel inbegrepen in de stalprijs. Brok hangt ervan af welke en hoe veel, op google staat genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:32

Een shet eet niet zo veel brok dus dan kun je zelf online makkelijk zien wat dat kost.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:35

Weinig. Shet eet een plak hooi per dag, en staat nog op het gras. Brok is handje vitalbix. Een shet op een gewone stalling is verhoudingsgewijs vrij duur omdat ze net zoveel 'ruimte' nemen als een grote pony. Ze eten alleen veel minder.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Hooi prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:49

Als je het op de wei staat zal je niks hoeven bijvoeren, hoog uit een handje brok.

Staan ze in de herfst winter op stal zal je in de maand 4 tot 6 baaltjes hooi gebruiken?
Handje brok elke dag? Dat is nog geen zak voer..

Stel dat je duur uit bent met inkopen, ga van het ergste uit 50 tot 70 euro aan voerage.