[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:36

Kiekeboefje schreef:
Trouwens, het kan best wel cool lijken als je je pony scheert en dan hoofd laat staan. Als je dat mooi/netjes doet dan vind ik dat best schattig. Weet niet of sommigen shetlander Luna volgen? Vorig jaar had die ook haar koppie ongeschoren, die oortjes <3 zo lief! Toliene ook toch? Als Donja er nog was had ik dat dit jaar ook gedaan..

Ga heel eerlijk zijn hier.. ik zit wat in een dip. Jill is zo leuk, maar ik vind het zo lastig om los te laten aan Donja. Die pony was goud, zei nooit nee.. Ik kan nog niet goed wennen aan het heethoofd van Jill. Pffff.... ik mis haar zo :(


Het is toch helemaal niet erg dat je dat zo voelt? Het is niet meer dan logisch dat je haar zo mist en Jill is totaal anders dan dat Donja was. Neem gewoon lekker de tijd daarmee en verwacht daarin ook niet te veel van je zelf :(:)

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:37

Snap ik helemaal. :(:) is helemaal niet erg. Lekker aan elkaar wennen, dan komt het vast goed.

Ik heb 1,5 uur vertraging.. :roll:

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:42

Kiekeboefje schreef:
Trouwens, het kan best wel cool lijken als je je pony scheert en dan hoofd laat staan. Als je dat mooi/netjes doet dan vind ik dat best schattig. Weet niet of sommigen shetlander Luna volgen? Vorig jaar had die ook haar koppie ongeschoren, die oortjes <3 zo lief! Toliene ook toch? Als Donja er nog was had ik dat dit jaar ook gedaan..

Ga heel eerlijk zijn hier.. ik zit wat in een dip. Jill is zo leuk, maar ik vind het zo lastig om los te laten aan Donja. Die pony was goud, zei nooit nee.. Ik kan nog niet goed wennen aan het heethoofd van Jill. Pffff.... ik mis haar zo :(


:(:) :(:)
Voel je vooral niet te verplicht steeds wat te doen met haar, neem ook de tijd om aan elkaar te wennen, het is nog maar zo kort geleden..
Ik heb genoeg dagen dat ik Holly alleen even kriebel in de paddock, Djune soms ook gewoonweg omdat ik die dagen teveel zit te vergelijken en ik weet dat echt iets met ze doen dan alleen frustratie gaat opleveren.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:14

Dat is heel begrijpelijk hoor Jenny. Neem lekker de tijd om naar elkaar toe te groeien en om Donja een plekje te geven. :(:)

Goed bezig Linsey en Susanne! Staat bestwel heel cool zo'n stalplaatje Suus {:}

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:21

Lekker patty! Succes met verhuizen

Jammer van je gedoe met de jury Susanne! Waar ging het over?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:27

Irritant vertraging Mandy! Waar ga je heen? Of heb ik daar over heen gelezen :o

Jenny :(:) Ik snap dat je onbewust de pony's vergelijkt met elkaar. Dat is logisch en helemaal niet erg. Maar Jill kan Don natuurlijk nooit vervangen. Ze heeft een ander karakter en daar moet je aan wennen. Heb je wel een echte klik met haar? Voel jezelf niet verplicht om iets te 'moeten' met Jill. Lekker laten staan als je een dagje geen zin hebt. Of even een aai en een snoepje en weer gaan. Anders bouw je alleen maar meer druk op voor jezelf.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:49

Dank jullie :o
Miranda, nee is ook niet zo erg maar vind het wel moeilijk...
Odette, ik snap wat je bedoeld. Het is best lastig dat ik nu niet meer kan doen wat ik eerder wel kon bij don. Bij Jill moet ik iedere stap/beweging van tevoren plannen anders raakt ze in paniek. Alleen een klopje of een aai is al een ‘issue’.
Susanne, tot nu toe nog niet echt een klik. Maar ik geef het de tijd. Dat kan nog komen. Maar ik ben deze ‘koop’ wel met een standpunt in gegaan. Als ik merk dat wij niet bij elkaar passen zoek ik een ander huisje voor haar. Ik wil niet ‘tegen mijn zin in’ met haar bezig. Ze is echt een topper, als ik nu kijk naar een maand geleden doet ze het zo goed! Maar toch..... ik weet het niet.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:35

Kiekeboefje wat jammer maar het heeft tijd nodig en jill heeft wel echt een leider nodig. ( ik herken zelf eerlijk gezegd niet zo wat jij omschrijft in iedere beweging zoals klopjes etc, maar ik ben makkelijker in schakelen naar andere ponys/karakters.)

Gewoon doen wat je wilt doen en ze zal je moeten volgen, niet te soft maar doen daar went ze aan. (Nogmaals ze heeft directe leiding nodig)

Vandaag prut weertje dus lekker cupcakes in de oven

Patty lekker naar buiten op de nieuwe stal. Hier staat alles altijd 24/7 buiten zou niet anders willen. ( soms nadeel zeker met dit weer, maar zo heeft alles voor en nadelen)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:40

mirriejj schreef:
Wat een top resultaten zeg! Jullie mogen trots op jezelf zijn dames.

Oh en we willen dan wel graag een foto zien van Kale Alex! Met wat tips erbij moet het Fenna de volgende keer vast wel lukken.
Ik heb de heiniger xperience en ben daar zeer content mee.

Patty, het is inderdaad niet fijn als ze zoveel binnen staan. Hier staan ze gelukkig nooit opgesloten op stal, dus ik kan me daar niet meteen een voorstelling bij maken. Maar het is wel heel fijn als je een plekje hebt gevonden waar ze lekker buiten kunnen blijven.
Hoe gaat het tegenwoordig eigenlijk nog met Switch?

Ja zeker! Ze gaan snachts wel gewoon naar binnen maar overdag lekker uit. Plus meer hooi en een fijnere bodem in de baan eigenlijk alleen maar plus punten.

Switch gaat goed. Hij is eigenlijk volledig met pensioen nu. Heel af en toe pak ik hem nog voor een ritje maar merk nu wel dat hij wel oud begint te worden. Maar dat komt misschien ook wel van het veel binnen staan. Hij wordt echt een beetje stijf. Als hij weer lekker naar buiten gaat wordt hij hopelijk weer een soepele opa.
Hij mag deze winter voor het eerst als harige poedel door het leven. Voor zolang als ik het aan kan :+.

Heel begrijpelijk Jenny! Geef het rustig de tijd en doe wat goed voelt!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:44

Hoe oud is Switch nu?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:05

Op z’n paspoort 16 maar volgens de tandarts (en denk ik zelf ook) ouder, al wel in de 20.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:37

Jenny, ik snap wel dat het nog veel tijd nodig heeft. Ik vind het knap dat je het probeert met Jill :(:)

Wat leuk dat kindje tijdens de bixie <3
En allemaal mooie resultaten op de hippiade!

Hier vandaag uiteindelijk 22 km gereden in ongeveer 3 uren. Het was toen ik het bos uitkwam dusdanig vies koud dat Alex rillend stond te plassen in de berm, arme schat :(:)
Lekker droog gewreven na de rit en de 0 gram er weer overheen. Ik was zelf zodanig koud dat ik eerst de douche in ben gedoken. Ik ben nu nog niet warm.
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:19

Kiekeboefje ik herken alles in je verhaal! Ik heb het ook heel erg lang gehad. Bij mij duurde het uiteindelijk 1,5 jaar. Mijn dip ging zo ver dat ik er niet eens meer naar toe wilde. Bente is en blijft alles voor mij. Maar inmiddels heb ik met deze twee ook echt iets bijzonders opgebouwd. Tegenwoordig doe ik alleen nog maar dingen omdat ik ze leuk vindt. Als ik geen zin heb doe ik niks. En nu gaat het top!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:48

Aaah Jenny! Dat is volkomen logisch. Zoals de meeste zeggen leg jezelf geen druk op he, Jill kan Donja nooit vervangen. Maar hopelijk uiteindelijk wel een beetje de leegte opvullen :(:)

Nogmaals gefeliciteerd Susanne, op naar de Z *\o/*

Toliene heeft inderdaad altijd een ongeschoren koppie. Maar alleen omdat het mega lief staat <3. Een geschoren hoofd daarin tegen echt vreselijk.

Afbeelding

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:20

Heb je geen mendekentje voor hem Fenna? Het is ook vies koud weer om zo te gaan rijden.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:19

Fenna is je pony nu helemaal kaal? Toch nog gelukt?

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:31

Ach zit je hem eerst te scheren met 24 graden en nu is het net 14 graden en loopt ie naakt in de regen :brr:

En Jenny, best begrijpelijk je gevoel hoor. Het hele ’nieuwe’ is ook van Jill af. En ze vervangt Donja niet. Dat zal ze ook nooit doen natuurlijk.
Gewoon lekker doen waar jij blij van wordt :)

Toliene is zeker schattig met zo’n wollig koppie <3

Ik heb Fleurtje haar manen eens onder handen genomen.
Beetje ingekort.

Afbeelding

Zo waren ze eerst

Afbeelding

Wat denken jullie: nog wat korter? Ik ben nog niet helemaal tevreden eigenlijk, maar weet niet zo goed wat er verbeterd kan worden :P

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:57

Ik zou ze zeker nog een stuk korter maken! Maar het staat in ieder geval al een stuk frisser :j

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:59

Nee hij was al kaal over de gehele rug, Jenny gaat hem waarschijnlijk afmaken, heel erg bedankt voor je aanbod!
Het was toen ik vertrok droog en 11 graden ongeveer, geen wind en regen dus ik dacht het kan zo wel. Ik heb wel een fleecedekentje voor hem voor tijdens het mennen, ik denk alleen dat die ook doorweekt was geworden. Verder gebruik voor echt regenachtig weer een 0 gram maat 102 en voor mezelf mijn regenpak.
Het zou korter denk ik ook nog wel leuk staan. Nu hopen dat ze net als Alex dichtere gordijntjes gaat kweken, het pakte bij hem echt goed uit. Eerst kort en dan weer laten groeien.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:39

Suus, ik ben in Turkije. :)

Verder even niet bijgelezen. Hotel is luxe, niet normaal!

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 23:13

Mandy geniet ervan! :j

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:26

Mandyy schreef:
Suus, ik ben in Turkije. :)

Verder even niet bijgelezen. Hotel is luxe, niet normaal!


Oeh wat heerlijk, veel plezier <3

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:48

Goedemorgen :wave:

Even 10 pagina's afwezig geweest. Dus even een bijleespost.

Wel een paar leuke redenen voor de afwezigheid, drukte omwille van de aankoop van een nieuw paard.
Al was dit redelijk onverwacht. Horse Event kwam er ook nog even tussendoor.

StalNollie: Wat is Aafke opgeknapt zeg. Is dat de zwarte pony uit het aparte topic?
Wat heftig zeg, je paard dood aantreffen in de weide. Veel sterkte.

Van scheren weet ik helaas niet veel af. Andor is vorig jaar voor de eerste keer in heel zijn leven geschoren door de stalhouder.
Bij de shetties kom je met een scheermachine niet eens in de buurt. Buddy wordt echt wild dan.

Susanne: Wat is Willem een knappe sportpony zeg. Vindt het echt een sportpaard in pony formaat.
Je weet de paarden shophobby wel mooi te omschrijven. Cadeaus voor je paard :D
Nog gefeliciteerd met je overwinningen op concours.

Linsey1998: Wat ziet Toliene er mooi uit geschoren. Wat een mooie frontriem heb je gekocht! Nog gefeliciteerd met je derde plaats op de hippiade.

mirriejj: Wat een leuke kasten en lekker opgeruimd. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je. Virtuele knuffel.

Patricia_86: Wat fijn dat je Caya weer kan opbouwen.

IngridM: Moeilijke beslissingen te maken over Alfje. Ik zou hem voorlopig wel gewoon een tijdje laten staan. Lekker op rust en dan kijken of je in het voorjaar weer iets met hem kunt doen. Maar dat ben ik. Mijn blessurepaard knapt altijd heel erg op van rust.

Alle blessureverhalen klinken mij helemaal bekend in de oren. Altijd zorgen hebben en voorzichtig doen. Ook bij mij een grote reden om er toch maar weer een groot paard bij te kopen.

Sunshinedaan: Wat een leuke kudde heb je.

Mandyy: Geniet van je vakantie. Lekker zeg!

Ik vind jullie echt een gezellig clubje en door jullie denk ik nu wel van waarom doe ik eigenlijk helemaal niets met mijn ponies buiten enkel poetsen.
Maar dan moet ik toch toegeven dat rijden mij meer ligt.

Vannacht hebben ze op de weide een heel stuk draad kapot getrokken/gelopen en stonden ze lekker op mijn net vorige week doorgezaaide weide te knabbelen -O- -:(-. Heb maar een ander stuk weide opengezet omdat ik de draad en kapotte geleiders niet direct gemaakt kreeg en ik moest vertrekken naar mijn werk. Hopelijk laten ze de draad tot vanavond met rust.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:40

Nieuw paard? Vertel! :D
Oei wat een ratjes kunnen het ook zijn hè, zonde van je nieuwe weide.

Voel je niet verplicht om iets met je pony's te doen joh, als het rijden jouw meer ligt dan mennen is dat toch helemaal niet erg. Ieder zijn hobby hoor. En volgens mij komen ze verder niets te kort bij je ;)

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:45

Ik heb een 4 jarig springpaard gekocht. Een I am Moerhoeve's Star x Marius Claudius x Calato Z.
Zijn naam is Osvaldo Di Fer, afgekort naar Ozzie :D. Het is een ruintje van 1,67m (zoiets) groot.