[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:48

Patty dat kun je wel adviseren maar ik kan dat gewoon niet betalen. Ja apparaten van hooguit 150 euro, maar die zitten zeg maar in hetzelfde segment als de sectolin qua kwaliteit. Messen zijn helaas niet bot, dus nu weet ik het al helemaal niet meer. Vrijdag maar gewoon poging twee doen dan.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:58

Fenna je staat niet meer in de ledenlijst van de menvereniging! Doe je niet meer mee deze winter? Ik start eerst met de lessen met een welsh pony, hoop later dit jaar met Jill mee te doen.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:59

Jeetje Fenna :oo ziet er niet best uit... zou ook echt huilen als Toliene er zo bij zou lopen. Ik kan door de reuma helaas moeilijk een grote scheermachine voor n uur vasthouden. Dus betaal iemand een paar tientjes per keer, misschien is dat een optie?

En wat betreft je ouders... ik ben bijna 20, woon thuis, en mijn ouders betalen de stalling. Maar dan denk je toch niet dat hun ook maar 1 ding bepalen := Zou niet willen dat me ouders zich er mee zouden bemoeien.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:04

Kiekeboefje schreef:
Fenna je staat niet meer in de ledenlijst van de menvereniging! Doe je niet meer mee deze winter? Ik start eerst met de lessen met een welsh pony, hoop later dit jaar met Jill mee te doen.

Ik heb laatst nog wel een mail gehad over de verjaardag van iemand dus dat vind ik heel erg vreemd. Ik scheer Alex nu ook juist vanwege de lessen die binnen zijn. Ik hoop in ieder geval tot december te kunnen lessen. Daarna heb ik een research project. Ik heb nog geen mail met betaling gehad. Ik heb nu wel een mail gestuurd.

@Linsey als ik vrijdag nog faal laat ik inderdaad even iemand anders komen die een groot apparaat heeft. :j
Laatst bijgewerkt door Jorex op 19-09-18 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:09

Fenna :') :')

Ik snap Fenna trouwens wel heel goed, toen mijn pony's bij mijn vader stonden, had ik over veel dingen ook niets te zeggen helaas. Ze hadden het daar niet goed genoeg naar hoe ik het wou. Al was ik met scheren dan wel weer duidelijk ondanks dat mijn vader dat niet fijn vond.

Ik heb hier ook de mosermax en ik scheer ook wel eens hele dikke en ook vervilte vachten ermee en nooit een probleem mee gehad. Je kan daar met de dikste vachten nog netjes mee scheren.


Sorry dat ik niet veel mee schrijf momenteel, ik lees wel alles bij maar helaas gaat het momenteel niet zo goed met me :\ .

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:10

mirriej, even een knuffel :(:)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:43

Miranda :(:) Hopelijk gaat het gauw weer beter met je!

Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:56

Duim dat het snel beter gaat! :(:)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:24

Mirriej; dikke knuffel. Vervelend voor je!!

Fennadev oh my God :(:)
Waar woon je? Volgens mij ver weg. Zou graag langskomen om het netjes te maken. De mesjes van de Moser kwamen gewoon goed aan bij me. Ik heb er paarden van 1.70 prachtig mee geschoren. Ik denk eerlijk gezegd echt dat je zelf iets verkeerd doet.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:26

Ingrid ja ik ook, maar hoe ik het ook probeer zonder opzetstuk weigert ie te scheren, trillen alleen de haren mee. Ik woon in Friesland vlakbij Drachten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:30

Oh jammer ik in Delft. Had hey graag gedaan voor je. Heb je 3mm messen?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:35

Afbeelding
Megan van 10 wilde Faya scheren. Inclusief hartje :-)

Knuffel voor Miranda

Als je dichterbij woonde kwam ik wel helpen scheren. .

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:37

IngridM schreef:
Oh jammer ik in Delft. Had hey graag gedaan voor je. Heb je 3mm messen?

1 mm, ik heb alleen de standaard moser max 45 gekocht.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:41

Zou je foto's kunnen maken van je scheermachine en hoe de messen erop zitten? Ik denk dat ik snap waarom het ding niet scheert.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:47

1mm is niet handig hoor. Dat is echt kaal kaal. Voor paarden kun je het beste 3mm gebruiken.
2 mm wordt wel voor keuringen gebruikt maar 1mm is echt bijna medisch kaal.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:40

Hier ook een moser max 45, de andis messen zijn beter. Zelf met de nieuwe messen een twenter met halve schaap vacht geschoren en wat borsten en buiken. Voor het goede dan de messen binnen brengen :) . Owja met de messen was het buiten enkele kleintjes streeploos. :) Wil je een foto nemen van het apparaat?

Ik zou toch snel gaan voor messen van 3mm of meer, hier die van 5 of 6 wat is het.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:42

Ik heb 1,10 en 16. Vorig jaar ook op 1 geschoren en het jaar daarvoor volgens mij ook (was een schapenapparaat). Ik heb het geld niet voor andere messen aan te schaffen nu.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:04

Hier altijd setolin gehad met kapjes kostte destijds 60€
Nu na meer dan 10 jaar heeft deze het begeven ( deed nog wel maar minder krachtig) en heb ik nu de clipster een soort gelijk apparaat met kapjes
3/6/9/12 mm ik scheer daar dus me ponys mee.
Deze kostte nu 50€ misschien een optie?


Afbeelding

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:08

Sectolin heb ik dezelfde problemen mee als de moser behalve dan dat die ook nog stikt in de vacht en dus helemaal niet lekker scheert daardoor. Se 210 pro heb ik dus naast de moser ook nog, die is nu mijn back-up, maar ik ga denk ik gewoon diegene vragen die het eerste jaar Alex geschoren heeft als de moser nog niet wil werken vrijdag.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:48

Fennadev schreef:
Patty dat kun je wel adviseren maar ik kan dat gewoon niet betalen. Ja apparaten van hooguit 150 euro, maar die zitten zeg maar in hetzelfde segment als de sectolin qua kwaliteit. Messen zijn helaas niet bot, dus nu weet ik het al helemaal niet meer. Vrijdag maar gewoon poging twee doen dan.

Je kan toch gewoon een apparaat huren.

Hoevaak olie je het apparaat?

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:54

Ik zou niet weten waar en veel te bang zijn om het te vernielen, dan laat ik liever mijn kennis met schapenapparaat nog eens langskomen. Ik hou de tijd niet echt bij, maar juist vlak na het oliën ging het mis en wilde hij niet meer scheren/ haren pakken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:00

Ik ben trouwens weer beetje blij want Alf loopt weer heel stuk fijner.

Ik vermoed toch dat het de hoefsmid is geweest, ook al had ze er niets vanaf gehaald. Zijn pootjes zijn natuurlijk best heel kwetsbaar. Gisteren gewoon stuk kunnen wandelen en de steentjes zijn ook stuk minder gevoelig.

Dat hij nu weer normaal loopt opent weer mogelijkheden tot wel ritjes maken!! *\o/*

Voor mij proces; leren dat ik niet gelijk in paniek moet schieten......... 8)7 8)7
Ik moet leren het maar te nemen hoe het is elke dag. Is het goed dan fijn, is het wat minder een dag of paar dagen dan maar gewoon minder doen en aanpassen. Maar ja, zo'n proces kost wat tijd vermoed ik.
Of ik wen er nooit aan, time will tell. Dan ga ik hem wel helemaal met pensioen zetten. Ik moet maar gewoon kijken hoe het gaat lopen allemaal en maar proberen er niet teveel over na te denken allemaal pffff. Zorgenkindje

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:08

IngridM schreef:
Ik ben trouwens weer beetje blij want Alf loopt weer heel stuk fijner.

Ik vermoed toch dat het de hoefsmid is geweest, ook al had ze er niets vanaf gehaald. Zijn pootjes zijn natuurlijk best heel kwetsbaar. Gisteren gewoon stuk kunnen wandelen en de steentjes zijn ook stuk minder gevoelig.

Dat hij nu weer normaal loopt opent weer mogelijkheden tot wel ritjes maken!! *\o/*

Voor mij proces; leren dat ik niet gelijk in paniek moet schieten......... 8)7 8)7
Ik moet leren het maar te nemen hoe het is elke dag. Is het goed dan fijn, is het wat minder een dag of paar dagen dan maar gewoon minder doen en aanpassen. Maar ja, zo'n proces kost wat tijd vermoed ik.
Of ik wen er nooit aan, time will tell.
Moet maar proberen er niet teveel over na te denken allemaal pffff. Zorgenkindje
ken het hoor! Als Caya even onregelmatige pas doet denk ik ook gelijk oh neeeee.
Kan je niet wandelen met schoentjes aan?

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:04

Patricia_86 schreef:
IngridM schreef:
Ik ben trouwens weer beetje blij want Alf loopt weer heel stuk fijner.

Ik vermoed toch dat het de hoefsmid is geweest, ook al had ze er niets vanaf gehaald. Zijn pootjes zijn natuurlijk best heel kwetsbaar. Gisteren gewoon stuk kunnen wandelen en de steentjes zijn ook stuk minder gevoelig.

Dat hij nu weer normaal loopt opent weer mogelijkheden tot wel ritjes maken!! *\o/*

Voor mij proces; leren dat ik niet gelijk in paniek moet schieten......... 8)7 8)7
Ik moet leren het maar te nemen hoe het is elke dag. Is het goed dan fijn, is het wat minder een dag of paar dagen dan maar gewoon minder doen en aanpassen. Maar ja, zo'n proces kost wat tijd vermoed ik.
Of ik wen er nooit aan, time will tell.
Moet maar proberen er niet teveel over na te denken allemaal pffff. Zorgenkindje
ken het hoor! Als Caya even onregelmatige pas doet denk ik ook gelijk oh neeeee.
Kan je niet wandelen met schoentjes aan?



En ook ik herken het met Lola. Dan moet ik ook echt mijn verhaal kwijt aan iemand, want anders raak ik over de zeik helaas.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:58

Ik heb het vandaag even gefilmd nadat ik erachter kwam dat morgenmiddag de toets heb en ik genoeg had van het leren. Maar dit doet mijn apparaat dus ipv scheren de vacht trillen.