[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sunshinedaan

Berichten: 636
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:28

Ik men ook altijd alleen.
Als ik altijd samen zou moeten mennen, kan ik misschien maar 1x in de 2 weken iemand zo gek krijgen om mee te gaan...

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram



Indi_Vito

Berichten: 2732
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:04

Ahh super dan ga ik ook gewoon alleen, hij schrikt wel maar doet nooit een stap verkeerd. Wilde vandaag al gaan maar denk ik vraag het eerst eens.

Vandaag eindelijk de wormen kur binnen voor vito en Indi ze hebben aarswormen :/
Ben zelf een beetje bijgekomen van de schrik van mn honden.
mijn overgebleven hondje is nog een beetje verdrietig.

Volgende week weer bloedprikken bij Indi kijken hoe nu de leverwaarde zijn. Moet zeggen ze is enorm opgeknapt ze is haast zo donker als de nacht en mooi rond.

Afbeelding
Afbeelding

Hoe is het bij jullie?

StalNollie

Berichten: 9054
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:50

Indi jij had zelf ook nog niet veel ervaring met mennen toch?
Dan zou ik zeker nog niet alleen gaan maar eerst heel wat kms samen maken

Indi_Vito

Berichten: 2732
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:15

StalNollie schreef:
Indi jij had zelf ook nog niet veel ervaring met mennen toch?
Dan zou ik zeker nog niet alleen gaan maar eerst heel wat kms samen maken


Ik heb heel veel ervaring in mennen :P
Alleen shetlanders en sulkys waren nieuw voor me :D maar dat heb ik nu wel onder de knie, ben er ook achter dat vito al beleerd is geweest want hij weet perfect ho, stap, draf, galop, halthouden e.d.

StalNollie

Berichten: 9054
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:29

Aah dan zou ik zeggen km maken en gaan met die banaan!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:19

Hallo iedereen!
Zo we zijn weer thuis. Alf was mooi beledigd gisteren haha. Had hij verleden jaar ook al.
Maar de peentjes vandaag deden goed werk :-)

Heb laatste week niet echt bijgelezen. Ga weer mijn best doen.

Morgen gaat Alf verhuizen naar zijn uitloopstalletje. Hopen dat het beter gaat dan laatste keer :-) :-)

Sunshinedaan

Berichten: 636
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:16

Welkom terug Ingrid.
Succes met de verhuizing morgen!
Ik hoop dat het is wat je zoekt :)

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:16

Hopelijk dit wel fijn plekje. Is het dichtbij huis?

Mandyy

Berichten: 30448
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:54

Spannend Ingrid. Veel succes alvast!

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:19

Ah ik hoop dat Alfie nu echt zijn plekkie gaat vinden, waar dat jullie beide tevreden zijn.

Over het op pad gaan met je pony. Ik heb Jimmy vanaf de 2e keer voor de sulky alleen gereden, maar hij was dan ook doodbraaf. Het ligt er heel erg aan hoe dat een jonge pony voor de wagen reageert, bij mijn grote pony ging ik nooit alleen bijvoorbeeld.
Indy ziet er wel al een stuk beter uit, heel fijn!

Sunshinedaan

Berichten: 636
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:11

En Ingrid, verhuizing goed gegaan?

Indi ziet er zéker stukjen beter uit!
Gaat het weer een beetje met je?

Vanmorgen Cooksen Fleur weer in tweesoan gereden. Poeh wat een... euhh... dynamisch geheel was het zeg!
Fleurtje wilde alleen maar vólgas en liep na 20 minuten debiel doen pas een tandje rustiger...
Terwijl ik ze dat nooit ‘geleerd’ heb... ik ben groot voorstander van alles eerst rustig en ontspannen. Racen kan altijd nog.
Gelukkig heb een groot menterrein naast me om te oefenen :)

Afbeelding

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:25

Misschien omdat amy thuis is? Wil ze vlug klaar zijn haha

Sunshinedaan

Berichten: 636
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:39

Patricia_86 schreef:
Misschien omdat amy thuis is? Wil ze vlug klaar zijn haha


Nee dat denk ik niet. We liepen langs en hoorde Amy roepen, maar ze reageerde niet eens naar d’r kind... -O- :')

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:45

Sunshinedaan haha ze hadden er zin in dus :-)

Verhuizing ging heel goed. Vanaf zijn eigen stekkie heeft hij contact met 2 pony's waar hij het ook mee moet gaan doen. Rustig aan laten wennen. Hij kan nu lekker buiten zijn als hij zelf wilt. Heerlijk! Het is niet mega groot maar hij kan lekker scharrelen. En als ze gewend zijn kan hij overdag in de winter (in zomer op landje) een X aantal uren bij de 2 andere pony's die een grote paddock erbij hebben. En als dat helemaal goed gaat kunnen ze hopelijk uiteindelijk 24/7 samen leven in mini kudde. Maar rustig aan :-)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:24

Wat fijn zeg Ingrid! Hopelijk een fijn en blijvend plekje voor jullie :)

Lekker gewerkt ondanks dat ze er enorm zin in hadden Sunshinedaan

Van de week nog even wat problemen gehad met Toliene. Had 11 uur lang niks gemest. Ik alweer helemaal in de stress stand ondanks dat ze wel vrolijk was en gewoon at. Meerdere keren wezen checken, uiteindelijk na 11 uur toch gewoon gemest.. rare pony |o nu is er helemaal niks meer aan de hand. Wat het nou geweest is, heeft niemand een idee van :?

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:37

Linsey1998 schreef:
Wat fijn zeg Ingrid! Hopelijk een fijn en blijvend plekje voor jullie :)

Lekker gewerkt ondanks dat ze er enorm zin in hadden Sunshinedaan

Van de week nog even wat problemen gehad met Toliene. Had 11 uur lang niks gemest. Ik alweer helemaal in de stress stand ondanks dat ze wel vrolijk was en gewoon at. Meerdere keren wezen checken, uiteindelijk na 11 uur toch gewoon gemest.. rare pony |o nu is er helemaal niks meer aan de hand. Wat het nou geweest is, heeft niemand een idee van :?
oh wat raar zeg!
Hoe gaat het trouwens met jezelf?

Caya loopt volgens mij heel goed.nog 3 weken stappen en dan mag ze draven. Al draafd zijn soms stiekem in de paddock ;-) en dat ziet er soepel uit.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:50

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan Ingrid! Ik wens jullie heel veel plezier en een flinke portie geluk op jullie nieuwe stal <3

Linsey: Wat balen, arme Toliene :(:) Heb er nog nooit van gehoord, maar ben wel blij dat het weer goed gaat nu..

Danielle: leuk tweespan zo!


Hier is de jacht op een mooi tuig van start gegaan :D Alleen het zoeken ernaar vind ik al leuk.
Zodra ik wat gevonden heb en Pep het past, zal ik een foto maken.

Lillian__

Berichten: 3273
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:16

Joooooehoeee! Daar ben ik weer! Momenteel ben ik vrij druk met twee paarden, werk, rijles en de nieuwe World of warcraft exapansion die uit is dus schoot het bijhouden van ons topicje er een beetje bij in.

Vond het hoogtijd om mn neus weer te laten zien.


Wauw indi ziet er echt al een stuk beter uit zeg! Hou houd ze zicht nu na haar koliek avontuur?

Hmm wat gek Linsey. Heeft ze misschien toch weer op een manier zand binnen kunnen krijgen? Kan me voorstellen dat je hier wel in een x een hartverzakking van kreeg.

Ingrid wat leuk dat je een geschikt stalletje heb kunnen vinden! Kan alfje lekker rond scharrelen. Zijn jullie al alleen wezen rijden?

Kym Oeeh ben benieuwd!

Patries wat fijn dat Caya nogsteeds goed loopt! Hopen dat ze zich goed houd :)

Met Floor gaat het eigenlijk heel goed, het mennen staat op een wat lager pitje omdat het mij ontbreekt aan motivatie :') ik moet gewoon weer eens een lesje van Eva krijgen, dan heb ik weer wat om naar toe te werken, we doen nu vooral veel aan de hand werken en dat pikt ie echt heel goed op.
verder heb ik van afgelopen donderdag tot a.s donderdag Angus voor mezelf, met hem les ik nu 1 x in de twee weken en dat gaat echt heel erg goed! We hebben zelfs al een ander kopijzer in het zadel moeten stoppen omdat hij al heel erg aan het groeien is, verder geen bijzondere dingen eigenlijk. Ohja ik heb nu dus rijlessen en ik vind het dood eng :') ik ga liever op een ongeleid projectiel zitten dan in een auto. Maar het zal wel gewenning zijn :=

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:32

Wat zijn jullie stil ineens? :')

Met Jimmy ben ik wel meteen alleen gaan mennen, mijn vader heeft 1 keer ernaast meegelopen, maar hij was zo enorm braaf dat we meteen alleen gingen.
Voor mij hangt dat er wel helemaal vanaf hoe dat een pony reageert. Met Spinner ging ik bijvoorbeeld nooit alleen.

Ingrid, wat fijn dat je je zo hebt lijken te vinden op de nieuwe stalling! De foto's zagen er goed uit.

Linsey, ik hoop dat ze geen last meer heeft gehad?

Ik herken het wel Lillian, hier ook even het rijden op een heel laag pitje. Ik hoor de pony's nog niet klagen in ieder geval.

Wij zijn wel Lola wat meer aan het oppakken, het doet haar duidelijk goed om meer te bewegen en ze heeft nu dan ook 2 keer heel kort een stukje voor de sulky gelopen.

Wie heeft zijn pony al geschoren trouwens? Ik twijfel heel erg om ze deze winter maar gewoon ongeschoren te laten, hoe verschrikkelijk ik die dichte vachten ook vind. Maar als ik toch niet rijd, dan heeft dat voor mij weinig meerwaarde.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:34

Ik heb mijne nog niet geschoren. Caya haar haren zijn wel aangegroeid. Van de veearts.

Jorex

Berichten: 9891
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:41

Mijne zijn nog niet geschoren. Jorie mag de winter ongeschoren doorbrengen tenzij medische noodzaak door luizen ofzo. Alex gaat september waarschijnlijk voor het eerst. Jorie gaat trouwens lekker qua gewicht. Mag wel meer bewegen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zit nu even met mijn de schoonfamilie op Ameland. Dinsdag paardrijden voor het eerst in bijna 3 jaar, spannend :D

Alex en Jorie <3

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:45

Ik heb echt nog geen zin om te scheren Haha. Denk dat ik in september ga beginnen. Ik neem me altijd voor om op tijd te beginnen en het goed bij te houden. Misschien ga ik het dit jaar wel een keer redden.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:47

Ymor schreef:
Ik heb echt nog geen zin om te scheren Haha. Denk dat ik in september ga beginnen. Ik neem me altijd voor om op tijd te beginnen en het goed bij te houden. Misschien ga ik het dit jaar wel een keer redden.


Vorig jaar was Jimmy al geschoren midden augustus :')
Maar ik kamp met hetzelfde probleem, daarom dat ik twijfel.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:49

Ik ga wel scheren maar nu nog niet. Kan anders niet doorrijden met pluizige zwetende ponys

Sunshinedaan

Berichten: 636
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:13

Ik weet nog niet of ik ga scheren.
Ik heb ze nog maar een jaar natuurlijk en vorig jaar erg recreatief gereden. Ze zweette ook bijna niet eigenlijk.


Ik vind het zo’n gedoe met dekens enzo, maar wil wel wat serieuzer trainen dit jaar.
Dus ik wacht het nog even af.. :) ben nog in twijfel :+

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker