[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:00

jumpyhorse schreef:
Jaaaa nieuwe jim foto’s <3

Wat ik me eigenlijk afvraag mirriejj; doe je ook wedstrijden met jimmy?


Nee, al is het de bedoeling om wel eens te gaan starten met hem.

Maar ik ben chronisch ziek en daardoor wisselt mijn rijden enorm veel, ik rijd soms maanden niet en dan weer een paar maanden wel. Jimmy is daar gelukkig echt heel erg gemakkelijk mee.
Ik weet niet of meer mensen het ook herkennen dat het zo wisselt dat je het rijden wel of niet leuk vind?

Edit: Oh ook wel leuk nieuws, vandaag zijn ze begonnen aan het stuk grond voor ons huis! Dat was al de bedoeling dat de gemeente dat zou omheinen, inzaaien etc en dat wij het mogen gebruiken zolang er geen bestemmingsplan is. Maanden gebeurde er niets, maar vandaag zijn ze dan toch begonnen *\o/* Eer ze erop kunnen is het voorjaar, maar alla :')
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 02-07-18 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt


mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:08

Mandyy schreef:
Ik weet op het moment niet wat ik ervan moet vinden, mis Mac best wel.. :(
Heb vooral gewandeld sinds ik terug ben van vakantie.
Wilde vanavond misschien gaan mennen.


Dat is ook logisch en ook helemaal niet erg :(:) mag je komend weekend gaan kijken?

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:00

Ja dat is wel echt een tegenslag :\ Vrijdag ook maar lekker veel foto's maken!


Net met wandelen meteen maar weer eens foto's gemaakt van Jimmelpimmel <3 Hij had alleen geen zin om model te staan :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:11

Omg die manen <3 heb je een foto van de complete pony?

Wat doet Vito het goed zeg! het uitzicht van boven lijkt net het uitzicht van Fenna en Alex haha.

Die slowfeeder ziet er handig uit zeg. Wel heel fijn om te horen dat je daar toch nog wat plezier uit kunt halen. Dat is ook wel nodig.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:47

Ahh wat een enorm leuk veulentje! En wat een leuke naam <3

Ik had laatst ook een mestboy gekocht, wat een onding zeg -O- Nu gebruik ik een vlasvork voor de paddock en stal.

Zonet Lola eens een singeltje omgedaan en bitje in. Kunnen we ook af en toe eens lange lijnen, nu we het wandelen weer langzaam op willen bouwen. Knap witje deed het zo enorm braaf allemaal.


Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:34

Susanne schreef:
Brave Lola! Staat haar goed. Hoe is het nu met haar voeten (hb toch of was het een zweer)?

Knappe Mees, leuk dier.

Ik heb een mestboy in mijn trailer. Een hele oude al, en mijn vader heeft het harkje aangepast. Werkt super.



Vandaag tijdens het mennen kwam ik de rendac tegen en de stopte voor onze neus om een dood paard in te laden (ik had 't zeil niet gezien). We moesten stilstaan en wachten. Ik had echt géén idee hoe Willem zou reageren op dit alles. Maar het enige wat hij deed was hinnikken naar het paard toen hij boven de klep hing 8)7 En hij was heel beteuterd dat er niet teruggehinnikt werd :') Maf beest.



Haha omg Willem. Het is toch ook een figuur he af en toe.

Lola heeft een hb verleden en daardoor is ze ook gevoelig voor zweren. Bij ons heeft ze 1 grote zweer gehad. Ze loopt nog niet zuiver, maar ze gaat wel steeds vooruit. Stappen is goed voor haar, maar omdat ze zo lang last van haar hoeven heeft gehad door de slechte verzorging, zette ze zich compleet vast in het lichaam. Daarom hebben we er in overleg met de smid en fysio even mee gewacht om te gaan wandelen.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:25

Linsey1998 schreef:
Wat een knap veulentje, en wat een leuke naam! <3

Wat een naar gezicht zeg Suus! Snap wel dat Willem teleurgesteld was.

Ik heb gisteravond best een heftig auto ongeluk gehad, niet mijn fout maar zit met behoorlijk lichamelijke narigheid en een auto die waarschijnlijk niet meer gemaakt kan worden. Mega balen, en kan nu dus voorlopig Toliene en Bink niet verzorgen en rijden ;(


Jeetje wat heftig zeg :oo Neem ook maar even heel goed je rust en laat je goed nakijken!

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:30

Ohhhhh wat is die leuk!! Gaat ze nu ook blijven?

Patricia, wat een pech heb je dit jaar al gehad met de pony's. Ik duim heel hard mee dat het met een sisser afloopt.

En Linsey het klinkt echt niet goed, zorg maar dat je ook echt wel die rust pakt! Moet je nog naar het ziekenhuis of huisarts hiervoor?
Laatst bijgewerkt door mirriejj op 06-07-18 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt


mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:44

Linsey hoe gaat het nu met je?

En hoe gaat het nu met Caya ( of was het Faya? ), zie je al verbetering?


Ik heb met Lola een beginnetje gemaakt met lange lijnen. Maar dan besef ik me weer hoe enorm gemakkelijk Jimmy was, daar was nooit iets mee gedaan en hij liep toendertijd gewoon meteen weg met oogkleppen en lange lijnen.
Lola vind de kleppen spannend, als ik er voor loop is het goed maar zodra ik uit zicht ben vind ze het wat spannend :') Van de week maar even oppakken met iemand die voor haar mee kan lopen tot dat ze het niet meer zo spannend vind.
Ze vind het wel enorm leuk dat ze nu weer stukjes mee mag wandelen, het stelt qua afstand helemaal niets voor, maar dat is ook niet erg.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:14

Ah wat fijn dat het beter lijkt met Caya! Hopen dat het ook goed blijft gaan.

Fijn dat je tot nu toe toch nog van de kleine dingen kunt genieten Ingrid! het is niet wat je natuurlijk ooit in gedachte had, maar het moet voor jou wel enorm fijn zijn dat dit voor nu nog mogelijk is.

Ja mocht Lola niet wennen aan de kleppen, dan doen we het gewoon zonder hoor :) Maar ik wil eerst kijken of dat ze er aan went. Het is ook niet dat ze in paniek schiet, maar je ziet dat ze net een klein beetje spanning ermee opbouwt.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:30

Oh wat zul jij van je nieuwe bed gaan genieten Fenna!


Hoe gaat het nu met Indy? Ik zie de hele dag geen update, dus ik maak me toch wel een beetje zorgen.


Vanmorgen met de honden en Sjors naar het water geweest. Hij wordt zo lekker braaf voor honden en water is sinds vanmorgen ook geen probleem meer met die duikboot :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:04

Ah fijn dat de uitslag goed is! Ik voer hier standaard magnesium en vitamine E bij aan Jimmy en Lola, puur omdat zij enkel op hooi staan.

Let je wel een beetje op met het gras bij Indy, ik vind dat een beetje een eng idee zo kort na haar koliekaanval.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:22

Ah ik voer inderdaad ook de citraat van pharmahorse.

Fijn dat Indy een stuk beter gaat, hopelijk zet het ook door en knapt ze helemaal op.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:45

Oh f*ck Patricia wat een klote nieuws zeg! Het is ons in dit topic echt niet gegund he...

Suus ik ben heel benieuwd hoe koning Willem het in het Z gaat doen <3



Euh even een hele domme vraag. Voor degene die hun pony's ook in de zomer scheren, levert dat geen problemen op met verbranden etc? Lola heeft er een pak haar op zitten wat een normaal paard als wintervacht hanteert :') Als Jimmy weer getest wordt op ppid, dan mag zij ook meteen getest worden.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:09

Patricia_86 schreef:
mirriejj schreef:
Oh f*ck Patricia wat een klote nieuws zeg! Het is ons in dit topic echt niet gegund he...

Suus ik ben heel benieuwd hoe koning Willem het in het Z gaat doen <3



Euh even een hele domme vraag. Voor degene die hun pony's ook in de zomer scheren, levert dat geen problemen op met verbranden etc? Lola heeft er een pak haar op zitten wat een normaal paard als wintervacht hanteert :') Als Jimmy weer getest wordt op ppid, dan mag zij ook meteen getest worden.

Caya verbrand na scheren van dierenarts.



Maar dat was ook kaler dan normaal scheren neem ik aan?


Jeetje nu Vito weer iets, geen idee waar het door kan komen?

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:21

Oh ik vind Alf er goed uitzien hoor qua gewicht.

Pff hier weer gedoe met de buurman gehad, ik wordt ondertussen schijtziek van die rotvent.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:52

Susanne schreef:
Wat ziet Alf er goed uit! Ik vind hem eigenlijk helemaal niet echt te dik, zeker niet voor eentje die 'stil' staat. Knappe vent!

Miranda dat klinkt niet fijn! Waarom doet hij vervelend?


Ik wil niet openlijk op internet gooien wat hij allemaal uithaalt, via pb vind ik dat niet erg. Maar het komt er op neer dat hij probeert om ons hier weg te krijgen en dat speelt hij via onze dieren.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:30

Ah wat een heerlijk plekje zeg! Let wel op met het fructaan met dit weer.

Ik ben jaloers op degene die het hooi voor dit jaar al binnen hebben! Wij hebben helaas geen mogelijkheid om op te slaan, meer dan 20 kleine pakjes per keer is niet meer handig, al zou het wel kunnen.
We willen wel binnenkort al wat gesealde pakken laten brengen. Spinner kan daar gelukkig prima tegen, de schapen staan daar ook op. Maar Jimmy en Lola hebben beide arm hooi nodig.
Ik ben blij dat wij Spinner en Sjors pas met de hitte verhuisd hebben naar de andere wei. Dat is alleen nog maar hooi op stengel. Maar ze hebben nu 1/3 van de wei en daar kunnen ze nog 1 a 2 weken van eten en dan gaan ze naar het andere stuk. Wij hoeven ze voorlopig dus nog niets bij te voeren.

Wat doen jullie de komende 2 weken eigenlijk als we die hittegolf krijgen? Ik doe hier echt maar heel weinig met ze. Straks wel even lekker wassen.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:24

Ah jeetje dat klinkt allemaal niet fijn voor Indi! Ik duim voor je mee dat het snel beter gaat als ze opknapt. Ik herken je zorgen wel, wij hebben Lola natuurlijk ook in hele slechte staat gekocht en dat geeft mij ook vaak zorgen.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:58

Hier staat alles gewoon buiten, maar ze hebben op de wei als ook thuis wel gewoon genoeg schaduw. Spinner en Sjors wel de dekens afgedaan, dan maar even last van de vliegen, maar ik vond dat te riskant met 36 graden.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:45

Jeetje wat een water bij jou SN :oo

Ik hoorde net een raar geluid boven. Dus ik ga kijken, is de buurman onkruid in zijn tuin aan het wegbranden met zo een grote brander :wow: :x >;)

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:00

StalNollie schreef:
Mirrie onbegrijpelijk en levensgevaarlijk!


Ja doodeng. De paddock grenst ook precies op dat stuk aan zijn tuin -O-

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:14

Ik ga weer eens een zandkuur geven hier nu met die droogte.
Hoeveel en hoelang geven jullie dat eigenlijk?

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:37

Ah proficiat Linsey!

Ik werd vanmorgen wakker gemaakt met de melding dat Sjors blijkbaar gisteren ontsnapt was en op de plaatselijke manege stond -O-
Dus die kon ik met mijn zieke hoofd weer 8 km terug gaan wandelen naar het andere weiland, tot de omheining aangepast is voor break out Sjors. :roll:

Oh en daarna heb ik ook nog eens Jimmy zijn manen verknipt :wow: . Misschien moet ik in een hoekje kruipen en er vandaag niet meer uitkomen.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:44

Susanne schreef:
Linsey gefeliciteerd! Goed bezig *\o/*

Oh oh oh stoute Sjors _O- Kleine etter hihi :D



We hebben 3 brave pony's en we hebben Sjors :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers